Hop til indhold
Rejsenetværk

Falsled Kros store taffel

Recommended Posts

Gæst

For at gøre den kort Rejse, hvis du har svært ved at se det komiske i mit drilleri, så er forskellen ens. Prisen er fastsat ud fra hvad markedet kan bære, ønsket avance, image osv.

 

Når potentielelle kunder efterfølgende banker hinanden oven i hovedet, tegner der sig blot et billede af hver enkelt opfattelse af forholdet imellem pris/oplevelse.  Jeg har dyb respekt for at du kan føle en langt større oplevelse end jeg, når vi eksempelvis begge tager på restaurant, og derfor gerne betaler en langt højere pris end hvad omkostningsstrukturen måske lige ved første øjekast kan forklare i forhold til andre restauranter i landet.

 

Og sådan forholder det sig også når snakken falder på glædespiger (de gode i denne branche)

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Prince Charming

 

Tak for det tilbud, men det er mere end jeg kan og vil tage imod, men du er hjerteligt velkommen til at tage med på en FKK tur en gang ved lejlighed.

 

Hvis bare du er indstillet på at hotel og ophold holdes på et niveau, hvor jeg og vi andre flest kan være med økonomisk, sådan som vi plejer.

 

Jeg har selv det privilegium at kende en ressource ven, der både kan og vil dele de lidt dyrere oplevelser med mig, når jeg selv har råd.

 

Man siger jo at lige børn leger bedst, og jeg befinder mig ofte lidt i det dilemma at dem jeg er lige med, hverken kan eller vil bruge penge i en vis størrelsesorden til formål, som jeg qua et relativt privilegeret singleliv har råd til en gang imellem.

 

Mens dem jeg ikke er lige med, jo naturligt leger med deres lige, og for dem er alt det som jeg skal spare op til, jo en ganske daglig dags mulighed, som de vel tænker lige så lidt over som jeg gør når jeg ret rutinemæssigt bruger 2 - 300 kr på cafe og deslige.

 

Nu er dette taffel også i min ende af linjen en ret ekstrem ambition, men jeg kan skam være med med kortere varsel end 12 måneder, eksempelvis en ekstravagant brunchbuffet, fiske og skaldyrs buffet 1000 +/-, og hvad folk ellers kan finde på.

 

Jeg så gerne at vi her i Hyggesnak udviklede et netværk på tværs af socialklasse, hvor vi dyrker den slags oplevelser, men hvor det jo desværre må være sådan at det er os med de mere begrænsede ressourcer der kommer til at sætte laveste fællesnævner, hvis de relativt betragtet fleste interesserede skal kunne deltage.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Hej Rejse

Du kan give en kold øl i Tyskland og sørge for at jeg ikke kommer til at ligne den gladeste amatør på mit første FKK besøg.

Jeg elsker god mad (uddannet kok) og synes blot, at det er sjovt at dele oplevelserne med andre.

Det skal siges, at jeg ligeså gerne spiser på café til 100,-, som på restaurant til 60.000,-

Maden og servicen skal blot være i orden og hvis maden ikke er tilberedt til perfektion, ryger den tilbage igen :)

Ang. hoteller, så er jeg ikke vant til fine hoteller osv.. Jeg kan bedst lide det lille hyggelige familiehotel eller et B&B.

Så jeg er klar på hvad du/I finder af hoteller.

Udover det nævnte taffel, så har jeg også selv meget lyst til gensyn med Krogs, Kong Hans (som du selv nævner) og Bo Bechs Geist, samt mange andre.

Et forslag til EGs brugere: Hvad med en billig brunch en gang om måneden på en café i Kbh eller et andet sted og en gang hveranden måned, tager vi på restaurant?

Kommenter etc gerne på idéen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Rejse

Det skal siges, at jeg ligeså gerne spiser på café til 100,-, som på restaurant til 60.000,-

Maden og servicen skal blot være i orden og hvis maden ikke er tilberedt til perfektion, ryger den tilbage igen :)

Udover det nævnte taffel, så har jeg også selv meget lyst til gensyn med Krogs, Kong Hans (som du selv nævner) og Bo Bechs Geist, samt mange andre.

