Hop til indhold
Rejsenetværk

Mit livs tragedie - kunne ikke lære engelsk

Recommended Posts

BX prøv dette regnestykke i hovedet  :lol:

NumberedEquation11.gif

 

 

Giver det ikke nul?

 

Altså det er også fordi Nille driller.

 

Han har glemt at give os læsere det clue at erf(x) er den såkaldte "Error function".

 

e529e126c9b06462fe1a9065e72dd293.png

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Error_function

 

Så nu kan vi jo alle sammen se hvad det handler om  :ugeek:

 

:wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den drilleslubbert. Han skulle over mit knæ.

Men drejer det sig nu ikke om at komme Netværket til undsætning?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså det er også fordi Nille driller.

 

Han har glemt at give os læsere det clue at erf(x) er den såkaldte "Error function".

 

e529e126c9b06462fe1a9065e72dd293.png

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Error_function

 

Så nu kan vi jo alle sammen se hvad det handler om  :ugeek:

 

:wink:

 

Netop det er vigtig at forstå Error funktionen i denne ligning.

fx. erf(1)= 0,8427007929  (Excel kan gøre det)  :P

 

Jo tilbage til Rejse og engelsk lærerinden :D

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Nu har jeg heldigvis sprogøre, men af mine venner blev super god til engelsk, da han fandt sig en kæreste fra England.

 

Kunne godt tænke mig at lære italiensk på DEN måde :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Netop det er vigtig at forstå Error funktionen i denne ligning.

fx. erf(1)= 0,8427007929  (Excel kan gøre det)  :P

 

Jo tilbage til Rejse og engelsk lærerinden :D

 

Nå, det var jo aligevel ikke så langt fra nul. I min høje alder på hjul regner vi ikke så meget i decimaler :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

.....men med Netværkets forkærlighed for FKK var det måske ingen dårlig ide at satse på tysk.

Det kræver dog lidt disciplin at lære det, men disciplin har Netværket jo fra sit arbejde.

 

Tysk er ikke så svært at lære. Det minder meget om dansk, og ca. halvdelen af vort ordforråd er faktisk tysk/plattysk. Se bare på håndværkersproget, hvor man taler om gerekter,  gesvejsninger, stemmehjern o.s.v.

 

Som Onslow ville have formuleret det: En hest hedder på tysk Pferd, og sådan er det hele vejen igennem.

 

Nu har jeg anvendt lidt humor på en lidt kedelig baggrund, og vil ikke gøre grin med Netværket, men opgaven er ikke uoverkommelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

.....men med Netværkets forkærlighed for FKK var det måske ingen dårlig ide at satse på tysk.

Det kræver dog lidt disciplin at lære det, men disciplin har Netværket jo fra sit arbejde.

 

Tysk er ikke så svært at lære. Det minder meget om dansk, og ca. halvdelen af vort ordforråd er faktisk tysk/plattysk. Se bare på håndværkersproget, hvor man taler om gerekter,  gesvejsninger, stemmehjern o.s.v.

 

Som Onslow ville have formuleret det: En hest hedder på tysk Pferd, og sådan er det hele vejen igennem.

 

Nu har jeg anvendt lidt humor på en lidt kedelig baggrund, og vil ikke gøre grin med Netværket, men opgaven er ikke uoverkommelig.

 

BX du kunne passende være tysk tutor for Rejse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

.....men med Netværkets forkærlighed for FKK var det måske ingen dårlig ide at satse på tysk.

Det kræver dog lidt disciplin at lære det, men disciplin har Netværket jo fra sit arbejde.

 

Tysk er ikke så svært at lære. Det minder meget om dansk, og ca. halvdelen af vort ordforråd er faktisk tysk/plattysk. Se bare på håndværkersproget, hvor man taler om gerekter,  gesvejsninger, stemmehjern o.s.v.

 

Som Onslow ville have formuleret det: En hest hedder på tysk Pferd, og sådan er det hele vejen igennem.

