Hop til indhold
Slaven_Randers

Skal vi og pigerne have en skjult dagsorden for at skrive herinde

Recommended Posts

Hmmm, Filosoffen. Kan man ikke sige, at brugerne herinde er, hvad de er, i kraft af, hvad de skriver og hvilket navn og billede, de bruger? Det er jo ikke muligt at kritisere mennesket bag brugeren, da man ikke ved, hvor megen forstillelse og teater der er, mens det til gengæld er muligt at kritisere det skrevne, og når man så først roder sig ud i spekulation om motiver, ryger næsten enhver debat af sporet.

Sagt på en anden måde: Når jeg skriver her, er det siddharta, der skriver og ikke mig, så at spekulere i mine dagsordener giver ingen mening, og siddhartas dagsorden findes kun i kraft af hans skrevne ord. :wink:

 

Alle brugere er i bund og grund konstruktioner.

Hey siddharta.

 

Jeg skriver som KK, ja han er en karakter som jeg har opfundet til EG. Da jeg er anonym herinde, Men det jeg skriver og svare folk, er også den holdning og mening jeg og KK,har til tingene. Selvfølgelig, kan jeg være en anden i anonymitetens tegn, men hvorfor skulle jeg opfinde en karakter for, at debattere herinde med en anden holdning mening. Ja der multitasker jeg nok ikke godt nok.

 

Ja jeg har undersøgt lidt om mennesker og synes det er spændende, at finde ud af hvilke typer de er, Ja har brugt det meget i mit arbejde selvfølgelig. Da jeg var tjener. Kunne jeg hurtigt og ofte spotte hvilken type kunde der kom, som pædagog, se ansigts mimik, øjne der fortæller meget om folk, ja faktisk det non verbale som udgør 80 procent af vores kommunikation. Det er selvfølgelig umuligt, at se folk på et forum som EG. Men mange af de ting mennesker gør herinde, sådan agere de også i den virkelige verden udenfor EG vil jeg postulere. 

 

Som, jeg ser det. Er der i mine øjne 4 person karakteristika, på et internet forum. Måske endda mange flere.

 

1. Den konkurrenceprægede. er en personlighed der på den ene side handler hurtigt og ikke altid er konstruktiv , men som også kan være, meget logisk i sin tankegang. Det er en person der for eksempel. Holder meget af, at der er noget der er XX % bedre end YY, eller den nyeste jeg har læst. Det er en person der stadigt vil kræve at du kan underbygge dine påstande, dog, handler denne person hurtigt på et indlæg fx her på EG.

 

2. Den metodistiske. personen her, har samme logiske tankegang, men, her handler personen langsomt. Der mener, jeg, at at denne person karakter vil læse ALT hvad du har skrevet om i indlægget, inden der tages en beslutning. Personen her vil i ringere grad lader sig overtale af billeder, og grafiske elementer men som kan overtales ved at have substanstit indhold. i stedet for.

 

3. Den spontane. Her vil, personen der ud over alle grænser vil handle hurtigt, men mest af alt, være primært fanget af billeder, grafiske elementer og overskrifter. personen her. Og agere udfra dette, i det skrevne.

 

4. Den humanistiske. Denne person er en person der ofte bliver påvirket af andres meninger i en debat. Denne person vil meget gerne se andres kommentarer til et indlæg, og bruger gerne mere tid på dette end nogen af de andre. Det er en person der tager sig tid, men som påvirkes af emotionelle elementer, der ofte bliver set som at være utryg. Ved person fnidder, eller angreb. Som igen fører til ingenting.

 

Til sidst der er intet myntet på dig i dette indlæg. Blot, at vi måske ser lidt anderledes på, hvordan folk agere på et forum.

 

Rigtig god lørdag aften siddharta.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og brændt barn skyr brønden indtil den kaster med rådne dyr.

 

Man kan lære så længe man lever, Århuselsker....den må jeg indrømme at jeg ikke kendte :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

jeg kunne jo ikke vide du ville misforstå det og føle dig truffet. Hvordan du tolkede det, er jo din egen sag. Jeg synes ikke rigtig jeg på noget tidspunkt har givet anledning til at tro at der var tale om en bestemt person.. 

 

Og når man kommentere på et indlæg, går man så ikke normalt udfra at det er et svar til trådstarten, hvis ikke anet fremgår?

 

så jeg synes det er unødvendigt at gøre opmærksom på at det ikke var et personangreb, og jeg havde slet ikke overvejet du ville føle dig truffet, eftersom jeg ikke har læst dine svar. Men jeg beklager da misforståelsen.

 

Jamen, så er det mig der beklager og må erkende at jeg misforstod dit indlæg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som, jeg ser det. Er der i mine øjne 4 person karakteristika, på et internet forum. Måske endda mange flere.

