Hop til indhold

Tag nu ansvar, og forbyd sexkøb

Featured Replies

Skrevet

Ja, det er overskriften i dagens Politiken-kronik.

http://politiken.dk/debat/ECE2577004/tag-nu-ansvar-og-forbyd-sexkoeb/

"Menneskehandel til prostitution er slavehandel, og det såkaldte sexarbejde består i systematiserede voldtægter for penge. For at hindre den voksende sexslavehandel i Danmark er vi nødt til at sige nej til retten til at købe andre menneskers kroppe. Kunderne kan ikke sondre mellem handlede og ikkehandlede kvinder. Forskning viser desuden, at hver syvende danske mand ikke tager afstand fra sexkøb af handlede prostituerede."

Trist at "de røde" ser sådan på os købesexbrugere, og er sikre på, at vi er uden empati og samfundssind. Jeg er højreorienteret, men mener ikke pr. automatik at venstreorienterede voldtager nogen. Men det synspunkt er åbenbart ikke gengældt.

• Svar 65
  • Visninger 5.7k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Det vil sige, at det er den måde, du selv angriber købesex på. Andet kan jeg altså ikke få ud af det, når du bliver "overrasket", hvis andet skulle være tilfældet.   Når jeg selv er på glædespigebes

• Jeg tror, du ville nå langt, hvis du erkendte, at sex er noget, der foregår imellem to mennesker og ikke imellem to ligegyldige maskiner.   Længere ville du imidlertid nå, hvis du lærte at respekter

• Spændende tanke???? Selvfølgelig har man et ansvar som køber! I alle sammenhæng. Og særdeles hvis man bevidst udnytter udsatte mennesker. Men det er temmelig langt mellem at kræve id og at kyniskt sig

Skrevet

Jeg er venstreorienteret og er MEGET stolt af det! 

Tilgengæld ser jeg ikke ned på købesexbrugere, da jeg selv er en af dem. 

Skrevet

Er muligvis ikke den stiveste pik på EG, men er der ikke allerede regler og love der forbyder alt det de omtaler som grundlag for et forbud? 

Skrevet

Jeg er venstreorienteret og er MEGET stolt af det! 

Tilgengæld ser jeg ikke ned på købesexbrugere, da jeg selv er en af dem. 

Så må du jo igang med, at overbevise de røde om, at de ikke skal bestemme alt for borgerne, som de ellers gerne vil, via lovgivningen.

Du kan jo starte med at vise dem denne her, svenske politikker tror ikke der er sexkøb i Sverige, fordi de har forbudt det.

http://www.cityoflove.com/EN/Sweden/Stockholm/default.aspx

Det samme gælder i Norge

http://www.cityoflove.com/EN/norway/oslo/default.aspx

Pite

Skrevet

Så må du jo igang med, at overbevise de røde om, at de ikke skal bestemme alt for borgerne, som de ellers gerne vil, via lovgivningen.

Du kan jo starte med at vise dem denne her, svenske politikker tror ikke der er sexkøb i Sverige, fordi de har forbudt det.

http://www.cityoflove.com/EN/Sweden/Stockholm/default.aspx

Det samme gælder i Norge

http://www.cityoflove.com/EN/norway/oslo/default.aspx

Pite

Måske har den svenske syge ramt lille danmark  :P

Redigeret af titman

Skrevet

Er logikken hos modstanderne primært, at fordi politikerne og myndighederne ikke kan kontrollere sexhandlen, og der derved også ryger nogle gælds-satte afrikanske kvinder, kvinder der har feks rumænske pimps og mafiosoer, osv at det bare skal forbydes? Jeg er personligt så lidt interesseret i denne debat, da den trættet mig gevaldigt.

Det er mændene der dybest set er svinene, som udnytter kvinderne og det kan man bare ikke have. Uagtet at i Danmark er det i højeste grad de danske kvinder der selv styrer biksen eller bestemmer hvornår og hvem de skal sælge til.

Så får man da lige alle de udenlandske problemer oven i hatten, for derved at retfærdiggøre et eller andet fastlåst syn på sex og køb og salg af sexydelser, som var det 70´erne vi befinder os i.

