Hop til indhold
Kausten

Hvor skal jeg flytte hen?

Recommended Posts

Håber titlen er ok..

 

Jeg "går" med tankerne om at flytte fra den lille landsby jeg bor i, da der intet er her udover en Skole.

 

Men har nogle problemer som jeg håber i herinde kunne hjælpe mig med.

 

Jeg aner ikke hvor jeg skal flytte hen.

Det eneste jeg ved er at hvis jeg bliver boende i Vesthimmerlands kommune så bliver det Aars jeg vil bo i.

Men havde tænkt det kunne være dejligt at flytte længere væk.

 

Jeg vil gerne bo et sted med muligheder, så jeg ikke bare sidder indenfor i min lejlighed alene og uden et liv(som jeg gør nu).

 

Jeg vil gerne bo i et område hvor der bor flere yngre end ældre personer.

(flere under de 40, end over, hvis muligt).

 

Så hvor burde jeg flytte hen?

Hvilke Byer er gode at bo i?

Vil foretrække et sted som ikke har alt for høj kriminalitet, så jeg ikke behøver ligge under min seng med mit ikke-existerende jagtgevær :P.

 

Boligen jeg vil bo i skal helst have et ekstra værelse(udover soveværelse) til min computer.

Og meget gerne en terrasse eller altan.

Boligen skal self. ikke være for stor...

Hvor meget skal jeg regne med at Huslejen for en sådan bolig vil koste?

 

Har boet hvor jeg bor nu det meste af mit liv så har slet ingen forstand på de ting.

 

Jeg blev i sidste måned tilbudt en bolig som viste sig at være for stor.

Boligen var fra før 1964, og huslejen uden forbrug var 8300, hvilket jeg syntes var lidt for høj... især da nærmeste butik¨åbenbart lagde 1km væk.

 

 

Jeg regner ikke med at jeg flytter før næste år, så jeg har tid til at spare lidt op og sådan..

Men skal jo lige finde ud af hvor jeg vil bo så jeg kan melde mig ind i en eller flere boligforeninger..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes du skal tage det store spring og flytte til Amager. Har selv boet der i en årrække, og der bor mennesker fra hele landet samt masser af andre nationaliteter. Og så har du adgang til Storkøbenhavns jobmarked!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil gerne bo et sted med muligheder, så jeg ikke bare sidder indenfor i min lejlighed alene og uden et liv(som jeg gør nu).

 

Hej Kausten, jeg synes, det du skal gå efter mere er et bofællsesskab, end hvor det skal være - et sted, hvor du kan få lidt socialt fællesskab og ikke bare skal sidde i din egen lille lejlighed hele dagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Aars?!?.......hvis det er det alternativ du har på din horisont som næste by at flytte til, så synes jeg bare du skal hænge et Danmarkskort op på væggen og kaste en dart pil!

Hvis du bor derude hvor verden er forlænget med brædder, så er alle andre steder jo bare en bonus.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu spørger du jo på 'eroguide' så jeg går ud fra at du har købesex som hobby :) Hvis det er tilfældet og du tager din hobby bare en lille smule seriøst, så er du NØD til at flytte til hovedstaden!

 

Priserne er ret opskruede her ovre i storbyen. Det kan måske være en god idé at kigge på andelsboliger, de har jo en maks. pris så der kan man være heldig at finde noget billigt og så kan du godt finde noget til ca. 8000 som opfylder dine krav..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du ikke flytter til København, kan det jo lige så godt være Maribo på Lolland ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis dit udgangspunkt er at du først skal melde dig ind i en eller flere boligforeninger, formoder jeg Århus og København er udelukket for dig.

 

I disse 2 byer vil du formentlig skulle kunne opnå finansiering af enten en ejer eller en andelsbolig, bortset fra meget dyre lejeboliger, som det er mit indtryk at du ikke har råd til.

 

Du kan muligvis komme hurtigere til i socialt boligbyggeri i de mere belastede kvarterer, hvis du har fast arbejde, og dermed udgør en aktiv skatteyder.

