Hop til indhold
sebsalabeb

Journalist søger interview med brugere

Recommended Posts

Guest Tywin Lannister

Jeg ved godt, at alt hvad der bliver skrevet herinde er offentligt tilgængeligt og frit må citeres og alt det der.

Men, Kære Information. Hvis I absolut ville rippe op i det sår, så kunne I sgu i det mindste lige have spurgt først. Om ikke andet, så som et udtryk for almindelig høflighed. Altså, sådan helt ærligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Mht. at 25% af mændene på Eroguide har kvindelede, grænsende til kvindehad, er jeg nok tilbøjelig til at give Jasmin ret - måske er det kun 20 %, men det skyldes kun, at der i tidens løb er sket en del udrensning, nogle er selv gået og nogle undlader simpelthen at skrive, fordi de ved at deres synspunkter vil blive sablet ned.

Du overser bare at Jasmin fremlagde det med de 25%, som en sandhed og ikke et skøn / estimat. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du overser bare at Jasmin fremlagde det med de 25%, som en sandhed og ikke et skøn / estimat. 

Man kan vel også gå i for små sko  :roll:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man kan vel også gå i for små sko  :roll:

Det har intet at gøre med størrelsen af de sko man bruger  :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det har intet at gøre med størrelsen af de sko man bruger  :P

Hva  så? - at hænge sig i petitesser? Fremfor at gå op i det mere væsentlige i debatten  :)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvor mange eller hvor få, ved jeg ikke.

Men jeg har nu hørt om nogle ubehagelige oplevelser som sex sælgere har været ude for, bare i den tid jeg har haft en profil herinde.

Og her snakker vi ikke om at prutte om prisen, eller klager over at pigen syntes at de var færdige 5 minutter før tid.

Jeg vil rose dig for ikke at sætte et tal på og ja du har fuldstændig ret i at der er nogle virkelige dumme og ubehagelige svin derude og der er GPer der bliver udsat for vold og andre overgreb. Det vil jeg slet ikke betvivle, men som det også fremgår af artiklen, så er det yderst sjældent det sker.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ved godt, at alt hvad der bliver skrevet herinde er offentligt tilgængeligt og frit må citeres og alt det der.

Men, Kære Information. Hvis I absolut ville rippe op i det sår, så kunne I sgu i det mindste lige have spurgt først. Om ikke andet, så som et udtryk for almindelig høflighed. Altså, sådan helt ærligt.

Tywin, jeg troede du var død (i serien), samt Information skrev du forlod EG i august ? :P

Har journalisten slet ikke spurgt dig, da de bragt din navn og historie i avisen ? :o

Ej godt jeg ikke blev citeret, jeg ville blive stiktosse hvis jeg ikke blev spurgt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Så et eller andet sted, er man nok også nødt til at acceptere at der findes mange mænd, der ikke opfører sig som engle, om man så vælger at kalde det kvindelede eller bare uanstændig opførsel, tja....for nogen betyder det nok meget.

Jeg ved ikke, hvor du finder belæg for at sige, at der er mange mænd, som ikke opfører sig som engle. Jeg har ellers indtryk af at langt de fleste mænd, der besøger GPer opfører sig ordentligt og det kun er nogle ganske få fjolser, der opfører sig dårligt, men lad det nu ligge. 

Jeg vil minde om at det IKKE er uvæsentligt, hvad Jasmin har sagt i den artikel. Hun fremlagde det som et faktum at 25% af alle mænd havde "kvindelede". Hun burde IKKE have udtalt sig så skråsikkert efter min mening. Hun kunne have sagt noget i retning af det du sagde; altså fx sådan her:  "Jeg vil vurdere at 25% af de mandlige brugere på EG har en uanstændig og dårlig opførsel grænsende til kvindelede."

Det havde været meget mere diplomatisk at sige det på den måde. Det er heller ikke uvæsentligt at Jasmin netop er en Debattør, som har slået sig selv op som værende en "klog" og "intelligent" pige og så dur det altså bare ikke at komme med sådan nogle bastante udmeldinger. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Den der meget negative og sterotype opfattelse af sexkunden, som Bluejacket, Holsterbronx mfl åbenbart mener er korrekt ud fra det spinkle grundlag de har for at mene det, undrer mig, og får mig til at stille nogle spørgsmål

Nikita, Sisse, SEM og mange andre piger har talt om hvor gode og venlige kunder de har mødt i branchen generelt og ved at læse deres indlæg giver det et helt klart billede af at de langt, langt, langt de fleste af kunderne er venlige og høflige mennesker med respekt for pigernes grænser. Flere af de nævnte piger og andre har udtryk deres glæde ved jobbet og årsagen har været at vi sexkøbere har opført os så venligt og høfligt og respektfuld for dem.

