Findus 3617 Skrevet 31. August, 2014 I DR2´s serie af genudsendelser med branchen som emne sender de i aften kl. 23:05 "Rachel - sexarbejder uden skam". Den fik god omtale her på EG da den blev vist i okt. sidste år, så nu er chancen der igen for os, der ikke fik den set i første omgang. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BullVest 11 Skrevet 31. August, 2014 Tak for info, den må ses. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 31. August, 2014 I DR2´s serie af genudsendelser med branchen som emne sender de i aften kl. 23:05 "Rachel - sexarbejder uden skam". Den fik god omtale her på EG da den blev vist i okt. sidste år, så nu er chancen der igen for os, der ikke fik den set i første omgang. Troede lige jeg kunne finde den på nettet: http://www.dr.dk/tv/se/rachel/rachel-sexarbejder-uden-skam medmindre de ligger den på igen efter genudsendelsen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 31. August, 2014 Linket fra sidste år duer ikke længere. Da det ikke er en af DR´s egenproducerede udsendelser, er den kun tilgængelig på DR´s hjemmeside i en begrænset periode. Den bliver sandsynligvis lagt ud igen i aften når den har været vist - det er ihvertfald sket med de øvrige udsendelser der er sendt de sidste søndage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 31. August, 2014 Programmet er sendt før, og Rachel er virkelig sympatisk kvinde, hun lever sig helt inde i de mennesker hun besøger og det er lige meget om hvilken skavanker de har. Den omsorg hun udviser over for de såkaldte "svage". men kan ikke lade være med at holde af hende og med hende hvis i forstår. Meget livsbekræftende program. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 31. August, 2014 Det er ligegodt utroligt så meget købesex fylder på sendefladen! Hvad skyldes denne store interesse? Er det en bekymring for pigernes velbefindende eller er det bare 'lummerheds-faktoren' der gør at det er godt stof til tv? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 1. September, 2014 Så er udsendelsen igen tilgængelig på DR´s hjemmeside - link: http://www.dr.dk/tv/se/rachel/rachel-sexarbejder-uden-skam Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sisse Skrevet 1. September, 2014 Gud hvor var hun dog en fantastisk varm kvinde. En helt utrolig repræsentant for branchen. Tak for reminder fidusen... 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 1. September, 2014 Gud hvor var hun dog en fantastisk varm kvinde. En helt utrolig repræsentant for branchen. Tak for reminder fidusen... Ja hun var ret fantastisk. Jeg gad godt møde hende en dag, hun vil være en fascinerende middagsgæst. Og så er det ret rørende at se den glæde hun bringer i andres liv. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. September, 2014 Hvor er det dog en rørende fortælling!!! Hvor er hun dog bare et dejligt og sejt menneske!!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HappyHippo 4624 Skrevet 1. September, 2014 hold da op, det er længe siden jeg har set en udsendelse der har bragt våde øjne hun er da det dejligste menneske jeg længe er støt på gid der var flere af hendes slags der turde stå frem sjovt at se da de snakkede om svenske sexarbejdere, men var i København 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 1. September, 2014 (edited) Det er ligegodt utroligt så meget købesex fylder på sendefladen! Hvad skyldes denne store interesse? Er det en bekymring for pigernes velbefindende eller er det bare 'lummerheds-faktoren' der gør at det er godt stof til tv? Kære tiger Alle TV - stationerne skal jo også TÆNKE på høje seertal - og for DR, - er der endvidere, som licensfinansieret TV - station, rammer og specifikationer for det bringes i DR´s samlede sendeflade. Og jeg tror, som du nævner: 'lummerheds-faktoren' der gør at det er godt stof til tv? - er et godt trækplaster - for lur mig om sådan en udsendelse ikke også giver pæne seertal - set i forhold til f.eks "Gudstjenesten søndag formiddag" : I dagligdagen fylder hele "atmosfæren" omkring købesex næppe kun meeeeget lidt i danskernes hverdag - det der optager os/det der er i vores tanker i den brede befolkning er det sker "lige nu" omkring os og det der påvirker vores hverdag f.eks. - i dag oversvømmelse hist og her - lidt Ukraine - Lars Løkke - osv - osv- - - men når der er en udsendelse om noget fy fy fy og "griseri" så skal nok stimles sammen foran tossekassen De eneste der har købesex i deres daglige mindset er nogle misinformerede politikere og meningsdannere = interesseorganisationer + denne madamme: Anne Grethe Riis = Redigeret 1. September, 2014 af Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 1. September, 2014 Hey alle. Må sku tilslutte mig, alle jeres tilkendegivelser på det program. Rachel, er da en helt igennem fantastisk menneske. Der gør en forskel. Hvilken empatisk kvinde, som har sine holdningers mod.Når man ser hende give gnisten, livsglæden, og ikke mindst respekt til dem hun er sammen med, det rørte mig dybt i det program. Så Findus takker for du lige gav en reminder om programmet. Ha en god dag allesammen. KK 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 1. September, 2014 åh nej jeg synes lige jeg havde en nogenlunde dag nu så jeg den gimpe. et glimrende eksempel på udtrykket tomme tønder buldre mest. Hvad mon hun vil mene om den kære Rachel? Hun burde i stedet gør det hun er god til lave historiske film. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HappyHippo 4624 Skrevet 1. September, 2014 jeg kan heller ikke snuppe den kost til Anne Grethe Riis hun er en kæmpe medieluder 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 1. September, 2014 Jeg har netop set den pragtfulde dokumentar om den australske sexarbejder Rachel. Hvor er det dog skønt når nogen i den grad formår at gøre en forskel i andre menneskers liv - det gør Rachel. Og hun og ret få andre tør stå offentligt ved, at de gør en vigtig indsats på et område, der er så tabu-baseret som hjælp til handikap-sex. Få modige kvinder (og mænd for den sags skyld) tør stå frem offentligt og forsvare at sexarbejde er eller kan være et vigtigt erhverv, som de er stolte af. Rachel er én af dem. Vores egen dejlige Susanne Møller (jeg har besøgt hende - sådan er hun også i virkeligheden) er en anden pige, som gang på gang er stået frem og er gået op imod samfundets fordomme. Det er fordomme som vil stemple de prostituerede, men som også fordomme som stempler deres kunder - mig, os .. Det er modigt når disse kvinder og mænd (og en sjælden gang deres kunder) stiller sig op og afkræfter disse fordomme, ved at vise, at de er helt almindelige mennesker, som ikke er hverken dumme, er tvunget eller gør det fordi de ikke har noget andet valg. Og som det ofte glemmes, så stemples de prostitueredes kærester og ægtemænd/kvinder i lige så høj grad af samfundets fordomme. For hvem kan dog elske én som "elsker" med alle! Tak til dem, som tør stille sig op og gøre en forskel! De baner en vigtig vej for os andre, som ikke tør ... ! Brutus - som ikke tør! 11 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gammelnok 276 Skrevet 2. September, 2014 Fantastisk program, fantastisk kvinde, fantastisk utroligt, at der er så mange i samfundet, der ikke forstår værdien af arbejdet. Om det så er for handicappede eller 'såkaldte normale', er et fedt. Kan ses på DR-hjemmesiden indtil 8.september. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Manfred 40 Skrevet 2. September, 2014 Super fedt program, meget relevant for mig også, da jeg for nylig er begyndt at arbejde et sted med en udviklings hæmmet mand der også går til glædespiger, som han har brug for hjælp til at få sat i stand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 4. September, 2014 (edited) Sikke en fantastisk menneske, jeg har altid haft stor respekt for mennesker der arbejder med handikappede mennesker; men Rachel overgår alt jeg kunne forestille mig. Der var også nogle fantastiske mødre i udsendelsen. Man må håbe at de fundamentalistiske feminister har set udsendelsen. Redigeret 4. September, 2014 af Gungner 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 5. September, 2014 Fantastisk kvinde og en STOR inspirationskilde... ... Ville ønske, at jeg havde hendes mod til at stå frem... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 26. Januar, 2017 Dokumentaren er netop blevet vist igen, så måske kan den ses på replay - ellers kan man se den her: https://www.dr.dk/tv/se/rachel/scarlet-road-a-sex-worker-s-journey/rachel-sexarbejder-uden-skam Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg