Hop til indhold
Rejsenetværk

Næsten dobbelt så dyrt at bo alene

Recommended Posts

Heldigvis kan jeg som single ikke genkende, at min merudgift er så meget dyrere end for 2 i samme bolig.

 

Nok de færreste par ville så også nøjes med det grundlag hvorpå jeg har lave faste udgifter i en 2v ejer, men for mange er det dyrt at bo alene.

 

Er det også dyrt for dig?

 

Bolig 10.02.2015 kl. 13:33

Næsten dobbelt så dyrt at bo alene

Ekstra udgifter til bl.a. husleje, varme, tv- og internet-abonnement gør det langt dyrere at bo single end at bo sammen som par. Se, hvilke ekstra udgifter du har som single.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/bolig/ECE7433112/Næsten-dobbelt-så-dyrt-at-bo-alene/

 

Måske I er nogle der kan bruge artiklen?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er altid billigere at dele udgifter med en partner eller med flere som bor sammen, vi skulle tilbage til 70'erne og bo i bofællesskaber og dele om alting også det frække... :P 

 

Mad/drikkeudgifter er ikke med i artiklen, det er billigere relativt, at lave mad til flere end til en. Det er også billigere at lave storindkøb.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er altid billigere at dele udgifter med en partner eller med flere som bor sammen, vi skulle tilbage til 70'erne og bo i bofællesskaber og dele om alting også det frække... :P

 

Mad/drikkeudgifter er ikke med i artiklen, det er billigere relativt, at lave mad til flere end til en. Det er også billigere at lave storindkøb.

 

Man kan osse gå i Lidl istedet for at gå i Irma. 

Og købe Choco Nussa istedet for Nutella :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man kan osse gå i Lidl istedet for at gå i Irma. 

Og købe Choco Nussa istedet for Nutella :P

 

Er du da blevet skingrende sindssyg? :o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Heldigvis findes der en GOD opfindelse - FRYSEREN, så behøver jeg ikke spise det samme 2-3-4 dage i streg . . . . 

 

Den er en god ven, når der er blevet arbejdet over . . . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er du da blevet skingrende sindssyg? :o

Hvad eh Bly?

 

Er du én af dem, der køber dig til kunstig status i Irma, selv om den butik igen igen taber på kvalitet i sammenlignende tests, mens Lidl og Aldi i reglen ligger i toppen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad eh Bly?

 

Er du én af dem, der køber dig til kunstig status i Irma, selv om den butik igen igen taber på kvalitet i sammenlignende tests, mens Lidl og Aldi i reglen ligger i toppen?

 

Naturligvis! Jeg ville dø af skam over at gå i Aldi. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

man kan også lade være med at købe sex ! :lol:

 

TJA - Når der noget fast, kan jeg nu godt undvære . . . .  ;) (Købesex)  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Naturligvis! Jeg ville dø af skam over at gå i Aldi. :)

På trods af smileyen vil jeg tillade mig naivt at spørge om, hvorfor?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

På trods af smileyen vil jeg tillade mig naivt at spørge om, hvorfor?

 

Min Irma har helt sikkert et smil op til begge ører! 

 

Jeg handler helt utrolig ofte i Netto, jeg regner med at de snart kontakter mig omkring sponsorpenge, men jeg har ingen forventninger om at der er pænt og ordentligt når jeg handler i Netto. Men går jeg i Irma, så forventer jeg noget andet og mere, jeg handler hovedsageligt økologisk, medmindre det er en vare der er så klam at det reelt ikke er muligt! :D

 

Jeg er da ligeglad med om leverpostejen er bedre i Aldi, det er noget andet jeg går efter i Irma, ofte tager jeg endda min egen pose med som kan være hvor som helst fra, så det er ikke fordi jeg har et synderligt behov for at vise alle andre at jeg lige har handlet der.

Redigeret af Bly

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min Irma har helt sikkert et smil op til begge ører! 

 

Jeg handler helt utrolig ofte i Netto, jeg regner med at de snart kontakter mig omkring sponsorpenge, men jeg har ingen forventninger om at der er pænt og ordentligt når jeg handler i Netto. Men går jeg i Irma, så forventer jeg noget andet og mere, jeg handler hovedsageligt økologisk, medmindre det er en vare der er så klam at de reelt ikke er muligt! :D

 

Jeg er da ligeglad med om leverpostejen er bedre i Aldi, det er noget andet jeg går efter i Irma, ofte tager jeg endda min egen pose med som kan være hvor som helst fra, så det er ikke fordi jeg har et synderligt behov for at vise alle andre at jeg lige har handlet der.

Du forventer mere, fordi de ender i bunden i stort set samtlige tests, de deltager i, logik for viderekomne. :)

 

God aften, smukke, jeg skal i byen og have lidt morskab. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Min Irma har helt sikkert et smil op til begge ører! 

 

Jeg handler helt utrolig ofte i Netto, jeg regner med at de snart kontakter mig omkring sponsorpenge, men jeg har ingen forventninger om at der er pænt og ordentligt når jeg handler i Netto. Men går jeg i Irma, så forventer jeg noget andet og mere, jeg handler hovedsageligt økologisk, medmindre det er en vare der er så klam at de reelt ikke er muligt! :D

 

Jeg er da ligeglad med om leverpostejen er bedre i Aldi, det er noget andet jeg går efter i Irma, ofte tager jeg endda min egen pose med som kan være hvor som helst fra, så det er ikke fordi jeg har et synderligt behov for at vise alle andre at jeg lige har handlet der.