Jeg går derfor ud fra at det er ren nonssens og vrøvl iflg Bluejacket og Holsterbronx mfl for hvad de piger har skrevet siden de bakker op om Jamsins meget negative udsagn om sexkøberne og mændene generelt i Danmark.

For der er meget stor disharmoni mellem hvad de piger siger om os kunder og hvad Jasmin siger, så man kan ikke have begge opfattelser.

Jasmin er citeret for følgende:

»Den der ’mænd, der hader kvinder’ er ikke fuldstændig ved siden af på EroGuide, og min fornemmelse er, at måske 25 pct. af brugerne har den der kvindelede, grænsende til kvindehad.....

— Er kvindehadet noget særligt for mænd, der går til prostituerede?

»Nej, det tror jeg ikke. EroGuide er så stort, at det sagtens kan være repræsentativt for den danske mandlige befolkning.

Dvs Holsterbronx, Bluejacket mfl må vel også videre mene at ud fra de mennesker de omgåes til daglig med familie, venner og arbejdskolleager, der oplever de at 1/4 har kvindelede grænsende til kvindehad, ligesom de oplever det her.

Jeg må så bare sige at jeg ikke ser det hverken på Eroguide eller i mit privatliv og så må jeg omgås andre mennesker end de gør. Jeg kunne meget godt tænke mig at når du der sidder så mange folk på Eroguide der er som Jasmin beskriver det, og som enkelte er enige med hende i, at vi får et dusin navne eller to, men det kommer aldrig til at ske fra dem, for de kan ikke komme op med de navne. Sidder der så mange og sidder I og påstår der er så mange, hvorfor tøver I så med at komme med eksempler på navne.

Jasmin er citeret for yderligere:

»Mange af dem er seksuelt underernærede typer, der er blevet frarøvet deres mulighed for at tilkendegive følelser – eller har en fysisk defekt, som de selv mener, gør dem ude af stand til at interagere med piger generelt. Derfor køber de sig fra det,« siger hun.

MANGE af Jasmins kunder, og med slet skjult henvisning til at det gælder flertallet af sexkøbere, har således en fysisk defekt eller er ude af stand til at interagere med piger generelt.

Jeg mener personligt det ikke passer, og når jeg læser undersøgelser om at det er mænd fra alle samfundslag og alle typer af mænd der besøger glædespiger og med min opfattelse af brugere herinde generelt og de få jeg har mødt personligt, så vil jeg sige at jeg ikke tror på at det er MANGE men nok nærmere en mindre del. Det citat er heller ikke den opfattelse man får når man læser Nikitas, Sisses, SEMs og andre pigers indlæg om os kunder. Hun har da sikkert ret i at enkelte har det sådan, men når hun skriver MANGE så giver det et klart indtryk af at det er flertallet.

Aritklen har sine gode sider, som jeg tidligere har skrevet, og Jasmin har sine gode pointer om andre forhold.

Men at fremstille at 1/4 af alle Eroguides brugere har kvindelede grænsende til kvindehad og at det i øvrigt også gælder for 1/4 af den mandlige befolkning som sådan i hele Danmark, samt at MANGE af sexkøberne har fysiske defekter og ikke kan interagere med piger normalt er en påstand jeg tvivler på holder, og det er i hvert fald en påstand der er med til at dæmonisere og sætte sexkøberne i en negativ boks, specielt når det fremstilles så unuanceret og negativt på de punkter i artiklen.

Men måske har det øvrige samfund ret, Jasmin, Bluejacket, Holsterbronx mfl ret, måske har feministerne ret. Der er et kæmpe mindretal af os sexkøbere og mænd generelt der er så forskruet oppe i hovedet at de har kvindelede grænsende til kvinde, der er så mange af os sexkøbere som har fysiske defekter og ikke kan interagere med piger normalt at mange sexkøbere er nogle sørlige skæbner og at det egentlig ville være bedst at forbyde prostitution, for ingen sexudøvere kan jo være tjent med at betjene så mange mænd der har den forkerte indstilling til det modsatte køn. Og de piger herinde som påstår at deres kunder har været dejlige høflig og venlige mænd og at det gælder for det store flertal af dem, jamen det vælger vi ikke at tro på så, i stedet hopper vi på Jasmins galej og kører videre ud af den.

Jeg forstår det slet ikke, heller ikke når man nu kender Jasmin og hendes måde at debattere på, opføre sig på, og hendes generelle ofte meget firkantede måde at argumentere på, at man ikke enver at forholde sig mere kritisk til det og enver at forholde sig mere nuanceret til det.

Jeg forstår heller ikke at Jasmin vælger at være glædespige. Hvis det passer med hvad hun oplever, det hun er citeret for, så må det da være trist at være Jasmin både når hun er glædespige og generelt. Hun må da tydligvis have noget hun skal have bearbejdet på professionel vis.

Jeg ved heller ikke om man kan vende det hele om og skrive at 1/4 af alle Glædespiger og kvinder i Danmark har mandelede, grænsende til at være mandehader. Der er jo undersøgelser der rent faktisk har vist at enkelte piger mener det og der er enkelte glædespiger der er citeret for at hade mandekønnet/os kunder, både da de var glædespiger og efter de gik ud af branchen. Det er en meget negativ og sterotyp måde at fremstille glædespigerne på, og det var noget tror jeg de fleste herinde tog afstand fra da det for nylig blev diskuteret. Der valgte flertallet herinde at mene at det var Tanja Rahm der var problemet f.eks. og ikke erhvervet som sådan. Måske nogle af dem, som bakker Jasmin op, også var blandt dem der tog afstand fra Tanja Rahms sætten pigerne og erhvervet i en negativ bås men hvorfor så ikke når det gælder os sexkøbere ? Jeg vil påstå, at jeg har ligeså godt et grundlag som Jasmin, Bluejacket mfl (eller mangel på samme og jeg mener mangel på samme) til at påstå at glædespigerne har mandelede grænsende til mandehad, for vi kan sagtens finde eks-gper som viser sig at have mandelede eller undersøgelser/bøger mv, men det er heldigvis det helt klare lille lille mindretal at det ville være uartigt at påstå det generelt eller puste det op som værende 1/4 af gperne, for det har jeg intet grundlag for at påstå.

Nu vender boksen lidt om nemlig, men det er sådan set samme dagsorden på de her punkter, nemlig at mange af sexkøberne er fysiske defekte mænd, mænd der ikke kan interagere med piger på normalt vis, og cirka en 1/4 af dem har kvindelede grænsende til kvindehad.

Som sagt jeg synes at Jasmin kommer med ret mange gode pointer som hun skal have ros for, som jeg har skrevet tidligere, men hun skal have ris også, og her gælder det altså om at man ser objektivt på det og ikke ændrer synspunkter eller holdninger ud fra personlige sympatier mv.

Hej igen!

Tak igen til de mange mennesker, jeg har fået lov til at skrive og tale med om jeres forhold til EroGuide og prostitutionsbrug. Artiklen bliver bragt i morgen i Dagbladet Information i weekendtillægget Moderne Tider. Jeg håber, I får lyst til at læse artiklen - enten i avisen eller på nettet.

Derudover håber jeg, I føler jer nogenlunde retfærdigt portrætteret i artiklen. Jeg vil kigge herinde i tråden over weekenden og svare på eventuelle spørgsmål eller kritik.

Glædelig jul til jer alle :)

Sebastian

Weekenden er gået og vi har intet hørt. Kommer vi til at høre noget monstro ?

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Artiklen kan kun "sælges" til den ansvarshavende redaktør (for at få accept for at bringe den) - hvis der er "kød på". D.v.s. det hjælper ikke at lave en artikel, som ender med at alting er godt, alle er OK og nogle dejlige mennesker. Derfor citater fra trolls etc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvem skulle journalisten dog spørge? Du forlod jo officielt skuden i august, og efter den afsked, var der vel ingen, der kunne forestille sig, at du nogensinde ville stikke snuden herind igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Aros,

Du opfordrer til naming & shaming, hvilket er dårlig stil i sig selv, og da det ikke kommer så bruger du det som argument til at tilbagevise en påstand. Det kan du vel godt se både er uklædeligt og uholdbart?

Når du anklager Jasmin for "dæmonisering" og "sætte i negativ boks" så er du alt for højt oppe på retorikkens nagler. Hun har aldrig lagt skjul på at nogle af hendes kunder ikke ved hvad der er op og ned på en kvinde. Nu i avisen signalerer hun så at en god potion af hendes kunder er nogle forhutlede stakler. Det er ikke dæmonisering, og hvorfor er det så svært for dig at tro hvad hun siger? Så vidt jeg kan forstå på dit indlæg er det svært for dig at tro fordi der ikke er så mange forhutlede stakler i din egen omgangskreds, og det er jo ikke holdbart. Du går lidt i selvsving over det her.

