Hop til indhold
Rejsenetværk

Et æreløst ægtepar

Recommended Posts

Husk på, at håndværkeren på en eller anden måde løber en risiko. Hvilket det indledende eksempel ret godt viser. Samtidig kan der jo også være varer som indgår i den samlede ydelse. Her kan det i visse tilfælde være vanskeligt at holde ude af momsregnskabet. Endelig er der håndværkere der har behov for at vise en eller anden form for indtjening over for banken (pga. investeringer) og derfor alligevel bogfører en del af beløbet.

 

Her tænker jeg naturligvis ikke på de lokumsaftaler de fleste har prøvet at lave med en som kender en. Her er timeprisen jo en helt anden. (ellers er man for dum)

 

Det gør modtageren jo også...garanti etc...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er i min optik ikke sammenligneligt med at gå over for rødt, ikke trække til højre osv.. da sort arbejde decideret skader andre mennesker, mens man ved at gå over for rødt nok mest selv risikerer at blive kørt over.

 

tjahh....man risikerer jo også at skade den der evt påkører dig, eller hvis man rammer noget, når man mister herredømmet over bilen og smadrer en gruppe mennesker, så den logik holder ikke....... Hvis man skal smide stenen, skal man jo også være sikker på at man aldrig selv har brudt loven.....  Det tyder på, at du mener det er ok at bryde nogle dele af loven og ikke andre, altså hvis det er noget der går ud over dig som person, så skal folk straffes, men finder du loven en hæmsko, så må du, som person gerne bryde den...?!?!  Det giver jo ingen mening. :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

tjahh....man risikerer jo også at skade den der evt påkører dig, eller hvis man rammer noget, når man mister herredømmet over bilen og smadrer en gruppe mennesker, så den logik holder ikke....... Hvis man skal smide stenen, skal man jo også være sikker på at man aldrig selv har brudt loven.....  Det tyder på, at du mener det er ok at bryde nogle dele af loven og ikke andre, altså hvis det er noget der går ud over dig som person, så skal folk straffes, men finder du loven en hæmsko, så må du, som person gerne bryde den...?!?!  Det giver jo ingen mening. :-P

Mener du i ramme alvor at hvis man en enkelt gang er gået overfor rødt lys, så kan man ikke tillade sig at mene at sort arbejde skal bekæmpes? Det giver jo ingen mening!

Del dette indlæg


Link til indlæg

jo det kan der jo være noget om, men man får som oftest en samlet pris, desuden "glemmer" håndværkeren jo ofte også at fortælle om evt storkøbsordninger/rabatordninger, som vedkommende så stryger selv....og det kan være mange % : 12 - 30 % .....den deler man jo heller ikke lige...

Haha, den slags kan du få øje på, når det gælder håndværkere. :)

 

Kutymen er, tidligere var det reguleret af Licitationsloven, at man tillægger 7 % avance på materialer og 5 %, hvis der allerede er én mesteravance indblandet, underentreprise eller bare hjælp til at udføre opgaven.

 

Kan du eventuelt få øje på, hvad dit bilværksted lægger på reservedele til din bil, ellers kan jeg fortælle dig, at der ofte er tale om flere hundrede %.

 

Eller tror du, at optikerkæder kan tilbyde 70 årige alderen i rabat, hvis ikke det var fordi, at Ottonormalforbruger betaler ågerpriser, hvis han er københavner eller bare dum nok til ikke at handle om prisen.

 

Eller tag et kig på tøj-, sko-, sport- eller møbelbranchen. Tror du seriøst, at man her forærer noget væk, når der er udsalg med rabatter på > 50 %?

 

I stort set alle forhold giver det status at fortælle, hvor meget ens Iphone har kostet, bygge og anlæg er den undtagelse, der bekræfter reglen. :)

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha, den slags kan du få øje på, når det gælder håndværkere. :)

 

Kutymen er, tidligere var det reguleret af Licitationsloven, at man tillægger 7 % avance på materialer og 5 %, hvis der allerede er én mesteravance indblandet, underentreprise eller bare hjælp til at udføre opgaven.

 

Kan du eventuelt få øje på, hvad dit bilværksted lægger på reservedele til din bil, ellers kan jeg fortælle dig, at der ofte er tale om flere hundrede %.

 

Eller tror du, at optikerkæder kan tilbyde 70 årige alderen i rabat, hvis ikke det var fordi, at Ottonormalforbruger betaler ågerpriser, hvis han er københavner eller bare dum nok til ikke at handle om prisen.

 

Eller tag et kig på tøj-, sko-, sport- eller møbelbranchen. Tror du seriøst, at man her forærer noget væk, når der er udsalg med rabatter på > 50 %?

 

I stort set alle forhold giver det status at fortælle, hvor meget ens Iphone har kostet, bygge og anlæg er den undtagelse, der bekræfter reglen. :)

Sandt...... Og det havde jeg glemt at tage højde for.......Og jeg må desværre erkende, at jeg godt er klat over , at i visse brancher er der en utrolig fortjeneste...

Nej, det var nu mest fordi jeg selv kom med eksemplet.....Prøver selv med vekslende held at prutte om prisen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener du i ramme alvor at hvis man en enkelt gang er gået overfor rødt lys, så kan man ikke tillade sig at mene at sort arbejde skal bekæmpes? Det giver jo ingen mening!

 

Tjahhh jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige, men det er jo ikke til at vide om man bliver ramt når man går over for rødt , rammer en anden  etc, når man kører over for rødt, eller for stærkt....Jeg er heller ikke blevet snuppet en eneste gang jeg har fået lavet sort arbejde, så kan jeg vel også påstå, at jeg ikke har skadet nogen, samfundet er jo ikke gået på røven ( endnu..)

 

men jeg må indrømme, at jeg ikke rigtigt billiger nogle af tingene.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejse er du også forarges over folk her på EG, vi bidrager angiveligt også til "sort" arbejde :P

Tænker du på negerpiger?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...