Hop til indhold
oxen

Radio 24syv Kl 17 om Eroguide

Recommended Posts

Indslag om Eroguide med blandt andet Jasmin.

Cirka Kl 17 eller 17.10.

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes indslaget var for ensidigt og fokuserede kun på de negative ting ved eroguide.

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget mere om kvaliteterne ved eg og det at vi hjælper hinanden og deler erfaringer. 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes indslaget var for ensidigt og fokuserede kun på de negative ting ved eroguide.

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget mere om kvaliteterne ved eg og det at vi hjælper hinanden og deler erfaringer.

Ring ind og sig det til dem :)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ring ind og sig det til dem :)

 

Jeg troede ellers du var stoppet med at udtale dig til medierne efter den hetz du har været igennem før jul ;)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Værterne fokuserede nok på de negativt ladede anmeldelser, men Jasmin beskrev da meget godt livet i "Lidenlund"

 

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest peter-haha

Øhh, er det gået så hurtigt?

Jeg fik så sent som i eftermiddags en henvendelse, om jeg ville deltage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange tak for linket oxen og titman.

 

Reporterne er indstillet på deres eget negative fokus fra starten. Deres vinkling er på, at sexkøbere er svin, og at den måde Eroguides anmeldelser er skrevet bekræfter vinklen. De vælger et par af de værste anmeldelser til oplæsning og bruger derefter en del tid på at bekræfte hinanden i, hvor ubehagelige holdninger til prostituerede, de giver udtryk for.

 

Derefter interviewer de Alice. Hun klarer det rigtig godt, holder tungen lige i munden nægter et langt stykke af vejen at gå ind på reporternes præmis, men det lykkes til sidst at provokere hende til at indrømme at nogle af hendes kunder kan finde på at sige og gøre ting, som hun ikke bryder sig så meget om,

 

Jasmin giver stort set et nuanceret billede af brugerne på Eroguide. Synes at mene, at det ikke er alle brugere af Eroguide, der er lige sympatiske, men at flertallet er pæne og respektfulde.

 

Så vi må lige tage et interview med en sexkunde, der ikke er bruger af Eroguide, men er så eksplicit i sine udtalelser, at vi alle forstår, at sexkunder generelt er væmmelige mænd i 50'erne med et meget tvivlsomt kvindesyn.

 

Voila: Udsendelsen er hjemme. Succes. Vi fik bekræftet den journalistiske vinkling. Hr.og fru Danmark kan sidde og blive enige om, at sexkunder skal have klippet pikken af.

 

Sådan skal den nemlig skæres. 

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes faktisk, at eroguide blev ok behandlet hos rapporterne på radio 24/7.

 

Jeg synes ikke, at de fokuserer på de negative anmeldelser. Derimod synes jeg at de fokuserer på de anmeldelser, hvor sproget/beskrivelserne bliver perfid i forhold til gp'erne.

 

Og dette synes jeg er helt ok, da jeg gerne så de perfide anmeldelser hen hvor peberet gror.

 

Og Jasmin gjorde det super godt!! thumbs up!! :) Kan rigtig godt lide opdelingen i det store flertal af "søde gentlemens" og det lille mindretal af "perfide". Men det var dog en værre druk-stemme som Jasmin havde fået.... :D :D :D

 

Eventyrlige Alice var også ok. Dog til tider lidt vævende i talestrømmen. Er det i øvrigt ikke hende der var med i DR2-programmet "Spørg mig om alt" ?

 

Man hvad helvede laver ham Jørgen Neumann (som sexkøber-repræsentat) i programmet?? Han har jo intet med eroguide at gøre og er i øvrigt psykisk syg...

 

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest peter-haha

Øhhh, er der sket noget?'

 

Jeg fik tidligt i eftermiddags en henvendelse, om jeg ville deltage, og da jeg næsten lige var kommet ud fra bruseren efter løbeturen, sagde jeg pænt nej.

Især med henblik på de ridligere udsendelser, der skulle "belyse" branchen.

Redigeret af peter-haha

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fantastisk konklusion af Filosoffen som jeg tilslutter mig fuldstændig :)

 

Flot måde som Jasmin fik forklaret hvorfor sprogbruget til tider er som det er herinde, nemlig at flertallet af sex kunder ikke er som det blev fremstillet af journalisterne, men tværtimod tager afstand fra det. Dog lidt synd at Jasmins stemme var forvrænget til en mande stemme :D

 

Syntes da ellers Alice gjorde hvad hun kunne for at give journalisterne svar på tiltale :)

 

Flot, flot, flot af 24/7 at finde en psykisk syg sex kunde, virkelig FLOT :cry:

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

J

 

Eventyrlige Alice var også ok. Dog til tider lidt vævende i talestrømmen. Er det i øvrigt ikke hende der var med i DR2-programmet "Spørg mig om alt" ?