 

Nu har jeg anvendt lidt humor på en lidt kedelig baggrund, og vil ikke gøre grin med Netværket, men opgaven er ikke uoverkommelig.

 

Måske har du ret, men jeg mener at kunne huske at Rejse efterlyste hjælp til at få bedre engelskkundskaber (normalt mere anvendeligt IRL end tysk), så hvorfor svare på noget, der ikke er spurgt om???????

 

Og iøvrigt har han da fået et par gode svar/råd, som forhåbentlig kan hjælpe ham til at få sit ønske opfyldt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske har du ret, men jeg mener at kunne huske at Rejse efterlyste hjælp til at få bedre engelskkundskaber (normalt mere anvendeligt IRL end tysk), så hvorfor svare på noget, der ikke er spurgt om???????

 

Og iøvrigt har han da fået et par gode svar/råd, som forhåbentlig kan hjælpe ham til at få sit ønske opfyldt.

 

Nu gider jeg ikke her på dette sene tidspunkt gå tilbage i strengen, men var det ikke Drille-Nille, der foreslog tysk?

Det passer jo for så vidt godt med Netværkets præferencer og er ikke så svært at lære, da det ligger så tæt op ad dansk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejse, jeg kunne godt anbefale dig et aftenskolekursus i enten tysk eller engelsk, da du her også har chancen for at møde andre voksne på samme niveau. Tysk er selvfølgelig udmærket, men jeg ville nok i din situation satse på kun af lære et fremmmedsprog: engelsk, som efterhånden er et verdenssprog og som de fleste tyskere mv. også taler - og en fordel kan være ved møde med f.eks en tysk pige: at I så begge taler et fremmedsprog.

 

 

Ellers var det nu først, da jeg begyndte at lytte til tysk radio, at jeg rigtig lærte at lytte til og udtale tysk - vigtigst var dog nok at jeg lærte at snuppe ordene af ligesom tyskerne - og det lærer man ikke i skolen :cry: . F.eks siger tyskerne ikke: "Ein Bier", men ofte kun "´n Bier", hvor n´et udtales gennem næsen - Derfor er jeg så god til tysk at selv tyskere ofte spørger hvilken landsdel i Tyskland, jeg kommer fra - eller ihvertfald roser mig: "Du Sprichst aber sehr gut Deutsch"  :D  Jeg vil ikke sige min grammatik er korrekt, men ofte kan jeg høre om det er korrekt eller ej.

 

Spansk har jeg udelukkende lært på aftenskole - og så ved at rejse rundt i spanien og have en spansk veninde.

 

Vil lige anbefale denne side: 

 

http://www.goethe-verlag.com/book2/DA/

 

som kan downloades som app til smartphone og man kan sidde på toilettet, i bussen mv. og lære et par nye ord og vendinger hver dag + ikke mindst tallene, når man har tid og lyst + tage med på rejsen.

 

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu gider jeg ikke her på dette sene tidspunkt gå tilbage i strengen, men var det ikke Drille-Nille, der foreslog tysk?

Det passer jo for så vidt godt med Netværkets præferencer og er ikke så svært at lære, da det ligger så tæt op ad dansk.

 

Fair nok at du ikke gider svare nu, men din henvisning til Nille's svar er vel komplet irrelevant.

Det er da ikke ham, der sætter denne dagsorden, det er da helt oplagt Rejse som efterlyste mulighed for at få bedre engelsk kompetancer.

 

Dit svar neglicerer jo fuldkommen Rejse's ønsker. Men heldigvis har han da fået relevante svar fra andre, som han forhåbentlig kan bruge, så måske en god lejlighed at stoppe med dine 'gode råd´'.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæhæ, Jernsvin.

 

Jeg vil nok alligevel anbefale tysk, da det jo er i Netværkets "Nærområde" :)

 

Dog vil jeg ikke – halvtysker som jeg er – anbefale sächsisch, som de indfødte taler i Berlin. Det forstår ingen hvide mennesker :) :). Men nok den dialekt, der tales i Nordtyskland.

