Hop til indhold
Bananas

Problemet med at være sammen med en thaikvinde

Recommended Posts

 

Der er skrevet meget om de problemer der er forbundet med at være i forhold med thaipiger. Ikke mindst vores egen Stump bliver ved og ved med at advare os for hvad som kan ske når dumme og naive faranger pludsligt tror at de betyder noget for en thaipige. Det er skrevet så meget om dette at jeg vil belyse et helt andet problem, som faktiskt er frembringet som en skygge af at det andre problem er som ind i helvede overbelyst. For hvad sker der, når vores kollektive bevidsthed er så klar over hvordan tingen og menneskerne fungerer? Jo, alle alternative scenarier skal bevises og overbevises, og hvis det ikke sker igen og igen så findes de ikke.
 
Så hvad er mit virkelige problem med at have en relation til en thaikvinde? Er det at hun har brug for penge? Nej vel, det har også jeg ligesom de fleste af os. Er det at hun sender penge hjem? Nej vel, hun må sende hjem hvad hun vil, så længe det ikke er mine penge. Er det at hun lyver for mig og bedrager mig? Nej vel, hun lyver ikke mer end mig. 
Så hvad er problemet???
 
Jo mine kære frisindede venner her inde i vores fælles kirke, det er hvordan alle andre betragter mig. Det er at alle andre mener at jeg er dum i hovedet, at jeg ikke fatter en dyt af hvor ondsindet hun egentlig er. Det er at folk pludsligt ser mig som en af Stumps idioter, at jeg pludsligt har tabt al min respekt for kvinder som ligestillede mennesker ... Jeg er simpelt hen gået og blevet et grottemenneske; en neandertaler. Og en som i købet bliver grundigt snydt og luret. 
 
Havde jeg været sammen med en kineser, en japaner, en afrikaner eller en sydamerikaner .... fine, good for you. Herligt at du er så åben overfor mennesker og de der afrikaner/sydamerikaner/eskimoer/kineser har jo en meget interessant kultur og til lykke med det hele.
Jeg kunne også vælge en kubaner, en amerikaner, en iranier eller tilmed en indisk skønhed. Bare ikke en thailandsk kvinde. Det siger jo nemlig alt om mig, og alle ved alt om hende.
 
Det er det billede som Stump og mange andre bidrager til at skabe om thailandske kvinder. De bliver berøvede sit værdi som mennesker og individer, og dem af os som vælger at lære dem at kende bliver berøvede vores intelligens og vores jugement. 
To ting kræves af en mand som vil have en relation med en thailandsk kvinde: Du skal enten ikke have noget at tabe socialt og erhvervsmæssigt, eller være indstillet på at tabe det du har. Og du skal være enten et meget stærkt menneske, eller have et psykopatiskt uintresse for hvad andre mennesker - inklusive dem der står dig nær - synes og tænker.
 
Det er skyggesiden af at alle, herinde og derude, er så optaget med at vide det hele om hvad thailandske kvinder er for en størrelse og at i ny og næ falde i hinandens moralfavn. Hvor man kan ligge og hygge sig sammen og ikke tage nogle risico. 
 
I et himmelskt perspektiv  yderligere en grund til hvorfor det er hvert et menneskes hellige pligt at danne sin egen moral og at gøre det med hjerte, hjerne, mod og integritet.

 

 

godt brølt Løve..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...