 

Jeg ville også handle i Irma, hvis der var en her i dobbelt a. 

Jeg prioriterer også økologiske varer fremfor konventionelle og Lidl har faktisk et godt udvalg af økologiske varer.

Man skal bare aldrig spørge medarbejderne i Lidl om "økologi" fordi det ord kender de desværre ikke :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Heldigvis kan jeg som single ikke genkende, at min merudgift er så meget dyrere end for 2 i samme bolig.

Nok de færreste par ville så også nøjes med det grundlag hvorpå jeg har lave faste udgifter i en 2v ejer, men for mange er det dyrt at bo alene.

Er det også dyrt for dig?

Bolig 10.02.2015 kl. 13:33

Næsten dobbelt så dyrt at bo alene

Ekstra udgifter til bl.a. husleje, varme, tv- og internet-abonnement gør det langt dyrere at bo single end at bo sammen som par. Se, hvilke ekstra udgifter du har som single.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/bolig/ECE7433112/Næsten-dobbelt-så-dyrt-at-bo-alene/

Måske I er nogle der kan bruge artiklen?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg så en udsendelse... på DR1 garanteret, og der fortalte de at der jo ofte var mængde / antal / familie rabatter på diverse ting.

Alt fra telefon abb. til rejser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har handlet en hel del i discountbutikker i mange år. På et tidspunkt boede jeg i en Bermudatrekant mellem Netto, Lidl og Aldi, men også andre butikker nærved. Det gør jeg heldigvis ikke mere. Min omfattende erfaring med ussel discount var, at Rema1000 var de absolut bedste i segmentet, dernæst kom Netto. Lidl og Aldi var til gengæld ret slemme hvad kvalitet angik, men man kunne dog finde enkelte varer, der kunne bruges - man skulle bare være forsigtig!

 

Som gamle Peter Syv sagde, "Kend kællingen, hvis pølse du æder!"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Heldigvis kan jeg som single ikke genkende, at min merudgift er så meget dyrere end for 2 i samme bolig.

 

Nok de færreste par ville så også nøjes med det grundlag hvorpå jeg har lave faste udgifter i en 2v ejer, men for mange er det dyrt at bo alene.

 

Er det også dyrt for dig?

 

Bolig 10.02.2015 kl. 13:33

Næsten dobbelt så dyrt at bo alene

Ekstra udgifter til bl.a. husleje, varme, tv- og internet-abonnement gør det langt dyrere at bo single end at bo sammen som par. Se, hvilke ekstra udgifter du har som single.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/bolig/ECE7433112/Næsten-dobbelt-så-dyrt-at-bo-alene/

 

Måske I er nogle der kan bruge artiklen?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Nu skriver de at der kan være lidt variation pga. af boligstøtte / boligsikring. Men hvad med alle de andre ydelser?

Jeg har været i kortere / længere forhold med single-mødre. Den ene med tre hjemmeboende børn ville miste omkring 5000 kr. hvis vi valgte at flytte sammen.

Og det gjorde vi så ikke, for de penge der ville mangle skulle jeg finde. Og det kunne jeg bestemt ikke..!!

Men tror det er adskillelige tusinde i gennemsnit, for singler med hjemmeboende børn. 

Redigeret af frddblk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har handlet en hel del i discountbutikker i mange år. På et tidspunkt boede jeg i en Bermudatrekant mellem Netto, Lidl og Aldi, men også andre butikker nærved. Det gør jeg heldigvis ikke mere. Min omfattende erfaring med ussel discount var, at Rema1000 var de absolut bedste i segmentet, dernæst kom Netto. Lidl og Aldi var til gengæld ret slemme hvad kvalitet angik, men man kunne dog finde enkelte varer, der kunne bruges - man skulle bare være forsigtig!

 

Som gamle Peter Syv sagde, "Kend kællingen, hvis pølse du æder!"

 

Hvor handler du så nu ? :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Aaaaaah, det kommer nu også lidt an på hvem man bor sammen med. For de lækre og måske lidt forkælede sild jeg har boet sammen med så regnestykket noget anderledes ud. For mit vedkommende blev det markant billigere at bo alene :lol:  Driftsomkostninger til kvindelig kæreste-ting mangler i  artiklens regnestykke

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Emporia, Nordens største shoppingcenter. Underlig at have den som som sin lokale landhandel.

 

Ok ? Jeg synes Emporia er det mest skod shoppingcenter i norden. Det er rodet designet, loftet er grimt og det ser allerede slidt ud trods det er nyt, de har bitte små elevatorer, nogle har kun plads til 1 indkøbsvogn, så der forkommer lange ventetider. Elevatorernes placering er uhensigtsmæssig i forhold til parkerings huset. Der er for langt at gå ud til bilen... og jeg kan blive ved... Jeg er meget skuffet over centeret, så synes jeg at Fields og Fisketorvet er flottere og bedre struktureret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...