Hop til indhold
Fyren fra kbh

Har du mødt politiet under besøg?

Recommended Posts

Gæst

De kedede sig. Intet at gøre. Simple as that.

Men det har stadig intet at gøre med, at du kun ville oplyse navn, adresse og fødselsdato.

Og så tillader jeg mig at tvivle lidt på, at kedsomhed skulle være årsagen. For det første giver anholdelsen anledning til en del papirarbejde, for det andet skal der ligge en begrundelse for anholdelsen og er den tynd, kunne de pågældende betjente få en næse, når du efterfølgende klager og får erstatning, og for det tredje, hvor ved du fra at de rent faktisk kedede sig?

Nu er det hele vel ikke en røverhistorie? ;-)

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle

 

Politiet, kan til en hver tid antaste / stoppe en borger og man har pligt til, at oplyse navn og personnummer og såfremt man føre motorkøretøj fremvise kørekort.

 

Vil borgen ikke oplyse navn og personnummer, kan Politiet skride til anholdelse og kan tilbageholde den anholdte i op til 24 timer, inden vedkommende skal stilles for en dommer.

 

En del unge mennesker i nattelivet syntes det er smart, at sige til en betjent, at det ikke rager ham, eller at man ikke kan huske det. De får så en tur i detensionen og kommer som i regel i tanke om hvem de er, efterhånden som rusen lægger sig.

 

Pite

 

Med hensyn til, at Politiet er kommet har jeg ikke oplevet, dog var der engang på Vejlevej i Kolding, at der holdt to Politibiler udenfor, så jeg ændrede lynhurtig planerne for dagen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Tak for de pæne ord.
Det gjorde jeg selvfølgelig. De troede mig ikke. Sagde  at de eneste som arbejdede i de kvarter ved den tid arbejdede med narko. Spurgte hvad jeg havde i bilen, hvor meget jeg havde fortjenet den nat på mit "arbejde", åbnede bagagerummet... etc. Jeg blev vred, sagde mit navn og min adresse og tilføjede at de ikke havde med at gøre hvorfor jeg var ude og kørte .... og så tog de ind mig. 
 
Men ellers tak for de pæne ord.

 

 

Godt ord igen...retorikken var måske en kende hård ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Se nu og komme igang "Boring X", du ligger kun 2 på dagens top 20 :grin:

 

Med en rask lille troldejagt kommer jeg ret hurtigt højere op. Her står du til gengæld nr. 1 på listen.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med en rask lille troldejagt kommer jeg ret hurtigt højere op. Her står du til gengæld nr. 1 på listen.

Hvem af os to er den største trold tror du....mig med mine ynkelige 28 indlæg eller dig med de over 6000 indlæg?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Politiet, kan til en hver tid antaste / stoppe en borger og man har pligt til, at oplyse navn og personnummer og såfremt man føre motorkøretøj fremvise kørekort.

 

Det er ikke helt korrekt. Du har som borger ifølge Retsplejelovens § 750 kun pligt til at oplyse navn, adresse og fødselsdato til Politiet. De sidste fire cifre af CPR-nummeret har du ikke pligt til at oplyse. Dog skal du selvfølgelig også kunne fremvise et gyldigt kørekort, hvis du fører et motorkøretøj.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ej nej nej nu begynder jeg at tænke på at møde politiet næste gang! Hahah
Det ville være forfærdeligt..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da dejligt at du har haft positive oplevelser med politiets besøg. Det kunne tyde på at forholdene er ved at vende tilbage til niveauet inden 'Taskforce Prostitution' -hed det vist- indsattes for et par år siden. Her var åbning af døre med rambukke, ransagninger uden dommerkendelser, tilsidesættelse af pigernes basale rettigheder, 2-3 kampklædte politifolk - 2 fra skat og 1 - 2 fra de kommunale myndigheder mere reglen end undtagelsen. Det kan jo også være at de klager SIO har hjulpet nogle af dine kolleger med at fremføre har hjulpet. Men det er desværre ikke overdrevet når jeg siger at jeg kender en håndfuld piger der har fået ar på sjælen for livet efter mødet med de myndigheder der forventedes at skulle beskytte jer. 

 

I hovedstadsområdet korer de tilsyneladende stadig på ..

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

 

Jeg tror vi skal skelne mellem politiets kontrol besøg, der kun er en kontrol om pigerne har det godt, alting er i orden etc...... Pigerne kan altid spørge om hvilken station de kommer fra, og lave en kontrol opringning...( Har ladet mig fortælle, at "kontrol besøg" hos klinikker med udenlandske kvinder ofte forekommer,  og man ofte får naturalier, da de udenlandske piger ofte ikke har de samme gode oplevelser med politiet, som de danske...)  Ved kontrolbesøg, må de ikke gå pigernes gemmer igennem.....

 

Når det er task force operationer med skat, skal politiet være med, men de må ikke foretage sig noget. De skal have en dommerkendelse, hvis de vil undersøge noget..... De er kun med som sagt, for at beskytte skat's medarbejdere....

Prøver at finde et link, hvor der er en meget udførlig instruktion i, hvordan man(d) skal forholde sig. Hvis man bliver udspurgt af politiet, i sådanne tilfælde, skal man altid bede om dommerkendelsen, og man kan altid bede om deres nummer og station, og så ringe til pågældende station, og undersøge sagen....hvis jeg finder linket, linker jeg det her....Var en tråd i det hedengangne Hedomax, hvor jeg mener det lå....

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det er ikke helt korrekt. Du har som borger ifølge Retsplejelovens § 750 kun pligt til at oplyse navn, adresse og fødselsdato til Politiet. De sidste fire cifre af CPR-nummeret har du ikke pligt til at oplyse. Dog skal du selvfølgelig også kunne fremvise et gyldigt kørekort, hvis du fører et motorkøretøj.

 

Men når du oplyser fødselsdato, -måned samt -år, er det ikke noget problem for det kontrollerende personale, at fremskaffe de sidste 4 cifre, som kun er et kontrolnummer.

Det gøres let og elegant gennem Modulus22 systemet.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Apropos politiaktion... Nogle der så den nye DR serie i søndags: The Team

Og den klichéagtige anholdelse af pigen i gulddragten, Sugarsweet?

Kikset lavet!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har mødt dem to gange uden skat.

 

Den ene gang ænsede de mig slet ikke, de to mandlige betjente rendte kun rundt og fik en rundvisning af telefondamen/mutter og snakkede med hende, de poppede kun lige hovedet ind i pigerummet og sagde pænt hej og så gik de ellers videre, tror også kun det var udenlandske piger de ledte efter der.

 

Den anden gang snakkede jeg med dem, stille og roligt, ingen ko på isen der, -Jeg har jo lidt en uniform-fetish så jeg sad der og blev lidt småpigefrnisende, og havde helt glemt alt om at gemme den pepper spray væk der stod skrigende midt på bordet, -Hov Hov, sagde den ene betjent, den kommer med mig den der, og så gav han mig instrukser i hvordan jeg kunne bruge hårspray indtil jeg havde købt mig en ny, -men det var hans pligt og tage den med, sødt af ham ikke og melde mig for våbenbesiddelse i øvrigt.

 

Politiet er søde nok, tror mere det er skat man skal være bange for at møde, -især i firmabil i frokostpausen.

 

sålænge det er en firmabil man betaler skat af, betyder det ikke noget :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er da dejligt at du har haft positive oplevelser med politiets besøg. Det kunne tyde på at forholdene er ved at vende tilbage til niveauet inden 'Taskforce Prostitution' -hed det vist- indsattes for et par år siden. Her var åbning af døre med rambukke, ransagninger uden dommerkendelser, tilsidesættelse af pigernes basale rettigheder, 2-3 kampklædte politifolk - 2 fra skat og 1 - 2 fra de kommunale myndigheder mere reglen end undtagelsen. Det kan jo også være at de klager SIO har hjulpet nogle af dine kolleger med at fremføre har hjulpet. Men det er desværre ikke overdrevet når jeg siger at jeg kender en håndfuld piger der har fået ar på sjælen for livet efter mødet med de myndigheder der forventedes at skulle beskytte jer.

I hovedstadsområdet korer de tilsyneladende stadig på ..

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Ååååååh Ja - det var godt nok en belastende periode at være prostitueret i.

Nu har Politiet fået en pose penge til.

Denne gang til at Ryde op i de udenlandske piger.

Så desværre vender de tilbage - og denne gang med en masse erfaring fra første gang.

Og når man tænker på hvor 'lidt' penge de rent faktisk fik hevet ind pr dom så var en en dyr omgang for staten.

Jeg sidder ihvertfald med tilbageholdt åndedrag og venter på 'round two'......

Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har aldrig mødt politiet, men har mødt skat OG politi i Herlev engang....underlig fornemmelse, da jeg ikke måtte gå, og politiet insisterede på at jeg skulle afgive navn og tlf nummer og der var ikke tilfreds med mit mobil nummer, men ville have mit "hjemme" nummer.... ja det var i 2005.....og jeg vidste ikke bedre...... :-(

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

så TT de holdning er at politiet skal kun være aktive når det betaler sig?

eller er det ikke ok at de faktiske bruger tid på at kontrolere luderne og kunder, for at se om alt går rigtigt til..

det jo ikke fordi alle er rene som sne...

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...