Hop til indhold
Findus

DR2 i aften: Rachel - sexarbejder uden skam

Recommended Posts

I DR2´s serie af genudsendelser med branchen som emne sender de i aften kl. 23:05  "Rachel - sexarbejder uden skam".

Den fik god omtale her på EG da den blev vist i okt. sidste år, så nu er chancen der igen for os, der ikke fik den set i første omgang.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I DR2´s serie af genudsendelser med branchen som emne sender de i aften kl. 23:05  "Rachel - sexarbejder uden skam".

Den fik god omtale her på EG da den blev vist i okt. sidste år, så nu er chancen der igen for os, der ikke fik den set i første omgang.

Troede lige jeg kunne finde den på nettet:

http://www.dr.dk/tv/se/rachel/rachel-sexarbejder-uden-skam

medmindre de ligger den på igen efter genudsendelsen  :unsure:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Linket fra sidste år duer ikke længere. Da det ikke er en af DR´s egenproducerede udsendelser, er den kun tilgængelig på DR´s hjemmeside i en begrænset periode. Den bliver sandsynligvis lagt ud igen i aften når den har været vist - det er ihvertfald sket med de øvrige udsendelser der er sendt de sidste søndage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Programmet er sendt før, og Rachel er virkelig sympatisk kvinde, hun lever sig helt inde i de mennesker hun besøger og det er lige meget om hvilken skavanker de har.

Den omsorg hun udviser over for de såkaldte "svage". men kan ikke lade være med at holde af hende og med hende hvis i forstår.

Meget livsbekræftende program.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ligegodt utroligt så meget købesex fylder på sendefladen!

Hvad skyldes denne store interesse? Er det en bekymring for pigernes velbefindende eller er det bare 'lummerheds-faktoren' der gør at det er godt stof til tv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sisse

Gud hvor var hun dog en fantastisk varm kvinde. En helt utrolig repræsentant for branchen. Tak for reminder fidusen...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gud hvor var hun dog en fantastisk varm kvinde. En helt utrolig repræsentant for branchen. Tak for reminder fidusen...

Ja hun var ret fantastisk. Jeg gad godt møde hende en dag, hun vil være en fascinerende middagsgæst.

Og så er det ret rørende at se den glæde hun bringer i andres liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

hold da op, det er længe siden jeg har set en udsendelse der har bragt våde øjne

hun er da det dejligste menneske jeg længe er støt på

gid der var flere af hendes slags der turde stå frem

sjovt at se da de snakkede om svenske sexarbejdere, men var i København

red-heart-tree.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ligegodt utroligt så meget købesex fylder på sendefladen!

Hvad skyldes denne store interesse? Er det en bekymring for pigernes velbefindende eller er det bare 'lummerheds-faktoren' der gør at det er godt stof til tv?

Kære  tiger

Alle TV - stationerne skal jo også TÆNKE på høje seertal - og for DR, - er der endvidere, som licensfinansieret TV - station, rammer og specifikationer for det bringes i DR´s samlede sendeflade.

Og jeg tror, som du nævner:  'lummerheds-faktoren' der gør at det er godt stof til tv? - er et godt trækplaster - for lur mig om sådan en udsendelse ikke også giver pæne seertal ;)  - set i forhold til f.eks "Gudstjenesten søndag formiddag" :???::

I dagligdagen fylder hele "atmosfæren" omkring købesex næppe kun meeeeget lidt i danskernes hverdag - det der optager os/det der er i vores tanker i den brede befolkning er det sker "lige nu" omkring os og det der påvirker vores hverdag f.eks. - i dag oversvømmelse hist og her - lidt Ukraine - Lars Løkke - osv - osv- - -  men når der er en udsendelse om noget fy fy fy og "griseri" :P  :P  :P  så skal nok stimles sammen foran tossekassen :P

De eneste der har købesex i deres daglige mindset er nogle misinformerede politikere og meningsdannere = interesseorganisationer + denne madamme: Anne Grethe Riis   =    

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hey alle.

Må sku tilslutte mig, alle jeres tilkendegivelser på det program. Rachel, er da en helt igennem fantastisk menneske. Der gør en forskel. Hvilken empatisk kvinde, som har sine holdningers mod.Når man ser hende give gnisten, livsglæden, og ikke mindst respekt til dem hun er sammen med, det rørte mig dybt i det program.

Så Findus takker for du lige gav en reminder om programmet.

Ha en god dag allesammen.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

åh nej jeg synes lige jeg havde en nogenlunde dag nu så jeg den gimpe.

et glimrende eksempel på udtrykket tomme tønder buldre mest. Hvad mon hun vil mene om den kære Rachel?

Hun burde i stedet gør det hun er god til lave historiske film.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har netop set den pragtfulde dokumentar om den australske sexarbejder Rachel. Hvor er det dog skønt når nogen i den grad formår at gøre en forskel i andre menneskers liv - det gør Rachel. Og hun og ret få andre tør stå offentligt ved, at de gør en vigtig indsats på et område, der er så tabu-baseret som hjælp til handikap-sex.
Få modige kvinder (og mænd for den sags skyld) tør stå frem offentligt og forsvare at sexarbejde er eller kan være et vigtigt erhverv, som de er stolte af. Rachel er én af dem.

Vores egen dejlige Susanne Møller (jeg har besøgt hende - sådan er hun også i virkeligheden) er en anden pige, som gang på gang er stået frem og er gået op imod samfundets fordomme. Det er fordomme som vil stemple de prostituerede, men som også fordomme som stempler deres kunder - mig, os ..
Det er modigt når disse kvinder og mænd (og en sjælden gang deres kunder) stiller sig op og afkræfter disse fordomme, ved at vise, at de er helt almindelige mennesker, som ikke er hverken dumme, er tvunget eller gør det fordi de ikke har noget andet valg.
Og som det ofte glemmes, så stemples de prostitueredes kærester og ægtemænd/kvinder i lige så høj grad af samfundets fordomme. For hvem kan dog elske én som "elsker" med alle!

Tak til dem, som tør stille sig op og gøre en forskel! De baner en vigtig vej for os andre, som ikke tør ... !

Brutus - som ikke tør!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fantastisk program, fantastisk kvinde, fantastisk utroligt, at der er så mange i samfundet, der ikke forstår værdien af arbejdet. Om det så er for handicappede eller 'såkaldte normale', er et fedt.

Kan ses på DR-hjemmesiden indtil 8.september.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Super fedt program, meget relevant for mig også, da jeg for nylig er begyndt at arbejde et sted med en udviklings hæmmet mand der også går til glædespiger, som han har brug for hjælp til at få sat i stand.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sikke en fantastisk menneske, jeg har altid haft stor respekt for mennesker der arbejder med handikappede mennesker; men Rachel overgår alt jeg kunne forestille mig. Der var også nogle fantastiske mødre i udsendelsen.

Man må håbe at de fundamentalistiske feminister har set udsendelsen.

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Fantastisk kvinde og en STOR inspirationskilde...:)

... Ville ønske, at jeg havde hendes mod til at stå frem...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...