Harran 2418 Skrevet 2. December, 2014 Det er jo ikke et spørgsmål om enten fri eller snæver moral, men om (måske) forskellige steder at trække grænser. Hele deres tilgang til majestætsfornærmelse hører jo også til i en århundreder fjern fortid i vores øjne ... "vores"=den gennemsnitlige befolkning. Et flertal har ikke nødvendigvis ret. Når et folk har valgt en styreform, som de mener er bedst for dem er det vel nok forståeligt at de beskytter deres opfattelse. Vi (som i gennemsnitsdanskeren" betragter også vores styreform som noget ophøjet og særligt. Det er ikke nødvendigvis det endelige svar. .... og nej. Lad være med at tage min kommentar som indtægt for at jeg går ind for en bestemt styreform. Min pointe er blot, at bare fordi man ikke forstår et folk behøver man ikke at ringeagte dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Harran 2418 Skrevet 2. December, 2014 Ja men Thailand da være frisindet, når de ser så "frit" på prostistrution. NOT. Seneste eksempel på den stramme moral i det asiatiske kongerige, leverer BST. I deres digitale opremsninger om hvad man ikke må, spise is i toget, drikke en bajer, osv, er det nu også forbudt at kysse hinanden i Bangkoks højbane. Er frisind forbudt med mindre der er penge i møget? ... og det er noget skidt fordi? Moral kan selvfølgelig debatteres. Men thai synes nu engang at affektion er noget man holder til privatlivets sfære og almindelig god anstændig opførsel forventes og værdsættes. Derfor har de regler for det. Dobbeltmoralsk? Det kan man mene - men det kan ikke betragtes så enfoldigt som du beskriver det her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9571 Skrevet 2. December, 2014 "vores"=den gennemsnitlige befolkning. Et flertal har ikke nødvendigvis ret. Når et folk har valgt en styreform, som de mener er bedst for dem er det vel nok forståeligt at de beskytter deres opfattelse. Vi (som i gennemsnitsdanskeren" betragter også vores styreform som noget ophøjet og særligt. Det er ikke nødvendigvis det endelige svar. .... og nej. Lad være med at tage min kommentar som indtægt for at jeg går ind for en bestemt styreform. Min pointe er blot, at bare fordi man ikke forstår et folk behøver man ikke at ringeagte dem. Helt enig. Men da pointen om styreformen jo netop er, at det ikke er noget folket har valgt, så rammer min kritik heller ikke folket. Men jeg forstår muligvis heller ikke hvad du ellers mener, når du både siger, at et flertal ikke givet har ret, men samtidig siger at når et (flertal i) et folk har valgt en styreform, så er den nok bedst for dem ... Ked af at trække kortet, men Hitler falder ind i mine tanker her, når jeg ser bort fra selvmodsigelsen. Her er måske også en uklarhed i Stumps oplæg. For forbuddet i mod kys i tog er jo sat af et selskab. Hvad siger det om Thailands moral, og hvad siger det om thailænderes (de gennemsnitlige, hvis de findes) moral? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 2. December, 2014 .... Akademiker, igen, hvem tvinger dig til at svare på alle spørhsmål som rejses her på EG? Nu var det rent faktisk mig, der indledningsvis stillede DIG et spørgsmål. Og svaret blæser stadig i vinden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. December, 2014 (edited) Nu var det rent faktisk mig, der indledningsvis stillede DIG et spørgsmål. Og svaret blæser stadig i vinden.Jeg har på fornemmelsen, at et svar på dit spørgsmål under ingen som helst omstændigheder vil tilfredsstille dig. Hensigten med at du forfølger dette, når man tænker på din manglende interesse for emnet, må være tidsfordriv i form af en irrelevant afsporende konfrontation. Redigeret 2. December, 2014 af Starson45 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. December, 2014 Århus Elsker. Du skriver i princippet at alt hvad der sættes på ThaiOaser er oversat og bearbejdet fra andre medier. Vil du være så venlig at bevise det. Vedr. intægter fra annonceklik: Hvad ved du om det, Århus Elsker? Prøv at spørge andre som driver lignende sites, hvor meget kasse de laver på deres hjemmesider. Det er ikke pengene som driver værek, for at sige det mildt. Jeg bryder mig generelt ikke om at diskutere min lille biks offentligt. Men lad mig stille dig et enkelt spørgsmål: Hvor mange procent af ThaiOasers læsere er henvist fra EG? 50%` 25%? 3%? Hvis du mener. at ingen af de ovenstående procenter er korrekte, er du velkommen til at sætte dit eget bud ind. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle bruge tid på at bevise noget. Du skriver jo ofte selv at det er artikler du har læst. I øvrigt skriver jeg ikke alle, det er din egen fortolkning, måske afledt af at det vitterligt er sådan ?? Jeg aner ikke hvor mange klik du får fra EG, og har aldrig udtalt mig om det. Jeg skrev at det var en mulighed, en handlingskæde. Men du glemmer at spørge mig om jeg kan bevise at alle dine omtaler af danske thaiklinikker, ikke er foretaget på basis af dine egne besøg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 2. December, 2014 (edited) Jeg har på fornemmelsen, at et svar på dit spørgsmål under nogen som helst omstændigheder vil tilfredsstille dig. Hensigten med at du forfølger dette, når man tænker på din manglende interesse for emnet, må være tidsfordriv i form af en irrelevant afsporende konfrontation. Spar mig for dine fornemmelser og mistænkeliggørende spekulationer. Jeg stillede et konkret spørgsmål først i strengen, som jeg - og formentlig flere andre - gerne ville have kastet lidt lys over. Det har jeg så ikke fået, og Stump har da et par gange har været herinde. Længere er den såmænd ikke. Redigeret 2. December, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. December, 2014 Spar mig for dine fornemmelser og mistænkeliggørende spekulationer. Jeg stillede et konkret spørgsmål først i strengen, som jeg - og formentlig flere andre - gerne ville have kastet lidt lys over. Det har jeg ikke fået svar på, selvom Stump et par gange har været herinde. Længere er den såmænd ikke. Nu var du så venlig at spørge på egne og andres vegne. Jeg vil mene at andre har svaret på egne og Stumps vegne. Så længere er den såmænd ikke. Lad det ligge nu. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. December, 2014 "Civil War" "What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach... So, you get what we had here last week, which is the way he wants it! Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men." * Havnebumsen fyrer en for vild solo af på luftguitaren Look at your young men fighting Look at your women crying Look at your young men dying The way they've always done before Look at the hate we're breeding Look at the fear we're feeding Look at the lives we're leading The way we've always done before My hands are tied The billions shift from side to side And the wars go on with brainwashed pride For the love of God and our human rights And all these things are swept aside By bloody hands time can't deny And are washed away by your genocide And history hides the lies of our civil wars Havnebumsen fyrer en for vild solo af på luftguitaren D'you wear a black armband When they shot the man Who said, "Peace could last forever." And in my first memories They shot Kennedy An' I went numb when I learned to see So I never fell for Vietnam We got the wall of D.C. to remind us all That you can't trust freedom When it's not in your hands When everybody's fightin' For their promised land And I don't need your civil war It feeds the rich while it buries the poor Your power hungry sellin' soldiers In a human grocery store Ain't that fresh I don't need your civil war Havnebumsen fyrer en for vild solo af på luftguitaren Look at the shoes you're filling Look at the blood we're spilling Look at the world we're killing The way we've always done before Look in the doubt we've wallowed Look at the leaders we've followed Look at the lies we've swallowed And I don't want to hear no more My hands are tied For all I've seen has changed my mind But still the wars go on as the years go by With no love of God or human rights 'Cause all these dreams are swept aside By bloody hands of the hypnotized Who carry the cross of homicide And history bears the scars of our civil wars Havnebumsen fyrer en for vild solo af på luftguitaren "WE PRACTICE SELECTIVE ANNIHILATION OF MAYORS AND GOVERNMENT OFFICIALS FOR EXAMPLE TO CREATE A VACUUM THEN WE FILL THAT VACUUM AS POPULAR WAR ADVANCES PEACE IS CLOSER" ** I don't need your civil war It feeds the rich while it buries the poor Your power hungry sellin' soldiers In a human grocery store Ain't that fresh And I don't need your civil war I don't need your civil war I don't need your civil war Your power hungry sellin' soldiers In a human grocery store Ain't that fresh I don't need your civil war I don't need one more war I don't need one more war Whaz so civil 'bout war anyway Vil gerne minde de ærede kompantanter om dette er et ligegyldig internetforum Ingen grund til at tage tingene så nært, det er glemt igen i morgen. Eller burde det, ser nu ud til i tager gammelt nag med fra Debat til Debat. Få et skrald Fisse i stedet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 2. December, 2014 Den her tråd er, ligesom så mange andre herinde, lidt forvirrende. Diskuterer vi thailænderes frisind eller Stumps holdning til Thailand og dets kvinder? Hvis vi tager det første, så skulle det måske være i orden at først definiere hvad vi/Stump mener med "frisind". Jeg har ikke forestillingen at Thailand er særligt frisindet. Ikke i bemærkelsen at folket har et friere sind end andetsteds. På den anden side mener jeg heller ikke at Sverige er frisindet, og heller ikke Danmark. Der findes