Hop til indhold
Gæst

Følelser og anmeldelser

Recommended Posts

Gæst

Affødt af de reaktioner der kom omkring min anmeldelse af SEM, , føler jeg trang til at tage emnet op, omkring hvordan der bliver reageret, når man ærligt udtrykker sine følelser i en anmeldelse.

 

Der findes naturligt forskellige typer af mennesker, hvor nogle er tanke, andre følelses mennesker.

 

Men hvorfor vil (nogle) tankemennesker så gerne belære dem der udtrykker følelser?

 

Gør det ondt ? ...eller er i bange for at man skal løbe væk med pigen? ....eller tror i bare ikke på at andre kan føle sådan, uden at "der må være bagtanker"?

 

Jeg synes der er beskæmmende, at den anmeldelse jeg har skrevet af et ærligt hjerte, i den grad bliver hejlet ned af nogen som tilsyneladende har en helt anden dagsorden, med det resultat at tråden bliver låst. Og jeg kan nu se på antal læsninger, at der bliver gået uden om den, åbenbart fordi den er låst.

 

Når nu administrator så fint fik ryddet op i den støj der opstod, i den efterfølgende anmeldelse af SEM, er det så fordi den ikke er skrevet så følelsesbetonet?

 

 

Jeg har hele mit liv været et følende menneske. Jeg kan mærke andres følelser også. ......Derfor har jeg også måttet arbejde med at finde ind til kernen af mine egne følelser, så jeg er på det rene med, hvilke følelser der er mine og hvilke der er andres. ... Så jeg kan stå på mine egne følelses-fødder, så at sige.

 

Det er grundlaget for at jeg udtrykker mig som jeg gør, ...også i det jeg skriver både i indlæg og anmeldelser her på EG.

 

Jeg har ingen angst for følelser. ....Det er jo rent faktisk en væsentlig del af det der gør os til mennesker, på godt og ondt, ...vores følelser, ...eller mangel på samme.

 

Jeg er naturligvis ked af, hvis jeg kommer til at træde på de tær der hedder jalousi eller misundelse, men det er jo ikke sikkert at din oplevelse egentligt er anderledes en min, blot at jeg udtrykker det på min måde. ..Og så kan jeg kun opfordre til, ikke at blive bange for sådanne følelser, men tværtimod prøve at iagttage dem og prøve at finde på plads med dem.

 

En del af det at besøge en GP, er for mig, et stykke arbejde med at konfronterer mine egne følelser, og komme dybere i forståelsen af mig selv, ....og når jeg så møder en menneske som SEM, der er det smukkeste spejl jeg endnu har mødt blandt GP'er, er det uundgåeligt at min skildring bliver, som den er blevet.!

 

 

Af overnævnte grunde, tillader jeg mig derfor at lægge min anmeldelse af SEM ind på ny, idet jeg mener at både SEM og jeg har ret til en ordentlig og fair behandling.

 

Venligst Hankat

  • Synes godt om 7

Del dette indlæg


Link til indlæg

...... Men hvorfor vil (nogle) tankemennesker så gerne belære dem der udtrykker følelser?

 

Jeg synes der er beskæmmende, at den anmeldelse jeg har skrevet af et ærligt hjerte, i den grad bliver hejlet ned af nogen som tilsyneladende har en helt anden dagsorden, med det resultat at tråden bliver låst .....

Jeg er naturligvis ked af, hvis jeg kommer til at træde på de tær der hedder jalousi eller misundelse ...

 

Tak for et godt indlæg.

 

Ja, jeg ved heller ikke, hvorfor følelsesmenneskerne som regel kommer til kort over for tankemenneskerne, og det er ganske rigtigt beskæmmende, at anmeldelser skrevet af et positivt og ærligt hjerte ofte skal jordes.

Du er ikke den første, der har prøvet det, og du bliver næppe heller den sidste.

 

Jeg synes bestemt ikke, du nærmest skal undskylde, at du kommer til at træde på tæer, der sidder på jalouxi- eller misundelsesmennesker.

Dine tæer har da nøjagtig lige så stor ret til at være herinde som deres.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Affødt af de reaktioner der kom omkring min anmeldelse af SEM, , føler jeg trang til at tage emnet op, omkring hvordan der bliver reageret, når man ærligt udtrykker sine følelser i en anmeldelse.

 

Der findes naturligt forskellige typer af mennesker, hvor nogle er tanke, andre følelses mennesker.

