Guest stump Skrevet 30. November, 2014 Ja men Thailand da være frisindet, når de ser så "frit" på prostistrution. NOT. Seneste eksempel på den stramme moral i det asiatiske kongerige, leverer BST. I deres digitale opremsninger om hvad man ikke må, spise is i toget, drikke en bajer, osv, er det nu også forbudt at kysse hinanden i Bangkoks højbane. Er frisind forbudt med mindre der er penge i møget? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 30. November, 2014 Hvad er der får dig til altid at se negativt på Thailand?? 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Icemandk 181 Skrevet 30. November, 2014 Hvad er der får dig til altid at se negativt på Thailand?? Ja, det gad jeg også godt vide. Jeg syntes Thailand er et dejligt land med masser af flinke og gæstfrie mennesker, har stort set aldrig oplevet andet, og det gælder både i byen og på landet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Leif 9 Skrevet 30. November, 2014 Ja det ved sgu ved at være lidt træls og høre på... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 30. November, 2014 Ja men Thailand da være frisindet, når de ser så "frit" på prostistrution. NOT. Seneste eksempel på den stramme moral i det asiatiske kongerige, leverer BST. I deres digitale opremsninger om hvad man ikke må, spise is i toget, drikke en bajer, osv, er det nu også forbudt at kysse hinanden i Bangkoks højbane.Er frisind forbudt med mindre der er penge i møget? Det er jo ikke et spørgsmål om enten fri eller snæver moral, men om (måske) forskellige steder at trække grænser. Hele deres tilgang til majestætsfornærmelse hører jo også til i en århundreder fjern fortid i vores øjne ... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 1. December, 2014 Hvad er der får dig til altid at se negativt på Thailand?? Saiior!! Du skriver altid- Jeg skriver altid negativt om Thailand. Kan du bevise det? På thaioase,net forsiden er der henvisninger til ca 30 artikler. Hvor mange af dem er negative. 2 %, eller lidt mere? Emnet er at thailændere ikke må kysse i Højbanenen. I nærheden af flere hløre højbanestationer er der go go barer, hvor man godt må vise dusken frem, stikke en dartpil op i den dertil inrettede, og så skyde en halv snes ballonnoner ned. Med den dertilinrettede. Men man må ikke kysse hinanden i højbanen. OSV. Sailor, har du adrig haft en negativ oplevelse i Thailand? Har du nogensinde strevet om den? Eller er du en kustode som passer på, at ingen skriver om forhondelene som de e r? Leif, hvem tvinger dig til at læse mine tekster? Har du i øvright aldrig selv haft en negativ oplevelese i Thailand? Har du skrevet om den. Hvad med dig selv Leif. Ville det ikke være en god idë om du skrev om alle de vidunderlige thaifamilier, som mere eller mindre direkte tvinger deres døtre til at åbne deres kulminer, til gavn for familien. Nu du er i gang, så skriv da lidt om de tusindvis af mødre, som ikke er deres egne børn i årevis, fordi penge er nummer 1. Penge kommer frem for børn, sisiko for HIV osv. Jeg er sikker på at Leif, Sailor osv kunne få et bjerg op at stå med positive artikler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13836 Skrevet 1. December, 2014 (edited) Jeg kan ikke forstå, at man både kan være sur over, at thaipigerne tjener penge hjem til familien - og så selv besøge dem? Redigeret 1. December, 2014 af Jernsvinet 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 1. December, 2014 Jeg kan ikke forstå, at man både kan være sur over, at thaipigerne tjener penge hjem til familien - og så selv besøge dem? Hvem er sur, Jernsvinet? Kan du ikke lige uddybe baggrunden for dine tanker? Artiklerne eller teksterne om forbud mod kysseri, er fra Thailand. Det samme med mange af de artikler, jeg har bearbejdet de seneste fem seks år. Hold nu en pause med al den kritik. Og begynd nu på at diskutere. Der er et bestemt mønster når det gælder lritik af min. Man hakket til mig, uden nogen form for argumentation. og s¨smutter kritikerne igen. Og hvia jeg diskuterer, får jeg at vide at jeg er rethaverisk. Er der nogle af jer som har set en prostitueret, som er blevet afvist af deres barn? Det har jeg. De første gange moderen kommer hjem med guldklumperne , prøver hun at få¨kontakt. Men til sidst opgiver hun. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 1. December, 2014 Hold nu en pause med al den kritik. Og begynd nu på at diskutere. Det er da en klar opfordring. Men kunne du så ikke først forklare mig (og sikkert mange andre), hvorfor i alverden vi her skal diskutere forhold i Thailand? Hvad der sker i Thailand interesserer ikke mig en pind. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. December, 2014 Det er da en klar opfordring. Men kunne du så ikke først forklare mig (og sikkert mange andre), hvorfor i alverden vi her skal diskutere forhold i Thailand? Hvad der sker i Thailand interesserer ikke mig en pind. Jo BX, ser du. Stump har en blog om Thailand. Den indeholder kopiet af diverse artikler, oversat til dansk. Desuden er det omtale af en del danske thaiklinikker. Stump har ifølge eget udsagn aldrig besøgt stederne, men læst om dem på bla. Eroguide. Bloggen er fyldt med indtægtsgivende bannere. Så hver gang en, via EG, lokkes til at gå ind på Stumps blog og så trykker på en reklame, så klinger mønten. Mit bud på fænomenet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 1. December, 2014 Jeg synes helt ærligt, at en del er lidt uretfærdige over for Stump. Han lægger emner om thaipiger og -forhold op til debat, og det er vel debat, debatforumet er til, og så får han diverse motiver skudt i skoene. Jeg ved ikke, om hans agenda er at tjene penge på naive EG brugeres klik, så hvis det er tilfældet, så fred være med det, det er jo også situationen på de store dagblade, som med prangende og ofte totalt misvisende overskrifter tiltrækker klik til pengepungen, og det er der mærkværdigvis ingen, der opponerer imod. Hvor om alting er, så påpeger han mange gange risikoen for at dumpe i diverse ripoff fælder, fordi man ikke forstår thailandsk tankegang og kultur, og det er vel ganske rosværdigt, ikke? De, der ikke ønsker disse ofte kedelige kendsgerninger smidt i hovedet, kan jo bare springe hans indlæg over, og det gælder i øvrigt for alle indlæg på dette site. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. December, 2014 Måske kunne det give en forståelse for, hvorfor thailændere her i Danmark, altid smiler, er venlige, aldrig stikker ud i offentligt regi og altid virker tilfredse. Måske gemmer der sig noget mørkt og umenneskeligt, bag ved smilet, en anden virkelighed, som vi danskere aldrig får at se, fordi det ikke er kutyme at dele dette med andre. Jeg ved det ikke, men jeg har en fornemmelse af, at Stump har en hel del indsigt i, hvad der foregår inde i hovederne på thailændere både i Thailand og her i Danmark, og hvilke mekanismer der arbejdes under i det miljø. Man er altid i sin gode ret til at springe indlæg over, som ikke interesserer, og man har også muligheden for helt at undlade at læse indlæg, når man på forhånd kan se, at en bestemt person har startet en tråd, man ved vil indeholde emner, man ikke finder interessant. Man er naturligvis også i sin gode ret til at kommentere på sådanne tråde, men det kommer der sjældent noget godt ud af. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent 007 415 Skrevet 1. December, 2014 Det er da en klar opfordring. Men kunne du så ikke først forklare mig (og sikkert mange andre), hvorfor i alverden vi her skal diskutere forhold i Thailand? Hvad der sker i Thailand interesserer ikke mig en pind. Fatter slet ikke du følger med i denne tråd hvis du er fløjtende ligeglad med hvad der sker i Thailand. Du har været her så længe at du udmærket ved hvad det er stump skriver om. Så hold dog snudeskaftet fra de tråde. Så enkelt er det. Ingen har bedt dig diskutere hvad der sker i Thailand og det er et frit forum (heldigvis). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 1. December, 2014 Ingen har bedt dig diskutere hvad der sker i Thailand og det er et frit forum (heldigvis). Undskyld, men er det ikke lige det, Stump gør? På et frit forum har vel selv jeg ret til at skrive? Ellers er det vel ikke frit. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent 007 415 Skrevet 1. December, 2014 Undskyld, men er det ikke lige det, Stump gør? På et frit forum har vel selv jeg ret til at skrive? Ellers er det vel ikke frit. Jo, men hvorfor deltage i en diskussion om noget der ikke interesserer dig en pind? Det er det som andre steder kaldes en trold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borge 34 Skrevet 1. December, 2014 Thailandske kvinder - prostituerede er meget svære at "forstå". Her på EG er Stump den eneste, som prøver at oversætte denne forståelseskløft til dansk, fordi Stump er ekspert i thailanske forhold og vil orientere/advare os EG brugere om den thailandske mentalitet. Det er prisværdigt, for jeg har mødt mange thailandske kvinder/prostituerede, og det som Stump skriver, er meget rigtigt i forhold til mine oplevelser. Nu forstår pludselig hvorfor og hvordan de tænker. Penge er nummer 1, smil til enhver situation, osv. De er gode mennesker alligevel på deres måde, men mentaliteten er anderledes, det er vel det, som Stump prøver at fortælle. Stump - fortsæt med at fortælle. Nu savner jeg lidt julekalender fortællingerne fra tidligere. Ka de genoplives ? Venlig hilsen Borge 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 1. December, 2014 (edited) Jo, men hvorfor deltage i en diskussion om noget der ikke interesserer dig en pind? Det er det som andre steder kaldes en trold. Jeg har vel lov til at stille trådstarter et konkret spørgsmål om, hvorfor det er relevant at diskutere ting omme på den anden side af kloden, uden at jeg bliver overfaldet? Redigeret 1. December, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13836 Skrevet 1. December, 2014 (edited) Hvem er sur, Jernsvinet? Jeg synes, du har det lidt ligesom fundatamentalisterne, der kommer herop og klager over, at vi har demokrati - hallo, hvorfor bliver de så ikke bare der, hvor de kommer fra, hvis det er så godt Thailænderne har deres kultur, ligesom vi har vores - og hvis man ikke kan acceptere og indordne sig under den, hvis man vil bo i landet og nyde dets goder - må man finde et andet land, fremfor at spilde sit liv, med så vedholdende at kritisere den. Til sammenligning kan nævnes at på f.eks. FKK i Tyskland, er det heller ikke så velset at kysse i det offentlige rum - men på rummene ovenpå - måske kun 3 m derfra, foregår der både det ene og det andet Redigeret 1. December, 2014 af Jernsvinet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 1. December, 2014 Jeg kan da huske at jeg så noget i fjernsynet på valentinsdag, i Thailand, var det sidste år? hvor alle stod og kyssede offentligt. Et par satte ovenikøbet verdensrekord med længste kys. Meget rørende at se, mindes jeg. Men sådan en artikel kunne du jo nok ikke finde på at bringe, stump. -OD 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bent53 60 Skrevet 1. December, 2014 (edited) Hej igen Stump Faldt lige over denne, hvor du skriver, at "hvis du diskuterer, så får du at vide at du er rethaverisk". Det er godt, at du husker det ord selv om det nu var skrevet til dig i en helt anden tråd, hvor du (også) behændigt undlod at besvare mine spørgsmål til dig. Så det med din rethaveriskhed må være ubesvaret indtil videre. (Arbejder du stadig med erkendelsen?) Men jeg er mest interesseret i at forstå hvorfor du på den ene side kritiserer Thailand og Thai-massøser for deres arbejde -også her i Danmark - og på den anden side driver reklame for dem på din webside? Jeg kan heller ikke helt forstå om du selv besøger Thailandske piger eller ej. Så det vil jeg egentlig også gerne vide - bare for at forstå dit eget moralske standpunkt og dine indlæg herinde lidt bedre. Redigeret 1. December, 2014 af bent53 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. December, 2014 Ja men Thailand da være frisindet, når de ser så "frit" på prostistrution. NOT. Seneste eksempel på den stramme moral i det asiatiske kongerige, leverer BST. I deres digitale opremsninger om hvad man ikke må, spise is i toget, drikke en bajer, osv, er det nu også forbudt at kysse hinanden i Bangkoks højbane. Er frisind forbudt med mindre der er penge i møget? Og hvad så? I USA må selv børn eje skydevåben, men de må ikke drikke alkohold før der er fyldt 21. Forskellige lande forskellige traditioner. Længere er den ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 2. December, 2014 Ja, det gad jeg også godt vide. Jeg syntes Thailand er et dejligt land med masser af flinke og gæstfrie mennesker, har stort set aldrig oplevet andet, og det gælder både i byen og på landet. Icemandk! Bare fordi en mor skælder sit barn ud, eller sætter spørgspøm¨lstegn ved dets leve vis, kan samme mor da sagtens hoæde af sit barn. Samme med mig og Thailand. Jeg nynes at det på mange måder er et fantastisk land, men derfor kan jeg da nemt være uenig i meget af det som foregåår i Landet, som jeg er uening i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 2. December, 2014 Det er da en klar opfordring. Men kunne du så ikke først forklare mig (og sikkert mange andre), hvorfor i alverden vi her skal diskutere forhold i Thailand? Hvad der sker i Thailand interesserer ikke mig en pind. Kære akademiker. Hvem siger at du skal dikutere Thailand? Har du set en maskinpistol bag din ryg, som jeg ikke kan få øje på? Akademiker, igen, hvem tvinger dig til at svare på alle spørhsmål som rejses her på EG? Jeg selv løser måske 5% af alle indlæg på EG, og svarer på endnu færre. Er det en metode som du tror at du kan bruge? Eller er det ærinde et helt andet, nemlig at d u vil bestemme hvad der skal skrive om på EG. Hvis du får tid, kunne du måske begybde at diskutere trådstarstens emne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 2. December, 2014 Jo BX, ser du. Stump har en blog om Thailand. Den indeholder kopiet af diverse artikler, oversat til dansk. Desuden er det omtale af en del danske thaiklinikker. Stump har ifølge eget udsagn aldrig besøgt stederne, men læst om dem på bla. Eroguide. Bloggen er fyldt med indtægtsgivende bannere. Så hver gang en, via EG, lokkes til at gå ind på Stumps blog og så trykker på en reklame, så klinger mønten. Mit bud på fænomenet. Århus Elsker. Du skriver i princippet at alt hvad der sættes på ThaiOaser er oversat og bearbejdet fra andre medier. Vil du være så venlig at bevise det. Vedr. intægter fra annonceklik: Hvad ved du om det, Århus Elsker? Prøv at spørge andre som driver lignende sites, hvor meget kasse de laver på deres hjemmesider. Det er ikke pengene som driver værek, for at sige det mildt. Jeg bryder mig generelt ikke om at diskutere min lille biks offentligt. Men lad mig stille dig et enkelt spørgsmål: Hvor mange procent af ThaiOasers læsere er henvist fra EG? 50%` 25%? 3%? Hvis du mener. at ingen af de ovenstående procenter er korrekte, er du velkommen til at sætte dit eget bud ind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg