Hop til indhold
møgsvinet

Faldende udbud

Recommended Posts

Møgsvinet skrev:

 

" Mht. krisen og at folk ikke har så mange penge mellem hænderne, det burde vel nærmere give et øget udbud af piger og dermed øget konkurrence på priserne hvis der er kamp om kunderne ... I nogle af de hårdest ramte lande i Sydeuropa mener jeg da at prostitutionen eksploderede i takt med at krisen for alvor slog igennem og det kneb for kvinderne at ernære sig på anden vis ..."

 

Nu består der måske den forskel på Danmark og landene i Sydeuropa, at det basale sociale sikkerhedsnet endnu er så intakt i Danmark at pigerne bedre er i stand til at fravælge prostitution som et levebrød, når kunderne har færre penge til forbrug, i stedet for at konkurrere på prisen om kunderne som i Sydeuropa?

 

Om end det dog alligevel giver stof til eftertanke at der ikke konkurreres mere på koncepter og priser i Danmark i en krisetid, og hvad det reelt kan skyldes, om end det dog er godt at pigerne har et alternativ i kraft af en offentlig ydelse i værste fald.

 

Det er lidt lige som med forskellen på flexicurity som vi hidtil har kendt den i Danmark, og så arbejdsmarkedet i Sydeuropa, hvor vi kan/kunne hyre og fyre nemt fordi vi har dagpengeret, mens de har umuligt lange opsigelsesvarsler så det er for dyrt at slippe af med folk, fordi der ingen dagpenge/kun små ydelser er, og ingen derfor kan få et arbejde under en lavkonjuktur.

 

Derfor tror jeg at udbud og efterspørgsel indenfor købesex markedet slår så skræmmende mere igennem i Sydeuropa, end som i Danmark hvor det mest bare er os mænd der må undvære at købe sex når vi har færre penge til formålet.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min formodning er, at den i større konkurrence og nedadgående pres på priserne har fået en række danske piger til at stoppe i branchen.

Det anses ikke længere så attraktivt som tidligere, når 'enhedspriserne' i dag nærmer sig 300-400 kr mod tidligere 600-700.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja McQueen, og her er det så at det trods alt er godt at vi i Danmark ikke har det samme sammenfald af et dysfunktionelt arbejdsmarked, og fraværet af adgang til muligheden for offentlig forsørgelse som i de syd-europæiske lande. 

 

Sådan at de rå markedskræfter ikke på samme vis slår igennem i Danmark, i kraft af at de danske piger ikke har muligheden for at undlade at følge med priserne ned.

 

Men når det er sagt, så har udbuddet af østpiger i Danmark ikke som i Tyskland ført prisenerne nedad i samme omfang, og det genstår altså at de danske piger kunne overveje hvordan de kunne gøre sig fri af deres ekstreme omkostninger, for derved måske at kunne skabe en mindst lige så rentabel netto forretning som før, på et grundlag af bruttopriser på 1200 kr +/- i timen

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Men når det er sagt, så har udbuddet af østpiger i Danmark ikke som i Tyskland ført prisenerne nedad i samme omfang, og det genstår altså at de danske piger kunne overveje hvordan de kunne gøre sig fri af deres ekstreme omkostninger, for derved måske at kunne skabe en mindst lige så rentabel netto forretning som før, på et grundlag af bruttopriser på 1200 kr +/- i timen

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Hvis jeg skulle komme med et kvalificeret bud på, hvorfor det så ikke er sket, så vil jeg mene, at  de danske piger ikke føler det interessant eller attraktivt at være glædespige på de betingelser og efter de koncepter de prisbillige udenlandske piger benytter sig af.

 

Uagtet hvad man så som kunde måtte mene omkring sammenligning af danske piger og udenlandske, så er man nok bare nødt til at erkende, at præmissen ikke accepteres af de danske piger, og det kan jeg sagtens forstå. Jeg mener selv at der på mange områder er markante forskelle, som afspejles i prisen - Ergo der er tilsyneladende en fin sammenhæng imellem gæsters og pigernes forventninger.

 

Med andre ord er der et marked for de danske piger til nuværende priser, serviceniveau m.v.. Markedet er givetvis skrumpet, når det sættes i forhold til de udenlandske piger, betragtet over tid, så på den led har almene danske markedsmekanismer sat sit aftryk.  Et eller andet sted er man jo i sådan et snak nødt til at forholde sig til, det lokale/danske aspekt - snarere end at forvente at markedet i Danmark absolut skal opføre sig som i Italien, Tyskland osv.

 

Man kan altid diskutere om priserne er fair, om man kan spare nogle omkostninger, sænke niveaet osv osv i den dyre ende af markedet, men fakta er jo, at vi har et ganske differentieret marked med priser der passer til de forskellige målgrupper. Så måske er "problemet" for jeg kan egentligt ikke få øje på et prisproblem, at en gruppe købere til en bestemt pris- og servicesegment reelt ikke har råd til at handle i der hvor de helst ville. Man må således nøjedes, ud fra en økonomisk betragtning.

 

Reelt er det vel ikke meget anderledes, end når jeg ofte hører at en Audi på mange måder deler udvalgte komponenter med WV og Skoda. Det ændre jo ikke ved, at dem der køber en Audi er ganske tilfredse, og reelt burde køberne af en Skoda være det samme, snarere end at mene at en Audi nu pludselig skal ned på samme prisniveau som en Skoda elle VW.