 

1. Den konkurrenceprægede. er en personlighed der på den ene side handler hurtigt og ikke altid er konstruktiv , men som også kan være, meget logisk i sin tankegang. Det er en person der for eksempel. Holder meget af, at der er noget der er XX % bedre end YY, eller den nyeste jeg har læst. Det er en person der stadigt vil kræve at du kan underbygge dine påstande, dog, handler denne person hurtigt på et indlæg fx her på EG.

 

2. Den metodistiske. personen her, har samme logiske tankegang, men, her handler personen langsomt. Der mener, jeg, at at denne person karakter vil læse ALT hvad du har skrevet om i indlægget, inden der tages en beslutning. Personen her vil i ringere grad lader sig overtale af billeder, og grafiske elementer men som kan overtales ved at have substanstit indhold. i stedet for.

 

3. Den spontane. Her vil, personen der ud over alle grænser vil handle hurtigt, men mest af alt, være primært fanget af billeder, grafiske elementer og overskrifter. personen her. Og agere udfra dette, i det skrevne.

 

4. Den humanistiske. Denne person er en person der ofte bliver påvirket af andres meninger i en debat. Denne person vil meget gerne se andres kommentarer til et indlæg, og bruger gerne mere tid på dette end nogen af de andre. Det er en person der tager sig tid, men som påvirkes af emotionelle elementer, der ofte bliver set som at være utryg. Ved person fnidder, eller angreb. Som igen fører til ingenting.

Jeg sad lige og blev enig med mig selv om, at jeg måtte høre til den "metodistiske" kategori. Men kom så i tanker om, at det ord betyder noget helt andet: http://da.wikipedia.org/wiki/Metodisme

Og da jeg er ateist, så kan jeg ikke tage den betegnelse på mig, så sorry - jeg falder uden for ovenstående kategorier.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sad lige og blev enig med mig selv om, at jeg måtte høre til den "metodistiske" kategori. Men kom så i tanker om, at det ord betyder noget helt andet: http://da.wikipedia.org/wiki/Metodisme

Og da jeg er ateist, så kan jeg ikke tage den betegnelse på mig, så sorry - jeg falder uden for ovenstående kategorier.

tja metodiske betyder i sin ganske enkelthed Louie http://da.wikipedia.org/wiki/Metodisk_tvivl

 

Så mon ikke du findes et eller andet sted.

 

God lørdag.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hey siddharta.

 

Jeg skriver som KK, ja han er en karakter som jeg har opfundet til EG. Da jeg er anonym herinde, Men det jeg skriver og svare folk, er også den holdning og mening jeg og KK,har til tingene. Selvfølgelig, kan jeg være en anden i anonymitetens tegn, men hvorfor skulle jeg opfinde en karakter for, at debattere herinde med en anden holdning mening. Ja der multitasker jeg nok ikke godt nok.

 

Ja jeg har undersøgt lidt om mennesker og synes det er spændende, at finde ud af hvilke typer de er, Ja har brugt det meget i mit arbejde selvfølgelig. Da jeg var tjener. Kunne jeg hurtigt og ofte spotte hvilken type kunde der kom, som pædagog, se ansigts mimik, øjne der fortæller meget om folk, ja faktisk det non verbale som udgør 80 procent af vores kommunikation. Det er selvfølgelig umuligt, at se folk på et forum som EG. Men mange af de ting mennesker gør herinde, sådan agere de også i den virkelige verden udenfor EG vil jeg postulere. 

 

Som, jeg ser det. Er der i mine øjne 4 person karakteristika, på et internet forum. Måske endda mange flere.

 

1. Den konkurrenceprægede. er en personlighed der på den ene side handler hurtigt og ikke altid er konstruktiv , men som også kan være, meget logisk i sin tankegang. Det er en person der for eksempel. Holder meget af, at der er noget der er XX % bedre end YY, eller den nyeste jeg har læst. Det er en person der stadigt vil kræve at du kan underbygge dine påstande, dog, handler denne person hurtigt på et indlæg fx her på EG.

 

2. Den metodistiske. personen her, har samme logiske tankegang, men, her handler personen langsomt. Der mener, jeg, at at denne person karakter vil læse ALT hvad du har skrevet om i indlægget, inden der tages en beslutning. Personen her vil i ringere grad lader sig overtale af billeder, og grafiske elementer men som kan overtales ved at have substanstit indhold. i stedet for.

 

3. Den spontane. Her vil, personen der ud over alle grænser vil handle hurtigt, men mest af alt, være primært fanget af billeder, grafiske elementer og overskrifter. personen her. Og agere udfra dette, i det skrevne.

 

4. Den humanistiske. Denne person er en person der ofte bliver påvirket af andres meninger i en debat. Denne person vil meget gerne se andres kommentarer til et indlæg, og bruger gerne mere tid på dette end nogen af de andre. Det er en person der tager sig tid, men som påvirkes af emotionelle elementer, der ofte bliver set som at være utryg. Ved person fnidder, eller angreb. Som igen fører til ingenting.

 

Til sidst der er intet myntet på dig i dette indlæg. Blot, at vi måske ser lidt anderledes på, hvordan folk agere på et forum.

 

Rigtig god lørdag aften siddharta.

 

KK

 

Hej Kanonkongen 

 

Jeg vil starte med at anerkende dig for ikke at være fordomsfuld omkring dine medmennesker, som visse andre debattører i denne her tråd er. 

Jeg er imidlertid ikke meget for at dele folk op i "persontyper", da jeg mener at det er generaliseringer og man kan sagtens forestille sig at personer eller debattører rummer sider fra alle de "persontyper" du oplister. Verden er ikke så firkantet at man bare kan sige at en er "konkurrencepræget" og en anden er "metodisk", men interessant bud. 

 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Kanonkongen 

 

Jeg vil starte med at anerkende dig for ikke at være fordomsfuld omkring dine medmennesker, som visse andre debattører i denne her tråd er. 

Jeg er imidlertid ikke meget for at dele folk op i "persontyper", da jeg mener at det er generaliseringer og man kan sagtens forestille sig at personer eller debattører rummer sider fra alle de "persontyper" du oplister. Verden er ikke så firkantet at man bare kan sige at en er "konkurrencepræget" og en anden er "metodisk", men interessant bud. 

Hey titman. Takker for komplimentet.

 

Nej jeg prøver heller ikke, at sige vi nødvendigvis er den type men inden for de 4 typer ligger os mennesker. Men tilkendegiver gerne, at vi har lidt fra hver gruppe. Jeg prøver ikke, at generalisere nogen. Det må være op til hver enkelt, at se hvor de hører til. Det bryder jeg ikke min hjerne med. :-P 

 

God lørdag til dig.

 

KK. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen, så er det mig der beklager og må erkende at jeg misforstod dit indlæg. 

Det gør skam ingen ting :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er sort og koldt, så vidt jeg kan se.

Der er fuldmåne og stjerneklart  - Har haft bål på stranden, og stegt friskfanget fisk på gløderne . . .

 

 

SKØN AFTEN - Vi nyder det . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Jeg har nu set mange indlæg hvor trådstarter er blevet skudt i skoene at han/hun havde en skjult dagsorden eller at de vil opnå noget med deres indlæg.

 

 

 

Det afhænger jo i høj grad om, hvor du poster dit indlæg!

 

Under generel debat, er du jo nærmest nødt til at have noget på hjerte og ønske, at der fremkommer en debat, hvor divergerende meninger og holdninger så at sige kan krydse klinge.

 

Der er vel sjældent tale om en skjult dagsorden, men at man vil opnå noget - ja selvfølgelig ellers var der jo ingen grund til at poste et debatoplæg.

 

Skriver du en anmeldelse er den jo per definition subjektiv, men dog sikkert også lettere objektiv, da mange sobre anmeldelser faktisk prøver at give en plausibel forklaring på mindre heldige oplevelser og ikke ensidigt søger at tilsvine en given GP.

 

Jeg synes faktisk ikke det står så galt til her på eroguide.

 

En lang række skribenter er velmenende og forsøger vitterligt at være sobre og optræde med pli og respekt i hvert tilfælde vis a vis GPerne.

 

At der så indbyrdes er tale om fraktioner og tilsvininger i forskelligt omfang er vel en del af gamet. Nogle gange er det dog godt at stikke piben ind og forsøge at imødekomme modparterne.

 

Det kan vi så ikke altid og derfor er der nogle pligtopfyldende og dygtige moderatorer som gyder olie ud over vandet.

 

Vi to har jo også af og til været kombatanter, men lad nærværende indlæg være et bevis på, at borendes påstand om, at jeg altid er provokerende eller perid, er usand og dermed en skamplet på hans eget mirror image.

 

Ciao

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er fuldmåne og stjerneklart  - Har haft bål på stranden, og stegt friskfanget fisk på gløderne . . .

 

 

SKØN AFTEN - Vi nyder det . . . 

 

Det lyder fame kanon måske lidt koldt, men en god fangst, bål og måske Whisky, så bliver jeg da her i mit varme studerer kammer faktisk helt misundelig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder fame kanon måske lidt koldt, men en god fangst, bål og måske Whisky, så bliver jeg da her i mit varme studerer kammer faktisk helt misundelig!

Et uldtæppe over skuldrene - Et glas calvados i hånden, og stirre ind i gløderne . . .  ;)  ;)

 

Hørte tidligere marsvineblåst ude i fjorden . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et uldtæppe over skuldrene - Et glas calvados i hånden, og stirre ind i gløderne . . .  ;)  ;)

 

Hørte tidligere marsvineblåst ude i fjorden . . . 

Jeg bliver næsten misundelig. Dejlig at høre, hvordan du nyder livet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et uldtæppe over skuldrene - Et glas calvados i hånden, og stirre ind i gløderne . . . ;);)

Hørte tidligere marsvineblåst ude i fjorden . . .

Var en tur langs vander lige nu. Rimfrost på postkassen så jeg. Det var da koldt. :) Hvilken kyst er du på? Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var en tur langs vander lige nu. Rimfrost på postkassen så jeg. Det var da koldt. :) Hvilken kyst er du på?

Det yderste af Vejle fjord  . . . 

 

Men bål, calvados og andet kan give varmen . . .   ;)  ;)

 

Men vil snart hjem til brændeovnen . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey siddharta.

 

Jeg skriver som KK, ja han er en karakter som jeg har opfundet til EG. Da jeg er anonym herinde, Men det jeg skriver og svare folk, er også den holdning og mening jeg og KK,har til tingene. Selvfølgelig, kan jeg være en anden i anonymitetens tegn, men hvorfor skulle jeg opfinde en karakter for, at debattere herinde med en anden holdning mening. Ja der multitasker jeg nok ikke godt nok.

 

 

Hej kanonkongen

 

Som altid er du leveringsdygtig i tankevækkende indlæg, og jeg er i store træk enig, dog bryder jeg mig heller ikke om opdeling i kategorier, men lad nu det ligge.

 

Det ville være noget af en opgave at konstruere en bruger, der havde meninger uden sammenfald med personen bag, men mon ikke det er forekommet?

 

Men selv om der er sammenfald i meningerne,vil jeg stadig mene, at der er tale om en konstruktion. Når først man har mødt personen bag profilen, så ændres den forståede mening, i det de skriver, radikalt. Kender du ikke det?

 

God søndag

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg agter ikke på noget tidspunkt at synke ned på et plan hvor man hvergang man skriver noget som er positivt om en pige eller sted skal til at bruge krafter på at forsvare at man ikke er privat ven med eller har økonomiske interesser i det/den på gældende.

Ligeledes vil jeg ikke gå efter bolden ikke manden i enhver debat.

At du opfatter min indlæg som klynk kan jeg kun grine af fir det var ikke men nu skød du jo netop mig i skoen at bagtanke ved dette indlæg var klynk.

Også en super god weekend til dig

 

Kære Slave 

 

Tak for dit svar :-)

Jeg har det på præcis samme måde at jeg også hellere vil gå efter bolden end manden i enhver debat, fordi jeg ved at det andet ikke fører til noget.

Jeg aner ikke hvad du har været udsat for, men du beskriver at du fx blev kaldt: "Alfons." Havde det været mig, så vil jeg altså ikke gøre andet end at ryste på hovedet af dem, som gjorde det. For hvem er det lige, der har problemet?

Jeg forstår godt, hvad du vil opnå, men jeg er bare bange for at dine gentagne klagesange og moralprædikener ikke har den store effekt andet end at bekræfte dem som i forvejen er enig med dig i, at du har ret i dit synspunkt. Jeg tror næppe du får omvendt nogen. Desuden bliver det hurtigt glemt igen. 

Jeg vil dog kreditere dig for at gøre forsøget, selvom jeg altså mener at det er en håbløs mission, som du aldrig vil lykkes med.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Slave

Tak for dit svar :-)

Jeg har det på præcis samme måde at jeg også hellere vil gå efter bolden end manden i enhver debat, fordi jeg ved at det andet ikke fører til noget.

Jeg aner ikke hvad du har været udsat for, men du beskriver at du fx blev kaldt: "Alfons." Havde det været mig, så vil jeg altså ikke gøre andet end at ryste på hovedet af dem, som gjorde det. For hvem er det lige, der har problemet?

Jeg forstår godt, hvad du vil opnå, men jeg er bare bange for at dine gentagne klagesange og moralprædikener ikke har den store effekt andet end at bekræfte dem som i forvejen er enig med dig i, at du har ret i dit synspunkt. Jeg tror næppe du får omvendt nogen. Desuden bliver det hurtigt glemt igen.

Jeg vil dog kreditere dig for at gøre forsøget, selvom jeg altså mener at det er en håbløs mission, som du aldrig vil lykkes med.

Nej ved godt at man ikke kan omvende alle endsige bare en, men ind imellem sker der bare noget enten her eller privat der gør jeg får skrive kløe og så er det den bedste måde at få det ud på, jeg sletter over 80% af de indlæg jeg skriver inden inden de bliver postet fordi jeg når de er skrevet ned har givet mig luft, men de 20% der når ud til jer er dem der betyder noget for mig.

Han der kaldte mig alfons rystede jeg på hovedet og han har i dag ikke en profil herinde hvilket jo nok ikke er det store tab for EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...