Hop til indhold
Bananas

Problemet med at være sammen med en thaikvinde

Recommended Posts

Der er skrevet meget om de problemer der er forbundet med at være i forhold med thaipiger. Ikke mindst vores egen Stump bliver ved og ved med at advare os for hvad som kan ske når dumme og naive faranger pludsligt tror at de betyder noget for en thaipige. Det er skrevet så meget om dette at jeg vil belyse et helt andet problem, som faktiskt er frembringet som en skygge af at det andre problem er som ind i helvede overbelyst. For hvad sker der, når vores kollektive bevidsthed er så klar over hvordan tingen og menneskerne fungerer? Jo, alle alternative scenarier skal bevises og overbevises, og hvis det ikke sker igen og igen så findes de ikke.
 
Så hvad er mit virkelige problem med at have en relation til en thaikvinde? Er det at hun har brug for penge? Nej vel, det har også jeg ligesom de fleste af os. Er det at hun sender penge hjem? Nej vel, hun må sende hjem hvad hun vil, så længe det ikke er mine penge. Er det at hun lyver for mig og bedrager mig? Nej vel, hun lyver ikke mer end mig. 
Så hvad er problemet???
 
Jo mine kære frisindede venner her inde i vores fælles kirke, det er hvordan alle andre betragter mig. Det er at alle andre mener at jeg er dum i hovedet, at jeg ikke fatter en dyt af hvor ondsindet hun egentlig er. Det er at folk pludsligt ser mig som en af Stumps idioter, at jeg pludsligt har tabt al min respekt for kvinder som ligestillede mennesker ... Jeg er simpelt hen gået og blevet et grottemenneske; en neandertaler. Og en som i købet bliver grundigt snydt og luret. 
 
Havde jeg været sammen med en kineser, en japaner, en afrikaner eller en sydamerikaner .... fine, good for you. Herligt at du er så åben overfor mennesker og de der afrikaner/sydamerikaner/eskimoer/kineser har jo en meget interessant kultur og til lykke med det hele.
Jeg kunne også vælge en kubaner, en amerikaner, en iranier eller tilmed en indisk skønhed. Bare ikke en thailandsk kvinde. Det siger jo nemlig alt om mig, og alle ved alt om hende.
 
Det er det billede som Stump og mange andre bidrager til at skabe om thailandske kvinder. De bliver berøvede sit værdi som mennesker og individer, og dem af os som vælger at lære dem at kende bliver berøvede vores intelligens og vores jugement. 
To ting kræves af en mand som vil have en relation med en thailandsk kvinde: Du skal enten ikke have noget at tabe socialt og erhvervsmæssigt, eller være indstillet på at tabe det du har. Og du skal være enten et meget stærkt menneske, eller have et psykopatiskt uintresse for hvad andre mennesker - inklusive dem der står dig nær - synes og tænker.
 
Det er skyggesiden af at alle, herinde og derude, er så optaget med at vide det hele om hvad thailandske kvinder er for en størrelse og at i ny og næ falde i hinandens moralfavn. Hvor man kan ligge og hygge sig sammen og ikke tage nogle risico. 
 
I et himmelskt perspektiv  yderligere en grund til hvorfor det er hvert et menneskes hellige pligt at danne sin egen moral og at gøre det med hjerte, hjerne, mod og integritet.
 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stumps sidste indlæg handlede nu om Cambodja, hvor kvinderne åbenbart ikke er bedre end de thailandske. Det er ikke til at have med folk at gøre, der hælder ketamin i ens juice i ny og næ.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Well, nu skal jeg ikke beskylde Stump for dette kollektive billede. Det er han sagtens ikke alene om at frembringe. Vi har generelt meget travlt med at kigge nedad fra vores høje moralske piedestal. Det er omtrent det samme fænomen med GP: Hvis ikke alle kvinder bliver ødelagt af sit erhverv, så måtte alle harmoniske luder komme frem i lyset og bevise sin lykke.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Bananas

 

Jeg for min part vil gerne tilkendegive at hele den reservation jeg har mod at indgå i forpligtende relationer med en kvinde fra fattige kår, ikke bare er møntet på thai kvinder, men helt generelt kvinder fra nære og fjernere lande med et kulturelt, en familiær og en socioøkonomisk baggrund, der udgør en så stærk motivation for at finde en mand fra vore breddegrader, der kan  sikre hende ophold, et nyt tryggere liv, socialt og økonomisk, at de kvinder accepterer at indgå i relationer med mænd der blandt andet på parametre som aldersforskel og hvor tilfældet fysiologi, mænd som ellers ikke vil kunne finde sig en tilsvarende vesterlandsk kvinde, og ofte mænd der ikke kan og ikke har kunnet finde sig en dansk kvinde, men selvfølgelig ikke altid sådan, men ofte også sådanne mænd der foretrækker disse kvinder fra fremmede kulturer.

 

I min optik bør man være sig bevidst, og ikke lukke øjnene for at begge parters motivation til at indgå i et forhold med modparten, ikke i udgangspunktet er overensstemmende, og derfor helgardere sig ved at kræve særeje, undlade at bygge og finansiere ejendom i pigens hjemland hvor hun er den juridiske ejer, og du derfor kan miste alt du har investeret heri, samt i første række lade hende sende penge hjem for egen regning, eventuelt acceptere at bidrage moderat hertil, men ikke forpligtende for dit vedkommende.

 

Kan du finde en sådan kvinde der accepterer disse krav, også over år når hun har opnået opholdstilladelsen og bliver mindre og mindre afhængig af dig, der alligevel ikke vil dele dine værdier med hende og familien/landsbyen derude, ja så har du i mine øjne fundet den helt rigtige kvinde derude fra, og hvis ikke hun vil så elsker hun dig nok alligevel ikke helt så meget som de altid gerne vil have os til at tro at de gør.

 

Så ja, jeg er helt på linje med Stump - der er ikke meget at komme efter hos mig, men også jeg er blevet forsøgt afsat, men nej tak :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

 

Der er skrevet meget om de problemer der er forbundet med at være i forhold med thaipiger. Ikke mindst vores egen Stump bliver ved og ved med at advare os for hvad som kan ske når dumme og naive faranger pludsligt tror at de betyder noget for en thaipige. Det er skrevet så meget om dette at jeg vil belyse et helt andet problem, som faktiskt er frembringet som en skygge af at det andre problem er som ind i helvede overbelyst. For hvad sker der, når vores kollektive bevidsthed er så klar over hvordan tingen og menneskerne fungerer? Jo, alle alternative scenarier skal bevises og overbevises, og hvis det ikke sker igen og igen så findes de ikke.
 
Så hvad er mit virkelige problem med at have en relation til en thaikvinde? Er det at hun har brug for penge? Nej vel, det har også jeg ligesom de fleste af os. Er det at hun sender penge hjem? Nej vel, hun må sende hjem hvad hun vil, så længe det ikke er mine penge. Er det at hun lyver for mig og bedrager mig? Nej vel, hun lyver ikke mer end mig. 
Så hvad er problemet???
 
Jo mine kære frisindede venner her inde i vores fælles kirke, det er hvordan alle andre betragter mig. Det er at alle andre mener at jeg er dum i hovedet, at jeg ikke fatter en dyt af hvor ondsindet hun egentlig er. Det er at folk pludsligt ser mig som en af Stumps idioter, at jeg pludsligt har tabt al min respekt for kvinder som ligestillede mennesker ... Jeg er simpelt hen gået og blevet et grottemenneske; en neandertaler. Og en som i købet bliver grundigt snydt og luret. 
 
Havde jeg været sammen med en kineser, en japaner, en afrikaner eller en sydamerikaner .... fine, good for you. Herligt at du er så åben overfor mennesker og de der afrikaner/sydamerikaner/eskimoer/kineser har jo en meget interessant kultur og til lykke med det hele.
Jeg kunne også vælge en kubaner, en amerikaner, en iranier eller tilmed en indisk skønhed. Bare ikke en thailandsk kvinde. Det siger jo nemlig alt om mig, og alle ved alt om hende.
 
Det er det billede som Stump og mange andre bidrager til at skabe om thailandske kvinder. De bliver berøvede sit værdi som mennesker og individer, og dem af os som vælger at lære dem at kende bliver berøvede vores intelligens og vores jugement. 
To ting kræves af en mand som vil have en relation med en thailandsk kvinde: Du skal enten ikke have noget at tabe socialt og erhvervsmæssigt, eller være indstillet på at tabe det du har. Og du skal være enten et meget stærkt menneske, eller have et psykopatiskt uintresse for hvad andre mennesker - inklusive dem der står dig nær - synes og tænker.
 
Det er skyggesiden af at alle, herinde og derude, er så optaget med at vide det hele om hvad thailandske kvinder er for en størrelse og at i ny og næ falde i hinandens moralfavn. Hvor man kan ligge og hygge sig sammen og ikke tage nogle risico. 
 
I et himmelskt perspektiv  yderligere en grund til hvorfor det er hvert et menneskes hellige pligt at danne sin egen moral og at gøre det med hjerte, hjerne, mod og integritet.

 

 

Selvom Bananas nu siger at det ikke primært er Stump der skal kritiseres, så er det nu i mine øjne svært at se andre end Stump mest som der kritiseres (og nævnes i indlægget), og hele indlægget går på thaipiger udelukkende, selvom han nu vil perspektivere det mere ud generelt. Jeg kan ikke se andre herinde end Stump som skriver ret meget om thaipigerne der passer ind i Bananas indlæg. Jeg vil dog prøve at forholde mig til begge indlæg fra Bananas.

 

Da jeg først læste indlægget, undrede det mig at Bananas følte sig så personligt ramt af indlæg på et forum fra en ikke specielt aktiv bruger herinde, og som nogle end ikke ved hvem er, at han ligefrem ville nævne Stump med navn i indlægget mv. Dertil mindes jeg svagt at Bananas vist nok er i et privat forhold til en thaipige iflg ham selv, men jeg kan huske galt jo.

 

Det vil sige at vores udgangspunkter er jo lidt forskellige i relation til Stumps skriverier, hvis jeg husker rigtigt, og så forstår jeg måske lidt bedre, at han føler sig så personligt ramt, men jeg kan så kun udtale mig som kunde hos disse piger og som læser og bruger af Eroguide.

 

Jeg har besøgt thaipiger i 15 år regelmæssigt, jeg har overvejende rigtig gode oplevelser med dem og jeg har skrevet en del indlæg om dem også herinde (under efterlysninger og anmeldelser). Jeg har aldrig følt mig personligt ramt at hans skriverier om thaipiger.

 

Når Stump har været ude med hans indlæg, har jeg haft gennem tiden to indgangsvinkler til det.

 

Jeg har åbent skrevet til ham i indlæg, at det for mig er ligegyldigt, om de er golddiggere, hvis de er søde, rare, pæne og giver mig en god behandling, så kan de jo være golddiggere alt det de vil. Jeg har videre skrevet, at personligt kender jeg et par danske mænd der har levet 20-25 år i lykkelige ægteskaber med thaikvinder uden at de er blevet malket økonomisk. Jeg har således stillet spørgsmål ved hans til tider generaliseringer.

 

Jeg har også skrevet at jeg finder en del af hans indlæg både oplysende og fyldt med relevant information. Hvad han skriver kan man finde lignende historier i artikler i engelske aviser om Thailand og på udenlandske forums mv har jeg opdaget. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at lander der en dansker i Pattaya, så er der en rimelig risiko for at han møder piger, som udelukkende er på jagt efter hans penge og intet andet, og gerne vil manipulere med hans følelser for at opnå så mange penge (og andre værdigoder) som muligt af ham. Derfor synes jeg hans indlæg er med til at oplyse om det faremoment og forhåbentlig være en øjenåbner så folk ikke hopper med på vognen og lader sig ruinere og ødelægge deres liv ! Jeg har selv oplevet herhjemme at thaipigerne i meget stor grad spiller på ens følelser og tilkendegiver åbent at de er forelskede i en, når man er blevet fast stamkunde hos dem. Det oplever jeg på ingen måde hos danske piger i det omfang som hos thaipigerne. Her må jeg som kunde nogle gange enten holde mig væk, hvis det bliver for meget eller prøve at forklare tydeligt, at jeg ikke er ude efter nogen kæreste eller kone men blot hyggeligt uforpligtende samvær.

 

Jeg skal ikke udelukke at jeg en dag lander i Pattaya en dag også bl.a. for at hygge mig med de dejlige søde thaipiger, og ligesom når jeg besøger dem herhjemme, så er jeg fuldkommen ligeglad med om de er golddiggere, forsøger at snøre mig følesesmæssigt og alt det som Stump skriver om. Det kan de være og gøre alt det de vil. Jeg vil opføre mig pænt, venlig og høftligt overfor dem og giver dem lidt penge, og kvitterer de med hyggeligt samvær, så er det det vigtigste for mig, men jeg lader mig ikke malke økonomisk. Præcis samme holdning har jeg når jeg besøger thaipiger herhjemme, så der vil min indgangsvinkel være den samme.