Altså men siger jo at det bringer MEGET skidt med sig sexhandlen, og det er der helt sikkert noget om. Alt fra alfonser, sorte penge, kriminalitet, bander og rockere, kønssygdomme(absolut ingen kontrol og check med sælger og kunder i Danmark), gæld og såkaldt kvindehandel, stoffer osv.

Der følger en masse lort i kølvandet på sexsalg det siger sig selv.

Men er det ikke "sjovt" hvor uendeligt få gang man får kvinderne der sælger på banen(meget få promiller er mænd og trans osv der sælger i DK).

Vi kender jo de lyserøde herinde, det kan man da lære meget af at høre dem udtale sig om branchen.

Mit indtryk er at dem der er imod ikke har den ringeste anelse om hvad der foregår i branchen andet end fra deres skrivebord og fra nogle kilder og tal osv. 

De har nok ikke selv prøvet at købe, ej heller kender de nok kvindelige sælgere til at forstå branchen rigtigt.

Jeg gider ikke mere forholde mig til det ulidelige overfladiske begreb "kvindehandel", eller ligestilling eller hvad de politisk korrekte smider i hovedet på os.

Nej jeg vil sgu hellere høre det fra hestens mund, end fra alle mulige journalister og politikere og hvem der end advokerer for forbud.

Forbuddet skal jo ramme MÆND. Og ingen andre. Det er mændene der er nogle svin, og dem der udnytter kvinder, og så er sexsalg heller ikke "værdigt" for kvinderne, de vil i virkeligheden noget helt andet seksuelt og et forbud vil hjælpe dem. Sådan tror jeg at mange der ønsker forbud ser på det.

Jeg køber selv en del fra udenlandske kvinder, men jeg kender som sådan ikke branchen indefra. Men hvis man læser med herinde, så vil det da ikke være til de danske kvinders fordel at forbyde sex. Skal jeg virkelig bekymre mig om de udenlandske sælgere? Det gør jeg desværre ikke, de har deres egne lande at tage tilbage til, og altså de underminerer markedet med deres totalt sorte arbejde. Men jeg blander mig ikke, det må de danske myndigheder ligge og rode med. Jeg bruger selv ofte udenlandske kvinder, men kun fordi de er langt billigere end de danske.

Skrevet

Mit indtryk er at danske kvinder der er i branchen er positive overfor den. Danske kvinder der har forladt branchen er negative. En del politikere lytter så til de kvinder der har forladt brnchen.

Det er meget sjældent man offentligt hører kvinder der har forladt branchen omtale den positivt. Måske disse kvinder bare vælger at tie, da de jo reelt ikke kan vinde noget ved at udtale sig.

Skrevet

Skal jeg virkelig bekymre mig om de udenlandske sælgere? Det gør jeg desværre ikke, de har deres egne lande at tage tilbage til, og altså de underminerer markedet med deres totalt sorte arbejde. Men jeg blander mig ikke, det må de danske myndigheder ligge og rode med. Jeg bruger selv ofte udenlandske kvinder, men kun fordi de er langt billigere end de danske.

Altså magen til dobbeltmoralsk sludder skal man lede efter. Du skal bekymre dig om kvinderne, er hvad du skal. Ikke om din pengepung.

Jeg har såmænd ikke svært at forstå prostitutionsmodstandernes argumenter mange gange. Der er uhyre meget elænde i forbindelse med prostitution globalt set og med vide briller set.  Jeg har på den anden side heller ikke svært at forstå argumenterne om kvindens rett til at bestemme over sin egen krop.

Men det jeg overhovedet ikke kan forstå er det jeg føler er mange mænds standspunkt: retten at købe sex. Retten at betragte kvinder som du gør i dit indlæg oven og som man ser i masser af indlæg herinde.

Jeg har sagt det før og siger det igen. Det som ser ud som mangel på respekt for kvinder, er egentlig mangel på respekt for sig selv. Men det rammer kvinderne. Nogle gange synes jeg man skulle blive nødt at have et slags kørekort for at have love at købe sex. Klarer man ikke teorien og praktiken så bliver det desværre ikke til noget.