mennesker med mere elle mindre frie sinder mange steder, men ikke mange frisindede lande. Måske Holland?? Men også i Holland findes mange ikke så frisindede strømninger. Jeg har aldrig haft opfattelsen at Thailand er frisindet. Tror nok mere den liberale synen på prostitution er pragmatisk, snarere end frisindet. Og jeg opfatter det som at man overhovedet har en mer pragmatisk syn på sex og kvinder/mænd end vi har heroppe. På godt og ondt. At BTS forbyder kysserier på højbanen ...? Well, man har jo hørt værre, også fra nordlige lande. Personligt opfatter jeg thailandske kvinder som stærke på en måde vi ikke er vandt til - den pragmatiske måde muligtvis. De har en evne at bruge de værktøj de har fået af Buddha, og gør det meget gerne i forhold til de mænd der ikke er rustede for det: faranger. Vistnok var vi en gang vikinger, med det er lang tid siden. Idag er vi temmelig følsomme, især i vores hjerten. Det har de thailandske kvinder der kommer her, ikke råd til. Og jeg har en uhyre stor respekt for disse kvinder og deres styrke. Ligesom alle andre bliver jeg nogen gang rammet af dem; deres evne at få mig at føle mig speciel, deres sexuelle talenter og deres skønhed. Men fremfor alt har jeg respekt for dem; ser dem som meget stærkere mennesker end de thailandske mænd. Lidt som med Jamaica; det er kvinderne der holder øen nogenlunde flydende. Imens mænden går rundt med sine pistoler og sit hasch og er macho og kriminelle og helt befriede fra ansvar. Ikke en gang kan de gå "down on their women", fordi det forbyder rastalæren. Jeg har altså rent menneskeligt stor respekt for thailandske kvinder, og dermed meget lidt respekt for den process f.eks. Starson bedriver herinde, imod det han kalder visumpiger. I couldn't care less, hvis det danske system taber nogle fattige kroner på nogle fattige visumpiger. Sorry to say. Og vedrørende dig Stump, så har jeg stadig ikke styr på hvad din mission er. Noget er den, det forstår jeg, men hvad? Jeg tror ikke du vil forbillige thailændere. Eller thaimassøserne. Men nogle forbilliger du, og jeg undrer om det faktiskt ikke er os, farangerne du forbilliger. At du faktiskt fortæller detsamme som jeg: se op for de kvinder fordi de er meget stærkere end hvad du i din vildeste fantasi kan forestille dig. Selv er du en blød gammel viking, men de kvinder ..... se op for dem. De kan forvride hovedet på dig på en måde du ikke kunne forestille dig. Jeg bilder mig ind at jeg gerne skulle ville mødes med dig; lytte til din viden med store ører og have stor glæde af det. Altså ... for real. Men det er noget med din måde at skrive herinde og linke til din - ærligt talt - dårligt skrivne blog, der skaber forvirring. Jeg mistror dig ikke, jeg bare ikke helt forstår...? Det tager i det mindste et helt liv at blive menneske og til at forstå hvad det er at være menneske. Også et thailandskt menneske. Men du virker til at allerede have styr på det hele? B 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 2. December, 2014 Kære Bananas Modent, afbalanceret og indsigtsfuldt indlæg! GF Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 3. December, 2014 (edited) Thailandske kvinder - prostituerede er meget svære at "forstå". Her på EG er Stump den eneste, som prøver at oversætte denne forståelseskløft til dansk, fordi Stump er ekspert i thailanske forhold og vil orientere/advare os EG brugere om den thailandske mentalitet. Det er prisværdigt, for jeg har mødt mange thailandske kvinder/prostituerede, og det som Stump skriver, er meget rigtigt i forhold til mine oplevelser. Nu forstår pludselig hvorfor og hvordan de tænker. Penge er nummer 1, smil til enhver situation, osv. De er gode mennesker alligevel på deres måde, men mentaliteten er anderledes, det er vel det, som Stump prøver at fortælle. Stump - fortsæt med at fortælle. Nu savner jeg lidt julekalender fortællingerne fra tidligere. Ka de genoplives ? Venlig hilsen Borge Tak Borge- Jeg har for nylig været udsat for en alvorlig ulykke, med en seriøs hjermerystelse. plus nogle knoglebruff. Jeg nævner det fordi har pt har problemet med at sætte bogstaver sammen i korrekt rækkefølge. Jeg klikker typisk på nabo bogstavet på tastaturet. Dette for at forklare evt tastfejl i dette nye indlæg. Kustoderne som paser på at vi alle synes at Thailand er et sandt paradis, vil ikke lytte. Og de vil ikke se. De fik deres førstekøbe, fisse. deres første købeblowjob, en i kvinde på max 25 fortalte dennede kommende kustode, at hun ikke kunne lide unge thai mand, og af hun elsekde mønd der var 3 gange ældre end hende, og vejede ca 5 gange så meget, måske mere.Det skete i Thailand, og det vil de bære rundt på i deres resten af deres liv. Nogle gør de vi kalder idiotiske fejl, gang på gang. Den Juekalender du savner fra min side, er på en måde totalt nytteløse. Men, de få løger jeg