 

.

 

 

Jo du har ret

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes faktisk, at eroguide blev ok behandlet hos rapporterne på radio 24/7.

 

Jeg synes ikke, at de fokuserer på de negative anmeldelser. Derimod synes jeg at de fokuserer på de anmeldelser, hvor sproget/beskrivelserne bliver perfid i forhold til gp'erne.

 

Og dette synes jeg er helt ok, da jeg gerne så de perfide anmeldelser hen hvor peberet gror.

 

..

 

Efter min bedste overbevisning er det ikke en afbalanceret dækning af Eroguide.

 

Jeg tror, jeg har det præcis på samme måde som dig med de perfide anmeldelser med deres nedladende og kvindefjendske sprogbrug, men hvis det skulle have været fair, havde man naturligvis fokuseret på den respekt, som flertallet af brugerne (flertal iflg. Jasmin i udsendelsen) giver udtryk for. En langt mere risikabel, men også mere "interessant" journalistisk vinkel.

 

SEXKØBERE ER MÆND DER ELSKER KVINDER. Vi har den dybeste respekt for de kvinder vi køber sex af, udtaler Julius A., sexkøber, Kbh., 43

 

Men der nævnes ingen positive eller respektfulde ytringer i reportagen. Så det er ikke vederhæftig journalistik, hvis Eroguide er omdrejningspunktet for denne radioudsendelse.

 

Beklageligt, men sådan er det, desværre.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes faktisk, at eroguide blev ok behandlet hos rapporterne på radio 24/7.

 

Jeg synes ikke, at de fokuserer på de negative anmeldelser. Derimod synes jeg at de fokuserer på de anmeldelser, hvor sproget/beskrivelserne bliver perfid i forhold til gp'erne.

 

Og dette synes jeg er helt ok, da jeg gerne så de perfide anmeldelser hen hvor peberet gror.

 

Og Jasmin gjorde det super godt!! thumbs up!! :) Kan rigtig godt lide opdelingen i det store flertal af "søde gentlemens" og det lille mindretal af "perfide". Men det var dog en værre druk-stemme som Jasmin havde fået.... :D :D :D

 

Eventyrlige Alice var også ok. Dog til tider lidt vævende i talestrømmen. Er det i øvrigt ikke hende der var med i DR2-programmet "Spørg mig om alt" ?

 

Man hvad helvede laver ham Jørgen Neumann (som sexkøber-repræsentat) i programmet?? Han har jo intet med eroguide at gøre og er i øvrigt psykisk syg...

 

Ærligt talt. Jeg tror slet ikke vi har hørt den samme udsendelse. Din konklusion er helt forfejlet.  

Jasmin fremturer med sine sædvanlige kritik af tonen på eroguide. Udsendelsen fokuserer udelukkende på det negative og fremstiller et billede af samtlige sexkøbere er nogle afstumpede og ynkelige mænd. De citerede udelukkende fra negative anmeldelser. Havde de bare haft en positiv anmeldelse, så havde jeg været enig med dig. 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men bare for at ingen skal misforstå, hvad jeg skriver ovenfor:

 

Alice og Jasmin: I gør det begge to aldeles fremragende. Det mener jeg virkelig. Tak for det :)

 

Det er os mænd, der er det egentlige target for denne journalistisk/politiske dagsorden, og vi er så bare nogle krystere, de fleste af os.

 

Men tak til de af jer, som har forsøgt - ikke lige denne gang, men ved tidligere lejligheder.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ærligt talt. Jeg tror slet ikke vi har hørt den samme udsendelse. Din konklusion er helt forfejlet.  

Jasmin fremturer med sine sædvanlige kritik af tonen på eroguide. Udsendelsen fokuserer udelukkende på det negative og fremstiller et billede af samtlige sexkøbere er nogle afstumpede og ynkelige mænd. De citerede udelukkende fra negative anmeldelser. Havde de bare haft en positiv anmeldelse, så havde jeg været enig med dig. 

 

 

 

Udsendelsens fokus er efter min mening på det at "anmelde" et andet menneske, i forhold til seksuelle intime kropslige detaljer mv.