Skrevet

Ja, det er overskriften i dagens Politiken-kronik.

http://politiken.dk/debat/ECE2577004/tag-nu-ansvar-og-forbyd-sexkoeb/

"Menneskehandel til prostitution er slavehandel, og det såkaldte sexarbejde består i systematiserede voldtægter for penge. For at hindre den voksende sexslavehandel i Danmark er vi nødt til at sige nej til retten til at købe andre menneskers kroppe. Kunderne kan ikke sondre mellem handlede og ikkehandlede kvinder. Forskning viser desuden, at hver syvende danske mand ikke tager afstand fra sexkøb af handlede prostituerede."

Trist at "de røde" ser sådan på os købesexbrugere, og er sikre på, at vi er uden empati og samfundssind. Jeg er højreorienteret, men mener ikke pr. automatik at venstreorienterede voldtager nogen. Men det synspunkt er åbenbart ikke gengældt.

Dennis Kristensen er venstreorienteret, men Per Christensen er da vist en almindelig lunken Socialdemokrat.

Bemærk at Enhedslisten med det mindst mulige flertal gik imod et købesexforbud. Det har godt nok medført et læserbrev i bladet Rød+Grøn, hvor vores helt specielle veninde Tanja Rahm blev fremhævet for gode holdninger. Der er helt sikkert mange i Enhedslisten, der gerne så et købesexforbud, men det er altså besluttet, at partiet ikke går ind for det.

Min holdning er, hvad den hele tiden har været, at tingene skal skilles ad. Handlede kvinder er et uvæsen, der skal bekæmpes. Der skal sikres gode muligheder for dem, der vil ud af prostitution. Der skal skabes ordnede forhold for de, der vil blive i branchen. Det skal anerkendes på linje med andre liberale erhverv med mulighed for a-kasse, fagforening mv.

Skrevet

Altså magen til dobbeltmoralsk sludder skal man lede efter. Du skal bekymre dig om kvinderne, er hvad du skal. Ikke om din pengepung.

Jeg har såmænd ikke svært at forstå prostitutionsmodstandernes argumenter mange gange. Der er uhyre meget elænde i forbindelse med prostitution globalt set og med vide briller set.  Jeg har på den anden side heller ikke svært at forstå argumenterne om kvindens rett til at bestemme over sin egen krop.

Men det jeg overhovedet ikke kan forstå er det jeg føler er mange mænds standspunkt: retten at købe sex. Retten at betragte kvinder som du gør i dit indlæg oven og som man ser i masser af indlæg herinde.

Jeg har sagt det før og siger det igen. Det som ser ud som mangel på respekt for kvinder, er egentlig mangel på respekt for sig selv. Men det rammer kvinderne. Nogle gange synes jeg man skulle blive nødt at have et slags kørekort for at have love at købe sex. Klarer man ikke teorien og praktiken så bliver det desværre ikke til noget.

Man har vel ikke mere ret end den kvinderne giver én. Jeg har ikke taget den ret, jeg har fået det. Alle kvinder kunne i princippet stoppe i morgen med at sælge, og så kunne jeg ikke bruge min ret til noget som helst.

Du skriver dobbeltmoralsk sludder ifm mit indlæg. Jeg kunne ikke være mere ligeglad. Du kender ikke mig jeg kender ikke dig, og jeg skal ikke stå til ansvar for nogen. Heldigvis.

Din mening er ikke en skid bedre end min eller andres. Men det tror du sikkert selv.

Du er arrogant og overfladisk.

Jeg køber ydelser, men gør det kun af økonomisk nød intet andet. Altså udenlandske ift danske.

Og så kalder du mit indlæg sludder? Fordi jeg egentligt hellere ville danske kvinder, men at de vælger(sikkert at fornuftige årsager, man sælger så højt som man kan) at udbyde til priser jeg ikke kan være med til.

Det jeg så hentyder til at de udenlandske kvinders indtjening og levebrød, som ikke er mit problem eller ansvar, ej heller deres forhold. Jeg så langt hellere at de tog hjem igen, men samtidig også at de danske kvinder så kunne give mig de samme eller nogenlunde samme priser. Det kan de ikke, hvorfor jeg så er nødsaget til at fravælge dem.

