Onslow 15848 Skrevet 2. Marts, 2015 (edited) Godt nok skal man tage Travbladets artikler med mere end et gran salt, men da ingen tilsyneladende opponerer mod teksten, kunne noget tyde på, at det ikke er helt forkert. Skal der ikke rulle nogen hoveder, ligesom det har for vane, når en buschauffør afviser en burkaklædt kvinde med periodekort? Nå nej, her er der jo tale om topchefer i den offentlige sump, og skulle det få konsekvenser, så vil der højst blive tale om forflyttelse til et til lejligheden opfundet job med bibeholdelse af lønniveauet, forstås. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/fru-jensen-faar-vikaren-saudi-mor-den-erfarne/5461867 Redigeret 2. Marts, 2015 af Onslow 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 2. Marts, 2015 Hvad er du nu sur over? At folk i toppen for positiv særbehandling? Det har og kommer altid til at finde sted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 2. Marts, 2015 Hvad er du nu sur over? At folk i toppen for positiv særbehandling? Det har og kommer altid til at finde sted. Jeg er sur over, at ingen lige fra ministeriet til hospitalsledelsen har haft mod og mandshjerte til at sætte den usympatiske stodder på plads. Og nu er det jo meget oppe i tiden at være forarget/stødt på andres vegne, så jeg vil tillade mig at være det på vegne af de patienter, der blev smidt ud af afdelingen for at give plads til idiotens hjernedøde mor. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 2. Marts, 2015 I det offentlige må og skal der være lige vilkår for os alle, det der er til at brække sig over. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 2. Marts, 2015 Jeg er sur over, at ingen lige fra ministeriet til hospitalsledelsen har haft mod og mandshjerte til at sætte den usympatiske stodder på plads. Og nu er det jo meget oppe i tiden at være forarget/stødt på andres vegne, så jeg vil tillade mig at være det på vegne af de patienter, der blev smidt ud af afdelingen for at give plads til idiotens hjernedøde mor. Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
deralte 2239 Skrevet 2. Marts, 2015 I det offentlige sygehusvæsen må der være lige behandling af alle. Alt andet er udemokratisk og bør ikke finde sted i Danmark. Hvis velhavende mennesker ønsker noget andet, er der masser af privathospitaler, hvor overlægerne arbejder i deres fritid, og hvor der måske er lidt bedre tid til patienterne, men tror jeg ikke nødvendigvis en bedre behandling. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 2. Marts, 2015 I det offentlige sygehusvæsen må der være lige behandling af alle. Alt andet er udemokratisk og bør ikke finde sted i Danmark. Hvis velhavende mennesker ønsker noget andet, er der masser af privathospitaler, hvor overlægerne arbejder i deres fritid, og hvor der måske er lidt bedre tid til patienterne, men tror jeg ikke nødvendigvis en bedre behandling. Enig, men i praksis er det desværre ikke altid tilfældet, "kändisser" får f.eks. næsten altid enestuer, beslutningstagere ryger hurtigere igennem systemet, den travle direktør kommer foran førtidspensionisten osv..osv.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 2. Marts, 2015 Kan ikke bringe mit pis i kog. Jeg har for travlt med at hade de kriminelle og de langtidsledige, det er de sande igler i vores samfund. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 2. Marts, 2015 Kan ikke bringe mit pis i kog. Jeg har for travlt med at hade de kriminelle og de langtidsledige, det er de sande igler i vores samfund. Og dem der arbejder sort, de koster samfundet mia. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 2. Marts, 2015 Kan ikke bringe mit pis i kog. Jeg har for travlt med at hade de kriminelle og de langtidsledige, det er de sande igler i vores samfund. Hvis du får tid i overskud, så kan du også hade de gamle, syge og de venstreorienterede. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 2. Marts, 2015 Hvis du får tid i overskud, så kan du også hade de gamle, syge og de venstreorienterede. Jamen det har jeg ikke. Jeg har for travlt med at arbejde og sådan noget, så jeg er nød til at begrænse mig lidt. Jeg kan dog stadig mærke temperaturen stige lidt når Pernille eller Johanne får ordet, men jeg forsøger netop af denne grund at undgå nyheds udsendelser. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 2. Marts, 2015 Jamen det har jeg ikke. Jeg har for travlt med at arbejde og sådan noget, så jeg er nød til at begrænse mig lidt. Jeg kan dog stadig mærke temperaturen stige lidt når Pernille eller Johanne får ordet, men jeg forsøger netop af denne grund at undgå nyheds udsendelser. Ja det er vi ikke i tvivl om.... ;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 2. Marts, 2015 Jeg kan dog stadig mærke temperaturen stige lidt når Pernille eller Johanne får ordet, men jeg forsøger netop af denne grund at undgå nyheds udsendelser. Du har jo også travlt med at hade de ledige, så du har næsten ikke tid til nyhederne. Jamen det har jeg ikke. Jeg har for travlt med at arbejde og sådan noget, Er du en af de asociale elementer, som tager de lediges arbejde? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 3. Marts, 2015 Er du en af de asociale elementer, som tager de lediges arbejde? Hmm.. Jeg går på arbejde, betaler min skat og gør mit beskedne bidrag til at få hjulene til at løbe rundt, så jeg er... asocial og usolidarisk!! En langtidsledig derimod, der ikke laver dagens gode gerning men har haft snablen langt nede i de offentlige kasser i årevis er... undertrykt og martyr!! Venstrefløjslogik! HA! Jeg må grine! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 3. Marts, 2015 Og dem der arbejder sort, de koster samfundet mia. Det er så én af de mest kolporterede misforståelser. Sorte penge kan kun anvendes til forbrug, og er derfor med til at holde hjulene i gang. Jeg håber ikke, at dette er en stråmand, men i min verden ser jeg hellere, at det er flittige håndværkere og lignende, der holder gang i forbruget, end fattig Karinaer og dovne Robert'er. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 3. Marts, 2015 "flittige håndværkere" der arbejder sort er sociale snyltere, der ikke vil bidrage til fællesskabet, fuldstændig på niveau med sociale bedragere. Hvad værre er, er at de udkonkurrerer de lovlydige skattebetalende konkurrenter, der så bliver nødt til at lukke biksen og gå på dagpenge/kontanthjælp. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 3. Marts, 2015 Det er så én af de mest kolporterede misforståelser. Sorte penge kan kun anvendes til forbrug, og er derfor med til at holde hjulene i gang. Jeg håber ikke, at dette er en stråmand, men i min verden ser jeg hellere, at det er flittige håndværkere og lignende, der holder gang i forbruget, end fattig Karinaer og dovne Robert'er. Jeg troede ikke den dag skulle oprinde, hvor jeg kunne være enig med Onslow om noget som helst, men her er vi enige langt hen ad vejen. Venligst Spunsen/Bundstokken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 3. Marts, 2015 Hmm.. Jeg går på arbejde, betaler min skat og gør mit beskedne bidrag til at få hjulene til at løbe rundt, så jeg er... asocial og usolidarisk!! En langtidsledig derimod, der ikke laver dagens gode gerning men har haft snablen langt nede i de offentlige kasser i årevis er... undertrykt og martyr!! Venstrefløjslogik! HA! Jeg må grine! Du kan jo spørge dig selv om, du ville have en langtidsledig som kollega? Eller ansætte ham, hvis du var arbejdsgiver? Hvis nej så har du måske svaret på, hvorfor det er svært at bryde ud af langtidsledighed... Men da smukt som du har købt (højrefløjs-) diskursen om, at ledige bare er dovne og "har snablen nede i kasserne". Jeg tror, du ville skrive anderledes, hvis du selv prøvede lidt ledighed på egen krop... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 3. Marts, 2015 Det er så én af de mest kolporterede misforståelser. Sorte penge kan kun anvendes til forbrug, og er derfor med til at holde hjulene i gang. Det samme gælder også alle andre penge, som er skaffet ved kriminelle handlinger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 3. Marts, 2015 @McQueen Jamen jeg ville da gerne have en forhenværende ledig som ny kollega. Om vedkommende var langtids eller korttids gør ingen forskel for mig, jeg byder gerne alle velkommen indenfor i samfundet! Jeg har i øvrigt prøvet lidt ledighed på egen krop. Efter jeg færdiggjorde min uddannelse var jeg arbejdsløs i ca. et halvt år. De første par uger var sjove nok, men derefter påbød min opdragelse og samvittighed mig at klemme ballerne sammen og finde mig et job Jeg køber ikke venstrefløjens propaganda om at folk i job på usolidarisk vis har taget alt arbejdet for snuden af de langtidsledige. Jeg vil gerne anerkende at det kan være svært for en langtidsledig at få et job fordi man i den situation er ramt hårdt på selvtilliden og selvværdet. Men jeg vil ikke anerkende at det er en undskyldning, hvis man har viljen til det så kan man også finde et arbejde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 3. Marts, 2015 Hej, tror da mange af de sorte penge er lagt i banker og bankbokse, og det ikke godt med sorte arbejde eller penge, det en gammel skrønge at sorte penge skaber job og holder hjule igang... for er det sandt burde alle penge da være sorte:-) det bedst for samfundet og dvs dig og mig er at penge er betalt skat af, så vil der være flere penge i samfundet, til at skabe job, velfærd mv. men er egoist hvis man arbejder sort... at en leder i DR får mange penge er jo en sag mellem hende og arbejdsgiver.... det undre også mig at leder i det offentlige skal have så store lønstigninger, men det samme siger jeg om bank direktør prøvemanden 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 3. Marts, 2015 Når nu hele segmentet af venteorienterede er enige om, at pengene har det bedst i systemets lommer, hænger det så monstro sammen med, at I aldrig har været i udlandet, bortset fra at handle ved Fleggaard? For os andre er det indlysende, at f. eks. vort sydlige nabolands offentlige sektor fungerer mindst lige så godt som den danske. Men vi er jo verdensmestre her hjemme i Danmark, og også nogle tyskere har det på samme måde. Bundes Mutti blev i spørgetiden spurgt, hvorfor tyskerne ikke kopierede det danske system, det ville jo betyde mange arbejdspladser. Hun kiggede vantro på spørgeren og replicerede, at hvis det skulle ske, så skulle vi (tyskerne) ansætte 5 millioner offentligt ansatte over natten. Og når forargelsen over, at nogle arbejder sort, har lagt sig, så forhold jer til, at inden for håndværk udføres dette af folk, der har et full time job i forvejen, i øvrigt i modsætning til wallah min fætter pizzeriaer, hvor folk arbejder samtidig med at hæve kontanthjælp. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 3. Marts, 2015 (edited) Hej, nu har jeg været i det store mørke udland, så at sige, og jo det fungere super i de lande, men der jo ved det, for det først er det oftest sådan at arbejdsgiver skal betale enten helt eller delvis for sygforsikring, og arbejdsløs så får du dårlige hospital eller slet ingen... jeg enig med dig i at de som modtager offentlige ydelser, samtigt med at de arbejder sort, er dårlige mennesker, de snyder dobbelt og kan ikke se de igang med at ødelægge systemmet som de lever af. men er de som gemmer millioner i bankerne i udlandet bedre ?.. tyskeland er ikke landet jeg ønsker at efterligne, de har 5 millioner arbejde mennesker som ikke kan leve af et fuld tids arbejde, men må få offentlige ydelser, så vi faktiske med skate kr støtter privat firmaer... samt med venstre nye kampagene kan man sige meget, men faktum er jo at meget få er i størrelse orden af penge, samt mange penge modtager andre også, samt skulle børn i DK ikke have en ordenlige liv, lige meget hvem deres forældre er... samt hvor mange penge får landmænd i stats støtte? og håndværker fradrage, koster 1,5 millarder, men skabe måske 4000 job, 750000kr stykket, tale om stats støtte job:-) samt fik rige dansker penge til at få lavet sommerhuset i udlandet:-) lade os tage au pair ordning, fuld fradrag for at de rige kan få en udlandske pige til at hjælpe med børne og rengøring:-) der mange ting de rige får som de lavt lønnet er i teorien kan få men aldrig gør.... ikke at tingene ikke kan forbedres i DK selvfølgelige kan de det... prøvemanden Redigeret 3. Marts, 2015 af prøvemanden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 3. Marts, 2015 Når nu hele segmentet af venteorienterede er enige om, at pengene har det bedst i systemets lommer, hænger det så monstro sammen med, at I aldrig har været i udlandet, bortset fra at handle ved Fleggaard? For os andre er det indlysende, at f. eks. vort sydlige nabolands offentlige sektor fungerer mindst lige så godt som den danske. Men vi er jo verdensmestre her hjemme i Danmark, og også nogle tyskere har det på samme måde. Bundes Mutti blev i spørgetiden spurgt, hvorfor tyskerne ikke kopierede det danske system, det ville jo betyde mange arbejdspladser. Hun kiggede vantro på spørgeren og replicerede, at hvis det skulle ske, så skulle vi (tyskerne) ansætte 5 millioner offentligt ansatte over natten. Og når forargelsen over, at nogle arbejder sort, har lagt sig, så forhold jer til, at inden for håndværk udføres dette af folk, der har et full time job i forvejen, i øvrigt i modsætning til wallah min fætter pizzeriaer, hvor folk arbejder samtidig med at hæve kontanthjælp. Argumentet med at man arbejder sort fordi man ikke mener at der skal penge til systemet giver jeg ikke meget for, hvis man ikke mener at systemet er pengene værd, så må man enten gøre sin indflydelse gældende for at ændre systemet, eller flytte til et land hvor der er et system som man bedre kan lide. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 3. Marts, 2015 Og når forargelsen over, at nogle arbejder sort, har lagt sig, så forhold jer til, at inden for håndværk udføres dette af folk, der har et full time job i forvejen, i øvrigt i modsætning til wallah min fætter pizzeriaer, hvor folk arbejder samtidig med at hæve kontanthjælp. Tyveri er tyveri. Men jeg beder ikke nogen stoppe deres kriminalitet. Konstatere bare, at det er at nasse på samfundet. Faktisk mener jeg, at det er mere forståelig, når folk på overførselsindkomst arbejder sort af nød; end når en som er i arbejde og ikke lider nød gør det. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg