Hop til indhold
Romantikeren

Klassisk musik?

Recommended Posts

Har prøve  'Forrest Walk' Men vender tilbage til Pushkar ' Inner Harvest' - Når det gælder new age  :wink: Favoritten er nr. 3

 

 

Redigeret af an2n

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Har prøve  'Forrest Walk' Men vender tilbage til Pushkar ' Inner Harvest' - Når det gælder new age  :wink: Favoritten er nr. 3

 

 

Så fik jeg endelig lyttet til den.:)

- Den er meget smuk og fredfyldt...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så fik jeg endelig lyttet til den. :)

- Den er meget smuk og fredfyldt...

Når man har hørt den dagligt i et par år, er den puls sænkende og stressdræbende  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claesen

Ikke at jeg er vanvittig klog på det klassiske musik men til mine favoritter høre Bach og vivaldi og særligt stykket tid four seasons sætter jeg stor pris på :-) og som med alt andet musik med sjæl så nydes det absolut bedst og rigtigst på en gammeldags plade jeg er ikke så heldig at have en helt gammel gramofon. Men dog en pladespiller og klassisk musik på lp er noget af det smukkeste der findes medmindre man dog har mulighed for at høre det live.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke at jeg er vanvittig klog på det klassiske musik men til mine favoritter høre Bach og vivaldi og særligt stykket tid four seasons sætter jeg stor pris på :smile: og som med alt andet musik med sjæl så nydes det absolut bedst og rigtigst på en gammeldags plade jeg er ikke så heldig at have en helt gammel gramofon. Men dog en pladespiller og klassisk musik på lp er noget af det smukkeste der findes medmindre man dog har mulighed for at høre det live.

Er man heldig at finde de gamle 'Decca 2000' indspilninger er lykken gjort  :lol: Bedre end de nye, og digitale cd-indspilningerne  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har prøve  'Forrest Walk' Men vender tilbage til Pushkar ' Inner Harvest' - Når det gælder new age  :wink: Favoritten er nr. 3

 

 

 

"Inner harvest" er ofte den mest priste. "Pushkar" følger ofte efter.

Selv har jeg selvfølgelig "Inner Harvest", men synes ikke, at jeg høster så meget. Mit hu står nu mere  til "Forrest Walk", og det viser jo kun, at vi mennesker er forskellige.

Gudskelov da.

 

At jeg er så glad for "Forrest Walk" skyldes nok, at jeg - ud over afslapningsfornemmelsen - oftest forbinder den med visse bevivenheder i mit eget liv.

 

Musik fremkalder følelser.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Inner harvest" er ofte den mest priste. "Pushkar" følger ofte efter.

Selv har jeg selvfølgeligjeg  "Inner Harvest", men synes ikke, at jeg høster så meget. Mit hu står nu mere  til "Forrest Walk", og det viser jo kun, at vi mennesker er forskellige.

Gudskelov da.

 

At jeg er så glad for "Forrest Walk" skyldes nok, at jeg - ud ver afslapnngsfornemmelsen - oftest forbinder den med visse bevivenheder i mit eget liv.

 

Musik fremkalder følelser.

HELDIGVIS er vi forskellige  :wink: Er mest til vandet - Derfor 'Inner Harvest' - 'Forrest Walk' står i samlingen, men mener for meget om 'Sikke'n dejlig dag' af stig Møller  :grin: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

HELDIGVIS er vi forskellige  :wink: Er mest til vandet - Derfor 'Inner Harvest' - 'Forrest Walk' står i samlingen, men mener for meget om 'Sikke'n dejlig dag' af stig Møller  :grin: 

 

Fint nok.

Vandet kender jeg, og "babylydene" minder mig om min egen datter som lille. Gør blot brug af "Forrest Walk"  hvis ikke det er Per Stig Møller, det minder dig om :D :D :D.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fint nok.

Vandet kender jeg, og "babylydene" minder mig om min egen datter som lille. Gør blot brug af "Forrest Walk"  hvis ikke det er Per Stig Møller, det minder dig om :D :D :D.

'Forrest Walk' og Stig Møller er for larmende  :wink: God musik - MEN . . . 

 

Kan sidde en time eller to ved fjorden og nyde 'stilheden' - Derfor 'Inner Harvest' 

 

Hjemme har jeg en rislende havedam i forbindelse med terrassen - OG en hængekøje - HERLIGT at falde i søvn til i øjeblikket   :wub:

 

Stig Møller er/var kun god tidlig på dagen i uge 32 i 8660  :lol:

Redigeret af an2n

Del dette indlæg


Link til indlæg

'Forrest Walk' og Stig Møller er for larmende  :wink: God musik - MEN . . . 

 

Kan sidde en time eller to ved fjorden og nyde 'stilheden' - Derfor 'Inner Harvest' 

 

Hjemme har jeg en rislende havedam i forbindelse med terrassen - OG en hængekøje - HERLIGT at falde i søvn til i øjeblikket   :wub:

 

Stig Møller er/var kun god tidlig på dagen i uge 32 i 8660  :lol:

 

Hvad skal du have for den hængekøje? :D :D :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad skal du have for den hængekøje? :D :D :D

Har du det mål, at der skal står Borende X ud for samtlige seneste indlæg under Generel debat på første oversigtsside?

Du er tæt på, dog med overvejende off topic indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du det mål, at der skal står Borende X ud for samtlige seneste indlæg under Generel debat på første oversigtsside?

Du er tæt på, dog med overvejende off topic indlæg.

 

Næ, hvorfor tror du dog det?

Jeg deltager i de debatter, jeg har lyst til, og det har man vel lov til?

 

M.h.t. uden for emnet tror jeg ikke, at jeg er værre end folk flest. Kan du da knivskarpt afgøre, hvornår et indlæg er uden for emnet?

Var det ham, der nævnte hængekøjen - eller var det mig, der greb hans fakkel?

 

Ofte er det jo sådan, at der er en glidende, umærkelig overgang, men det har du plus enkelte andre vist ikke opdaget endnu.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hunter

@Dandy:

Ja Keith Jarret er dejlig.

Kender du mon hans solo-improvisationer? såsom Vienna Concert, Köln Concert, Tokyo Concert, La Scala, etc - der er en hel stribe af dem.

Den bedste synes jeg er hans Vienna Concert, fra 1992.

 

Om det er klassisk eller ej, kan muligvis diskuteres, men den mand kan jo spille alt.

 

Cheers

Redigeret af Hunter

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Dandy:

Ja Keith Jarret er dejlig.

Kender du mon hans solo-improvisationer? såsom Vienna Concert, Köln Concert, Tokyo Concert, La Scala, etc - der er en hel stribe af dem.

Den bedste synes jeg er hans Vienna Concert, fra 1992.

 

Om det er klassisk eller ej, kan muligvis diskuteres, men den mand kan jo spille alt.

 

Cheers

Hej Hunter

 

Ja, jeg kender udmærket hans solo-koncerter. Og jeg er enig i, at "Vienna" er en af de bedste i rækken :-) Hans mest kendte, Köln Concert, synes jeg faktisk er den mest uinteressante - dog stadig rigtig god. Hans solo-improvisationer kan vel næppe betegnes som hverken jazz eller klassisk. Dog "lugter" Paris Concert lidt af barok :-)

 

Han er fantastisk!

 

/Dandy

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis det er gået Jeres næser forbi, så vil jeg lige minde om at DR K(ultur) pt. har "operafestival" og i aften kl 20 viser Tjajkovskijs Opera "Eugene Onegin". Både historien og musikken er i verdensklasse, intet mindre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er vokset op med klassisk musik og lytter ikke rigtigt til andet, selvom min kærlighed så småt er begyndt at udvide sig og så småt falder på nogle af de moderne komponister (især Max Richter og Einaudi Ludovice

Jeg har ikke læst tråden igennem så nogle af mine farvorit numre er sikkert nævnt (ellers er i nogle skarn) men here goes, i vilkårlig rækkefølge:

Bach - Chaconne (efter min mening, hands down, bedste stykke nogensinde skrevet for violinen)
Bach - Cello Suite No. 1 in G Major BWV1007 - Mov. 1-3/6
Bach - Cello Suite No 3 in C major, BWV 1009
Bach Passacaglia & fugue i C minor
Chopin - Nocturne in b-flat minor, Op. 9 No. 1
Chopin - Nocturne op.9 No.2 (i e flat)
Debussy- Clair de lune (selvfølgelig ;)
Beethoven - für elise
Pachelbel - canon (d major)
samt Satie's gnossienne no 1, 2 og 3... :)

 

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

  I den mere svævende, meditative genre, som er berørt tidligere i tråden her, kan jeg anbefale Bachs orkestersuiter, særligt no 3 (BWV 1068-m. den fantastiske Air-sats i G-dur)-og ellers hans Partita no. 3 i E-dur for soloviolin, det er dybt beåndet-og, ja, en slags meditationsmusik, sådan har jeg i hvert fald selv brugt det. Ellers er Keith Jarrets indspilning af Wohltemperierte Klavier finuligt kringlet og legende musik, ekstremt veludført (gør ikke noget, at det efterhånden er mere end 20 år siden han kastede sig over den).

Er man i det romantiske hjørne, så prøv Mozarts koncert for fløjte og harpe i C-dur (KV 299), særligt 2. satsen-det er ren hjerte og frydefuld længsel:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Opvokset med kun klassisk musik. Er dog begyndt ind imellem at høre radio. Sågar Radio Nova. Fandme ikke meget klassisk over det. Men nogen gange må man bare gå på kompromis. 

I mine øjne er de bedste stykker musik:

chopin nocturne op. 9 no. 2 og fangernes kor fra Nabucca af G. Verdi. Fantastiske musikstykker. Kan ligge på sofaen med musikken højt på repeat og lave intet andet end at lytte (og synge med....)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vil jeg gerne komme på banen med Liszt i særklasse har spillet klaver omkring et år, måske jeg spiller nogen af de stykke er i andet liv. der er den middelmådige pianist, der er den gode pianist og så er der en den ekstrem dygtige pianist og så er der Franz Liszt, en klasse for sig selv. Hvordan kan et menneske spille sådan? Det er mig en gåde?

god fornøjelse.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes at klassisk musik er stressende at høre på. Jeg kan i hvert fald ikke slappe af til den slags musik. Men rock og blues f.eks. Det virker bare for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes at klassisk musik er stressende at høre på. Jeg kan i hvert fald ikke slappe af til den slags musik. Men rock og blues f.eks. Det virker bare for mig.

interessant at du kan blive stressede over det. Man forbinder ofte med det stik modsatte, men noget kan være stressende at lytte til manges øjne. Måske har ud i virkeligheden ikke lyttede til det rigtige? Ikke alle er modtagelig sådan er det du er mere modtalige for rock og Blues som også er ganske udmærket, men giver alligevel et forsøg på et afstressende stykke

https://www.youtube.com/watch?v=nS0FPVOU5e0

Der er nok større chancer for at du finder det kedeligt end stressende, men måske endda helt magisk, jeg synes i hvert fald.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...