Hop til indhold
Bananas

Mandlige forbilleder

Recommended Posts

Foranledt af diverse tråde i det sidste, har jeg funderet lidt over mandlige forbilleder. Vi har snakket om mænds kønsbehåring, steroidiserede muskler, frisurer og andet. Og her midt i den tavse skov hvor jeg sidder alene og funderer, tænker jeg: "Hvor er Mænden blevet af i denne bløde digitale tid af narcissistiske selfies all over the place?"
 
Har i nogle mandlige forbilleder? Nogle i inspireres af, tager indtryk af?
 
Hvis jeg som TS skal gå i forvejen, kan jeg nevne nogle jeg bare synes er det cooleste: The Dude (Jeff Bridges) og Willie Nelson. Disse to mænd er for mig essencen af det bedste hos manden: Stærke og trygge i sig selve, plenty of stories to tell, og evnen at frelse en hel generation kun med sin blik.
Hvis nogen af dem barberer sine nosser, opgiver jeg min tro på menneskeligheden.
 
B
 
willie-nelson.jpgLebowskilimo.jpeg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Spændende tråd du har startet, Banans. :)

 

Jeg fascineres ikke af mænds fysiske udstråling - men på deres indre energi.

 

Mit mandlige forbillede er, uden tvivl, Nelson Mandela.

 

Et uselvisk menneske, der havde et så stort potentiale, at han formåede at sætte en verden fri - alene pga. godhed.

 

Han tolerance, hans rummelighed og hans evne til at tilgive...

 

Behøver vist ikke at uddybe mere... Dette fantastisk smukke menneske taler for sig selv...

 

R.I.P Mandela....

Redigeret af Smuk Enlig Mor

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mine sønner, begge det mest kærlige, ærlige, søde og sjove "væsner" i min verden smil.

Fysik tiltrækning, Brues Willis, Van diesel typer...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nu nævnte SEM Mandela. Det kunne jeg også, men især Ghandi står for mig som en af verdens største frelsere, og den store befrier Martin Luther King. Ikke fejlfrie mennesker, Ghandi havde en kraftig hang til unge piger, og Luther King nød ofte en god sjus. At Ghandi så oven i købet prædikede afholdenhed, og ikke selv evnede det, viser bare at mennesket er skrøbeligt, men derfor kan man godt stadig være beundringsværdig.

Åh, en tredje er Dali Lama.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest GMF

Åh, en tredje er Dali Lama.

 

Han kender jeg ikke , er det en Tibetansk surrealist?

Redigeret af GMF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Shit, det er jo nærmest Guder i har som forbilleder... Untouchables .... Er de virkelig forbilleder, eller mere af noget man alligevel aldrig kan opnå?

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

GMF skrev

Skrevet i dag, 12:55

Aarhuselsker sagde den 02 Aug 2014 - 12:53 PM:

Åh, en tredje er Dali Lama.

Han kender jeg ikke , er det en Tibetansk surrealist?

Du får lige dette: a - så sætter du det selv ind hvor du ved det skal stå.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest GMF

GMF skrev

Skrevet i dag, 12:55

Aarhuselsker sagde den 02 Aug 2014 - 12:53 PM:

Åh, en tredje er Dali Lama.

Han kender jeg ikke , er det en Tibetansk surrealist?

Du får lige dette: a - så sætter du det selv ind hvor du ved det skal stå.

 

Forbilledligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Der er også en 4. person som jeg ser som forbillede.

Joe Hill, den lille mand, der fik sat den amerikanske arbejderbevægelse igang. En bevægelse der fik skabt ordentlige forhold, på et ellers forfærdeligt system, der på det grusomste udnyttede mennesket.

At samme arbejderbevægelse siden gik helt grassat, og fik ødelagt store dele af den amerikanske industri, er trist.

http://da.wikipedia.org/wiki/Joe_Hill

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er også en 4. person som jeg ser som forbillede.

Joe Hill, den lille mand, der fik sat den amerikanske arbejderbevægelse igang. En bevægelse der fik skabt ordentlige forhold, på et ellers forfærdeligt system, der på det grusomste udnyttede mennesket.

At samme arbejderbevægelse siden gik helt grassat, og fik ødelagt store dele af den amerikanske industri, er trist.

http://da.wikipedia.org/wiki/Joe_Hill

 

En svensker ikke mindre.  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

En svensker ikke mindre. :-P

Ja da. I kan jo godt, når i tager jer sammen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa.

 

Nelson Mandela, ja en meget stor mand som man ikke kan andet end beundre.

 

Har jo ikke selv personligt mødt ham,  men var for nogle år siden i Sydafrika og også på besøg på Robben Island, hvor han sad fænglet, blev vist rundt af mand som selv havde siddet fængslet samtidigt med Mandele.

 

At gå rundt i disse bygninger og få historien fortalt af en som var der selv gør en ydmyg .

 

VH

 

 

 

Spændende tråd du har startet, Banans. :)

 

Jeg fascineres ikke af mænds fysiske udstråling - men på deres indre energi.