Fordi man køber noget, betyder det ikke at jeg bekymrer mig eller har overskud til at forhold mig til deres job. Det samme i et supermarked eller hvor jeg end køber varer. Jeg køber der hvor priserne er bedst, discount, men kan aldrig og vil aldrig tage ansvar overfor de ansatte der.

Kan du forstå det? Ellers skal jeg gerne skære det mere ud i pap for dig.

Redigeret af JohnPop

Skrevet

Hvis Dennis K nu er så klog, som han selv går rundt og tror, så havde hans medlemmers løn- og arbejdsvilkår nok været bedre end tilfældet :mrgreen: :mrgreen:

Skrevet

Jeg køber selv en del fra udenlandske kvinder, men jeg kender som sådan ikke branchen indefra. Men hvis man læser med herinde, så vil det da ikke være til de danske kvinders fordel at forbyde sex. Skal jeg virkelig bekymre mig om de udenlandske sælgere? Det gør jeg desværre ikke, de har deres egne lande at tage tilbage til, og altså de underminerer markedet med deres totalt sorte arbejde. Men jeg blander mig ikke, det må de danske myndigheder ligge og rode med. Jeg bruger selv ofte udenlandske kvinder, men kun fordi de er langt billigere end de danske.

Flyver du også med Ryanair, og bruger du polske håndværkere til 60kr i timen, når du skal have lavet noget på huset?

Skrevet

Flyver du også med Ryanair, og bruger du polske håndværkere til 60kr i timen, når du skal have lavet noget på huset?

Hvad mener du præcist med det? Sådan helt konkret? Om jeg vælger den billigste løsning uden at skele til dansk arbejdskraft?

Hvad gør du selv? Har du selv og andre 100% rent mel i posen? Det er der sgu INGEN der har. ALLE køber noget "forkert", handler forkert, har arbejdet lidt sort eller ikke helt indberettet alt.

Jeg tror det ligger i os ALLE. Vi ønsker at fremstå som de "rene", men bag facaden er vi ikke helt så rene og fine. Vi postulerer måske vi er, men det kan du ikke i et samfund hele vejen igennem.

Det minder mig lidt om dem der har valgt at leve uden elektricitet og internet og leve helt basalt og "ægte" eller primitivt. Altså man finder noget man mener/tror man kan stå helt inde for. Men så skal man leve helt isoleret. I et moderne samfund har du ikke skyggen af chance for ikke at falde i så at sige.

Alle der mener de har rent mel i posen, kan aldrig have det hele vejen igennem.

Nej men når jeg tænker over det, så vil jeg til hver en tid støtte danskere og dansk arbejdskraft. MEN her kommer det store men, der er en grund til at discountbutikker har vækst år efter år. At lavpris og discount og billige varer sælger. Fordi ja vil jo gerne have mere, og billigere og bruge penge på andet.

Det handler så ikke helt så meget om sexkøb, men alligevel gør det. Fordi vi stemmer og vælger jo med pengepungen. Og det påvirker jo den samlede sex-salgsbranche hvem vi vælger at købe af.

Skrevet

Forresten hvad blev der af parolen: Alle har ret til et sexliv? Er det ikke ret modstridende så at forbyde sexsalg? Der er en del borgere i landet, der ikke har mulighed for at få sex pga handicaps af enhver art. Det er ikke alle der kan finde en partner.

Eller det skal måske være tilladt? Og er der så nogen der har mere ret end andre til sexkøb? Jeg har feks ikke en partner, og kan desværre ikke finde en sexpartner, hvorfor sexkøb pt er min eneste mulighed for sex. Kvalificerer det til at jeg i en sexforbuds-fremtid skulle have lov til sexkøb? Men ja man er nok uendeligt ligeglad med mig og andre købere der ikke kan/har andre muligheder for sex. Og sikkert også fuldstændigt ligeglade med sexsælgerne og de handlede kvinder osv. De er bare små brikker i en større ideologisk kamp. Når det så bliver mere konkret og "personligt" så hører du aldrig en politiker som sådan have en helt præcis mening hvem der så skal have lov til at købe, og dem det rammer et sådan forbud hvordan de så skal få sex. Det var da det jeg hørte fra mange politikere, ALLE har ret til et sexliv(og den ret betyder så åbenbart intet når det kommer til stykket).