 

Mere generelt som Bananas skriver i hans næste indlæg, men som ikke fremgår så meget af hans første indlæg, så mener jeg ikke at vi mænd eller kvinder skal dunkes i hovedet herinde med at være tabere, ulykkeligere, hadere af det modsatte køn, og jeg mener ikke hverken gperne eller mændene skal frem og bevise det modsatte. Men jeg forstår godt at nogle gange kan man få det lidt på fornemmelsen at f.eks. pigerne skal have dette. Det er ikke fair. Men det er en del af debatterne, og det skal jo heller ikke være sådan at vi render rundt og bilder hinanden ind at pigerne er i branchen fordi de er nymfomaner, og at de er ved at dåne seksuel ophidselse når lige netop vi kommer ind af døren sat på spidsen. Det er der jo også nogle mænd der tror. Jeg er generelt modstander er generaliseringer, både af pigerne, mændene og mere specifikt af thaipigerne, men jeg er tilhænger af at alle synspunkter kommer frem, at man debatterer dem, forholder sig til dem, ellers ville det i mine øjne blive et kedeligt rygklapperforum uden oprigtigt indhold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja, jeg har været gift med en thailands kvinde gennem mange år, og hun er det sødeste, sjoveste og mest fantastiske menneske, jeg nogensinde har mødt.

 

Der findes mange fordomme omkring udlændinge, bare husk, at hvert menneske må bedømmes på dets egne kvaliteter, ikke det land de kommer fra...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sådan set korrekt at et menneske må bedømmes på dets egne kvaliteter, men det udelukker jo ikke at tage i betragtning omfanget af andres bekostelige erfaringer med kvinder fra en baggrund, hvor der består meget stærke incitamenter til at søge egen socioøkonomiske status markant forbedret gennem forholdet til en mand med eller uden væsentlige egne ressourcer, men i det mindste som en adgangsbillet til et liv i et land med en helt anden velstand, og dermed muligheden for at skabe sig et nyt liv for sig selv og sine, hun aldrig vil kunne på samme vis hjemme.

 

Man kan jo altid stå på sit, værne om egen formue og indkomst, og så se om hun vedblivende vil forblive i et forhold med en, og vil hun det, ja så er lykken jo gjort :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sådan set korrekt at et menneske må bedømmes på dets egne kvaliteter, men det udelukker jo ikke at tage i betragtning omfanget af andres bekostelige erfaringer med kvinder fra en baggrund, hvor der består meget stærke incitamenter til at søge egen socioøkonomiske status markant forbedret gennem forholdet til en mand med eller uden væsentlige egne ressourcer, men i det mindste som en adgangsbillet til et liv i et land med en helt egen velstand, og dermed muligheden for at skabe sig et nyt liv for sig selv og sine, hun aldrig vil kunne på samme vis hjemme.

 

Man kan jo altid stå på sit, værne om egen formue og indkomst, og så se om hun vedblivende vil forblive i et forhold med en, og vil hun det, ja så er lykken jo gjort :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Tja, det synspunkt kan man jo anlægge, overfor enhver kvinde som kommer fra 'ringere kår' end en selv. Uanset nationalitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

 

 

Man kan jo altid stå på sit, værne om egen formue og indkomst, og så se om hun vedblivende vil forblive i et forhold med en, og vil hun det, ja så er lykken jo gjort :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Husk at leve mens du gør det, husk at elske mens du tør det.

Af og til må man kaste sig ud, for at opleve det ultimative.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Citat HenrikDK

 

"Tja, det synspunkt kan man jo anlægge, overfor enhver kvinde som kommer fra 'ringere kår' end en selv. Uanset nationalitet."

 

Det gør jeg så også, men blot med den nuancering at en dansk kvinde fattigere end jeg i en dansk kontekst er omfattet af velfærdssamfundets grund eksistentielle sikring, mens velstands perspektivet i et ekstremt uligheds præget samfund uden velfærd som vi kender det, rækker langt videre end blot enkelt individets bestræbelser på at forbedre egen situation, og derfor er det efter min mening så vigtigt at værne sig mod at egne ressourcer formøbles under et pres for at bidrage med egne midler til partnerens ambitioner om at hjælpe dem der hjemme, og hendes egen økonomi.

 

Jeg læste en gang at danske velhavende familier ud fra lignende antagelser hyrede privat detektiver til at søge viden opnået om tilkommende til deres døtre og sønner, fra almindelige økonomiske kår, og det forstår jeg så inderligt godt at de gør.

 

Hvis man har så meget mere end andre er det kun naturligt at søge undgået at andre bare gifter sig til gods og guld, uden at sikre sig med klausuler mod at de kan gøre det.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja, jeg bidrager en del mere til husholdningen end min kone, men jeg tjener så også en del mere end hende. Så det kan jeg egentligt ikke se noget problem i. Det er vel kun ret og rimeligt...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg lærte min kone at kende, der læste hun, jeg havde job - jeg betalte vel hendes uddannelse.

Jeg tjener nu mere end hun gør, og betaler mere til vores fælles kasse end hun

Det gør hende da ikke til et ringere menneske end jeg?

Hun er dansk, men det er vel fuldstændig ligegyldigt - vi bidrager med det vi nu kan

Går vi fra hinanden, så deler vi naturligvis resterne, det er jo sådan et samliv er, det har jeg intet problem ved

 

Dansk, Thai eller.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hej Aros, og alle andre
Jeg skal nok nuancere mit indlæg noget lidt, og prøve at afstumpifiere min tekst. Jeg føler mig overhovedet ikke personligt ramt af Stump, men bruger ham kun som symbol for en holding; en symbol som de fleste herinde er bekendt med.
Stump har en mission, og fred med det, selvom jeg personligt bliver træt af den. På den anden side så bliver sikkert andre trætte af mine skriv. Så ikke mere nu om Stump.
 
Det som virkelig rammer mig, er mere det som Rejse giver udtryk for, og som er en almindelig holding derude i samfundet. Man kommer sammen med en thaipige fordi: man får ikke nogle her oppe, fordi man ikke kan lide ligestilling mellem kønen, fordi man har penge som hun er interesseret i .... etc. Meget få mennesker er i stand at se forbi disse fordomme. Meget få mennesker er i stand at kun se to mennesker der måske faktiskt kan lide hinanden. Og meget få mennesker er i stand at ikke skylde en eventuel fremtidig skilsmisse på det faktum at hun var thai. 
 
At være sammen med en thaikvinde er at opgive sine rettigheder at blive betragtet som en normal mand; og sine rettigheder at lykkes eller mislykkes med sit forhold på rent menneskelige og individuelle grunder.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 
Det som virkelig rammer mig, er mere det som Rejse giver udtryk for, og som er en almindelig holding derude i samfundet. Man kommer sammen med en thaipige fordi: man får ikke nogle her oppe, fordi man ikke kan lide ligestilling mellem kønen, fordi man har penge som hun er interesseret i .... etc. Meget få mennesker er i stand at se forbi disse fordomme. Meget få mennesker er i stand at kun se to mennesker der måske faktiskt kan lide hinanden. Og meget få mennesker er i stand at ikke skylde en eventuel fremtidig skilsmisse på det faktum at hun var thai. 
 
At være sammen med en thaikvinde er at opgive sine rettigheder at blive betragtet som en normal mand; og sine rettigheder at lykkes eller mislykkes med sit forhold på rent menneskelige og individuelle grunder.

 

Hej Bananas

 

Er det så underlig folk får den holdning? Vi ser Mænd tage til Thailand og finder sig en kone. Mænd som ikke havde lykken herhjemme eller hvor Konen er skredet fra. Vi ser fordrukne Mænd, "gamle" Mænd som finder en ung Kone, Mænd som en Dansk Kvinde ikke vil røre med en ildtang osv. Ok "almindelige" Mænd finder da ligeledes en Kone dernede, skal vi ikke glemme! Men vi ser mange af de andre tilfælde og det danner den almindelige holding.

 

Nu har du en Thaipige, så naturligvis finder du det irriterende! Men se på, hvor lille andel af indvandrere som er Kriminelle og hvordan de er stemplet hjemme i stuerne og i den offentlige Debat. Med det i mente, er holdningen vel ikke så underlig? Vi har vel alle fordomme og holdninger i større eller mindre grad? Vil jeg mene. Typisk om noget, vi ikke har alverden kendskab til. Såsom dem der tror alle Thaikvinder er ens… De fleste af dem, har nok ikke en Thaikone eller kommer i Thai fællesskabet som eksisterer mange steder.

