Hop til indhold
Rejsenetværk

Næsten dobbelt så dyrt at bo alene

Recommended Posts

Aaaaaah, det kommer nu også lidt an på hvem man bor sammen med. For de lækre og måske lidt forkælede sild jeg har boet sammen med så regnestykket noget anderledes ud. For mit vedkommende blev det markant billigere at bo alene :lol:  Driftsomkostninger til kvindelig kæreste-ting mangler i  artiklens regnestykke

 

Kæresteting er en anden konto, som skal holdes udenfor regnestykket / fællesudgifter.

 

Som single kan man ødsle pengene væk på hurtige damer, biler, druk, hor osv...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tankevækkende at den her tråd vækker større interesse end min tråd om konsekvenserne af langtidsarbejdsløshed :smile:

 

Vel egentlig en meget god indikator på at vi herinde, trods en enorm spændvidde mellem de socialklasser hvori vi befinder os, vel egentlig samlet set hører til blandt dem der i mindre grad, end så mange andre har prøvet modgang i kraft af,  eksempelvis ikke at kunne sørge for egen forsørgelse?

 

Det må vi håbe på at vi kan blive ved med.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja nu har jeg jo ikke bil, så jeg skal ikke udtale mig om parkeringsforholdene i Emporia. Bortset fra det, så er det da et udmærket sted at købe ind. Det overgår i alt fald Aldi og Lidl. Jeg har aldrig spekuleret over, at der skulle være noget i vejen med loftet!??! Det rodede design giver jeg dig ret i, men det er jo for at man skal forvilde sig og lade sig lokke til impulskøb - hvilket ikke lige er mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det rodede design giver jeg dig ret i, men det er jo for at man skal forvilde sig og lade sig lokke til impulskøb - hvilket ikke lige er mig.

 

Ja og så går vi i ring hey ! :D

man farer rund i cirkler derinde.

 

Jeg samler helst mine impulskøb på FKK'er :lol: der kan jeg lokkes :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har handlet en hel del i discountbutikker i mange år. På et tidspunkt boede jeg i en Bermudatrekant mellem Netto, Lidl og Aldi, men også andre butikker nærved. Det gør jeg heldigvis ikke mere. Min omfattende erfaring med ussel discount var, at Rema1000 var de absolut bedste i segmentet, dernæst kom Netto. Lidl og Aldi var til gengæld ret slemme hvad kvalitet angik, men man kunne dog finde enkelte varer, der kunne bruges - man skulle bare være forsigtig!

 

Som gamle Peter Syv sagde, "Kend kællingen, hvis pølse du æder!"

 

Min erfaring med discountbutikker er at kvaliteten varierer fra butik til butik inden for samme kæde. Altså du kan være uheldig at den Lidl der er tæt på dig er elendig, men kører du til nabobyen finder du en høj standard. Hvis jeg må tillade mig at generalisere lidt, så finder jeg ofte den dårligste standard i ghetto-områder.

I min by, finder jeg faktisk at Rema1000 har den dårligste standard og Lidl har den højeste.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige præcis med madbudgettet bruger jeg helt sikkert mindre end da jeg var samboende. Dengang lavede vi nemlig varm mad hver dag og en gang eller 2 om ugen tog vi ud og spise. Det sidste gør jeg stadigvæk, men varm mad bliver det sjældent til, i stedet blot en rugbrødsmad. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som single bestemmer man selv mange af sine udgifter til at bo . .

 

Boligen behøver ikke være så stor/dyr, som når man er samboende - Bil nummer to er ikke nødvendig - Man kommer ikke hjem til nye, dyre impulskøb etc . . 

 

Telefon og internet betales af arbejdsgiver.

 

Madbudgettet behøver heller ikke være stort - Med god og stram planlægning, kan man nemt leve billigt, uden spild, og ikke at gå ned på kvalitet. Foretrækker IRMA-kvalitet. Grøntsagerne er ofte lige så gode hos indvandrergrønthandleren, og han er flink til at smide lidt ekstra i posen :)  Kød købes i en gårdbutik på vej fra arbejde + årstidens grøntsager ofte købes billigt i vejboder langs landevejen . . 

 

Føler jeg har flere penge til forbrug idag som single i forhold til da jeg var samboende. ;)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kæresteting er en anden konto, som skal holdes udenfor regnestykket / fællesudgifter.

 

Som single kan man ødsle pengene væk på hurtige damer, biler, druk, hor osv...

 

Ok, nu formulerede jeg det med en humoristisk indgangsvinkel, men for mit vedkommende må jeg blot konstatere, at artiklens tese ikke holder vand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min erfaring med discountbutikker er at kvaliteten varierer fra butik til butik inden for samme kæde. Altså du kan være uheldig at den Lidl der er tæt på dig er elendig, men kører du til nabobyen finder du en høj standard. Hvis jeg må tillade mig at generalisere lidt, så finder jeg ofte den dårligste standard i ghetto-områder.

I min by, finder jeg faktisk at Rema1000 har den dårligste standard og Lidl har den højeste.

Rema er franchise og det kan have stor betydning.

Endelig er boligudgiften i København og omegn den væsentligste post på budgettet.

Så i hovedstaden er det gennemsnitligt klart dyrest at bo alene.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været heldig

 

Købt ejerbolig i København da prisen var i bund for 21 år siden, og klarer 90 % af mit transportbehov med et 2 zoners månedskort til 365 kr.

 

Halv husleje af andre og billig transport, så er jeg godt hjulpet når jeg kun tjener beskedent.

 

Det er også en rar tanke at muligheden består for som pensionist at sælge en betalt bolig, fordoble kontant formuen og flytte til provinsen i en 1 v lejerbolig, bare der er adgang til daglighandel og en togforbindelse lige i nærheden.

 

På den ene side håber jeg at kunne blive boende i København, men på den anden side så er det vigtigste at have så mange penge som muligt, den dag man ikke længere har anden indkomst end folkepensionen, og ellers må forlade sig på ens frie midler.

 

Også selv om det bliver med reduceret eller ingen tillæg til folkepensionens grundbeløb.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enlige mænd fra lavindkomstgrupperne er prolitarieserede. Det har man vidst i mange år. I enlige drenge må så bare flytte sammen og have fælles økonomi.

 

Bluejackets situation er måske anderledes, fordi han tilhører en højere lønningsgruppe. Eller måske vælger han lidt atypisk, at danne par med kvinder fra en lavere samfundsklasse/uddannelsesniveu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg oplever ikke mig selv som proletariseret, men det er måske også kun på grund af et sammenfald af omstændigheder, der har gjort at jeg har væsentligt mere i rådighedsbeløb hver måned efter faste udgifter, end de fleste har med en tilsvarende indkomst som min.

 

Men nu tjener jeg heller ikke den absolutte minimal løn, og så har jeg i en årrække sørget for ikke at låne penge, spare op først og betale kontant.

 

Så ved man hvad man har hver måned uden at betale af år efter år på lån.

 

Når man ikke sidder i hus, og ikke har en bil rækker 50000 kr +/- af gangen meget længere til de behov de opstår ad åre, mens beløbet ofte ikke rækker særligt langt hos folk i hus.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...