 

Men er du på en overførselsindkomst, eller har du et arbejde?

 

Hvis du er på overførsel tror jeg det er ret umuligt at flytte til en større by, umuligt at få råd til det.

 

Her kan man kun leve billigt på overførsel, hvis man er etableret og har været det i en del år.

 

Hvis du har et arbejde, kan du så få et nyt et andet sted, og til hvilken løn?

 

Jeg selv tjener så beskedent at jeg ikke ville kunne etablere mig i København i dag fra grunden, men jeg klarer mig udelukkende godt fordi min ejerbolig var billig for 20 år siden.

 

Mit umiddelbare råd er at du slår en cirkel rundt om hver af de 4 - 5 største byer i Danmark, undersøger hvor langt du kan bo fra dem, samtidig med at du kan handle ind i nærheden af hvor du bor, du kan gå på cafe for at spise og hygge etc.

 

Samt hvor langt du så har til en togstation, sådan at du kan komme hurtigt og nemt til Århus, København, Odense, Ålborg eller Esbjerg for eksempel.

 

Ikke mindst også i forhold til at kunne komme på arbejde, hvis du regner med at skulle arbejde.

 

Hvis du har købesex som hobby trækker det tænder ud i en enligs økonomi, hvis du bor i hovedstadsområdet.

 

Måske du skulle overveje området Frederecia, Kolding eller Vejle?

 

Så kan du købe sex i Tyskland i stedet?

 

Midt eller syd-sjælland er også en mulighed, med henblik på at kunne rejse med fly fra København som sexturist.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu spørger du jo på 'eroguide' så jeg går ud fra at du har købesex som hobby  :) Hvis det er tilfældet og du tager din hobby bare en lille smule seriøst, så er du NØD til at flytte til hovedstaden!

 

Priserne er ret opskruede her ovre i storbyen. Det kan måske være en god idé at kigge på andelsboliger, de har jo en maks. pris så der kan man være heldig at finde noget billigt og så kan du godt finde noget til ca. 8000 som opfylder dine krav..

 

Tønder kommune vil være mere relevant i den forbindelse - huspriserne er lave, da både Sønderjylland og Schleswig-Holstein er udkantsområder, hvilket giver mere luft i budgettet til fornøjelser - og så er der ikke så langt Flensburg og P-clubben  :D

 

Men søg noget bofællesskab e.lign. i din situation, så du ikke kommer til at sidde alene og kukkelure :idea:  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil anbefale trekantsomr. Især Kolding synes jeg er en dejlig by. 

 

Har du bil?

 

Har du et erhverv som du kan bestride hvor som helst, og hvor der er jobmuligheder overalt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

KBH - det er det eneste der rigtig giver mening uanset din situation i livet

 

Tingene er lidt dyrere herovre men der er mange billige sociale bolig byggerier  så det er til at overkomme. 

 

Jobs er der ikke mangel på hvis du ikke er kræsen. Hvis du er typen der siger "jamen jeg vil arbejde med det jeg er uddannet som" - så er der mangel på jobs lige som alle andre steder i landet. En tur ned af Nørrebrogade forleden alene gav mulighed for 3 lavlønnede men trods alt fornuftige jobs, og da jeg nåede til Føtex ved stationen var der søgning efter en kassemedarbejder. 

 

Der er jobs nok hvis man letter den dertil indrettede og ikke er fin på den. 

 

Endvidere er KBH absolut topklassen hvad angår foreninger og ting du kan deltage i for ingen eller få penge. Det vælter rundt med frivillighedsprojekter og den slags så du kan virkelig komme ud og være med og møde mange mennesker

 

Så jeg vil sige at du skal droppe jylland og komme til djævleøen. Her er rigtig fedt faktisk :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for svarende allesammen..

 

Ved ikke lige om KBH er noget for mig.. For tæt på Sverige :P.