 

 Mange af Thaipigerne som gifter sig med en Nordisk Mand, har fremtiden og familien for øjet når hun vælger Manden. En lidt anden måde at finde Partner på end vi er vant til, men for en Thai er det jo ikke så unormalt. Hun ser det ikke nødvendigvis som en slavekontrakt, eller tror jeg da ikke, hun er sikkert lykkelig for Manden valgte hende. Denne lykke er medvirkende til, hun formentlig elsker sin Mand… Vi kan sagtens sidde i sofaen og sige det er for Pengenes skyld.. Er det sikkert også, men derfor kan kærligheden godt være der og vokse. Det har jeg i hvert fald set eksempler på. Okay de andre eksempler er der også! Der skal vi bare læse Stumps Tråde (efter min mening fint han belyser faldgrupperne, man skal bare huske det ikke er den eneste Sandhed) Vi skal også huske på, det er en hel anden levestandard og kultur i Thailand. Så en god Mand i Dansk Kvindes øjne er ikke nødvendigvis en god Mand i en Thaikvindes. (og vice verse) Ham som den Danske Kvinde ser som lidt "kikset" ser Thaikvinden måske som "trofast og kærlig"

 

Folk skal nu også skelne lidt! Ok efter vores normer, kan det måske sammenlignes med en Slavekontrakt når Thaipigen siger ja til den Nordiske Mand med tanke på fremtiden. Det er for Pengenes skyld! Meeennnn hvorfor har vi samme tanker om Par som er fundet sammen heroppe? Thaipigen som har været gennem et ægteskab og dermed har statsborgerskab. Når hun finder en anden Mand må det vel være samme Præmisser som når en Dansk Kvinde finder en Mand? Skulle man jo mene  :-P

 

Sluttelig vil jeg sige, folk burde nok vente med at danne holdninger til man reelt ved noget om Parret og ikke skære alle over en Kam. Virker Thaipigen fuldstændig ligeglad med Manden og bare venter på de 7 års prøvetid udløber? eller virker hun faktisk til rigtig godt at kunne lide Manden? ( er jo faktisk en mulighed  :-P

 

Men som tidligere nævnt, tror jeg ikke det er en mulighed. Vi danner os ofte holdninger om noget uden at have det fulde kendskab, er ikke selv bedre end de fleste  :oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Bananas

 

Er det så underlig folk får den holdning? Vi ser Mænd tage til Thailand og finder sig en kone. Mænd som ikke havde lykken herhjemme eller hvor Konen er skredet fra. Vi ser fordrukne Mænd, "gamle" Mænd som finder en ung Kone, Mænd som en Dansk Kvinde ikke vil røre med en ildtang osv. Ok "almindelige" Mænd finder da ligeledes en Kone dernede, skal vi ikke glemme! Men vi ser mange af de andre tilfælde og det danner den almindelige holding.

 

 

Underligt er det måske ikke, men stadig kedeligt og trist. Desuden tror jeg faktiskt ikke at vi de facto "ser" så meget som du siger. Men snarere at vi tror vi ser det. Fordi det er det kollektive billede vi går rundt med. Jeg kender mennesker der aldrig har været i Thailand, der ikke kender nogen thai og heller ikke nogen der er sammen med en thai. Men stadig undslipper nedvurderende kommentarer når de ser en thaikvinde med en svensk mand.

 

 

 

Sluttelig vil jeg sige, folk burde nok vente med at danne holdninger til man reelt ved noget om Parret og ikke skære alle over en Kam. Virker Thaipigen fuldstændig ligeglad med Manden og bare venter på de 7 års prøvetid udløber? eller virker hun faktisk til rigtig godt at kunne lide Manden? ( er jo faktisk en mulighed  :-P

 

Men som tidligere nævnt, tror jeg ikke det er en mulighed. Vi danner os ofte holdninger om noget uden at have det fulde kendskab, er ikke selv bedre end de fleste  :oops:

 

Men jeg tror absolut det er en mulighed. Vi er alle i stand til at tænke en ekstra gang, vi har alle evnen til at udfordre vores fordomme og til at prøve vores moral. Spørgsmålet er bare hvis vi gider eller tør.

Del dette indlæg


Link til indlæg

At være gift med et andet menneske er nok ikke altid nemt og gnidningsfrit......hen over årene.

 

Uanset om det er en dansker, en thai eller.....?