 

Men hvorfor vil (nogle) tankemennesker så gerne belære dem der udtrykker følelser?

 

Gør det ondt ? ...eller er i bange for at man skal løbe væk med pigen? ....eller tror i bare ikke på at andre kan føle sådan, uden at "der må være bagtanker"?

 

 

 

Du har ret. Der sker nogle mærkværdige ting, når brugere reagerer på anmeeldelser (måske af prostituerede som de selv føler sig tæt på).

 

Tag bare den anmeldelse jeg ramte ind i, hvor en bruger havde anmeldt Suisi negativt. Nogle af hende kunder gik helt grasat. Mindst en forsvarede Suisi med, at han havde "brugt" en anden prostitueret hos Suisi.

 

Hvordan i alverden kan man angribe en brugers anmeldelse, når man selv bruger en anden prostitueret. Rablende, siger jeg bare.

 

Hankat, jeg fulgte ikke din tråd/ anmeldelse, vidste ikke en gang at den var lukket.

 

Ps! Kommer i tanke om en bruger i Jylland, som har skrevet på EG, at han bliver gal, citeret efter hukommelse, når nogen skriver " grimt" jeg forstår det sådan at det handler om en prostitueret, som han betaler jævnligt.

 

Hankat, jeg synes at du bare skal fortsætte med at anmelde når du føler lyst til det.  :-P  :-P  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Hankat... :)

Selv om jeg sagtens kan være enig i dine betragtninger, må jeg sige at du jo nok ikke gjorde hverken SEM eller nogle af de andre glædespiger en tjeneste, ved at placere din anmeldelse af hende, endnu en gang.

Så jeg er godt tilfreds med, at Administrator har fjernet den igen...

Tag debatten hér i stedet for... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har naturligvis forståelse for, at dubletten er blevet slettet,!

 

......og det var også netop min hensigt, at debatten skulle kører i denne tråd.

 

Det er fra min side jo netop et forsøg på at få fokus på det der ligger til grund for reaktionerne..,følelserne....misundelse ... jalousi.... forretningsmoral.....

 

Så venligst,  det har for så vidt intet med SEM at gøre, det er blot endnu et eksempel.......

 

 

 

 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Et eller andet sted må man jo desværre blot konstatere, at det kan være ufatteligt svært enten glæde sig over andres lykke, eller blot bare tro at det skrevne er skrevet fra hjertet.

 

Jeg synes det er stærkt og modigt, når man fra tid til anden ser indlæg, herunder også anmeldelser hvor skribenten tør give lidt "følelsesmæssigt hjerteblod", snarere end at dække sig ind under de klassiske og trygge vendinger som: "Jeg følte god kemi og fint engagement fra kvinden".

 

Men bortset fra det, kan jeg såmænd godt forstå gnavpot- og misundelses-mekanismen, når en stjerne pludselig oplyser himlen i en sådan grad at det kan være svært at få øje på Karlsvognen. - Alt skal jo helst være som det plejer  :)  Personligt synes jeg dog, det er skønt at læse at SEM i den grad levere intense oplevelser, samt at det virker til, at hun virkelig rammer plet omkring hendes kundesegment.

 

Som jeg ser det, er dette segment langt langt større end hvad man måske skulle tro, men baseret på de mange skønne anmeldelser vil jeg være tilbøjelig til at mene, at hun og få andre næppe kan dække den del af markedet...... så der skulle vist være plads til flere i den genre.

 

Og....når nu OB ikke gør byen speciel stor ære - så vil jeg da glæde mig over vores nye attraktion og "fyrtårn". :)

 

p.s

Og som ægte fynsbo, skal man selvfølgelig kende byens attraktioner, og kan blot sige, at hun levere i særklasse, hvis det er de virkelige intense og følelsesmæssige oplevelser man søger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg angriber ikke folk under deres anmeldelser, da jeg mener at alle bør skrive om deres opfattelser i fred på anmeldelsesforummerne, og synes uanset hvilken oplevelse man har haft at det er irriterende at andre skal angribe anmelder eller det beskrevne under selve anmeldelsen. Vil man slås kan man gøre det på andre forummer.

 

Det gælder sådan set også når en pige, der tilfældigvis er på Eroguide, anmeldes i ikke så positive toner af endda rimelige kendte brugere, så kommer nogle af hendes fans kommer hende til undsætning og angriber anmelderen.!.!.! Så holdningen om at lade anmeldelserne gælder vel begge veje medmindre man er dobbeltmoralsk og det er helt sikkert nogen der er.

