Hop til indhold

Overvågning i det offentlige rum

Featured Replies

Skrevet

Forklar hvad du mener, for det giver ingen umiddelbar mening? Man kan jo gå i en hvilken som helst retning - hændelserne peger ikke i nogen bestemt uafhængigt af hvilken overbevisning man havde i forvejen.

Overvej fx bombningerne i London Underground i 2005. London er måske verdens mest videoovervågede by, men det beskyttede altså ikke. Da politiet dagen efter skød en uskyldig, civil mand 7 gange i hovedet på kort afstand, så viste det sig sjovt nok at kameraerne på den perron ikke virkede, eller at man havde glemt at putte et optagemedie i optageren eller ... Uanset hvad kunne det ikke engang bidrage til opklaringen.

Jeg mener netop ikke, at vi nu hvor vi er chokeret over weekendens hændelser bør forholde os til overvågning. Når der bliver hverdag, kan man bedre tage stilling.

• Svar 78
  • Visninger 7.5k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Lige præcis i dag kan jeg godt sidde og glæde mig over den massive overvågning på gader og stræder i København. Det har da helt sikkert været med til at forkorte gårsdagens og nattens rædsler.    

• Frej af Asgaard
    Frej af Asgaard

Sig mig har folk fuldstændig glemt J. Edgar Hoover, og hvordan han som FBI chef indsamlede snavs på alle politikere for derefter at pesse dem til aldrig at gå imod hans egen agenda. Tænk på hvor let

• Hvis jeg af én eller anden uransalig grund skulle forvilde mig ind på McDum, ville jeg også være ked af, hvis nogen, jeg kendte, så det IRL eller på video.

Postede billeder

Skrevet

Jeg mener netop ikke, at vi nu hvor vi er chokeret over weekendens hændelser bør forholde os til overvågning. Når der bliver hverdag, kan man bedre tage stilling.

Personligt er jeg ikke det mindste chokeret. Vi har haft det her inde på livet, lige siden Jyllands-Posten trykkede Muhammed-tegningerne. Det er bare "same ol', same ol'".

Jeg forstår at ordensmagten har haft stor gavn af overvågnings kameraer i denne sag, så det får vi nok mere af. Til gengæld duede overvågningen af mobiltelefoner tilsyneladende ikke, for gerningsmanden slukkede for den. Det gør alle kriminelle jo, så det er kun os almindelige borgere, der bliver overvåget ad denne vej. Lige som med pengetransaktioner: Swift-systemet bruger terrorister naturligvis ikke, de bruger det gamle Hawala-system, som ligner det vi havde i gamle dage i Europa. http://en.wikipedia.org/wiki/Hawala

Til gengæld kan myndighederne foretage alle mulige overgreb i terrorbekæmpelsens navn: http://www.foxnews.com/politics/2015/02/11/small-business-owners-battle-irs-over-seized-bank-accounts/

Skrevet

Personligt er jeg ikke det mindste chokeret. Vi har haft det her inde på livet, lige siden Jyllands-Posten trykkede Muhammed-tegningerne. Det er bare "same ol', same ol'".

Jeg forstår at ordensmagten har haft stor gavn af overvågnings kameraer i denne sag, så det får vi nok mere af. Til gengæld duede overvågningen af mobiltelefoner tilsyneladende ikke, for gerningsmanden slukkede for den. Det gør alle kriminelle jo, så det er kun os almindelige borgere, der bliver overvåget ad denne vej. Lige som med pengetransaktioner: Swift-systemet bruger terrorister naturligvis ikke, de bruger det gamle Hawala-system, som ligner det vi havde i gamle dage i Europa. http://en.wikipedia.org/wiki/Hawala

Til gengæld kan myndighederne foretage alle mulige overgreb i terrorbekæmpelsens navn: http://www.foxnews.com/politics/2015/02/11/small-business-owners-battle-irs-over-seized-bank-accounts

Tjah personligt vil jeg nok være mere skeptisk overfor det, man kan læse i et pro-republikansk medie som Fox News, men sådan er vi jo så forskellige :wink:  

Skrevet

Lad os nu ikke blive alt for paranoide . . .  ;)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.