 

 

Sådan har jeg det også: billigt eller dyrt er ikke altafgørende, men det skal tilberedes og serveres ordentligt :)

Bo Bechs "Geist" kan jeg godt anbefale, selv om jeg er lidt skuffet over, de har taget "kalvekæbe" af menuen, siden jeg var der sidst... :wink:

Det var en pænt stor portion, veltilberedt og ikke en finger at sætte på tilbehør eller andet.

Priserne var en smule i den høje ende, men alt i alt en god oplevelse.

En ny TV-serie kaldet noget i retning af "Forførende rum"(?) tager seeren på oplevelse hos forskellige kendte danske restauranter inkl. en masse info.

Første afsnit handlede netop om "Geist" og indeholdt en masse interessant baggrundsinfo + alm. info :wink:

Mht. "Kong Hans" er jeg mere forbeholden, selv om jeg ikke har været der, men en af mine gode venner plejer at beskrive restauranten og portionsstørrelserne på denne måde:

"Kæmpestor tallerken....og en måge kom forbi og tabte en klat..."(!)

Underforstået, man skal være kvinde eller have gennemgået en gastrokirurgisk operation for at blive mæt af deres portionsstørrelser... :cool::mrgreen:

Priserne er omvendt ikke specielt "mågeklat-agtige"... :D

Chefkok gennem mere end 10 år, Thomas Rode, har nu forladt restaurant Kong Hans juni 2014(og får man så en ny, der kan retfærdiggøre priserne?):

http://politiken.dk/kultur/madogdrikke/ECE2140455/stenalder-thomas-forlader-kong-hans/

Rejse, hvis du kan abstrahere fra Kong Hans så prøv at tage Prince Charming med på restaurant Sommelier i Bredgade i stedet:

http://www.lesommelier.dk/

Nu ser det ud til, at der er kommet ny ejer med åbning ultimo august i år, men tidligere var det ihvertfald sådan, at man fik mad i høj kvalitet og perfekt tilberedt, portionsstørrelserne var ok og med et stort udbud af vine, som blev solgt til moderate priser i forhold til andre restauranter.... desuden var serviceringen i top.

Inden bordbestilling bør man måske lige tjekke, at de nævnte kvaliteter ved stedet ikke er afgørende ændret. :idea:

Kroghs Fiskerestaurant har også altid haft et godt ry, og den ene gang jeg selv har været der, var alt tip top. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Meget interessant artikel om filial diversitet under samme virksomhed:

 

Top-spisesteder klar med billig-gourmet
AF Jacob Brejnebøl Knudsen
Flere af de dyre gourmetrestauranter har åbnet billigere filialer med mindre service, men samme kvalitet af mad.
http://epn.dk/brancher/turisme/hotel/ECE6912648/top-spisesteder-klar-med-billig-gourmet/

 

Kunne nogle brugere være interesseret i en spiseklub, forholder det sig vel også sådan at der er spredning på den økonomiske formåen til at deltage?

 

Her synes jeg at det er spændende at nogle af toprestauranterne udnytter synergi muligheder i at drive flere restauranter under samme drift, men med filialer af flagskibet hvor det gastronomiske niveau opretholdes, samtidig med at service og personale normering rationaliseres i de prisbilligerer filialer.

 

Jeg synes egentlig at det lyder som en strategi med mere langsigtet potentiale, end at hoppe med på diverse tilbuds portaler, der kan jeg godt frygte, devaluerer ens brand over tid i markedet?

 

Skulle vi forsøge at etablere et gourmet netværk, med en ambition om at spise sammen ca hver anden måned for 1000 kr + pr kuvert?

 

Det kommer man ikke langt for hos flagskibene, men det ser ud til at vi kan spise på et højt niveau for overkommelige penge, hvis vi er obs på filialerne af top restauranterne?

 

Så kan vi jo altid tale om hen af vejen at give den hele armen, en gang eller to om året.

 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...