 

Min pointe er imidlertid: Hvorfor lære engelsk, når man vil til Tyskland? Det er da at gå over åen efter vand.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min pointe er imidlertid: Hvorfor lære engelsk, når man vil til Tyskland? Det er da at gå over åen efter vand.

 

Set er i større perspektiv er engelsk mere anvendelig end tysk, man kan forstå engelsktalende film, mange informationer på internettet formidles på engelsk.

 

Rejse kunne lære engelsk først og derefter tysk hvis han får blod på tanden.

 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

F.eks siger tyskerne ikke: "Ein Bier", men ofte kun "´n Bier", hvor n´et udtales gennem næsen - Derfor er jeg så god til tysk at selv tyskere ofte spørger hvilken landsdel i Tyskland, jeg kommer fra - eller ihvertfald roser mig: "Du Sprichst aber sehr gut Deutsch"

"Ein Bier" er som oftest det jeg kommunikerer med vores teutonske nabofolk, så det er da rart at vide, at "n Bier" er mere korrekt. For det meste er musikken dog så høj, at damerne har lært at mundaflæse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Jeg vil nok alligevel anbefale tysk, da det jo er i Netværkets "Nærområde" :)

 

 

Fair nok, det er jo nok også derfor at Rejsenetværket nævner engelsk i sit første indlæg.

 

Måske har han også andre interesser (arbejde, fritid) end besøg på FKK syd for grænsen, så derfor er engelsk måske det smarte og praktiske kompromis mellem arbejde og fritid, og det er brugbart begge steder. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære venner

- inclusiv smo tak

 

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke finder at hverken Nille eller BX afsporer, eller er useriøse i denne tråd, for de viser bare sider af deres positive personlige overskud samtidig med at de hele tiden finder tilbage til kernen :)

 

Personligt ville jeg faktisk hellere lære tysk end engelsk, men nu er faktum nu en gang at engelsk er det sprog der har udviklet sig til det mest nødvendige fremmedsprog for flest globalt, som særligt på europæisk plan.

 

Man kan ikke her i livet nøjes med at gøre det man synes er sjovest, men er også nogen gange nødt til at gøre det som er mest nødvendigt i stedet for det som man synes er sjovest.

 

Jeg kan jo godt se at vi i en tid med EU, åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed, og under truslen fra samme mod os lavt/uuddannede, der udvikler der sig et behov for at flere og flere arbejdstagere på lavere og lavere niveauer, vi vil skulle kunne engelsk i kampen mod østarbejdskraften om selv de simplere jobs på vort eget fædrelands arbejdsmarked, udover den trussel de udgør for at vores del af arbejdsmarkedet udvikler sig til et lavtlønsproletariat som syd for grænsen :(  :evil:

 

Alt den forstillede tværpolitiske enighed om at de fremmede skam må lære dansk, hvis de vil arbejde og bo i Danmark tror jeg ikke på er andet end endnu en sammensværgelse for at få borgerne til holde sig i ro, indtil EU toget også i dette spørgsmål har tromlet ethvert nationalt værn og hensyn.

 

Man kan måske på det simplere arbejdsmarked i de store lande som Tyskland, Frankrig, Italien og Spanien opretholde muligheden for at eget sprog udgør normen, men i små lande som Danmark, Belgien og Holland er jeg bange for at vi på sigt får et arbejdsmarked hvor de fremmedsprogligt svage ikke har en chance uanset i hvilke jobs?

 

Så er det ikke kun et spørgsmål om at få lært de 3f'ere der er ordblind at læse og skrive, men også at få dem lært at tale engelsk i en alder af 40 - 50 år hvis de gik ud af skolen uden at kunne det :cry:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejse jeg vil ikke ind på politiske debatter i denne tråd, men du har ret i at mange har berøring med engelsk til dagligt, det kan være med engelsk talende kollegaer og kunder, jeg taler nogle gange engelsk med svenskere og nordmænd i faglig øjemed for at undgå misforståelser, selv om vi udmærket forstår hinanden i daglig tale.

 

Mange instrukser og manualer står på engelsk eller tysk, så der er rart at kunne forstå disse.