 

Mit mandlige forbillede er, uden tvivl, Nelson Mandela.

 

Et uselvisk menneske, der havde et så stort potentiale, at han formåede at sætte en verden fri - alene pga. godhed.

 

Han tolerance, hans rummelighed og hans evne til at tilgive...

 

Behøver vist ikke at uddybe mere... Dette fantastisk smukke menneske taler for sig selv...

 

R.I.P Mandela....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så hiver jeg Willy Brandt (1913-92) ud af ærmet.

Hvis der efterhånden er nogen, der husker ham. Han er en af dem, der har gjort mest for fred og forsoning i efterkrigstidens Europa.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Shit, det er jo nærmest Guder i har som forbilleder... Untouchables .... Er de virkelig forbilleder, eller mere af noget man alligevel aldrig kan opnå?

 

B

... Jeg vil aldrig kunne opnå det stadie af uselviskhed, som Mandela besad... Men han var, og er, en evig kilde til inspiration og dermed en kæmpe motivationsfaktor. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

... Jeg vil aldrig kunne opnå det stadie af uselviskhed, som Mandela besad... Men han var, og er, en evig kilde til inspiration og dermed en kæmpe motivationsfaktor. :)

 

Noget man desværre ikke helt kan sige om Zuma. Men han har en helvedes masse hustruer, og det er måske en forbillede for nogle?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Noget man desværre ikke helt kan sige om Zuma. Men han har en helvedes masse hustruer, og det er måske en forbillede for nogle?

Såsom dig, måske..? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vedkender mig Dalai Lama. 

 

Zack de la Rocha.

 

Charlie Sheen. 

 

Howard Stern. 

 

Henri Dunant. 

 

Keith Moon. 

 

Det stopper aldrig. 

 

Interessant liste, hvor muligtvis Charlie Sheen udmærker sig lidt?

Zack er cool. Keith var så cool at han døde af det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min far !!

Han er her ikke mere, men han har om nogen lært mig et og andet om livet og andre mennesker.

R.I.P Dad.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Interessant liste, hvor muligtvis Charlie Sheen udmærker sig lidt?

Zack er cool. Keith var så cool at han døde af det.

 

Charlie Sheen, giver ikke en fuck for hvad nogen synes. Han lever sit liv fuldstændig åbent. Givet han giver den måske liiiige lovlig meget gas, til hvad sundt er, men kudos for bolcherne, herfra. 

 

Før Zack havde jeg aldrig hørt musik, der ramte nerven i vreden så præcist. 

 

Keith, er ikke død, Keith er i Tijuana han drikker Tequila og charmer trusserne af damerne med hans fandenivoldskhed, derefter smadrer han hotellet og falder i søvn ude midt på vejen, iført det allersmarteste mod kluns han har hugget fra hærens overskudslager og gummirøjsere lavet af smadrede tænder, ketamin og dynamit, der drømmer han om dengang han opfandt rock n roll. Legender dør ikke.  

Redigeret af Degodevartaget

Del dette indlæg


Link til indlæg

Charlie Sheen, giver ikke en fuck for hvad nogen synes. Han lever sit liv fuldstændig åbent. Givet han giver den måske liiiige lovlig meget gas, til hvad sundt er, men kudos for bolcherne, herfra. 

 

Før Zack havde jeg aldrig hørt musik, der ramte nerven i vreden så præcist. 

 

Keith, er ikke død, Keith er i Tijuana han drikker Tequila og charmer trusserne af damerne med hans fandenivoldskhed, derefter smadrer han hotellet og falder i søvn ude midt på vejen, iført det allersmarteste mod kluns han har hugget fra hærens overskudslager og gummirøjsere lavet af smadrede tænder, ketamin og dynamit, der drømmer han om dengang han opfandt rock n roll. Legender dør ikke.  

 

Tak, jeg havde lige overset det. Men tak for påmindelsen. Helt enig. :cool:

 

Keith-Moon-006.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Keith smadrer TV signalet i den nordlige del af U.S.A 

 

 

Keith besvimer efter at have spist bedøvelse, beregnet til større dyr i zoologisk have.

 

 

The Who om Keith

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jag vill kontra med personer som Peter Singer och Ian Buruma: självständiga tänkare och intellektuella samt personer som säkert också kan vara känsliga och medvetna om andras åsikter och känslor. När sådana egenskaper fungerar i samklang med individen/människan och är förenad med självförtroende och inre trygghet kan sådana egenskaper ändå upplevas som manliga.

Egenskaperna är samtidigt mänskliga snarare än manliga. Sedan tillkommer det fysiska yttre, men det är nog ändå tryggheten och tilltron till sig själv som är viktigast.

En annan distinktion är mellan hur man ser på sig själv och hur man uppfattas av andra, men detta är givetvis kultur-, klass- och - nationsberoende. Det som kan betraktas som manligt bland övre medelklass i Danmark och Sverige, kan vara fullständigt omöjligt i många andra länder.

Redigeret af Aussie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...