Hop til indhold
Gæst

Følelser og anmeldelser

Recommended Posts

Nej men den beskriver hvad en anmeldelse er -en bedømmelse. Hvordan man så formulere den bedømmelse er individuelt. Skriver man en anmeldelse af en pige, en bog, en film ect bør den dog dække de relevante oplysninger, hvis der f.eks. Ikke er nogen sange på cd'en bør det nok nævnes. "jeg ku godt li den" er ikke en anmeldelse men et statement

Og du er altså bedømmelsernes bedømmere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Maske er jeg lidt yngre end jer, men som det er nu, er netop anmeldelser faktisk en del af vores skolegang, en ret relevant del endda. At man f.eks kan læse en tekst og efterfølgende skrive en fyldestgørende bedømmelse. Nogle er gode til det andre er ikke, men det er en del af det der bestemmer om du ka komme ind på uni :D

Og nej jeg forventer ikke at eg's brugere inkassere er tolv tal hver gang, men jeg forventer lidt at de skriver er nogenlunde brugbart for os andre læsere..

Redigeret af Claire
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Og jeg mener at du ikke har ret at forvente  noget som helst. EG's brugere skriver ikke for at blive godkendt av hverken dig eller noget uni. Det er amatører som i bedste fald gider skrive noget overhoved i et forum der i alt højere grad er på vej at blive et sted hvor man kritiserer og nedgør hinanden.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Og jeg mener at du ikke har ret at forvente noget som helst. EG's brugere skriver ikke for at blive godkendt av hverken dig eller noget uni. Det er amatører som i bedste fald gider skrive noget overhoved i et forum der i alt højere grad er på vej at blive et sted hvor man kritiserer og nedgør hinanden.

Eg er et frit sted, så længe man overholder eg's regler må man skrive hvad man vil. Jeg skriver for migselv og deler i denne debat min mening.

Debat er sundt og især denne debat om anmeldelser finder jeg ret interessant. Det betyder trods alt lidt for os piger :)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Og vi har ret til at forvente hvad vi vil. Går jeg ind i en bager forventer jeg kager. Så bliver man nogengange overrasket eller skuffet i sine forventninger ;)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Går du ind til bageren forventer du kager. Hvis det er kager han bager. Har han så ikke nogle, så er du kommer forkert, eller for sent. Har du ret at forvente at kagerne ikke er udsolgt? Har han kager kan du købe dem og forvente at de er gode. Du betaler og har ret at forvente noget for dine penge. Hvis din forventning er adækvat er noget andet.

Herinde findes ikke nogle professionelle anmeldere og du betaler heller ikke noget for at læse med. Du kan forvente dig hvad du vil, men har ikke per se "ret" at forvente dig noget. Og har du ikke check på hvad som menes med "ret til" respektive "forventning", så kan du altid bruge Gyldendals.

Som amatør som uden betaling bidrager til at et forum som dette får et indhold, forventer jeg mig at behandles med noget slags respekt for at jeg gør mit bedste og at nogen andens holdning ikke nødvendigvis er rigtigere end min. DET er nemlig hvad man forventer af et forum.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Strapmeon

Går jeg ind i en bager siger jeg undskyld

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Går du ind til bageren forventer du kager. Hvis det er kager han bager. Har han så ikke nogle, så er du kommer forkert, eller for sent. Har du ret at forvente at kagerne ikke er udsolgt? Har han kager kan du købe dem og forvente at de er gode. Du betaler og har ret at forvente noget for dine penge. Hvis din forventning er adækvat er noget andet.

Herinde findes ikke nogle professionelle anmeldere og du betaler heller ikke noget for at læse med. Du kan forvente dig hvad du vil, men har ikke per se "ret" at forvente dig noget. Og har du ikke check på hvad som menes med "ret til" respektive "forventning", så kan du altid bruge Gyldendals.

Som amatør som uden betaling bidrager til at et forum som dette får et indhold, forventer jeg mig at behandles med noget slags respekt for at jeg gør mit bedste og at nogen andens holdning ikke nødvendigvis er rigtigere end min. DET er nemlig hvad man forventer af et forum.

Det er nok bare er spørgsmål om hvordan vi er forskellige som mennesker, jeg er ikke i kontrol over mine forventninger, jeg har konstant forventninger, når jeg tager en slurk af min kaffe forventer jeg det er kaffe, når jeg tager et bad forventer jeg at blive våd, når jeg går ud på gaden forventer jeg at se mennesker.

Syntes det der med at vi ikke har ret til at forvente noget er en sjov tanke :)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Og jeg syntes ikke at problemet ligger i vore forventninger men i vores reaktion når virkeligheden ikke lever op til forventningerne.

Jeg har måske forventninger til anmeldelser her på eg, men jeg har da aldrig udtalt mig om en anmeldelse herinde? :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er nok bare er spørgsmål om hvordan vi er forskellige som mennesker, jeg er ikke i kontrol over mine forventninger, jeg har konstant forventninger, når jeg tager en slurk af min kaffe forventer jeg det er kaffe, når jeg tager et bad forventer jeg at blive våd, når jeg går ud på gaden forventer jeg at se mennesker.

Syntes det der med at vi ikke har ret til at forvente noget er en sjov tanke :)

Nu er jo EG ikke en lige så fysiskt definierbar størrelse som kaffe, vand eller gader. 

Og det med at have ret til at forvente noget - som altid beror det på sammenhænget. 

Det som er kedeligt herinde er at du og andre forventer at jeg skal skrive på en måde som i mener er den rigtige, Jeg skal oven i det have et forhold til GP og købesex som i mener er det rigtige,

Mener du at du har ret at forvente dig det af mig?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Nu er jo EG ikke en lige så fysiskt definierbar størrelse som kaffe, vand eller gader.