Del dette indlæg

Link til indlæg

...... For det første er artiklen som sådan ret uinteressant. For det anden blev der jo ikke skrevet noget, som ikke passer ..... Selvfølgelig er det ud fra en faglig synpunkt aldrig særlig belejlig når enkelpersoner uden faglige ambitioner eksponerer sig selv. Men netop i dette tilfælde er der jo for pokker ikke blevet skrevet noget som journalisten ikke på en par timers læsning på EG ville blive gjort bekendt med.

Nej, det kan du altsammen have ret i.

Men det, der er galt med artiklen, er alt det, der ikke bliver skrevet. Artiklen gengiver ganske rigtigt en sandhed, nemlig den man får, når man plukker her og der. Her er Anne Rasmussens indlæg det oplagte skrækeksempel.

Ingen kan jo bestride, at tingene er blevet skrevet på EG. Men havde man plukket bare lidt anderledes, havde man jo fundet en anden sandhed.

Det er altså et spørgsmål om repræsentativitet - og hvor repræsentativ journalisten evner at gøre den.

Håber også, at Starson i sin søgen er blevet hjulpet lidt videre.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja X, men måske ikke, forhåbentlig ikke hvor repræsentativ journalisten evner at gøre den, men måske så repræsentativt fraværende han, og eller måske en redaktør med ønsker at gøre den?

Det er lige præcis derfor jeg ville sige nej til Ekstrabladet eller BT, og nu er jeg glad for at jeg ikke har bidraget til Information.

Jeg er ærlig talt skuffet, har mine præference medier, til nu også Information, men det ødelægger denne ene artikel forhåbentlig ikke.

Sidder selv med et digert forarbejde til en mulig reportage om Tyskland, som endte med ikke at komme i brug til DR, men som jeg mener er velegnet til rette medie på print.

Jeg overvejer hvem jeg bør tage kontakt til?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Aros

Det er meget sympatisk af dig, at du forsøger at forsvare Jasmin, men uanset hvad, så er indtrykket man er efterladt med efter at have læst den artikel at Jasmin mener at 25 % af alle mænd hader kvinder. Hun burde aldrig have nævnt det tal.   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Gentleman, det er din opfattelse, nogle kan lide hvad jeg skriver, andre ikke. Jeg skriver det jeg mener, og din ageren i debatten her mangler jo både gode argumenter, fyldt med løse påstande, og når du bliver af andre bedt om at konkretisere og uddybe hvad du mener holder du mund. Jeg taler ud fra min viden, mine erfaringer og mine holdninger. Jeg kan ikke gøre andet og så er der nogle der er enig og uenige i hvad jeg skriver, det skulle være underligt andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ærgerligt med de 25% - det har afsporet debatten. Jasmin bliver citeret for MÅSKE 25%, så hun udtaler sig ikke så skråsikkert, som mange har anført.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lad nu Jasmin selv tage til genmæle på det her.

Jeg ser gerne at hun fremlægger den empiri, der ligger til grund for hendes påstand om at 25 % af EG's brugere lider af kvindelede.

Synes det er påfaldende, hvor tavs hun er. Måske har hun det virkelig skidt med den "uheldige" udtalelse.

Jasmin skal nok overleve denne storm. Det er jeg slet ikke i tvivl om og hun skal nok gøre comeback på EG igen på et tidspunkt; spørgsmålet er bare, hvornår.

Prøv lige at læse artiklen igen. Jasmin siger "min fornemmelse" og "måske" om de 25%, hvordan kan du få det til at blive så kategorisk som du åbenbart opfatter det, for mig lyder det meget som et estimat.

Og når hun siger "min fornemmelse" så er det åbenbart sådan hun oplever det og det behøver hun på ingen måde at forsvare.

Og du undrer dig over at hun er helt tavs, men det kan jeg virkeligt godt forstå. Faktisk vil jeg råde hende til at holde sig helt ude af denne debat, når man ser hvordan gp'erne bliver svinet til på EG. hvis de formaster sig til at have en mening der går imod somme brugeres mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

@Aros

Det er meget sympatisk af dig, at du forsøger at forsvare Jasmin, men uanset hvad, så er indtrykket man er efterladt med efter at have læst den artikel at Jasmin mener at 25 % af alle mænd hader kvinder. Hun burde aldrig have nævnt det tal.

Jeg synes ikke jeg forsvarer Jasmin ret meget ? Jeg synes nærmere jeg er kritisk men jeg roser hende hende også for at have visse gode argumenter om visse forhold i artiklen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er enig med Aros.

Jeg tror, at munden løb af med Jasmin og at hun blev "starstruck" over lige pludselig at skulle i avisen som seksualpsykologisk og social "ekspert".