 

Jeg kender ikke salgstallene for disse biler, men mon ikke prisforskellen afspejles i udbredelsen herhjemme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke helt enig i, at priserne ikke er faldet!

 

Mange af østpigerne har tilbud på halve timer til 500-600 kr!

 

Det er altså halv pris af, hvad en halv time kostede på en klassisk dansk klinik for 15 år siden!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er ikke helt enig i, at priserne ikke er faldet!

 

Mange af østpigerne har tilbud på halve timer til 500-600 kr!

 

Det er altså halv pris af, hvad en halv time kostede på en klassisk dansk klinik for 15 år siden!

 

Ak ja. Gid man bare boede i København. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er væsentligt færre alm. bordeller (dem der annoncerer i EB med flere piger, vagtplan osv.) end der var i gamle dage, det gælder både i KBH og provinsen.

Til gengæld er der en hær af rumænere og thai piger der annoncerer på massageguide.dk. 

 

Personligt foretrækker jeg de danske piger eller nogen, der ligner (tysk, polske). Desværre er priser på 1100-1300 for en halv time noget over mit budget.

 

Derfor benytter jeg mig ofte af Tyskland. I Tyskland kan man få alm dansk for 30 EUR (225 kr.) og 20-30 min for 50 EUR (375 kr.) og der er ikke noget med "dansk, en stilling".

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan altid diskutere om priserne er fair, om man kan spare nogle omkostninger, sænke niveaet osv osv i den dyre ende af markedet, men fakta er jo, at vi har et ganske differentieret marked med priser der passer til de forskellige målgrupper.

 

Det er ikke noget jeg har tænkt over før, men jeg har faktisk ikke knaldet med en dansk pige siden 2011 - og det var i øvrigt uden at penge var involveret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mange af østpigerne har tilbud på halve timer til 500-600 kr!

 

Det er altså halv pris af, hvad en halv time kostede på en klassisk dansk klinik for 15 år siden!

 

Det er det så også i dag, der koster ½ time vel stadig DKK 1,000-1,100 på klinikker med danske piger, så priserne har altså ikke ændret ret meget i 12-15 år.

Men min umiddelbare fornemmelse er, at servicen på klinikker med danske piger er blevet meget bedre i den periode (selvom jeg aldrig har haft noget at klage over siden mit første besøg i 2000))

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er da noget eksotisk over udbuddet af piger fra mange steder i verden. Muligheden for at knalde med en sydamerikaner, kineser, japaner eller sydeuropæer har da også sin charme. Tænk på hvad vi ville mangle, hvis der ikke var pizza barer, kineser grillbarer, sushi restauranter eller thai mad. Alt  har si charme. Glem ikke at prisen på de udenlandske piger er mere atraktiv 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 Glem ikke at prisen på de udenlandske piger er mere atraktiv 

 

Muligvis, men der vist mange, der har sparet sammen til en dårlig oplevelse af denne grund, så prisen betyder ikke nødvendigvis ret meget, eller rettere, måske hænger pris og oplevelse/kvalitet næsten altid sammen. Blot min mening og erfaring.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Muligvis, men der vist mange, der har sparet sammen til en dårlig oplevelse af denne grund, så prisen betyder ikke nødvendigvis ret meget, eller rettere, måske hænger pris og oplevelse/kvalitet næsten altid sammen. Blot min mening og erfaring.

Men kan man ikke også blive bollet i røven af en dansk pige? Men det er måske trods alt noget om pris og kvalitet. Og jeg erindrer -selv om det er længe siden med en dansk pige - ikke decideret dårlige oplevelser med danske piger. Men der har også været superoplevelser for mig i Tyskland for beskedne 50 euro med hele pakken. Det hele handler om udbud og efterspørgsel og liderlighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det handler om hvad men personligt bedst kan lide. Jeg har gennemsnitlig fået de bedste oplevelser med kinesiske og japanske piger. Denne gruppe har heller ikke snydt mig. Jeg vil ikke afvise at det godt kan ske.

Jeg har også gode oplevelser med andre men er også blevet snydt. Bedste oplevelse er nok et blowjob fra en polsk pige.

 

Vedrørende udbuddet, så er udbuddet stort i København. Her er priserne også mindre en de er på Sydsjælland og øerne. Sydpå kan du finde polakker til kr. 800,- for en ½ time, hvor oplevelsen er svingende afhængig af den konkrete pige. Danske piger koster kr. 1.000,- for ½ time og her er oplevelsen også svingende afhængig af pigen. Generelt er gennemsnittet hos danske piger nok noget bedre. Priserne i København svarer hos nogle piger til dette, men kan også være billigere og sjældent kan det være dyrere.

 

Med thai massage koster ½ time, med b2b med det hele, i Lillebrænde kr. 1.000,- og kan generelt anbefales. Andre steder er prisen de samme, også selv om kvaliteten ikke altid er lige så god. I København er dette prisen for en time.

 

Man skulle tro at der sydpå, hvor udbuddet trods alt er rimeligt stort og nok større i forhold til indbyggertallet, er tale om karteller, da priserne altid er de samme. Udbuddet i København er meget større og priserne er mere forskellige.  Godt man kan komme til København uden de store problemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...