 

Men når det så er sagt, så bliver I nok nød til at stoppe for I kører ud af et helt forkert spor tror jeg. Jeg får ørerne i maskinen nu, men det vil ikke generer mig. Nu udtaler I jer selv om unavngivne brugere herinde og pådutter dem knap så positive analyser på, som jeg synes er helt hen i vejret, men her kommer mit syn på det så, så må I også kunne tåle det.

 

I påstår at folk skulle være misundelige på jer. Jeg har også fået brækfornemmelse nogle gange når jeg har læst visse anmeldelser, og forstår derfor derfor godt visse folk har givet udtryk for brækfornemmelser også, selvom de burde havde ladet være. Ganske enkelt fordi det virker til at visse folk ikke har forstået at man ikke er pigens rigtige elsker men at man i virkeligheden er pigens KUNDE. Den eneste grund til pigen er sammen med en er at du betaler hende i dyre domme for det. Det er ikke fordi hun synes du er lækker eller flot, eller skide sød. Det er ikke fordi hun elsker din krop, det skriver nogle jo åbent, de næsten tror.

 

Vi har læst gang på gang hvordan mænd forlader Eroguide fordi de ikke kan styre deres følelser overfor pigen, og man får fornemmelsen af at andre måtte have samme problem, vi har også læst hvordan en har besøgt samme pige 17 gange  af mindst en times varighed på 3 uger osv osv.

 

I tror selv I er en position hvor folk bør være misundelige på jer og fastslår med sikkerhed at det er derfor andre reagerer på jeres anmeldelse. Wake up. Det bekræfter sku kun at I lever I jeres egen osteklokke.

 

Jeg er på ingen måde misundelig på der skriver de der kærlighedserklæringer til pigerne, jeg vil mene at jeg faktisk mere har ondt af dem, for man kan frygte at de ikke forstår hvad det er de er ude i. Man kan frygte at de har generelt problemer med at omgås det modsatte køn, at de ikke har udseendet eller charmen til at tiltrække samvær med almindelige piger på normal vis, og det er derfor de bliver så befibbede over at en køn pige viser dem opmærksomhed og giver dem sex, og det forfalder til at skrive kærlighedseklæringer og dyrke pigerne i timevis på et forum bagefter i håbet om at de kan være noget for pigen eller er noget for pigen. Det er for mig intet at være misundelig over, det er nærmere bekymring og hovedrysten, man får som følelse.

 

Jeg besøger udelukkende massagepiger for at have sex. Jeg har intet formål med at lære hende at kende før eller efter besøget, og mit besøg har ikke til formål at have intellektuelle samtaler med hende. Jeg har intet behov for at smiske med hende på et forum, flirte eller lign. Hvorfor i hede hule helvede skulle jeg have et sådan behov ? Jeg har dejlige veninder jeg kan omgås med i min fritid og snakke med, hvis jeg skulle have det behov, hvorfor skulle jeg bruge timer og timer på at lege småsleskende ven for en pige på et forum, og som jeg betaler for at være sammen med mig...

 

Hvis nogen har nogle fede oplevelser som de mener er fede oplevelser, så fint nok, lad folk skrive dem i fred under anmeldelserne. Der vil jeg give jer ret. Men jeres psykoanalyse på hvorfor folk nogle gange får brækfornemmelser eller ryster på hovedet er jeg ret sikker på ikke passer, i hvert fald ikke for mine brækfornemmelser og heller ikke når jeg læser indholdet af flere andres indlæg med kritik. Jeg er sådan set ligeglad med hvad I skriver under anmeldelserne, jeg kunne aldrig give en anmeldelse der er formuleret som en kærlighedserklæring nogen værdi men alle kan skrive hvad de vil for mig under anmeldelserne, og jeg er også iskold overfor at der er mange gode anmeldelser af SEM, hvorfor skulle det generer mig. Bare alt sammen holder sig på anmeldelsesforummerne så kan folk skrive hvad de vil, og får jeg brækfornemmelser over en anmeldelse skriver jeg ikke noget på folks anmeldelser, og det synes jeg principielt som sagt heller ikke andre bør gøre. Men spreder det sig rundt på forummet i og i andre debatter på Generel debat og andre steder hvor det er kompelt irelevant kan jeg sagtens gå lidt i rette med det.