Skrevet

Er muligvis ikke den stiveste pik på EG, men er der ikke allerede regler og love der forbyder alt det de omtaler som grundlag for et forbud? 

Jo :) . men det er ikke nok for feministerne der lige ser at de mister et af magtmidlerne over deres mænd hvis det ikke lykkes dem at opretholde stigmatiseringen af køberne. De vil heller ikke gå glip af denne mulighed for hævn for århundrers undertrykkelse af kvinden - nu er det mandens tur.

De religiøse tosser får du heller aldrig til at tie, det er jo bl.a. det - KFUK - der driver en organisation som REDEN.

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Skrevet

Man har vel ikke mere ret end den kvinderne giver én. Jeg har ikke taget den ret, jeg har fået det. Alle kvinder kunne i princippet stoppe i morgen med at sælge, og så kunne jeg ikke bruge min ret til noget som helst.

Du skriver dobbeltmoralsk sludder ifm mit indlæg. Jeg kunne ikke være mere ligeglad. Du kender ikke mig jeg kender ikke dig, og jeg skal ikke stå til ansvar for nogen. Heldigvis.

Din mening er ikke en skid bedre end min eller andres. Men det tror du sikkert selv.

Du er arrogant og overfladisk.

Jeg køber ydelser, men gør det kun af økonomisk nød intet andet. Altså udenlandske ift danske.

Og så kalder du mit indlæg sludder? Fordi jeg egentligt hellere ville danske kvinder, men at de vælger(sikkert at fornuftige årsager, man sælger så højt som man kan) at udbyde til priser jeg ikke kan være med til.

Det jeg så hentyder til at de udenlandske kvinders indtjening og levebrød, som ikke er mit problem eller ansvar, ej heller deres forhold. Jeg så langt hellere at de tog hjem igen, men samtidig også at de danske kvinder så kunne give mig de samme eller nogenlunde samme priser. Det kan de ikke, hvorfor jeg så er nødsaget til at fravælge dem.

Fordi man køber noget, betyder det ikke at jeg bekymrer mig eller har overskud til at forhold mig til deres job. Det samme i et supermarked eller hvor jeg end køber varer. Jeg køber der hvor priserne er bedst, discount, men kan aldrig og vil aldrig tage ansvar overfor de ansatte der.

Kan du forstå det? Ellers skal jeg gerne skære det mere ud i pap for dig.

Jeg tror desværre ikke du kan skære noget mere ud i pap end hvad du allerede gjort.

Du skriver at modstanderne sidder bag skrivbordet og ikke aner en skid. Siden skriver du at du køber fra udenlandske kvinder, men ikke kender branchen indifra. Hvad er så forskellen mellem dig og modstanderen, andet end at du forklarer at du er ligegyldig indenfor hvordan de kvinder haver det som du køber af.

Jeg har læst din anden tråd om alternativer til GP, hvor du også fik mange velmente råd. Men den mand jeg her får skåret ud i pap, er en selvmedlidende mand uden kapacitet for at føle for de kvinder hvis situation han ikke har nogle problemer med at udnytte, fordi det er billigt. 

Skrevet

Jeg tror desværre ikke du kan skære noget mere ud i pap end hvad du allerede gjort.

Du skriver at modstanderne sidder bag skrivbordet og ikke aner en skid. Siden skriver du at du køber fra udenlandske kvinder, men ikke kender branchen indifra. Hvad er så forskellen mellem dig og modstanderen, andet end at du forklarer at du er ligegyldig indenfor hvordan de kvinder haver det som du køber af.

Jeg har læst din anden tråd om alternativer til GP, hvor du også fik mange velmente råd. Men den mand jeg her får skåret ud i pap, er en selvmedlidende mand uden kapacitet for at føle for de kvinder hvis situation han ikke har nogle problemer med at udnytte, fordi det er billigt. 

Forskellen er at jeg har mere end 20 sexkøb bag mig, og at jeg læser med herinde og alle de lyserødes holdninger og meninger om branchen indefra.

Jeg udtaler mig ikke om mere end jeg kender til, det kan du være sikker på. Hvis jeg har gjort ja så er det en fejl.