 

Og her bliver der selvfølgelig sat fokus på de anmeldelser som er perfide, idet disse qua det intime/seksuelle, normalt må opfattes som ekstra sårende, på de mennesker, som beskrivelserne omhandler, og derfor er specielt problematiske.

 

Jeg kan ikke genkende din udlægning af, at udsendelsens fokus skulle være "på det negative [i forhold til at købe sex ] og fremstiller et billede af samtlige sexkøbere er nogle afstumpede og ynkelige mænd." Hvis de havde ønsket dette fokus, så havde de inviteret Tanja Rahm m.fl.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhh, er det gået så hurtigt?

Jeg fik så sent som i eftermiddags en henvendelse, om jeg ville deltage.

 

 

Hvordan fandt de frem til dig ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Hende Alice hun har godt nok meget vrede

 

 

Nej – ikke vrede – hun var irriteret

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter min bedste overbevisning er det ikke en afbalanceret dækning af Eroguide.

 

 

Fokus var efter min overbevisning ikke "kun" på Eroguide, men mere på det generelle i at anmelde andre mennesker i forhold til det intime og seksuelle.

 

Man kan derfor ikke forvente en "afbalanceret" dækning af Eroguide.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

 

Udsendelsens fokus er efter min mening på det at "anmelde" et andet menneske, i forhold til seksuelle intime kropslige detaljer mv.

 

Det kan du naturligvis have ret i. Og da Alice foreslår sammenligningen med mekanikeren, som man må advare imod, fastholder journalisten, at det ikke er det samme ved at søge opbakning hos sin kollega i studiet. Alice fastholder, at det er det samme. Men så bliver en af de mere væmmelige passager i en anmeldelse læst op for hende, så hun kan "forstå", at hun må være meget dum, hvis hun mener at det er det samme.

 

Ren journalistisk børnelærdom i at fastholde sin vinkel.

 

Og her bliver der selvfølgelig sat fokus på de anmeldelser som er perfide, idet disse qua det intime/seksuelle, normalt må opfattes som ekstra sårende, på de mennesker, som beskrivelserne omhandler, og derfor er specielt problematiske.

 

Men de positive nævnes overhovedet ikke.

 

Jeg kan ikke genkende din udlægning af, at udsendelsens fokus skulle være "på det negative [i forhold til at købe sex ] og fremstiller et billede af samtlige sexkøbere er nogle afstumpede og ynkelige mænd." Hvis de havde ønsket dette fokus, så havde de inviteret Tanja Rahm m.fl.

 

Nej, Tanja Rahm er uinteressant og opbrugt nu. Ny vinkel: Sexkøbere afslører sig selv, som de svin de er.

 

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan du naturligvis have ret i. Og da Alice foreslår sammenligningen med mekanikeren, som man må advare imod, fastholder journalisten, at det ikke er det samme ved at søge opbakning hos sin kollega i studiet. Alice fastholder, at det er det samme. Men så bliver en af de mere væmmelige passager i en anmeldelse læst op for hende, så hun kan "forstå", at hun må være meget dum, hvis hun mener at det er det samme.

Må desværre sige, at jeg ikke synes, at Alices analogi til mekanikeren er særlig god, og jeg derfor godt kan forstå journalisternes mistro hertil.

Jeg synes ikke, at et køb hos en GP, bør/skal sammenlignes med et køb hos en mekaniker, netop fordi en GP's ydelse er væsentlig mere intim (og derved mere såbar for perfide intimideringer) end den ydelse som mekanikeren leverer.

 

Men de positive nævnes overhovedet ikke.

Om de er positive/negative er i princippet ligegyldig i forhold til om de er perfide.

 

Ny vinkel: Sexkøbere afslører sig selv, som de svin de er.

Jeg synes bestemt ikke, at udsendelsen har noget "afslørende" over sig.

Udsendelsen sætter derimod fokus på et meget vigtigt problem, nemlig:

Selvom man har haft en negativ oplevelse sammen med et andet menneske, så berettiger det IKKE til at man må være perfid i sin omtale at det andet menneske.

F.eks. hvis man har fået en - efter egen opfattelse - dårlig hotdog hos en pølsemand, så berettiger det IKKE til at man må anmelde pølsemanden på trustpilot som en klam idiot, der har dårlig ånde og i øvrigt spiser sine egne bussemænd.

Redigeret af Filosoffen
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...