 

Der er selvfølgelig tillægsudfordringer, når det er to kulturer, der mødes. Skal lige sige at aldersforskellen er 12 år, og det giver jo også en situation, hvor to verdener konfronteres. Økonomisk situation, uddannelse og mange andre ting spiller også ind, men også hvordan du selv opfatter og lader dig påvirke af andres mening, såsom at man i de uvidendes øjne er en gris, der udnytter en pengemæssig fattig kvinde til at få sig en husholderske og legetøj i sengen. Hvad er der ikke blevet tænkt og sagt om Jannie Spies og gode gamle Simon, så det findes også inden for danske rækker..

 

Jo der har da været undrende, fordømmende, uvidende, uforstående og mange andre blikke hen over tiden - også positive, men mest i starten, men det har intet betydet i den nære vennekreds (at de er smuttet) eller i familien.

Nu går det helt tilbage til medio firserne. Det sjove var, at det var de midaldrende kvinder, der havde ondt i røven. Måske følte de en konkurrence i det nye fænomen at hente en kone (ofte nr. to i rækken) så langt væk fra; måske følte de sig forbigået, når de nu søgte ihærdigt efter deres mand nummer to !!, og var derfor negative i den offentlige holdning; unge og den ældste generation havde generelt ikke samme problemer. Da der er sex involveret, så var medierne i en årrrække meget fokuseret på denne "import" fra Thailand. Selv philiphinere, Indonesere og andre der lignede hinanden gik ind under massebetegnelsen Thailand. Det er jo for danskerne umuligt at kende forskel, og hvem gider sætte sig ind i det - og i meget andet forbundet dermed! - inden man danner sig en holdning

 

Det var såmænd ikke blikkene, der var noget problem, men snarere, at den tiltagende indvandring fik danskerne til at have en ny og mindre positiv holdning til al indvandring, og især holningen til kulturer, mange synes, vi har fået for mange nye påvirkninger af. Det syn på den gruppe udlændinge, som ikke som vietnameserne to dage efter ankomsten havde deres egen lille butik rundt om hjørnet, smittede hen i 90'erne af på holdningen over for indvandring generelt, og derfor over for min kone udmøntede det sig i generelle ukvemsord m.m. og sågar en spytklat, da hun en dag i koldt vejr bar tørklæde.

Det pinte mig for det var noget min kone bedre til dansk nu og mere kendt med samfundet opfattede frem for kulden fra de midaldrende kvinder i starten. Dette havde hun ikke baggrund for at forstå.

 

Drømmen om et hus i Thailand lader min erfaring gætte mig til ligger på 80 % mindst som baggrund for at gifte sig med en farang. Derfor er et arbejde til en løn, der kan sikre et sådant  hus ved at sende penge til banken hver måned en væsentlig årsag til ønsket om at komme til et rigt land/en "rig" mand som alle udlændinge pr. definition anses for at være.

De udenlandske mænd får sig en partner mod ensomheden eller ....? , jeg skriver med vilje ikke en kone, og forskellen er, at et partnerskab er et samrabejde, hvor begge parter skal have sine ønsker opfyldt i et trade off. Der handles og gives køb på områder, der ikke er vitale, så begge synes, at de er vindere. Kone er for mig mere i den holdningsladede fra offentligheden at en thai kone er en, der passer køkken, rengøring og fornøjer i sengen og på andre tider helst er usynlig og til mindst besvær.

Folk skulle bare lige kende virkeligheden inden for hjemmets 4 vægge, og hvor det går galt som ofte set, er med mænd, der har forventninger;  om en tjenerinde, der masserer en og ikke omvendt, fordi hun er dejlig at røre ved og hun nyder det..

 

Berigelserne er med åbne øjne at lære et andet menneske at kende på godt og ondt, have en at dele livet med, dele hendes kultur med hende - undtagen religionen, som hun må have i fred, opleve hendes land, vise hende mit land, Udvide omgangskredsen og få nye venner både i DK og i Thailand. Overvinde sprogbarrierer og tilegne sig færdigheder på hinandens modermål. Jeg kunne nævne mange andre ting og vil generelt vurdere situationen for mig 80/20 med overvægt af det positive gennem tiden frem til perlebryllup næste år.

 

Men jeg kommer nu til det, som fik mig til at logge ind. Noget som jeg kun har hørt en gang af en i forhold til mig meget mere erfaren mand i forhold til thailrelationer. Ellers har det aldrig været nævnt, heller ikke klart og tydeligt på skriv på nettet, hvor jeg har kigget med.

 

Når man(d) som i andre ægteskaber kommer hen til hverdagen efter at have bollet forelskelsen ud i lange baner med en ung dejlig ægtefælle, så opstår der pludselig et vakuum, hvor det man har at tale om eller ikke har at tale om, kommer til at fylde mere og mere. Tomhed. Og jo ældre man og forholdet bliver, så er det ofte kun hverdagsting, der er at tale med partneren om og oplevelserne bliver måske færre og færre.

 

Det er nok den største fælde ved at være thai-gift, men den opstår først efter nogle år, når hverdagen for alvor sætter ind og øges så hen over tiden.

 

Den intellektuelle barriere er nok den vanskeligste hurdle at tackle rigtigt; den starter allerede ved dansk 9-10 års skolegang og stiger ved højere uddannelser. Basale hverdagsting fra bl.a. aviserne er svære at drøfte uden at skulle starte ved Adam&Eva næsten hver gang, for referencerammen er den største kløft for en konstruktiv dialog. Det er generelt for forskelle i uddanelse mellem alle par, men udpræget i ægteskaber mellem europæer og thai. I starten er det sjovt at opleve, at der ikke er begreb om nord/syd geografi og atlas, at der regnes på en helt anden elementær måde, thai historie er noget man får fra laaaangsommelige TV serier om livet omkring de forskellige perioders konger i populariseret udgave, afstande er mere et tidsfænomen end udmåling i kilometer osv.

 

Det er et konfliktområde, for falder man i en god diskussion med en anden af modsat køn, så bliver det hurtigt misforstået og ejerfornemmelserne/forsvarsbarrikaderne stilles op - jalousien blomster hos alle de thaier, jeg kender, også i Thailand. Den dag de intellektuelle input og stimuleringer mindskes sammen med pensionsalderen, så er vakuumet til at tage og føle på - 24 timer i døgnet - hvor det har været der i småbidder gennem arbejdslivet og man bedre kan undvære input på hjemmefronten.

 

Skal der advares mod thai ægteskaber, så er det et punkt, hvor man hurtigt ville kunne ende mere "ensom" end inden, man fandt sin dejlige partner, der med alderen er dejlig på en helt anden måde - lige som en selv hehe. Det kan ikke undervurderes, men er man vidende og bevist om det, så kan man forebygge og begrænse omfanget, men jeg vil anbefale at have det som fokusområde fra dag et, hvor alt foregår med smil og stor tollerance.

 

En anden gevinst, hvis man når til de 30 års samliv og pensionsalderen, er, at den opsparing konen har gjort ved at sende penge fra sit job ud og lave sin pensionsopsparing, kommer dig til gode, når du nu har brugt (næsten) alle dine egne lommepenge på frække damer gennem årene hehe Så er der basis for dansk sommer næsten hele året. ½ år om vinteren i Thailand med dansk sommer og de andre 6 måneder i dansk sommer/thailandsk vinter i Danmark. Dog skal man være opmærksom på, at det er sværere at lave en fornuftig trade off, som man gerne vil have den. Der er flere kameler at sluge.

 

At være thai gift er en investring i spændende oplevelser, behagelig alderdom med en yngre partner (er du ikke et dumt svin, holder de fast i en), men intet kommer uden at arbejde med tingene og have respekt for sin partner.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak til blomstermanden for et indlæg med nye mere nuancerede vinkler end dem, vi ellers ser herinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak blomstermand for en generøs indblik. Det vakuum du taler om, er jeg fuldstændigt bevidst om kan opstå og for mig er det absolut største spørgsmål når jeg tænker på disse tingen, hvis det overhovedet er muligt at få det ene det ene sted og det andre et andet sted. Men så tænker jeg at sådan har jeg jo altid haft det, gennem alle årene og i alle relationer. Det man giver og få indenfor relationen, giver man og får. Det man har behov for, men inte får, det må man hente andetsteds.

 

Med andre ord, og måske er det lige præcis hvad du siger:

Skal man være sammen med et menneske fra f.eks. Thailand, men stadig har behov for dybe diskussioner omkring det som står i dagens avis, så er det fandenimig vigtigt at pleje relationerne med dem som kan erbyde den slags.

Ellers bliver man nok mentalt isoleret, og den dag kroppen ikke orker de sjove lege mere .... så er det måske lidt øde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...