Ringer man til forskellige kundeservice på fx. flyselskaber bliver man stillet om til en engelsktalende medarbejder...

Verden er blevet globaliseret og det er en klar fordel at kunne engelsk.

 

Tysk er dog en fordel at kunne på FKK-klubberne, da man her allerede har mindsket risikoen for shark-angreb, når de ved man kan tale tysk.

 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Nille det er jo også alt dette jeg er helt klar over, og selvom det er en fordel at kunne tysk på FKK klubber, så udgør det en forudsætning for at kunne besøge FKK klubber at du har et løn-arbejde.

 

Engelsk udgør nu en gang din største chance for ikke at ende som arbejdsløs, for så er der ingen penge til at rejse til Tyskland for at gå på FKK   :(

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Engelsk udgør nu en gang din største chance for ikke at ende som arbejdsløs, for så er der ingen penge til at rejse til Tyskland for at gå på FKK   :(

 

 

 

Rejse din motivation er helt rigtigt  ! :D

Du ser engelsk som din fremtidsinvestering for at være konkurrencedygtig på jobmarked, det kan der være noget om, så jeg er enig.

 

Derefter giver belønningen for jobbet, muligheden for at frekventere FKK-klubberne :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Engelsk udgør nu en gang din største chance for ikke at ende som arbejdsløs, for så er der ingen penge til at rejse til Tyskland for at gå på FKK   :(

 

Rejse, jeg tror, du ræsonnerer forkert, der er faktisk rigtigt gode erhvervsmuligheder, hvis du kan tysk, die Brüder unten er jo vores absolut største samhandelspartnere, og hvad der gælder generelt, gælder også for dem, nemlig.:

 

Jo større landet er, jo dummere og mere navlebeskuende er befolkningen! :)

 

I alle de år, hvor jeg levede af at eksportere til dem, var det påfaldende, at konkurrenter, som ikke beherskede sproget og/eller talte kjøffenhawnerengelsk, skulle have et væsentlig bedre og/eller billigere produkt for at komme i betragtning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
I alle de år, hvor jeg levede af at eksportere til dem, var det påfaldende, at konkurrenter, som ikke beherskede sproget og/eller talte kjøffenhawnerengelsk, skulle have et væsentlig bedre og/eller billigere produkt for at komme i betragtning.

 

Ja, man kan sagtens købe noget af en tysker med engelsk som handelssprog, men man kan intet sælge til ham, hvis ikke det foregår på tysk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Onslow og Borende X

 

Det er virkelig pænt af jer, men nu er jeg altså lønslave indenfor en servicebranche, med natarbejde og skæve arbejdstider, og med en beskeden indtægt.

 

Jeg kunne godt tænke mig det anderledes, men jeg prøver at fokusere på at jeg har holdt mig i selvforsørgende beskæftigelse i fast stilling i 30 år, og hvad der måske skal til for at jeg kan forblive det 19 år mere?

 

Her kunne det måske tænkes at man en dag gør det til danske medarbejderes problem at de ikke kan tale med deres udenlandske kolleger og ikke omvendt - der er vi ikke endnu i vores branche, der er mindre hårdt ramt af EU end andre lavkvalifikations jobs.

 

Men det sker måske en dag, allerede nu er der 3f arbejdspladser i produktionen hvor fokus ikke kun er ordblindhed, dårlige læse og skrivefærdigheder i dansk, men også at følgesedler og instrukser ikke længere er på dansk, men på engelsk.

 

Vi taler om kompetent, arbejdsom og stabil arbejdskraft der tidligere kunne kompensere for nederlag i skolen, ved fysisk manuelt arbejde, det samme arbejde har de stadig men nu sniger det sig ind at de skal kunne læse engelsk.

 

Nu er jeg heldigvis stærk i dansk mundtlig og skriftlig, men jeg er ikke i tvivl om at det for lønmodtagere hvor fremmedsprog aldrig har betydet noget, men kommer til det, der er det for alle først og sidst engelsk der kommer til at tælle.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...