Jeg har kun overskud til at fokusere på de danske sælgere. Jeg kan altid læse og lytte til enhver beretning, det har jeg personligt overskud til. Men jeg kan ikke tage skridtet videre og fokusere på dem og deres arbejde og indtjening osv i Danmark. Osv osv.

Derfor skriver jeg at jeg er ligeglad. Det er mere et udtryk for manglende overskud.

Det må altid være op til hjemlandet at tage sig af dets egne borgere. Og myndighederne at tage sig af regler og at de bliver overholdt osv.

Skal man pålægges et ansvar som køber? Det er da en spændende tanke at lege med. Feks at man i fremtiden skal kræve at se id og papirer eller andet.

Skrevet

Skal man pålægges et ansvar som køber? Det er da en spændende tanke at lege med. Feks at man i fremtiden skal kræve at se id og papirer eller andet.

Spændende tanke???? Selvfølgelig har man et ansvar som køber! I alle sammenhæng. Og særdeles hvis man bevidst udnytter udsatte mennesker. Men det er temmelig langt mellem at kræve id og at kyniskt sige at man ikke bryder  sig om de forhold hende man køber sex af, lever eller arbejder under.

"Så, nu har jeg knaldet dig for en billig peng. Hvis du har det dårligt kan du bare tage hjem hvor du kommer fra."

Skrevet

Du er sgu langt ude JohnPop!

Skrevet

Spændende tanke???? Selvfølgelig har man et ansvar som køber! I alle sammenhæng. Og særdeles hvis man bevidst udnytter udsatte mennesker. Men det er temmelig langt mellem at kræve id og at kyniskt sige at man ikke bryder  sig om de forhold hende man køber sex af, lever eller arbejder under.

"Så, nu har jeg knaldet dig for en billig peng. Hvis du har det dårligt kan du bare tage hjem hvor du kommer fra."

Hvilket ansvar tager du selv? Og hvor ofte? Lad mig da høre. Hvem køber du selv sex af og hvor ofte? Jeg har læst en del anmeldelser af dig før, men du må gerne skrive det herinde. Jeg kan ikke lige huske hvad du har skrevet om ansvar, og hvordan pokker man som køber kan sikre sig noget som helst.

Jeg tror absolut ikke at folk tænker på andet end at betale, få varen og så skride igen. Jeg vil blive overrasket hvis andet er tilfældet for langt hovedparten af os købere

Skrevet

Du er sgu langt ude JohnPop!

Endnu en på ignore :cool:

One-line svinere er ikke noget jeg kan acceptere.

Redigeret af JohnPop

Skrevet

Endnu en på ignore :cool:

One-line svinere er ikke noget jeg kan acceptere.

Well, I don't give a fuck!

Skrevet

Jeg tror absolut ikke at folk tænker på andet end at betale, få varen og så skride igen. Jeg vil blive overrasket hvis andet er tilfældet for langt hovedparten af os købere

Håber og tror du tager meget fejl! Det er sku ikke bare en vare du køber! Det er en rigtigt menneskes tid og nærvær, ikke en kaffemaskine eller et sæt dæk. 

Skrevet

Det vil sige, at det er den måde, du selv angriber købesex på. Andet kan jeg altså ikke få ud af det, når du bliver "overrasket", hvis andet skulle være tilfældet.

Når jeg selv er på glædespigebesøg, er min første tanke bestemt ikke at skride igen. Jeg blev gerne.

Skrevet

Hvilket ansvar tager du selv? Og hvor ofte? Lad mig da høre. Hvem køber du selv sex af og hvor ofte? Jeg har læst en del anmeldelser af dig før, men du må gerne skrive det herinde. Jeg kan ikke lige huske hvad du har skrevet om ansvar, og hvordan pokker man som køber kan sikre sig noget som helst.

Det er sgu rigtigt dårlig debatteknik. Du mener man ikke har noget ansvar. Stå så op for det. Jeg mener man har et ansvar, og har ikke nogen som helst anledelse at derfor nedtegne min ansvarstagerbiografi.  Jeg tager altid ansvar det bedste jeg kan og bryder mig i højeste grad om hvordan jeg oplever deres situation - generelt og dem jeg besøger.  Men måske er jeg simpelt hen mer interesseret i mennesker end hvad du er?

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.