Hop til indhold
Niki Geisha

GP, sygdom og overlevelse i branchen

Recommended Posts

Håndsprit kan købes på apoteket, hvor de også kan vejlede om de forskellige typer og brugen heraf.  Bla. kan man få noget med gel i - det hjælper mod udtørring af huden. Aarhuselsker har ret i, at spritten naturligvis skal fordeles grundigt, men det er stadig både hurtigere og mere effektivt end håndvask.

 

Pik, boller og røv kan sagtens holde til en omgang med en spritklud, selvom det umiddelbart kan virke som en "kold afvaskning". I forventning om det, der er på vej, lader min bedste ven sig i hvert fald ikke sådan kue.  :P

Jo bedre hygiejne vi hver især udøver, jo bedre.  I min optik handler det om at have respekt og omtanke for hinanden. Ganske enkelt!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Pik, boller og røv kan sagtens holde til en omgang med en spritklud, selvom det umiddelbart kan virke som en "kold afvaskning". I forventning om det, der er på vej, lader min bedste ven sig i hvert fald ikke sådan kue. :P

!

Sjovt du nævner det. For kort tid siden oplevede jeg en pige der ville gøre lidt ekstra for mig fordi vi efterhånden kendte hinanden godt. Hun sprittede mig grundigt, men uendelig dejligt, af med servietter. Det var lige før vi aldrig kom videre :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håndsprit er på mode, men ikke effektiv mod f. eks. virus, Skal håndsprit være effektiv skal der meget til og hænderne bades i mindst 30 sek.og den er stadig ikke så effektiv som en tilsvarende håndvask 

Jeg ser jævnligt at selv personale i sundhedsektoren ikke overhovedet vasker hænder efter toiletbesøg, og en ordentlig håndsvask er ikke bare at skylle fingerspidserne under hanen og derefter tørre dem i det halvvåde håndklæde.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/miljoe/hygiejne

 

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sundhedsp/ECE1977710/klarlund-drop-haandspritten-i-hjemmet/

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Håndsprit er på mode, men ikke effektiv mod f. eks. virus, Skal håndsprit være effektiv skal der meget til og hænderne bades i mindst 30 sek.og den er stadig ikke så effektiv som en tilsvarende håndvask 

Jeg ser jævnligt at selv personale i sundhedsektoren ikke overhovedet vasker hænder efter toiletbesøg, og en ordentlig håndsvask er ikke bare at skylle fingerspidserne under hanen og derefter tørre dem i det halvvåde håndklæde.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/miljoe/hygiejne

 

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sundhedsp/ECE1977710/klarlund-drop-haandspritten-i-hjemmet/

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

 

Nemlig. Jeg var på et tidspunkt inde i "systemet". Der så jeg til min gru personale, der havde fingerringe på, medens de håndterede min juvel. En bemærkning fra min side om det hygiejniske i det, blev ignoreret. Da de havde fat i "den lange ende" forfulgte jeg ikke problemet, men håbede at ringen havde været af indenfor de seneste par timer. Tsk, tsk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nemlig. Jeg var på et tidspunkt inde i "systemet". Der så jeg til min gru personale, der havde fingerringe på, medens de håndterede min juvel. En bemærkning fra min side om det hygiejniske i det, blev ignoreret. Da de havde fat i "den lange ende" forfulgte jeg ikke problemet, men håbede at ringen havde været af indenfor de seneste par timer. Tsk, tsk.

Smykker er ikke tilladt i "systemet"! Ej heller vielsesringe! Det kan man roligt påtale!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Smykker er ikke tilladt i "systemet"! Ej heller vielsesringe! Det kan man roligt påtale!

 

Ja det har du ret i, men de ses dog ofte. Det ser du også såfremt du bevæger dig inden for systemet :)

Vielsesringene synes at være selv desinficerende ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min aversion mod lange negle skyldes tildels min 'miljøskade' efter mange år i 'systemet' - selv om mine iagttagelser viser at glædespiger har en meget høj hygiejne så kan jeg ikke lade være at forestille mig hvor meget "begejstrings-materiale" der kan gemme sig under 10 - 15 mm lange negle efter et  'håndjob'  :sad:

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det har du ret i, men de ses dog ofte. Det ser du også såfremt du bevæger dig inden for systemet :)

Vielsesringene synes at være selv desinficerende 

Jeg er både uddannet og ansat i "systemet". Det er rigtigt, at man for år tilbage tolererede vielsesringe. Det er ikke længere tilfældet. Hvor ser du dem?

