Hop til indhold
Gina Faith

Interne/eksterne links

Recommended Posts

Hej. 

 

Der er nogle ting, der undrer mig.

 

 

Interne links:

 

Hvis der i en tråd bliver lagt et internt link, f.eks. til en profil eller anden debattråd, så åbner det nye emne på samme fane, så man bliver ført væk fra det oprindelige. Ikke så hensigtsmæssigt sammenlignet med almen internetkultur og -skik. Det kan dog til nøds forsvares med, at man stadig befinder sig på samme webadresse, men efter min mening er det stadig uhensigtsmæssigt.

 

 

 

Eksterne links:

 

Her åbner linket en ny fane - HVIS man altså er logget ind. Er man ikke logget ind, åbner eksterne links i samme fane, og man er nu helt væk fra Eroguide. Har man lidt ego-fokus på sin egen hjemmeside/forum, er denne metode lidt af en kæmpefejl. Hvem har ikke prøvet at sidde og klikke videre og videre, indtil man til sidst har glemt, hvor man kom fra og hvordan man kom hertil? På denne facon fører man trafikken væk fra sin egen side - og det er vel ikke helt meningen.

 

 

Just a thought,

 

/Gina.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

På et forum vil der altid være for og imod at åbne i en ny fane og at åbne i samme fane.

Personligt foretrækker jeg at interne links åbner i samme fane og eksterne links i en ny fane, men jeg er sikker på at admin allerede har tænkt over det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne jo også være at man kunne vælge funktionen >åbn link i ny fane< ikke sandt. :P  

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne jo også være at man kunne vælge funktionen >åbn link i ny fane< ikke sandt. :P  

 

Det er ihvertfald den metode, jeg oftest bruger - så kan fanen åbne i baggrunden og jeg kommer ikke væk fra den første fane. Pt. har jeg f.eks. 8 faner åbne og kan klikke lidt frem og tilbage imellem dem og kun lukke dem ned, jeg er helt færdig med.

 

Det er faktisk kun på Eroguide at jeg ved at jeg ikke behøver åbne eksterne links i en ny fane  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg bruger også højreklik - når jeg altså har fundet ud af, at det på den pågældende side er nødvendigt. Blot undrede det mig lidt, da det er modsat hvad man gør mange andre steder, hvor jeg debatterer. :)

 

Min første undren var af praktiske årsager. Min anden undren havde marketingsmæssig baggrund.

 

Og som jeg lagde ud med helt fra start - og som jeg nu har gentaget, så var det blot en undren.

 

(Dette skulle gerne hindre at få skudt i skoene, at Admin skal rette ind efter Ginas appel.)

 

 

Mvh,

 

/Gina.

 

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne jo også være at man kunne vælge funktionen >åbn link i ny fane< ikke sandt. :P  

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

 

Nu skal du ikke spille smart ;)

Ja dig uden smart phone :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad med om I åbnede links i nyt vindue i stedet for, så har I stadig siden I kom fra åben, selv om I kommer til at klikke i det røde kryds?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det kunne jo også være at man kunne vælge funktionen >åbn link i ny fane< ikke sandt. :P  

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

 

Ja hvor svært kan det være :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...