Hvis det ikke er det, der skete for hende, og hun altså virkelig mener det, og hvis hun virkelig oplever så stor en del af sit klientel på den måde, hendes ord beskriver, så må hun hade at gå på arbejde.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Det er ikke kun de 25 % der tales om.

Jasmin mener at mange, læs mange, af hendes kunder har en fysisk defekt og ikke kan intragerer med piger generelt udover at nok en 1/4 har kvindelede grænsende til at være kvindehader.

Det står i modstrid med hvorledes andre piger herinde har sagt om deres kunder, men det er da synd for Jasmin hvis det er sådanne mænd der besøger hende og det er ærligt ment.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så fik jeg også tid til at læse artiklen.

Jeg synes at artiklen slet ikke lever op til den oprindelige præmis, som var at skildre subkulture på internettet.

Derimod så kommer den netop til at handle om det kontroversielle i at købe sex, som f.eks. hvorfor mænd køber sex, hvordan mænd behandler kvinder, det at skrive om seksuelle oplevelser osv. osv.

Hvis artiklen i mine øjne skulle have været god, så havde den skildret hvad der er for et fællesskab EG er. Dvs. hvad man få ud af at læse med på EG og evt. også selv deltage/skrive indlæg, uden af fokusere på det kontroversielle i at købe sex, eller på oplevelserne ved at købe sex.

Citaterne fra "Henrik" virker i starten helt ok. I de indledende citater får man et indblik i Henriks grunde for at være på EG, og hvad han får ud af det. Dog vil jeg sige, at kæden hopper af, når citaterne begynder at fokusere på hans subjektive oplevelser ved at købe sex, hvilket jo ikke har så meget med EG som subkultur at gøre.

Citaterne fra "Yasmin" virker derimod temmelig ufokuserede. Der er kun meget lidt i disse citater, der fortæller om Yasmins grund for at være på EG, og hvad hun får ud af at være på EG. Ud af 75+ linier i artiklen som Yasmin "fylder", så er der vel kun ca. 5-10 linier med Yasmins grunde for at være på EG. Resten er om debattonen og hvorfor mænd køber sex.

Hvis artiklen skulle have været "tro" overfor den oprindelige præmis, så skulle man fra start af, have anerkendt EG's eksistenspræmis - dvs. at det ikke er kontroversielt at købe sex. Og hvis man fjerne de afsnit der handler om det kontroversielle i at købe sex fra artiklen, så er der ikke meget "kød" tilbage på artiklen.

Mao. falder journalisten (og evt. redaktør) - desværre - i med begge ben, og vælger at skrive om det kontroversielle i at købe sex, fremfor at skildre EG som den subkultur på internettet som EG jo er.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Journalisten har tydeligvis set sig omkring herinde inden han gennemførte interviewene. Mit gæt er, at han har fundet tråden "Mænd der hader kvinder" fra i sommers - link:   Fra et journalistisk synspunkt ville det helt klart være interessant at høre til hvordan pigerne håndtere den situation på forumet. Det kan have været en del af hans udgangspunkt for samtalen med Jasmin og at det er muligvis et spørgsmål i den forbindelse hun svarer på. At det så lige skulle være 25% på EG der lider af "kvindelede" er nok mere udtryk for Jasmins lidt bastante debatstil, end statistik.

Hun citeres også for følgende: »Når man vælger at dedikere to syvendedele af sit liv til sex, så fylder det meget i ens bevidsthed. Jeg taler kun med én person om det i den ’virkelige verden’, hvor jeg kører min egen virksomhed resten af ugens dage. Men på EroGuide kan jeg dele mine oplevelser og få anerkendelse for mit arbejde.« - så helt så slemt kan det da ikke være :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

God morgen, folkens!

Tak for den fortsatte interesse for mit projekt - og for journalister generelt. I er ikke det eneste 'interessefællesskab' der ofte føler sig misforstået i den bredere offentlighed, så det er dejligt at se en nuanceret debat.

Brutus: Hvad angår den præcise vinkel på min historie, så har jeg ikke bestemt mig for en endnu. Det ville være en form for bagvendt journalistik, hvor jeg fandt konklusionen først, og så stillede jer spørgsmålene bagefter. Lige nu indsamler jeg indtryk og snakker med brugere herinde for at blive klogere. I sidste ende skal alle deltagere naturligvis læse og godkende deres citater, før de bliver bragt i avisen :)

Sebastian

Det gik skævt for dig Sebastian. Du kørte i grøften. Hvad har du at sige til dit forsvar?

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...