 

......og lidt spredhagl:

 

Mon vore "lidelsesfæller" i kundekøen husker at afmontere selv samme ring, inden de evt.(!) vasker hænder og begynder at pille de spændende steder? Hvor mange er overhovedet bekendt med en "korrekt" håndvask? Ikke ret mange er min påstand! Det er faktisk noget, man bliver undervist i!

 

Og ærlig talt - inden man skyder brugen af håndsprit helt ned - så bør man måske forholde sig til hvordan alle de skønne piger, der stiller sig til vores rådighed, skal sikre sig, at vi vasker hænder, pik, boller og røv ordentlig - INDEN vi beder dem om at sluge pikken, slikke bollerne og stikke fingrene derop, hvor solen aldrig skinner! Håndsprit og spritservietter - brugt rigtig - er betydeligt bedre, end en "alibi-håndvask" og ditto af de centrale kropsdele!

 

Der er ikke rigtig nogen nem løsning. Så skal vi da gå i cølibat, men dette er næppe sitet til den slags overvejelser.  :blink:

 

OT. Jeg må prøve at få en aftale med Niki, når hun bliver frisk igen. Det kan jeg se - og ikke mindst mærke. Spændende pige... :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spændende debat,,ja ja jo da,,,nu er det sådan at jeg godt kan li og komme hos latinaer og der er det mere reglen

end undtagelsen at de lige ber mig om at række hænderne frem også får de lige en gang sprit,,generer ikke mig.

Bagefter er de jo også modtagelige for fingre allevejne :-P  :-P :-P  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har også fået en vaccine engang... da var jeg sgu syg 2 dage efter.... så det holder jeg mig fra.

 

Der er noget du har misforstået. Vaccinen virker først efter en uge eller to. Så du fik den "for sent" i forhold til, hvornår du blev udsat for smitte. Det vil være smartest at få vaccinen i starten af influenzasæsonen, hvis du gør det en anden gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er noget du har misforstået. Vaccinen virker først efter en uge eller to. Så du fik den "for sent" i forhold til, hvornår du blev udsat for smitte. Det vil være smartest at få vaccinen i starten af influenzasæsonen, hvis du gør det en anden gang.

Du kan godt reagere negativt på vaccinen, og få influenzalignende symptomer . . .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er en af dem der spritter af... dog ikke kunderne - men det tror jeg faktisk jeg vil begynde på for min egen skyld :)  der er jo let, hurtigt og meget meget nemmere end at smide dem ud og vaske hænder og kan gøres til et sjovt lille forspil

 

 

men har lige et hurtigt spørgsmål - er der nogen mærker der er bedre end andre ? nogle der tørrer hurtigere ect... for så er det jo klart at foretrække :)

 

Fernet Branca er fortræffelig, uanset om vi snakker afspritning af hænder, boller eller røv.

Vi har vel alle en flaske stående, som vi spekulerer på, hvorfor f.... vi købte, for godt smager den ikke, men helt sikkert en tand bedre end svedige klunker.

Men husk lige at tjekke med kunden, om han skal køre hjem :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og røv! Husk røven for pokker da. :D

Jeg plejer nu ikke at spritte røven. Men.......

 

Fernet Branca er fortræffelig, uanset om vi snakker afspritning af hænder, boller eller røv.

 

Så må man ud og lede efter en pige med en seriøs alkoholmisbrug.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fernet Branca er fortræffelig, uanset om vi snakker afspritning af hænder, boller eller røv.

Vi har vel alle en flaske stående, som vi spekulerer på, hvorfor f.... vi købte, for godt smager den ikke, men helt sikkert en tand bedre end svedige klunker.

Men husk lige at tjekke med kunden, om han skal køre hjem :)

Synes Fernet Branca svider på stjernen . . .  :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg plejer nu ikke at spritte røven. Men.......

 

De fleste steder kan du nok nøjes med bare at vaske den! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes Fernet Branca svider på stjernen . . .  :(

 

Kun alm. Fernet Branca,

 

IKKE Branca Menta   :P  :P  :P

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes Fernet Branca svider på stjernen . . .  :(

 

Så prøv med Pernod .. den smager også af anus i forvejen .. eller er det anis?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så prøv med Pernod .. den smager også af anus i forvejen .. eller er det anis?

 

Stjerne Anis til Stjernen  :lol:  :lol:  :lol:

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tusind tak for alle rådene.

Jeg tror jeg har en idé, som jeg vil gå videre med.
Nu vil jeg bare så gerne på benene igen.

Faktisk er jeg blevet helt selvstændig her i 2015, men det betyder altså ikke hos mig, at jeg går på arbejdet uanset hvad.
(jeg synes det noget andet, hvis jeg havde en webshop, butik eller andet).
Ingen gæster skal komme til mig, og fortælle at de har fået en virus/influenza/forkølelse med hjem.
Iøvrigt vil det selv tænde mig fuldstændig af, hvis en gæst "dryppede" på mig (har jeg prøvet engang....her var det næseblod  :shock: )
Og jeg vil heller ikke kunne nyde, samværet med gæsten, hvis jeg hele tiden skal være påpasselig med hosten, dryppende næse mm.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håndsprit er på mode, men ikke effektiv mod f. eks. virus, Skal håndsprit være effektiv skal der meget til og hænderne bades i mindst 30 sek.og den er stadig ikke så effektiv som en tilsvarende håndvask 

Jeg ser jævnligt at selv personale i sundhedsektoren ikke overhovedet vasker hænder efter toiletbesøg, og en ordentlig håndsvask er ikke bare at skylle fingerspidserne under hanen og derefter tørre dem i det halvvåde håndklæde.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/miljoe/hygiejne

 

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sundhedsp/ECE1977710/klarlund-drop-haandspritten-i-hjemmet/

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

 

Nu har vi snakket håndsprit og vasken hænder, så kan de der to Baktoiloger Bundstokken og Oros, sikkert nikke til at jeg skriver, (for jeg har nemlig osse engang rendt rundt i hvid kittel, mundbind, skiftet tøj i mellemgangen til anden farve tøj og hele den sjove tur ang. at ikke få smitte med ud fra en smitte stue) :

 

Som abselut minimum,  (hvis du kun har en kop vand) så vask hænderne Inden du går på wc, for så påfører du ikke dig selv de bakterier du har på dine hænder....( ja det var den grumme)

 

Så kan man jo altid spekulere over hvor Prins Pillefinger, hvis han kommer på besøg,  har haft sine fingre (selv om du har sendt ham i bad) om han skal bindes i pille-hvile-stilling, eller om man endnu engang skal tildele sig selv nobelprisen i opfinsomhed for at have købt sig en fluesmækker :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg havde egentlig tænkt mig at skrive en længere indlæg om at give sig god tid til at spritte pigernes stjerne grundig af i Fernet Branca, og hvordan jeg forestiller mig ,man bør gøre det, så man kan være sikker på at man kommer helt i bund med øvelsen. Men så kom Lady Cherie med denne grove afsporing:

 

 

 (for jeg har nemlig osse engang rendt rundt i hvid kittel, mundbind, skiftet tøj i mellemgangen til anden farve tøj og hele den sjove tur ang. at ikke få smitte med ud fra en smitte stue) :

 

Så nu vil jeg gerne have afklaret nogle ting.

 

Har du stadig uniformen? Pyt med om uniformen er blevet for kort og for stram.

 

Har du noget imod, at jeg for en sikkerheds skyld spritter dig grundig ind? Og eventuelt tjekker dit temperatur? (Jeg går virkelig ind for sikkerhed.)

 

Tror du på at jeg i virkeligheden er en meget dygtig og grundig gynokolog? Og som sådan nok er nødsaget til, at underkaste dig en meget grundig undersøgelse, før en eventuelt intim kontakt.  Hvis du eventuelt skulle have nogle af dine kæder med til Jylland, så har jeg intet imod at fixere dig under den indledende undersøgelse.

 

PS. Da jeg naturligvis er på det rene med, at din sociale position ikke giver dig økonomisk mulighed for at betale det honorar jeg normal tager for sådan en undersøgelse, så foreslår jeg at vi handler in naturalier.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...