Hop til indhold
Lady Cherie

Terror...Frankrig!

Recommended Posts

Ja det kunne jo ikke ligge under hyggesnak, så det kom her...

 

Jeg har i dagens anledning skiftet mit profilbillede ud med  "je suis Charlie " i sympati med den Marsh der foregår lige nu i Paris, i anledning af de frygtelige terrorhandlinger der har været.

 

Jeg vil ikke være underlagt at jeg ikke kan tænke eller skrive frit, eller være bange, for terrorhandlinger, som de først for held med hvis de for os til at tie stille!

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Respekt, Cherie!

För att hedra de oskyldiga människor som förlorat sina liv eller skadats för livet i dessa vidriga attentat har jag tagit det svarta bandet till avatar.

Lille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske lige sent nok. Men korrekt, ALLE skal kunne skrive frit. Også selvom man ikke er enige. Det gælder jo også herinde ... ikke ?????  :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle burde kunne skrive frit, og følge de traditioner for satire man har haft i sit land i evigheder, uden at skulle frygte for sit liv.

Hvis nu bare den lille skare af fanatikere, der har så travlt med at gribe til våben og misbruge en religion, ville vågne op at se at verden har udviklet sig siden den mørke middel alder. Og hvis de så gerne vil leve i er khalifat, så er der lande i afrika og mellemøsten de kan rejse ned til.

Ens tanker kan ikke undgå at ligge hos familierne til de journalister, politifolk og uskyldige der har mistet livet i denne tragedie.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ikke for at blande malurt i Cherie´s flotte skrivelse, som jeg støtter fuldt ud....

 

Men vi må vel også stille os det spørgsmål.... Har, skal ytringsfrihed have sine begrænsninger.. Eller går ytringsfriheden til hvad majorieteten mener og vil have hvad man mener...??

Tænkte på en overskift i et blad forleden.. ( læste ikke artiklen ) - om at en ung fyr var anholdt for at skrive noget på hans FB side, omkring terrorhandlingen i Paris.. Så han kan ikke ytrer sig i frihedens navn modsat hvad majorietet mener førend han bliver anholdt..??

 

Demokratiet er egetlig demokratiets egen værste fjende...

 

Vi skal værne om ytringsfriheden også selvom vi ikke kan lid, eller er enig i modpartens version og udlægning. For hvis vi først lægger begrænsninger for den, så har vi tabt mod dem der bekæmper ytringsfriheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ytringsfriheden er en delikat størrelse der selvfølgelig omgærdes af nogle regler - f.eks. at man ikke heroppe har lov til at hidse imod folkegrupper.

Og imens disse forvirrede drenge i Paris har skabt rubriker over hele verdenen med sit skændselsdåd, har Boko Harim myrdet nogle tusinde mennesker i Nigeria,

Det er svære tider vi lever i og mit spørgsmål er hvor store problemer vi har med ytringsfrihed egentlig, eller om vi faktiskt er på vej ind i et verdensomspændende religionskrig?

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

At sige, at dette er en del af en religionskrig er farligt og præcis det terroristerne ønsker.

Det er nogle få forvirrede og gale personers værk. Og husk, ytringsfriheden har trange kår mange andre steder i verden. Surrealistisk at se repræsentanter fra lande, hvor ytringsfriheden har det yderst svært eller slet ikke eksisterer, deltage i dagens march i Paris. Herunder Ruslands udenrigsminister. Hvad lavede de dog der?

Del dette indlæg


Link til indlæg

At sige, at dette er en del af en religionskrig er farligt og præcis det terroristerne ønsker.

Det er nogle få forvirrede og gale personers værk. Og husk, ytringsfriheden har trange kår mange andre steder i verden. Surrealistisk at se repræsentanter fra lande, hvor ytringsfriheden har det yderst svært eller slet ikke eksisterer, deltage i dagens march i Paris. Herunder Ruslands udenrigsminister. Hvad lavede de dog der?

 

Virker som om de er faret vild.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke for at blande malurt i Cherie´s flotte skrivelse, som jeg støtter fuldt ud....

Men vi må vel også stille os det spørgsmål.... Har, skal ytringsfrihed have sine begrænsninger.. Eller går ytringsfriheden til hvad majorieteten mener og vil have hvad man mener...??

Tænkte på en overskift i et blad forleden.. ( læste ikke artiklen ) - om at en ung fyr var anholdt for at skrive noget på hans FB side, omkring terrorhandlingen i Paris.. Så han kan ikke ytrer sig i frihedens navn modsat hvad majorietet mener førend han bliver anholdt..??

I

Demokratiet er egetlig demokratiets egen værste fjende...

Vi skal værne om ytringsfriheden også selvom vi ikke kan lid, eller er enig i modpartens version og udlægning. For hvis vi først lægger begrænsninger for den, så har vi tabt mod dem der bekæmper ytringsfriheden.

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt. Vi har retten til at ytre os - under ansvar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

At sige, at dette er en del af en religionskrig er farligt og præcis det terroristerne ønsker.

Det er nogle få forvirrede og gale personers værk. Og husk, ytringsfriheden har trange kår mange andre steder i verden. Surrealistisk at se repræsentanter fra lande, hvor ytringsfriheden har det yderst svært eller slet ikke eksisterer, deltage i dagens march i Paris. Herunder Ruslands udenrigsminister. Hvad lavede de dog der?