laveede sidste år jeg lavede sidste år før jul, fik meget få bsøg. Det er et meget stort arbejde at lave de låger, det er virkelige historier/ tragedier. og jeg skriver om, lidt som film der bygger på virkelighed, men alligevel også er fiktion, nej jeg vil kalde det faktion. Dramatiseret virkelighed. HUsker i en af de første l¨ger jeg lavede, det var 90% virkelig. Manden der blev stenet ud af eget betalt hus, Jeg kender manden og hans ekskone. Jeg s´da de bedste at bygge huset, da de købte deres nye Toyota, hvordan hun passede op i hoved og røv, til få dagen efter af haven var anlagt af professionelle gartnere. Det eneste jeg ikke vil, er at hænge manden ud, luderen, tæven, den forbandendede kælling er lige meget. Alene arbejdet med at sløre hans fortid, hvor han var fra, osv, tog enormt meget tid, D e t er grunden til, at jeg ikke skriver julekalender i år. Redigeret 3. December, 2014 af stump Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bent53 60 Skrevet 3. December, 2014 Tak Borge- Jeg har for nylig været udsat for en alvorlig ulykke, med en seriøs hjermerystelse. plus nogle knoglebruff. Jeg nævner det fordi har pt har problemet med at sætte bogstaver sammen i korrekt rækkefølge. Jeg klikker typisk på nabo bogstavet på tastaturet. Dette for at forklare evt tastfejl i dette nye indlæg. Kustoderne som paser på at vi alle synes at Thailand er et sandt paradis, vil ikke lytte. Og de vil ikke se. De fik deres førstekøbe, fisse. deres første købeblowjob, en i kvinde på max 25 fortalte dennede kommende kustode, at hun ikke kunne lide unge thai mand, og af hun elsekde mønd der var 3 gange ældre end hende, og vejede ca 5 gange så meget, måske mere.Det skete i Thailand, og det vil de bære rundt på i deres resten af deres liv. Nogle gør de vi kalder idiotiske fejl, gang på gang. Den Juekalender du savner fra min side, er på en måde totalt nytteløse. Men, de få løger jeg laveede sidste år jeg lavede sidste år før jul, fik meget få bsøg. Det er et meget stort arbejde at lave de låger, det er virkelige historier/ tragedier. og jeg skriver om, lidt som film der bygger på virkelighed, men alligevel også er fiktion, nej jeg vil kalde det faktion. Dramatiseret virkelighed. HUsker i en af de første l¨ger jeg lavede, det var 90% virkelig. Manden der blev stenet ud af eget betalt hus, Jeg kender manden og hans ekskone. Jeg s´da de bedste at bygge huset, da de købte deres nye Toyota, hvordan hun passede op i hoved og røv, til få dagen efter af haven var anlagt af professionelle gartnere. Det eneste jeg ikke vil, er at hænge manden ud, luderen, tæven, den forbandendede kælling er lige meget. Alene arbejdet med at sløre hans fortid, hvor han var fra, osv, tog enormt meget tid, D e t er grunden til, at jeg ikke skriver julekalender i år. Hej Stump Rigtig god bedring - håber du snart er OK igen :-; Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 6. December, 2014 Den Juekalender du savner fra min side, er på en måde totalt nytteløse. Men, de få løger jeg laveede sidste år jeg lavede sidste år før jul, fik meget få bsøg. Det er et meget stort arbejde at lave de låger, det er virkelige historier/ tragedier. og jeg skriver om, lidt som film der bygger på virkelighed, men alligevel også er fiktion, nej jeg vil kalde det faktion. Dramatiseret virkelighed. HUsker i en af de første l¨ger jeg lavede, det var 90% virkelig. Manden der blev stenet ud af eget betalt hus, Jeg kender manden og hans ekskone. Jeg s´da de bedste at bygge huset, da de købte deres nye Toyota, hvordan hun passede op i hoved og røv, til få dagen efter af haven var anlagt af professionelle gartnere. Det lyder forfærdeligt, Stump. Men god bedring! Det er gået op for mig, at livet kan være temmelig hårdt i Land of Smiles. Er der evt. et link til den omtalte julekalender, den har jeg ikke læst? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gandalf 68 Skrevet 6. December, 2014 Og hvad så? I USA må selv børn eje skydevåben, men de må ikke drikke alkohold før der er fyldt 21. Forskellige lande forskellige traditioner. Længere er den ikke. Nu skal man altså være mindst 18 år (små håndvåben) for at måtte eje et våben lovligt i USA...og så er man vel ikke et barn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 6. December, 2014 Nu skal man altså være mindst 18 år (små håndvåben) for at måtte eje et våben lovligt i USA...og så er man vel ikke et barn. I nogle stater i USA (Alabama, Michigan und Oklahoma) er det f.eks forbudt at dyrke oralsex. På Sri Lanka er der op til 12 års fængsel) for det samme - i den islamiske stat Mauretanien, gør man det kun en gang Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 6. December, 2014 (edited) Hej alle Jeg vil lige fortælle lidt kort om mine egne erfaringer med Thailand - Bangkok - den Thailandske befolkning. Indtil flere gange har jeg nævnt