 

 

 

Redigeret af Frasier
  • Synes godt om 10

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Hankat!

Jeg vil godt give mit besyv med når nu du efterlyser årsagen til en delvis ødelagt tråd og anmeldelse.

Personligt har jeg meget svært ved at forene en så følelsesladet anmeldelse med købesex. Jeg savner lidt realisme, når jeg læser om dine oplevelser. Jeg forstår ikke den løgn man byder sig selv, ved sådan en selvfinanserende hengivelse. Fair nok med skønt og tæt samvær, samt en vis fortrolighed, men når det minder om en lægeroman fra mors natbord, så vælger jeg altså at trække på smilebåndet..

Øv hvor blev resten af min tekst af..? Smidt væk af iPhone tror jeg. Sort

Vh ludvig

Redigeret af Ludvig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Knivskarpt skrevet Fraiser. Spot on.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ludvig sagde den 06 Okt 2014 - 9:47 PM:

Hej Hankat!

Jeg vil godt give mit besyv med når nu du efterlyser årsagen til en delvis ødelagt tråd og anmeldelse.

Personligt har jeg meget svært ved at forene en så følelsesladet anmeldelse med købesex. Jeg savner lidt realisme, når jeg læser om dine oplevelser. Jeg forstår ikke den løgn man byder sig selv, ved sådan en selvfinanserende hengivelse. Fair nok med skønt og tæt samvær, samt en vis fortrolighed, men når det minder om en lægeroman fra mors natbord, så vælger jeg altså at trække på smilebåndet..

Øv hvor blev resten af min tekst af..? Smidt væk af iPhone tror jeg. Sort

Vh Ludvig

 

Hej Ludvig

 

Jeg har fuld forståelse for at du vælger at holde dine følelser tilbage ved købesex. Og du vælger sikkert piger efter dit behov. Og det er fint for dit liv.

 

Men fordi du har det forhold til følelser, kan andre jo sagtens leve på en anden måde, uden at det er forkert, ik',

 

Der er jo også forskel på piger og deres forhold til, og afklaring med, deres følelser. 

 

Men jeg har ikke tænkt mig hverken at smile af eller prøve at nedgøre,  at du ikke har lyst til følelser.

 

 

 

Købesex er et område belagt med mange tabuer, og det jeg ser herinde på EG er, at følelser af mange, tydeligt, er et af de tabuer der bliver holdt i hævd.

  • Synes godt om 7

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Jeg er, som ret ofte før, helt enig med Bluejacket.

 

Ludvig, Frasier og andre.

 

Jeg forstår udmærket Jeres indvendinger. Jeg er jo også født i Danmark og har derved fået mistænksomhed over for andres venlighed, og en manglende evne til at begejstres ubetinget, ind med modermælken.

 

Her har vi sgu en del at lære af amerikanerne. Siger du "Have a lovely day!" til en fremmed amerikaner så redder man praktisk taget hønnes dag. Siger du det samme til en dansker skal høn bruge det meste af formiddagen på at fundere over, hvilken sekt man mon kom fra - eller hvilket psykiatrisk hospital man var stukket af fra.

 

At det så er at tage det et uforståeligt skridt videre, når man rent faktisk bliver irriteret eller endda får kvalme over andres beskrivelse af ubetinget begejstring, er en helt anden sag. Her bliver glasset nok lidt for halvfuldt til min smag. Lad da folk købe sex af de grunde de lyster.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Hankat!

Du skal ha' dine anmeldertråde i fred, alle skal respektere dine oplevelser uden at stille spørgsmål til kvaliteten af din oplevelse. Jeg vil aldrig komme med nedsættende bemærkninger i en anmeldelse, men ha' lov til at tænke mit i mit stille sind..

Hankat, jeg skylder dig resten. Mine Cyper evner rækker ikke til at poste hele teksten.

Vh ludvig

Redigeret af Ludvig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Borende X og Hankat, jeg tror såmænd jeres intentioner er gode nok, men det virker mest som om I skal retfærdiggøre jeres egen fascination, men lige for god ordens skyld...der er ikke noget at være hverken jaloux eller misundelig på. Jeg er det ihvertfald ikke - Den dag I får massevis af freebies - der kan vi til nød tale om en anelse misundelse ;)

Men indtil da der får I gode oplevelser for penge - fred med det :)

Men lad være med at tillægge os alverdens slette motiver fordi vi ikke deler fascinationen af de poetiske udskejelser. De personlige kærlighedserklæringer er helt OK , også selv om poesien er lidt anstrengt - men anmeldelser er der nu ikke :)

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
:) Ludvig sagde den 06 Okt 2014 - 9:47 PM:

 Jeg forstår ikke den løgn man byder sig selv, ved sådan en selvfinanserende hengivelse. Fair nok med skønt og tæt samvær, samt en vis fortrolighed, men når det minder om en lægeroman fra mors natbord, så vælger jeg altså at trække på smilebåndet..

 

Hej Ludvig

 

Det er muligt jeg misforstår dig, ..men det er svært for mig ikke at opfatte det markerede som nedsættende... ;)

 

Jeg ved ikke om du har gennemlæst min trådstart, men der prøver jeg rent faktisk at forklarer hvordan og hvorfor mit forhold til følelser er som det er..

 

Men selv om det er dansk kan det nogen gange virke som om det er to forskellige sprog der tales, mellem tanke- og følelsesmennesker, bare der dog var en oversætter/ ordbog.... ;)  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Her har vi sgu en del at lære af amerikanerne. Siger du "Have a lovely day!" til en fremmed amerikaner så redder man praktisk taget hønnes dag. Siger du det samme til en dansker skal høn bruge det meste af formiddagen på at fundere over, hvilken sekt man mon kom fra - eller hvilket psykiatrisk hospital man var stukket af fra.

 

 

 

Nu har jeg tilfældigvis rejst en del i USA, og du har helt ret at det siger folk meget. Men du ved også, eller jeg ved i hvert fald, at det er meget overfladisk når de ønsker dig en god dag eller spørger hvordan du har det, som de jo også ofte gør, uanset om det bare er en burger man skal have. Ekspeditricen har næppe nogen interesse i at høre om hvordan jeg har det når hun langer burgerer over disken men ikke desto mindre spørger hun ligesom så mange andre.

 

Det er netop overfladiskheden. Nej det kan vi ikke lære noget af.

 

Overfladiskhed eller drømme/illusioner er der også i denne branche og det oplever vi også som kunde. Men det er netop tabuet herinde. For det er ikke populært at stille sig lidt kritisk og påpege at vi netop ikke er mere end en kunde hos pigen. Så kan man snakke om god kemi og alt muligt andet, men du er kunden der betaler i dyre domme for at være sammen med pigen, hvis du vil blande varme følelser ind i det, så be my quest. Men du skal bare huske på at du betaler pigen for dit samvær og hun vil kun være sammen med netop dig fordi du betaler hende ekstremt godt for det og hun nærer næppe de samme varme følelser for dig. Hvis nogen tror det, så skal de sku for deres egen skyld vågne op nu. Ellers må de lade pigen betale dig for samværet næste gang :D

 

Stalkere, forelskede mænd der erkender de ikke magter at være kunder, en mand der besøger den samme pige 17 gange på 3 uger a min 1 times varighed pr besøg osv, har vi læst om i indlæg på EG, det vidner om at en del kunder har meget svært ved at tackle rollen som kunde. De erkender det i det mindste mens andre til stadighed luller sig rundt i drømmen, men de bliver også klogere.

 

Hvorfor er det det skal være sådan et tabu ? Hvorfor skal vi gå og bilde os, hinanden og omverdnen en masse ind som de fleste, os selv, dybest set godt ved eller burde vide ikke holder i længden ?

Redigeret af Frasier
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kender godt fornemmelsen af gå fra en GP-besøg svævende på en lille sky - og der er selvfølgelig forskel på de forskellige service-providers og det klientel de caters for.

Men det ændrer ikke grundlæggende på at det vi omtaler herinde er en simpel handelstransaktion (der kan være umådelig kompliceret) - men der er tale om et bytteforhold - sex for penge ..nogle gange god sex for penge og i sjældne tilfælde fantastisk sex for penge.

Kærlighed - well det er det meget langt fra..... Ihvertfald ikke gensidig -

Intet gør mere ondt end end at få fjernet illusioner.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jo hankat, det er nedsættende, men var hele min tekst med ville du ha' forstået, er jeg sikker på..

Redigeret af Ludvig

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Frasier skrev: Jeg har dejlige veninder jeg kan omgås med i min fritid og snakke med, hvis jeg skulle have det behov, hvorfor skulle jeg bruge timer og timer på at lege småsleskende ven for en pige på et forum, og som jeg betaler for at være sammen med mig...

 

Flot skrevet. Håber en hvis herre kan forstår hvad står skrevet (også mellem linjerne)  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Heine sagde den 06 Okt 2014 - 10:54 PM:

Borende X og Hankat, jeg tror såmænd jeres intentioner er gode nok, men det virker mest som om I skal retfærdiggøre jeres egen fascination, men lige for god ordens skyld...der er ikke noget at være hverken jaloux eller misundelig på. Jeg er det ihvertfald ikke - Den dag I får massevis af freebies - der kan vi til nød tale om en anelse misundelse ;)

Men indtil da der får I gode oplevelser for penge - fred med det :)

Men lad være med at tillægge os alverdens slette motiver fordi vi ikke deler fascinationen af de poetiske udskejelser. De personlige kærlighedserklæringer er helt OK , også selv om poesien er lidt anstrengt - men anmeldelser er der nu ikke :)

 

Heine

 

Det er på ingen måde hensigten at retfærdigøre noget som helst.

 

Når jeg udtrykker mig følelsesladet er det, som jeg har forsøgt at beskrive i starten, fordi det er den måde jeg føler det på, og jeg mister intet af mig selv, i min udtryksform, fordi jeg bevidst har arbejdet med at komme på plads med mine følelser i rigtig mange år.

 

Det jeg prøver at sige med denne tråd, HAR EGENTLIGT INTET MED SEM AT GØRE, men er et forsøg på, at få skabt plads i dette forum til dem, der som jeg, bruger følelserne naturligt i vores udtryksform.

 

Igennem den tid jeg har været med i dette forum, synes jeg at se en rød tråd igennem, at når der bliver udtrykt begejstring, mere eller mindre følelsesladet, bliver der straks skrevet en serie af bemærkninger, som enten går på at " ulven kommer, der er farligt at vise følelser"  eller " Reklame, reklame, du er blevet købt, det er løgn hvad du skriver" ...hvis jeg skal gengive det meget firkantet.

 

Jeg har fået flere PM vedrørende dette forløb fra brugere, der fortæller at de har trukket sig tilbage, fordi de ikke kunne klare denne hetz, ...og jeg mener at, "det ka sq da ikke være rigtigt" at man bliver "tvunget" til en bestemt udtryksform her på EG, fordi nogen i dette forum ikke bryder sig om følelser.

 

Jeg har læst regler og retningslinjer igennem, men kan ikke finde noget der påbyder en bestemt og følelsesforbudt udtryksform.

 

Det er for mig forståeligt, at nogle af jer synes der er for meget med det føleri, men verden er faktisk mangfoldig, og for mange er følelser det mest naturlige.

 

Så det er faktisk ment som en slags bøn, ...lad dem der føler få lov at føle, også her på EG. ... så skal vi nok lade være med at håne jer for ikke at føle.. ;)  ;) ;)  ;)  ;)  

 

Med venlig hilsen

 

Hankat

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Nu har jeg tilfældigvis rejst en del i USA, og du har helt ret at det siger folk meget. Men du ved også, eller jeg ved i hvert fald, at det er meget overfladisk når de ønsker dig en god dag eller spørger hvordan du har det, som de jo også ofte gør, uanset om det bare er en burger man skal have. Ekspeditricen har næppe nogen interesse i at høre om hvordan jeg har det når hun langer burgerer over disken men ikke desto mindre spørger hun ligesom så mange andre.

 

Det er netop overfladiskheden. Nej det kan vi ikke lære noget af.

 

Overfladiskhed eller drømme/illusioner er der også i denne branche og det oplever vi også som kunde. Men det er netop tabuet herinde. For det er ikke populært at stille sig lidt kritisk og påpege at vi netop ikke er mere end en kunde hos pigen. Så kan man snakke om god kemi og alt muligt andet, men du er kunden der betaler i dyre domme for at være sammen med pigen, hvis du vil blande varme følelser ind i det, så be my quest. Men du skal bare huske på at du betaler pigen for dit samvær og hun vil kun være sammen med netop dig fordi du betaler hende ekstremt godt for det og hun nærer næppe de samme varme følelser for dig. Hvis nogen tror det, så skal de sku for deres egen skyld vågne op nu. Ellers må de lade pigen betale dig for samværet næste gang :D

 

Stalkere, forelskede mænd der erkender de ikke magter at være kunder, en mand der besøger den samme pige 17 gange på 3 uger a min 1 times varighed pr besøg osv, har vi læst om i indlæg på EG, det vidner om at en del kunder har meget svært ved at tackle rollen som kunde. De erkender det i det mindste mens andre til stadighed luller sig rundt i drømmen, men de bliver også klogere.