Nah bare for sjov.. men tror nu at KBH er et sted jeg ikke ville bryde mig om. For megen negativ omtale i tv osv..

 

Angående arbejde osv..

Jeg er på Pension og får lige pt udbetalt 17000 om måneden efter skat.

 

Har ingen Bil.. har ikke engang kørekort... tør ikke rigtig køre bil da jeg engang da jeg var et barn, var involveret i et trafikuheld.

Men transport tror jeg ikke ville være et problem...

 

Det at flytte er så træls.. lol.

Har flyttet en del omkring i kommunen da jeg var barn.. men var jo nemt da jeg jo bare fulgte med familien :P.

Og da jeg flyttede ind hvor jeg bor nu, overtog jeg lejligheden fra min mor... og den er eget af mine bedsteforældre.. så kunne jo næsten ikke være nemmere...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej g-lover

 

Hvor I hovedstadsområdet vil du mene at Kausten vil kunne opnå en billig social bolig, max 1 års ventetid?

 

Til hvilken ca månedlig husleje, der samtidig er til at betale for en lavtlønnet.

 

Hvis han kan betale max 8000 kr i månedlig husleje, forekommer det mig at være i overkanten til minimal løn.

 

Måske er det tilfældet at Kaustsen, der hvor han nu bor er vant til en stor boligudgift og et lavt privatforbrug.

 

Det er rigtigt at der er masser af muligheder for at deltage i foreningsliv, hvilket jeg ikke selv gør, men for eget vedkommende gør det sig gældende at glæden ved at bo i København i høj grad består i at forbruge  og give efter for fristelser.

 

Byen indbyder til at bruge penge, og kunne jeg ikke bruge penge som jeg gør, kunne det være ret lige meget med at bo i byen.

 

Til gengæld betyder materiel status og plads intet for mig, min bolig er blot min base, mens det er byen og alt den tilbyder der gør det værd at bo i København, som jeg ser det.

 

Hvis jeg har forstået et af paradokserne korrekt, så er det vistnok at man som enlig på visse sociale overførsler godt nok får nogle ret lave grundydelser, men samtidig er man berettiget til tillægsydelser, der kan stille en bedre end hvis man er beskæftiget i et lavtlønsjob.

 

Vil nødigt agere lyseslukker, men er man selvforsørgende ved egen indsats i hovedstadsområdet kræver det et langt stykke, enten en betydelig indkomst, eller at man eksempelvis som jeg har købt ejerbolig billigt på det rigtige tidspunkt.

 

Man ser det hvert år når studerende flytter til byen, at det er forældrene der køber en lejlighed til dem, eller de skal af med penge under bordet ulovligt for en lejebolig.

 

Mange unge er så også for krævende, både hvad angår boligstandard og beliggenhed, og kunne måske godt som det arbejdende folk bo billigere og køre noget længere?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu kan det godt være jeg er langsom....

Men jeg syntes ikke jeg kan læse ud af det du skriver hvor gammel du er?

Nu kan det godt være det lyder lidt hårdt det jeg skriver, men du startede selv din streg....men er det ikke ved at være på tide at klippe navlestregen?...sådan bare at træde ud på de dybe vande og gøre alt det der, som er lidt farligt?

Du skriver du ikke har noget kørekort, pga et trafikuheld som barn.....jamen når man skal tage kørekort, så sidder der en der vil holde dig i hånden hele vejen....go for it...spring ud på det dybe....hvor galt kan det gå? tør du?

Eller er vi samme sted som med som at bo i mors lejlighed?

Det der er sikkert, bør ikke forandres, trods det er røvkedeligt, er det der vi er?

Husk du har kun et liv, kun et, og du bestemmer hvordan du vil leve det, og om du tør leve det!

Du kan ikke få andre til at bestemme det får dig hvordan du skal leve det for dig, kun du kan!

Lev det mens du har det!

I morgen er det måske for sent!

Lev det nu!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kausten har tilsyneladende tid til, og mulighed for at foretage en velovervejet beslutning.