i nogle strenge min butik i Bangkok i gennem 3 år og ligeledes min skønne og dejlige thaikæreste, - desværre mistede jeg alle og alt under oversvømmelsen i sommeren 2011 :cry: I Thailand er fordelingen mellem K og M sådan cirka : 3K og 2M - og det betyder at der er hjerteskærende kamp mellem kvinderne om at få sig en mand - der er vitterlig kvinder som i lange perioder er single/eller ALDRIG får sig en mand - hvordan tror det egentlig er at være ung kvinde i den bedste og lystne kneppealder og så i mange år kun få rigtigt sex få gange - mange kvinder lever et umenneskeligt kvindeliv bare rent seksuelt set. De økonomisk mere velstillede kan finde på at købe sig til sex - altså gigolo. Det er også sådan at det Thailandske samfund er matriarkalsk dvs det er kvinden der er overhovedet og har ansvaret - og dog måske lige knapt så bogstaveligt, lad os sige en faktor 0,85. Bevares der findes da også Thailandske ægtemænd som jeg synes kan måle sig med skandinaviske ægtemænd - om så i vil tro det eller ej er op til jer selv - men skandinaviske mænd er eftertragtede derude, de/vi har ry for at passe vores familie, det samme gode ry har englænder, amerikaner og tyskere. Og bortset fra de ordentlige ægteskabs thaimænd, så har jeg ellers ikke meget tilgode for resten af mændene, og nu lidt groft sagt og lidt overdrevet så det kan forstås: magen til slaskedyr - nassedyr - ansvarsløse - ekstremt pigeglade - spilleglade/spilde for familiens økonomi op osv - skal man sgu lede længe efter, hvor har jeg tit haft lyst til tæske den ene med den anden når jeg været vidne til deres grovheder over for kone/kæreste - ja selv min svogers behandling af min søde svigerinde - ku næsten få mig til at lange ham en lussing - så behandler du hende fandeme ordentlig. Thaimænd går også under betegnelsen "butterflies" sommerfugle - de flyver jo fra den ene til anden - og den samme tendens har alt for mange thaimænd - utro med single kvinderne og storforbrugere af bordeller, og kvinderne lever med det - eller rettelig henvist til det. Og alligevel synes jeg Thaimænd er dejlige at omgås: generelt meget venlige - glade - dejlige at være sammen med (måske fordi der er så meget villig fisse alle vegne :P ) - de virker sorgløse - de elsker børn - og de laver mange kuld børn med undertiden flere kvinder Hvis Thaikvinder kan fornemme det er vist noget godt udenlandsk handyr, så forvent at de er meget flirtende (der kan danske kvinder sgu lære meget ) og de går lige på og hårdt og ikke bange for at tage føringen og tager gerne konkurrencen op med selv deres bedste veninde. Mht blufærdig så ved jeg faktisk ikke; men i det offentlige rum er thaier altid velklædt og anstændigt tildækkede, dog ikke hjemme hvor den står på stram t.shirt og ofte uden bh og korte shorts - ja lidt af et paradoks og denne løsslupne klædning gælder uanset deres alder. Og hold hæft da hvor er det skønne syn med alle disse stramme T-shirts og gyngende dejlige barme i massevis og korte shorts - i begyndelsen var det sgu svært ikke at blive kuldret i både det lille og store hoved på en gang - men også derude bliver det hurtigt hverdag - og så fandt jeg ud af at de er nøjagtigt ligesom danske kvinder : søde, kære, gode partnere, gode kærester, skønne elskerindere, og kan blive ligeså umulige, smække lårene sammen = nul fisse :P osv Og blufærdig måske allivel lidt, jeg husker stadig da hun var her i DK og vi besøgte stranden, hun havde ikke badetøj med; men iført T-shirt og shorts - - ooh ocean i would like to go the Water - og det voldte virkeligt overtalelse at danske kvinder altså var topløse og hun sagtens kunne bruge sine små røde trusser hvis hun ville ingen problemer i det, hun overvejede længe og gjorde det så - røde trusser og topløs og stadig meget blufærdig ud i vandet. Hun havde da intet at være genert over denne lille nips på 148cm med taljelangt sort hår - en smuk asiatisk kvinde på 34 år med ynde og i sin bedste alder, viljestærk og powerfull Det er rigtig at vise følelser og kysse i det offentlige rum i Bangkok er no go - først hjemme i sengen går det an. Nå et alt for langt skriv om Thailand - og STADIG kun en lille del af min samlede viden om Thailand og Bangkok og thaikvinder og min ex thaifamilie. Det er gået stærkt ved tasterne og i må leve med tastefejl - stavefejl - omvendt ordstilling/eller måske noget som jeg ikke kender - jeg er og bliver aldrig cand. mag i dansk - aldrig. Mange hilsner Nyder livet Redigeret 6. December, 2014 af Nyder livet 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 6. December, 2014 Fin beretning, trods eventuelle tastefejl. Tak for den. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 6. December, 2014 Hej alle Jeg vil lige fortælle lidt kort om mine egne erfaringer med Thailand - Bangkok - den Thailandske befolkning. Indtil flere gange har jeg nævnt i nogle strenge min butik i Bangkok i gennem 3 år og ligeledes min skønne og dejlige thaikæreste, - desværre mistede jeg alle og alt under oversvømmelsen i sommeren 2011 :cry: I Thailand er fordelingen mellem K og M sådan cirka : 3K og 2M - og det betyder at der er hjerteskærende kamp mellem kvinderne om at få sig en mand - der er vitterlig kvinder som i lange perioder er single/eller ALDRIG får sig en mand - hvordan tror det egentlig er at være ung kvinde i den bedste og lystne kneppealder og så i mange år kun få rigtigt sex få gange - mange kvinder lever et umenneskeligt kvindeliv bare rent seksuelt set. De økonomisk mere velstillede kan finde på at købe sig til sex - altså gigolo. Det er også sådan at det Thailandske samfund er matriarkalsk dvs det er kvinden der er overhovedet og har ansvaret - og dog måske lige knapt så bogstaveligt, lad os sige en faktor 0,85. Bevares der findes da også Thailandske ægtemænd som jeg synes kan måle sig med skandinaviske ægtemænd - om så i vil tro det eller ej er op til jer selv - men skandinaviske mænd er eftertragtede derude, de/vi har ry for at passe vores familie, det samme gode ry har englænder, amerikaner og tyskere. Og bortset fra de ordentlige ægteskabs thaimænd, så har jeg ellers ikke meget tilgode for resten af mændene, og nu lidt groft sagt og lidt overdrevet så det kan forstås: magen til slaskedyr - nassedyr - ansvarsløse - ekstremt pigeglade - spilleglade/spilde for familiens økonomi op osv - skal man sgu lede længe efter, hvor har jeg tit haft lyst til tæske den ene med den anden når jeg været vidne til deres grovheder over for kone/kæreste - ja selv min svogers behandling af min søde svigerinde - ku næsten få mig til at lange ham en lussing - så behandler du hende fandeme ordentlig. Thaimænd går også under betegnelsen "butterflies" sommerfugle - de flyver jo fra den ene til anden - og den samme tendens har alt for mange thaimænd - utro med single kvinderne og storforbrugere af bordeller, og kvinderne lever med det - eller rettelig henvist til det. Og alligevel synes jeg Thaimænd er dejlige at omgås: generelt meget venlige - glade - dejlige at være sammen med (måske fordi der er så meget villig fisse alle vegne :P ) - de virker sorgløse - de elsker børn - og de laver mange kuld børn med undertiden flere kvinder Hvis Thaikvinder kan fornemme det er vist noget godt udenlandsk handyr, så forvent at de er meget flirtende (der kan danske kvinder sgu lære meget ) og de går lige på og hårdt og ikke bange for at tage føringen og tager gerne konkurrencen op med selv deres bedste veninde. Mht blufærdig så ved jeg faktisk ikke; men i det offentlige rum er thaier altid velklædt og anstændigt tildækkede, dog ikke hjemme hvor den står på stram t.shirt og ofte uden bh og korte shorts - ja lidt af et paradoks og denne løsslupne klædning gælder uanset deres alder. Og hold hæft da hvor er det skønne syn med alle disse stramme T-shirts og gyngende dejlige barme i massevis og korte shorts - i begyndelsen var det sgu svært ikke at blive kuldret i både det lille og store hoved på en gang - men også derude bliver det hurtigt hverdag - og så fandt jeg ud af at de er nøjagtigt ligesom danske kvinder : søde, kære, gode partnere, gode kærester, skønne elskerindere, og kan blive ligeså umulige, smække lårene sammen = nul fisse :P osv Og blufærdig måske allivel lidt, jeg husker stadig da hun var her i DK og vi besøgte stranden, hun havde ikke badetøj med; men iført T-shirt og shorts - - ooh ocean i would like to go the Water - og det voldte virkeligt overtalelse at danske kvinder altså var topløse og hun sagtens kunne bruge sine små røde trusser hvis hun ville ingen problemer i det, hun overvejede længe og gjorde det så - røde trusser og topløs og stadig meget blufærdig ud i vandet. Hun havde da intet at være genert over denne lille nips på 148cm med taljelangt sort hår - en smuk asiatisk kvinde på 34 år. Det er rigtig at vise følelser og kysse i det offentlige rum i Bangkok er no go - først hjemme i sengen går det an. Nå et alt for langt skriv om Thailand - og STADIG kun en lille del af min samlede viden om Thailand og Bangkok og thaikvinder og min ex thaifamilie. Det er gået stærkt ved tasterne og i må leve med tastefejl - stavefejl - omvendt ordstilling/eller måske noget som jeg ikke kender - jeg er og bliver aldrig cand. mag i dansk - aldrig. Mange hilsner Nyder livet Tak for en synsvinkel fra en ikke bitter mand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bukowsky Revival 745 Skrevet 6. December, 2014 Det er da en klar opfordring. Men kunne du så ikke først forklare mig (og sikkert mange andre), hvorfor i alverden vi her skal diskutere forhold i Thailand? Hvad der sker i Thailand interesserer ikke mig en pind. So What! Så kan du jo holde dig væk! Fordi du er snæver og nationalistisk berettiger da overhovedet ikke dig til på nogen måde at gøre patent på almenvældet. Hvor er det dog en snæversynet og indskrænket kommentar. Før hen troede jeg faktisk, at du var en lærd og klog person, men med sådan en kommentar tænker jeg i højere grad på en person som passer på filmen: Grumpy old men. Vor herre bevars for en latterlig bemærkning! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 6. December, 2014 (edited) Tak for en synsvinkel fra en ikke bitter mand. Kære Aarhuselsker - nej bitter har jeg ingen grund til at være, det var 3 skønne år, - og skønne/lærerige/dejlige/osv i mange forskellige perspektiver og dette takket være min Thailandske kæreste og hendes søde familie og en masse andre Thaier i deres vennekreds m.m. Min ex svigerfamilie var stort set alle uddannet på Kongens Universitet i Udontani - og en del af dem arbejdede i ministerier eller i underliggende direktorater (nogenlunde som i DK) - det betyder også at jeg har fået viden/thailandsk dannelse /indsigt på et højt niveau og megen insider viden om Kongehuset og andre magthavere. Det var altså ikke en bordeldrivende familie i Phuket. For den gode ordens skyld så er jeg om noget Red Shirt - Taksin var en god mand ved roret - han gjorde faktisk mange rigtig gode ting for den almindelige Thaier så hverdagen blev nemmere !!!!! - tro det eller ej - - nå det kan jeg skrive om en anden god gang. Uden disse 3 år ville jeg i dag have været et betydeligt "fattigere" menneske. Mange hilsner Nyder livet Redigeret 6. December, 2014 af Nyder livet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 6. December, 2014 Min ex svigerfamilie var stort set alle uddannet på Kongens Universitet i Udontani - og en del af dem arbejdede i ministerier eller i underliggende direktorater (nogenlunde som i DK) - det betyder også at jeg har fået viden/thailandsk dannelse /indsigt på et højt niveau og megen insider viden om Kongehuset og andre magthavere. Det lyder meget spændende. Det er en skam, at det her forum ikke indbyder til, at du fortæller noget videre. 3 år i Thailands top indercirkel gad jeg godt læse om. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 7. December, 2014 (edited) Det lyder meget spændende. Det er en skam, at det her forum ikke indbyder til, at du fortæller noget videre. 3 år i Thailands top indercirkel gad jeg godt læse om. Kære Louie De Palma - ja det var spændende at være i en familie helt deroppe - tro mig. Og nu skal du høre om noget pudsigt, som jeg omtalte i min beretning om ham der internetsvindleren jeg drev rundt, så havde jeg et møde med en dansk forretningsmand der havde været i Bgk. i 20år. Han kom til DK 3- 4 gange årligt og holdt vejledende møder med dem der kontaktede ham - herunder også mig havde intet kontor eller lignende her i DK - hvad så - jamen så holdt han bare de møder i kaffebaren lige under TV2 på Hovedbanegården i Kbh. Jeg havde konsulenttimer fra husker jeg kl 10 - 12 . Samtidig så kunne han også nemmere "springe" på et tog og ud til sine familier her i DK hvor han overnattede og fejrede Jul og Nytår. Under dette møde fortalte han noget vigtigt - synes jeg da. Han var træt af Danmark og rejste til Bangkok og begyndte at undervise i et par fag på et af Bangkoks 17 universiteter. Og som han sagde så begyndte jeg at få thailandske venner - bekendtskaber og det vedførte lidt senere bekendte helt ind i den offentlige forvaltning f.eks ministerier - politiet og sikkert andre, så er det han siger noget meget vigtigt ; "- på den måde lærte jeg Thailand indefra og ud" og senere ved hjælp af disse "drivere" nemt for ham at starte op som selvstændig - - det samme skete for mig Da jeg for første gang i mit liv endelig får taget mig sammen til at holde ferie i 3 uger - ja charterferie og alligevel ender med at sidde og kede mig grusomt på hotelværelset og ikke vide hvad fanden jeg skulle gøre af mig selv, men alligevel 2 gange om dagen gik ned og spiste på lille spisested på en nærliggende sidegade. Så er det sgu da pudsigt at jeg her møder embedsmandens kønne datter som hver gang serverede for mig. Hun og familien inviterede mig på besøg i deres tjenestelejlighed og sammen besøgte vi også en nærliggende shoppingcenter. Og så begyndte det ellers at gå stærkt og tage form ----- bredt forstået - både med + og min Beauty-shop - - "- på den måde lærte jeg også Thailand indefra og ud" via min kæreste og min svigerfamilie, og det er jeg dem så evig taknemmelig for. I alle 3 år havde jeg også en god kontaktperson C. D. på Den Danske Ambassade i Bangkok - det blev til mange gode og undertiden lange tlf.