 

Hvorfor er det det skal være sådan et tabu ? Hvorfor skal vi gå og bilde os, hinanden og omverdnen en masse ind som de fleste, os selv, dybest set godt ved eller burde vide ikke holder i længden ?

 

Vi ser bare verden på forskellige måder, Frasier. Det er der intet forgjort i. Jeg vil dog gerne lige angribe at den "amerikanske" måde at se verden på skulle være specielt overfladisk i forhold til den "danske". Det er da akkurat ligeså overfladisk automatisk at antage at folk lyver når de siger venlige ting til dig - eller at leve sig ind i en illusion betyder at man befinder sig i én.

Automatreaktioner er generelt for pattebørn - det være sig kyniske eller naive.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Kære Hankat...

Jeg kan altså ikke lade være med at lette på stråhatten over din evne til at svare sobert og detaljeret på samtlige de angreb du bliver udsat for i denne tråd. Det kræver sgu hår på brystet.

Håber ikke at du, som så mange andre, trækker dig på grund af disse lidt mindre følsomme og lidt mindre empatiske herrer, som går i kødet på dig... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Vi ser bare verden på forskellige måder, Frasier. Det er der intet forgjort i. Jeg vil dog gerne lige angribe at den "amerikanske" måde at se verden på skulle være specielt overfladisk i forhold til den "danske". Det er da akkurat ligeså overfladisk automatisk at antage at folk lyver når de siger venlige ting til dig - eller at leve sig ind i en illusion betyder at man befinder sig i én.

Automatreaktioner er generelt for pattebørn - det være sig kyniske eller naive.

 

Jeg tror nu stadig ikke, at  ekspeditricen der langer burgere ud over disken i ekspressfart næppe har en oprigtig interesse i at høre til mit velbefindende og alle mine glæder og sorger, sådan helt ærligt  :D :D Men ja, vi ser verden på forskellige måder og det er der heldigvis plads til, hvorfor skulle der ikke være det ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg tilfældigvis rejst en del i USA, og du har helt ret at det siger folk meget. Men du ved også, eller jeg ved i hvert fald, at det er meget overfladisk når de ønsker dig en god dag eller spørger hvordan du har det, som de jo også ofte gør, uanset om det bare er en burger man skal have. Ekspeditricen har næppe nogen interesse i at høre om hvordan jeg har det når hun langer burgerer over disken men ikke desto mindre spørger hun ligesom så mange andre.

 

Det er netop overfladiskheden. Nej det kan vi ikke lære noget af.

 

Jeg har også rejst meget til Staterne, så jeg kan nikke genkendende til overstående.

Jeg skrev om "fænomenten" her i denne indlæg:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Giver lige mit besyv med -sådan en slags kvindelig intuition.

 

Af hvad jeg kan forstå i krogene, så er folk lidt trætte af at læse den ene SEM novelle efter den anden, det har intet med misundelse eller jalousi og gøre, -og intet med dig som følsom person at gøre. Så ingen grund til at ligge søvnløs over det, og analysere hvorfor folk ikke tager imod dig som et følelses menneske, -din anmeldelse er den sidste blandt rigtig mange, og det er vist kun de to sidste det er en i kage ved. -Grunden til at folk skaber ravage er intet andet end træthed,

 

Du undrer dig over at din sidste SEM anmeldelse har så få visninger, og giver skylden på at den må være låst, -jeg tror bare ikke folk finder SEM så spændende mere, det jo bare en historie ud af rigtig mange. Når en tråd først bliver låst, så valfarter mennesker til for at se hvad drama der har udspillet sig, -men ikke her, tror bare folk har fået nok, -de er trætte af at læse den samme historie om og om igen, og sådan er det jo bare, det kan ikke ændres, sådan er vi personer.

 

Det spændende bliver også uinteressant på et tidspunkt.

 

Intet ondt om SEM overhovedet, men måske det er på tide at der bliver lukket for nye anmeldelser i et stykke tid, det går kun en vej nu og det er den gale. Der er taget hul på bylden, og såret kommer ikke til at hele medmindre det får ro....

 

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...