Og det med at have ret til at forvente noget - som altid beror det på sammenhænget.

Det som er kedeligt herinde er at du og andre forventer at jeg skal skrive på en måde som i mener er den rigtige, Jeg skal oven i det have et forhold til GP og købesex som i mener er det rigtige,

Mener du at du har ret at forvente dig det af mig?

Hvis du tager mit efterfølgende indlæg med i betragtning så har du vist svaret :) "ret til at forvente" vi har ret til at forvente lige det vi lyster :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Ligesom jeg ikke forventer det jeg nu opfatter som en ret offensiv attitude bare fordi jeg har gjordt jer opmærksomme på den officielt korrekte definition af en anmeldelse :) men at jeg så får nogle andre svar end jeg forventer, genere mig altså ikke. Jeg er generelt ikke sådan en der bliver sur, når virkeligheden ikke lever op til forventningerne. Sjældent ihvertfald. Det handler vel om at være omstillingsdygtig.. :)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Anmeldelser?

Skulle det ikke hedde oplevelser?

Stoler du på noget mennesker , du ikke kender skriver? :eek:

Har det en interesse, ja så afprøv det selv,

hvis du syntes at det levede op til det du forventede,

hvad ville din bedste "anmeldelse" over for pigen være?

Et skriv på EG, eller en ny tid til næste besøg :wink:

Venter bare på kalender for 2016 :wink:

gog

Del dette indlæg

Link til indlæg

En anmeldelse skrevet herinde, som for at komme på uni, ville helt sikkert være kedelig læsning . . . ;)  ;)

Enhver skriver med sin pen, nogle er skuffede i deres forventninger, fordi de stiler for højt, andre beskriver en god oplevelse, fordi de har sat deres forventninger til det de regnede med . . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

En anmeldelse skrevet herinde, som for at komme på uni, ville helt sikkert være kedelig læsning . . . ;);)

Enhver skriver med sin pen, nogle er skuffede i deres forventninger, fordi de stiler for højt, andre beskriver en god oplevelse, fordi de har sat deres forventninger til det de regnede med . .

Ved ikke om jeg ville finde netop det kedeligt, men som jeg startede med at sige; der skal være plads til alle her på eg.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Anmeldere plejer også at give stjerner - er det objektivt eller subjektivt ? - Uddelling af stjerner afhænger af anmelderens smag . . . 

Een stjerne til 'jensens Bøfhus' er måske een for meget, og fem til 'Noma' hvad der forventes, men fortjent ? ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Besøg hos en skønjomfru er en ting.

En anmeldelse er en anden ting.

Følelser er en tredje ting.

Hver ting for sig bliver en gang blandet guf. Og det vil altid være subjektivt. 2 mennesker bedømmer ikke den samme oplevelse på samme måde. Vi er forskellige.

Heldigvis for det. Tænk hvis alle lignede mig - Krølle Bølle. Det ville være frygteligt.

Men ellers god week-end. Og måske god efterårsferie!!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Anmeldere plejer også at give stjerner - er det objektivt eller subjektivt ? - Uddelling af stjerner afhænger af anmelderens smag . . .

Een stjerne til 'jensens Bøfhus' er måske een for meget, og fem til 'Noma' hvad der forventes, men fortjent ? ?

Det er rigtigt :) jeg blev meget stødt da jeg så en anmelder på gaffa gi lana del Rey 3 ud af 5 stjerner for hendes sidste album. Men idet mindste argumenterede han for hans holdninger, han skrev ikke blot; "hun er ok'ish"

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

... Og det er vel det os gp'er ønsker ; fordi'et' ikke blot"hun er god"... Men; hun er god "fordi.."....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er rigtigt :) jeg blev meget stødt da jeg så en anmelder på gaffa gi lana del Rey 3 ud af 5 stjerner for hendes sidste album. Men idet mindste argumenterede han for hans holdninger, han skrev ikke blot; "hun er ok'ish"

NETOP - Har spist på dårligt anmeldt steder - dårlig betjening, what ever - og fået en god oplevelse, og omvendt . . . 

Det er den personlige oplevelse der beskrives - Med få eller mange og blomstrende vendinger . . 

Del dette indlæg

Link til indlæg

... Og det er vel det os gp'er ønsker ; fordi'et' ikke blot"hun er god"... Men; hun er god "fordi.."....

Hun giver mig det jeg  længes efter, og hvad er så det, Ja det finder hun, og jeg ud af.

Det kræver bare noget af begge parter, at kunne give, og nyde :wink:

Og hvis dette så opnås, så har vi en god oplevelse :wink:

Så er spørgsmålet? Skal du skrive om en oplevelse, eller skal du skrive en anmeldelse?

Forskel?

Oplevelse, er det man oplevede, sidder i en,

Anmeldelse, dine forventninger til det du har hørt ;)  

Ved det ikke!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lader til at Claire er blevet yndlingsoffer for en række mænd på EG - eller er det kun bestemte piger man ikke må være uenig med???

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lader til at Claire er blevet yndlingsoffer for en række mænd på EG - eller er det kun bestemte piger man ikke må være uenig med???

Det er da nogle andre som har skrevet i tråden i dag, end dem som skrev i tråden i starten... De har vel trukket sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Det er helt ok for mig at folk er uenige :)

Debatter er altid gode..

..Bare jeg ikke skal spilde min tid på debatter alá "er solen sort eller lilla" eller "hvad betyder ordet "anmeldelse"" :p

Redigeret af Claire
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...