Hop til indhold
Icemandk

Er ytringsfrihed kun for danskerne?

Recommended Posts

Hver gang Yahya Hassan skal holde et foredrag bliver han mandsopdækket af PET, man skulle hellere bruge de penge andre opgaver eks. jøderne og deres synagoge.

 

Ikke i stedet for - men man burde som en selvfølge tildele jøderne den samme sikkerhed - indtil de forskellige trosretninger og kulturgrupper der er her i landet har lært at respektere hinanden og lade hinanden i fred.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke i stedet for - men man burde som en selvfølge tildele jøderne den samme sikkerhed - indtil de forskellige trosretninger og kulturgrupper der er her i landet har lært at respektere hinanden og lade hinanden i fred.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Så meget tid og så mange penge har Danmark ikke :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sjovt, at terror er blevet en diskussion om ytringsfrihed eller ej. Vi skal huske, at islamisterne angreb New York, London og Madrid INDEN der var nogen der havde tænkt tanken Muhammed-tegning. For islamisterne er tegningerne blot et påskud for vold. Havde det ikke været tegningerne, så havde det været noget andet: at vi er vantro hunde, at vi drikker, at vores kvinder ikke er tildækkede eller hvad de måtte finde på.

 

Islamisterne påberåber sig på den ene side respekt for deres religion og retten til at dyrke den. Alt imens de samtidigt benytter enhver lejlighed til at rette verbale og fysiske angreb på jøder - bare fordi de er jøder. Når det kommer til logik der, så har de dæleme tabt mig ...

 

Jeg var journalist på Jyllands-Posten dengang Muhammed-krisen rasede - og har savnet en vigtig ting i debatten: Muhammed-tegningerne handlede ikke om, at vi skulle provokere alverdens muslimer for enhver pris. Muhammed-tegningerne var et indspark i den danske debat om selvpålagt censur ifb med, at en børnebogsforfatter ikke kunne finde en eneste illustrator, der turde tegne Muhammed (Til noget så uskyldigt som en børnebog i et overvejende kristent land). Den diskussion synes jeg personligt er vigtig. Og HER giver debatten om ytringsfriheden mening.

 

Men det giver fandengalemig (undskyld mit franske) ingen mening at snakke om terror og ytringsfrihed. UANSET om folk så kalder mig en fed, skaldet mand der ruller i lort mens jeg knalder min egen mor der har en Brøndby-trøje på, så giver det mig IKKE ret til at blive voldelig. Hverken over for dem der fremsætter betragtningerne og da endnu mindre dem, der bare bor i den samme by. Jeg må godt blive sur. Og jeg må gå rettens vej for at få afprøvet om det er æreskrænkende eller injurierende og dermed strafbart i forhold til loven. Men thats it.

 

Det var 50 cent fra østjylland ...

Det kan godt være at jeg husker forkert, men stod der ikke lige netop i billedteksten til tegningerne af formålet var at muslimer også skulle finde sig i "spot, hån og latterliggørelse" da Jyllandsposten bragte tegningerne?

 

Iøvrigt synes jeg at kunne huske at Politiken ret nemt fandt adskillige tegnere der ikke ville have problemer med at illustrere en bog om Muhammed. Jeg tror at den gode Kåre Bluitgen havde en lille tanke om at få noget omærksomhed omkring sin bog da han sagde at han ikke kunne finde nogen tegnere. Politiken (og Jyllandsposten) kunne ihvertfald godt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke i stedet for - men man burde som en selvfølge tildele jøderne den samme sikkerhed - indtil de forskellige trosretninger og kulturgrupper der er her i landet har lært at respektere hinanden og lade hinanden i fred.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Langt de fleste behandler hinanden med respekt, bare se hvor megen støtte der er givet til det jødiske samfund, også fra muslimerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...