 

Du har ret, men alligevel ikke helt. De få forvirrede og gale personer bliver alt flere. Og når civiliserede muslimer i Europa diskuterer tingen, bl.a. i Sverige, så sniger det sig ind alt flere argumenter af typen: "Jo trist, men det skulle jo være fint hvis i kunne forbyde den slags ytringer som JP, Wilks med flere ytrer". Og du kan vel ikke helt står for at IS f.eks. består af nogle få gale personer?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du har ret, men alligevel ikke helt. De få forvirrede og gale personer bliver alt flere. Og når civiliserede muslimer i Europa diskuterer tingen, bl.a. i Sverige, så sniger det sig ind alt flere argumenter af typen: "Jo trist, men det skulle jo være fint hvis i kunne forbyde den slags ytringer som JP, Wilks med flere ytrer". Og du kan vel ikke helt står for at IS f.eks. består af nogle få gale personer?

Jo, få gale personer, der har hjernevasket en flok forvirrede personer til at tro, de er en del af en religionskrig. Og jo flere det lykkes dem at overbevise om dette på begge sider, jo værre bliver det. Hvis du og jeg giver udtryk for, at vi mener vi er i en religionskrig, hvilken side tror du så, civiliserede muslimer, har en tendens til at vælge? Ja jeg tror ikke du skal forvente en konverteringsbølge.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ytringsfriheden er en delikat størrelse der selvfølgelig omgærdes af nogle regler - f.eks. at man ikke heroppe har lov til at hidse imod folkegrupper.

Og imens disse forvirrede drenge i Paris har skabt rubriker over hele verdenen med sit skændselsdåd, har Boko Harim myrdet nogle tusinde mennesker i Nigeria,

Det er svære tider vi lever i og mit spørgsmål er hvor store problemer vi har med ytringsfrihed egentlig, eller om vi faktiskt er på vej ind i et verdensomspændende religionskrig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

At sige, at dette er en del af en religionskrig er farligt og præcis det terroristerne ønsker.

Det er nogle få forvirrede og gale personers værk. Og husk, ytringsfriheden har trange kår mange andre steder i verden. Surrealistisk at se repræsentanter fra lande, hvor ytringsfriheden har det yderst svært eller slet ikke eksisterer, deltage i dagens march i Paris. Herunder Ruslands udenrigsminister. Hvad lavede de dog der?

 

Man kan måske håbe at de har et ønske om at der skal en forandring til?

 

eller løsningen ikke er bomber og terror?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Thumbs up herfra!

Ytringsfriheden skal nemlig ikke begrænses.

 

Det tror jeg nu heller ikke kommer til at ske.

 

Terroristernes erklærede mål var at dræbe det franske satire magasin fuldstændig. Det tror jeg så ikke lykkedes for dem, da jeg har hørt i medierne, at der er massiv støtte (både økonomisk og moralsk) til at fortsætte det. Der hvor jeg måske kunne frygte at ytringsfriheden bliver begrænset er i Danmark, hvor Jyllandsposten desværre ikke valgte at genoptrykke tegningerne fra muhammed krisen. Det var en dårlig redaktionel beslutning set med mine øjne.

 

Det politisk korrekte: "Sverige" er ABSOLUT et SKRÆMMEeksempel, hvad begrænsning af ytringsfriheden angår.  Lad os endelig ikke køre ud af deres spor!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det tror jeg nu heller ikke kommer til at ske.

 

Terroristernes erklærede mål var at dræbe det franske satire magasin fuldstændig. Det tror jeg så ikke lykkedes for dem, da jeg har hørt i medierne, at der er massiv støtte (både økonomisk og moralsk) til at fortsætte det. Der hvor jeg måske kunne frygte at ytringsfriheden bliver begrænset er i Danmark, hvor Jyllandsposten desværre ikke valgte at genoptrykke tegningerne fra muhammed krisen. Det var en dårlig redaktionel beslutning set med mine øjne.

 

Det politisk korrekte: "Sverige" er ABSOLUT et SKRÆMMEeksempel, hvad begrænsning af ytringsfriheden angår.  Lad os endelig ikke køre ud af deres spor!

 

Kan man få en forklaring?

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

@ Bananas

 

Nå men det forholder sig jo sådan at svenskerne er lidt for forsigtige med ikke at komme til at træde en befolkningsgruppe over fødderne, som fx. sagen med Pippi langstrømpe, hvor prædikatet: "Negerkonge" blev censureret væk, da man var bange for at risikere at blive anklaget for at være racistisk.  

Der har også været andre sager fornylig blandt andet: "Dan Park"-sagen. Godt nok er Dan Park en kæmpe nar og hans kunst har næppe nogen æstetisk værdi, men ligefrem at forhindre ham i at udstille det. Er det ikke censur?  

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes også man kan gå i for små sko med hensyn til at begrænse ytringsfriheden, som fx. sagen med Pipi langstrømpe. 

 

Hvad bliver det næste at cirkel kaffe damen bliver bort censuret fordi hun er sort ?

 

5700384325090.jpg

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Altså Titman .... vil du have debatten ned på gulvet?  Jeg vill ikke dit ned, så du får ikke svar.

 

Jeg synes såmænd bare det var relevant, når vi diskuterer ytringsfrihed også at diskutere de steder og eksempler, hvor ytringsfriheden har trang kår.

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men så er du på det forkerte sted. At den som har rettighederne til et kunstneriskt værk vælger - formentlig af nogen slags hensyn til at befolkningen i Sverige ser anderledes ud idag end for 50  år siden - at skifte et ord ud, har jo intet med inskrænkt ytringsfrihed at gøre. Hvor får du det fra? Hvis Coop vælger at tage billedet væk fra kaffen, har det heller ikke noget med ytringsfrihed at gøre.

Eller mener du at det er at hylde ytringsfriheden at beholde alt som det altid har været. C'mon man. Hvad er det du er ude på her?

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...