 

Synes personligt at det er alt afgørende at have økonomisk overblik, dels over de præcise udgifter til at foretage flytning, dels over udsigten til egen fremtidige indkomst og udgifter til at bo, og leve et nyt sted.

 

I Kaustens sted ville jeg efterspørge velvillig frivillig kyndig sparring til processen, fra en bruger på Eroguide.dk der bor i eget nærområde.

 

Det må så koste god rødvin og pizza, eller hvad begge måtte sætte pris på for Kaustens regning, men mon ikke kun det kan blive hyggeligt for begge parter :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber titlen er ok..

Jeg "går" med tankerne om at flytte fra den lille landsby jeg bor i, da der intet er her udover en Skole.

Men har nogle problemer som jeg håber i herinde kunne hjælpe mig med.

Jeg aner ikke hvor jeg skal flytte hen.

Det eneste jeg ved er at hvis jeg bliver boende i Vesthimmerlands kommune så bliver det Aars jeg vil bo i.

Men havde tænkt det kunne være dejligt at flytte længere væk.

Jeg vil gerne bo et sted med muligheder, så jeg ikke bare sidder indenfor i min lejlighed alene og uden et liv(som jeg gør nu).

Jeg vil gerne bo i et område hvor der bor flere yngre end ældre personer.

(flere under de 40, end over, hvis muligt).

Så hvor burde jeg flytte hen?

Hvilke Byer er gode at bo i?

Vil foretrække et sted som ikke har alt for høj kriminalitet, så jeg ikke behøver ligge under min seng med mit ikke-existerende jagtgevær :P.

Boligen jeg vil bo i skal helst have et ekstra værelse(udover soveværelse) til min computer.

Og meget gerne en terrasse eller altan.

Boligen skal self. ikke være for stor...

Hvor meget skal jeg regne med at Huslejen for en sådan bolig vil koste?

Har boet hvor jeg bor nu det meste af mit liv så har slet ingen forstand på de ting.

Jeg blev i sidste måned tilbudt en bolig som viste sig at være for stor.

Boligen var fra før 1964, og huslejen uden forbrug var 8300, hvilket jeg syntes var lidt for høj... især da nærmeste butik¨åbenbart lagde 1km væk.

Jeg regner ikke med at jeg flytter før næste år, så jeg har tid til at spare lidt op og sådan..

Men skal jo lige finde ud af hvor jeg vil bo så jeg kan melde mig ind i en eller flere boligforeninger..

Et ekstra værelse til computeren.

Så altså soveværelse, gæste / computer værelse og stue ?

Og til 8000 kr ? Det lyder en anelse dyrt i forhold til hvor du gerne vil bo geografisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er 38.. snart 39.. Er dog stadig et barn da jeg spiller på min computer :P.

Ikke vildt interesseret i at få et kørekort lige pt pga af frygten.. Og så er jeg også lidt en Vampyr i det at jeg ikke kan tåle at sidde i en bil hvis solen skinner.

(Kan ikke holde øjne åbne, og solbriller giver mig hovedpine :P).

 

Har aldrig haft erfaring med at flytte... dvs jeg flyttede jo ind i nuværende lejlighed for mange år siden, efter min mor flyttede..

Men boede allerede i byen hos min Far, så var jo ikke meget bøvl :P.

 

Jeg bør vel udvælge et par Byer jeg gerne vil bo i og så melde mig ind i boligforeninger?

Eller hvad? :P.

 

Har ihvertfald ikke råd til at købe et hus.. medmindre jeg kunne få et af de der 2.5% boliglån.. men lån er jo ikke de smarteste så...

 

Har haft tænkt lidt på Aalborg på det sidste.. Hvis nu jeg skulle blive i den smarte del af Danmark(Nordjylland).

Men det sydlige Jylland, Fyn eller Sjælland kunne også være dejligt.. Især da jeg ikke er særlig kendt de steder.

 

Ser lidt det med at flytte, som at starte et "nyt" liv...

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ser lidt det med at flytte, som at starte et "nyt" liv...

 

Har et familiemedlem med lidt udviklingsproblemer, som boede hjemme hos sine forældre til han var over 40 år - så fik vi ham endelig overtalt og forældrene til at give slip og han flyttede i egen lejlighed, dog med lidt tilsyn og hjælp til praktiske ting - han skulle have været i et bofællesskab/beskyttet bolig, men det kunne ikke lige lade sig gøre, hvilket havde været bedre på længere sigt - men nu var han og familien moden til det og så var det bare at slå til, da der var en passende lejlighed.

 

Heldigvis fik han så kontakt med et værested, hvor han fik mange nye venner og nu ser vi ham sjældent, da de hygger sig med at spise og tage på udflugter sammen. Ja, han har sågar fået forbud mod at komme på værestedet for tit, men han har så også haft noget at indhente  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har et familiemedlem med lidt udviklingsproblemer, som boede hjemme hos sine forældre til han var over 40 år - så fik vi ham endelig overtalt og forældrene til at give slip og han flyttede i egen lejlighed, dog med lidt tilsyn og hjælp til praktiske ting - han skulle have været i et bofællesskab/beskyttet bolig, men det kunne ikke lige lade sig gøre, hvilket havde været bedre på længere sigt - men nu var han og familien moden til det og så var det bare at slå til, da der var en passende lejlighed.

 

Heldigvis fik han så kontakt med et værested, hvor han fik mange nye venner og nu ser vi ham sjældent, da de hygger sig med at spise og tage på udflugter sammen. Ja, han har sågar fået forbud mod at komme på værestedet for tit, men han har så også haft noget at indhente  ;)

 

hehe.

Har været på besøg på et værested en enkelt gang.

Var et meget kort besøg (ca. 40 min.. tak NT :P), men var da ok.

Stedet var dog ikke nemt mht adgang... men med lidt god vilje kunne det nok fixes.

Var dog mest ældre mennesker der så ved ikke om det lige var mig.

 

Planen er dog at når jeg flytter, så vil jeg bla. begynde at gå i biffen osv.

Husker stadig den sidste film jeg så i biffen.. Krummerne ;P

Har dog set film siden på lærred på højskole.. var vel lidt som en biograf men dog ikke helt.

 

Har forresten haft kigget lidt på boligportalen.

Kunne dog ikke helt finde nogen bolig der.. Men er jo nok bedst at kigge der når jeg er klar til at flytte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

hehe.

Har været på besøg på et værested en enkelt gang.

Var et meget kort besøg (ca. 40 min.. tak NT :P), men var da ok.

Stedet var dog ikke nemt mht adgang... men med lidt god vilje kunne det nok fixes.

Var dog mest ældre mennesker der så ved ikke om det lige var mig.

 

Jeg er sikker på du kan få hjælp af kommunen/socialrådgiver til at finde et passende bofællesskab med beskyttede boliger el.lign., hvor der også er yngre mennesker på din alder og hvor der arrangeres forskellige aktiviteter - evt. kan de også være behjælpelige med lidt arbejde/beskyttet værksted mm.. De kender som regel til flere muligheder end de som normalt annonceres.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Kausten

Nu hvor snakken er drejet over på beskyttede boliger, vil jeg gøre opmærksom på Bytoften i Tjørring ved Herning, men om det overhovedet er noget i den stil, du søger efter, er jeg da i tvivl om.

http://www.bytoften.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fuck...hvis du har 17000 udbetalt på pension, så gider jeg ikke arbejde.......

Hvis jeg fik så meget udbetalt på pension, så ville jeg flytte et sted hen, hvor den slags var seriøse penge.Tjekkiet måske, Prag er en dejlig by, eller Bulgarien, det er der andre danskere, der har gjort: http://mitbulgarien.info/forum/

Den mest markante profil derinde, Hexi, har ligefrem dette motto: "Bulgarien... et paradis for danske fattigrøve..."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...