-samtaler - hovedsageligt når jeg var tilbage i DK igen. Jeg fandt hurtigt ud af at hun- C.D. ikke havde den samme viden om bl.a. Kongehuset som jeg havde, og jeg tilsvarende fik oplysninger fra Ambassaden om forhold som vigtig viden for dansker i Bangkok. En gavnlig "bytte bytte købmand" for os begge - ja mange spændende samtaler med hende. Det er en skam, at det her forum ikke indbyder til, at du fortæller noget videre. Jeg er skam godt klar over at jeg skal passe på med hvor meget jeg åbner op for posen her på EG og det kan være pissende irriterende ikke at have mulighed for at fortælle om Thailand. I al beskedenhed - sig at bemærke! - har jeg faktisk en stor viden som jeg egentlig aldrig har haft muligheden for at viderebringe til andre. Og lige en sidste pudsighed - blandt svigerfamiliens bekendte var S. fra den Norske Ambassade - og når vi så ikke gad snakke mere engelsk (det er altså kommunikationssproget derude) så trak vi os lidt tilbage og snakkede om hjemlige kølige forhold som f.eks. sne ;)dansk og norsk er meget tæt beslægtet. - nå det er blevet sent, - har altså brugt al for meget tid på EG i dag - kan sgu ikke lade være. Mange hilsner Nyder livet Redigeret 7. December, 2014 af Nyder livet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 7. December, 2014 Det lyder som om du har været yderst heldig med, hvem du mødte i Bangkok. Jeg kan forestille mig, at det er afgørende for, om det kommer til at fungere for én derude. Jeg har tit tænk på at smutte derud (Malaysia), det er derfor jeg spørger ind til dine oplevelser. Når du skriver 3 år, så antager jeg, at det var den tid, forholdet til thaipigen varede. En skam, det ikke holdt længere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 7. December, 2014 Måske kunne det give en forståelse for, hvorfor thailændere her i Danmark, altid smiler, er venlige, aldrig stikker ud i offentligt regi og altid virker tilfredse. Måske gemmer der sig noget mørkt og umenneskeligt, bag ved smilet, en anden virkelighed, som vi danskere aldrig får at se, fordi det ikke er kutyme at dele dette med andre. Jeg ved det ikke, men jeg har en fornemmelse af, at Stump har en hel del indsigt i, hvad der foregår inde i hovederne på thailændere både i Thailand og her i Danmark, og hvilke mekanismer der arbejdes under i det miljø. Man er altid i sin gode ret til at springe indlæg over, som ikke interesserer, og man har også muligheden for helt at undlade at læse indlæg, når man på forhånd kan se, at en bestemt person har startet en tråd, man ved vil indeholde emner, man ikke finder interessant. Man er naturligvis også i sin gode ret til at kommentere på sådanne tråde, men det kommer der sjældent noget godt ud af. Kære Starson45 For en gangs skyld vil jeg ikke "hugge dig til plukfisk" - for det du skriver er IRL som det er. Måske kunne det give en forståelse for, hvorfor thailændere her i Danmark, altid smiler, er venlige, aldrig stikker ud i offentligt regi og altid virker tilfredse ja nemlig + evnen til at tilpasse sig og glide ind i det danske samfund. De klarer sig selv - fordi thaikvinder om nogen evner at netværke - ja rundt på hele kloden - hjælpe hinanden så de ikke ligger til last. - som vi danskere aldrig får at se, fordi det ikke er kutyme at dele dette med andre. Thaier kan godt reagere med lukkethed - synes ikke jeg har oplevet det så meget. Men der er en anden ting man aldrig må gøre overfor dem - at de "taber ansigt" som kan være at gøre sig til en "bedreviden" - postulere - rakke ned på f.eks et billede af Kongen og meget andet. Når de taber ansigt - så taber de respekt for os - så mister man også noget af det skønne mellemfolkelige samvær med Thaierne - eller sagt på en anden måde: - hvis man vil have en god oplevelse, så skal vi også være en god oplevelse for dem - og man får så meeeeeget igen som man skal være taknemmelig for og påskønne (og ingen magi i dette - det gælder så ment alle mennesker i socialt samvær :) ) Jeg ved det ikke, men jeg har en fornemmelse af, at Stump har en hel del indsigt i, hvad der foregår inde i hovederne på thailændere både i Thailand og her i Danmark, og hvilke mekanismer der arbejdes under i det miljø. Det kan jeg bekræfte han i meget stor udstrækning har - han har valid indsigt, forståelse og viden fra den del af den Thailandske befolkning og folkekultur hvor han færdes og samtidig er den største del af den Thailandske befolkning!!!! - sig at bemærke!!! Modsat har jeg - og i al beskedenhed, en stor indsigt, forståelse og viden fra upper upper population (oppe i magten) og den tilhørende folkekultur og samtidig den mindste del af befolkningen!!! - sig at bemærke!!! Endvidere har vi et endnu større fælles overlap i viden!!!! - - det er hvor den samlede Thailandske demografi påvirker og danner den Thailandske folkekultur - dannelse!!! - og den skal man fandeme forstå - for så bliver det hele så nemt - Very very simple Kære Stump - hvis du læser dette så håber jeg du tage dette som min accept af dig som den person du er, - samt din viden. Mange hilsner Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg