Plaskeren 3711 Skrevet 8. Juni, 2014 Er de unge i dag ikke frygtelig uopdragne og uforskammede. Nu har jeg er job hvor jeg er i kontakt med tusinder af mennesker om dagen, så jeg får set lidt af hvert. Men idag var der alligevel en episode der fik mig til tænke wtf sker der lige... Grundet en sen fyraften og et tomt køleskab, måtte jeg desværre nøjes med et halv ringe måltid i en stor fastfood kæde. Jeg har bænket mig med min "mad" tæt på 2 sofa grupper. I den ene af disse sidder 2 piger, omkring en 17 års penge, med skoene oppe i sædet og affald spredt på bord og gulv. En mor og 3 børn er så ved at indfinde sig i gruppen lige ved siden af, moren vælger så at tørre bord og sæde af med en våd serviet, ikke noget unormalt. Den ene af de to piger spørger så "om hun (moderen) er fra danmark?" Fordi det var da herre mærkeligt at hun tørrede bordet af. Moderen er sådan lidt paf, men svarer pænt at hun har det bedst med at alt er rent. De to piger bruger så et par minutter på at håne kvinden, at hun er syg i potten og fucked up. Rimeligt højlydt så hele restauranten kan høre det. Og fuldstændig lige glad at hun har 3 små børn med. De rejser sig op og lader er affaldsbjerg ligge på bordet... Jeg tænker bare, at sådan var vi sku ikke da jeg var 17. Vi havde trods alt lært at tale pænt og ryde op efter os selv på det tidspunkt. Og det er desværre dagligt at jeg ser de danske unge være ligeglade med alt de ikke kan enten bolle eller proppe i kraniet... Men er der bare mig der er gammel? 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3425 Skrevet 8. Juni, 2014 du er desvære lidt for gammeldags, jeg syntes også at en del af ungdommen er sådan men heldigvis ikke alle. der er da også unge mennesker der er gammeldags opdraget. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 8. Juni, 2014 Nej - det er ikke bare dig... jeg tror dog ikke at jeg havde holdt min mund hvis jeg havde været tilskuer det der er 110% utilstedeligt 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 8. Juni, 2014 Manglende opdragelse, fra forældrenes side. Ser det ofte i mit arbejde. Men gud hvor er det demoraliserende og se vores ungdom nu til dags. Tja er vist også bare fra den mørke jernalder Kk 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 8. Juni, 2014 Det hedder ikke dårlig opdragelse, det hedder ingen opdragelse, og det går som regel over når de kommer ud af deres forældres vattampon og kommer på arbejdsmarkedet. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Harran 2418 Skrevet 8. Juni, 2014 (edited) Enig, Cherie. I de unges møgforkælede omgangskreds hvor forældrene tager alt slæbet og ikke lærer børnene ansvar er der ingen konsensus for gensidige hensyn. I de øjeblik de kommer på arbejdsmarkedet kan de enten lære det eller blive kontanthjælpsmodtagere. Jeg har mødt mange unge mennesker, der ikke forstod almindelig god tone og fornuftig opførsel. De fandt hurtigt ud af, at hvis de ikke lærte samarbejde i en fart, så ville de aldrig få løst nogle opgaver. Men hvad vi skal stille op med de møgunger i dag mens vi venter på at de bliver voksne - har jeg ingen idé om Redigeret 8. Juni, 2014 af Harran 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest thaihaj Skrevet 8. Juni, 2014 Jeg tænker også tit som jer, og så er det jeg kommer til at tænke tilbage, for tror ikke vi var et hak bedre end de unge i dag. Det kan godt være vi ikke lige gjorde som pigerne i din historie, men så gjorde vi sikkert andre ting som forargede de ældre. Den generation vi så selv er nu Jeg har en kammerat der var rigtig vild som ung (Var rocker og udsmider). Nu er han så oppe i 50erne. Han sad en aften og så fjersyn, da der lød råb og skrigen fra nabogrunden. Min kammerat gik ud på sin altan og råbte til de unge mennesker, om de ikke kunne dæmpe sig lidt. De råbte tilbage: Hold kæft din gamle nar. Den dag indså min kammerat at han var blevet gammel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest klodshans1972 Skrevet 8. Juni, 2014 Der havde jeg nok blandet mig ... Og fortalt de unge piger om ordentlighed. UD TØSER Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 8. Juni, 2014 Jeg tænker også tit som jer, og så er det jeg kommer til at tænke tilbage, for tror ikke vi var et hak bedre end de unge i dag. Det kan godt være vi ikke lige gjorde som pigerne i din historie, men så gjorde vi sikkert andre ting som forargede de ældre. Den generation vi så selv er nu Jeg har en kammerat der var rigtig vild som ung (Var rocker og udsmider). Nu er han så oppe i 50erne. Han sad en aften og så fjersyn, da der lød råb og skrigen fra nabogrunden. Min kammerat gik ud på sin altan og råbte til de unge mennesker, om de ikke kunne dæmpe sig lidt. De råbte tilbage: Hold kæft din gamle nar. Den dag indså min kammerat at han var blevet gammel. En affaldspose fyldt ned vand har en magisk virkning på jamrende katte - måske også på larmende mennesker! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2832 Skrevet 8. Juni, 2014 har et job hvor jeg møder mange især kvinder mellem 18-65 år ,der er det nu 50+ kvinder der altid er utilfredse og nogen gange uopdragne ,så tror ikke man kan sætte alder, på hvem der er værst.tror det er opdragelse hjemmefra der mangler.nogle kender ikke begreber som høflighed-pli-tage hensyn-situationsfornemmelse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Juni, 2014 De unge de unge tsk tsk Men en ting der falder mig mere ind. En hel restaurant reagerer ikke! Men flere af EG brugere melder ud de ville reagere. Synes ikke scenariet virker urealistisk, sker lignende ting hver dag og meget meget sjældent folk reagerer. Enten er EG brugere noget specielt ellers er der forskel på hvad man skriver og hvordan man reagerer når det kommer til stykket :-) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Juni, 2014 at ældre kan have en nedladende og ikke særlig god opførsel er heller et ukendt fænomen 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 8. Juni, 2014 Jeg tænker også tit som jer, og så er det jeg kommer til at tænke tilbage, for tror ikke vi var et hak bedre end de unge i dag. Det er jeg nok ikke enig i. Da jeg var ung og skulle ind på jobmarkedet i slutningen af 80erne, var der ingen "kære mor". Der var krise, og det var kun med rent held og stædig vedholdenhed - og måske lidt talent ikke at forglemme - at jeg kom på rette spor, og ikke endte ved kassen i Netto. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 8. Juni, 2014 Nu er det ikke bare de unge der er nogen svin - se bare hvordan det flyder langs vejene med alt det affald: cigaretpakninger og tomme øldåser, pølsebakker, cigaretskodder mv. folk hælder ud af vinduerne fra deres pæne biler. Jeg har netop været i Tyskland og her stod der noget meget interessant på skraldespandene: "Jeg vil også være millionær" - så kan I jo lige se om I kan regne den ud Godt nok parkerer de på gadehjørnerne i Berlin, men jeg så faktisk ikke affald ligge og flyde - og så har man jo råd til en ekstra bil eller 2 Jeg så endda en arbejdsløs gadefejer sidde og tigge på gaden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 9. Juni, 2014 Det er jeg nok ikke enig i. Da jeg var ung og skulle ind på jobmarkedet i slutningen af 80erne, var der ingen "kære mor". Der var krise, og det var kun med rent held og stædig vedholdenhed - og måske lidt talent ikke at forglemme - at jeg kom på rette spor, og ikke endte ved kassen i Netto. hvad er der galt i at sidde ved kassen i netto? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 9. Juni, 2014 Det er ikke dig, der er ved at blive gammel. Det bliver vi alle, men ikke på den måde. Jeg har selv problemer med den manglende opdragelse, eller rettere non-opdragelse. Jeg ser tit i S-toget unge mennesker, der smider deres ben op på sædet over for med beskidte sko eller støvler på. Dér, hvor den næste passager skal sidde. Engang reagerede og spugte, om de også gjorde sådan hjemme i sofaen. Jeg fik kun et beskidt svar og blev bedt om at blande mig udenom. For nogen tid siden stod jeg i en godt fyldt bus. Ind kom en gravid kvinde. Hun kiggede sig lidt om efter en plads og søgte med bedende øjne kontakt med en ung pige, der sad forrest i bussen. Sidstnævnte reagerede ikke, hvorfor en ældre mand ved siden af fik stablet sig på benene og sagde: "De har vist mere brug for pladsen end jeg". Den unge pige reagerede ikke. Hun blev som det naturligste i verden siddende, mens den ældre mand gjorde plads til den gravide. Da jeg var barn, var det en almindelig regel, at yngre rejste sig for ældre. De behøvede såmænd ikke engang at være gangbesværede eller handicappede. Så jo, der er sket et skred. Det hænger sandsynligvis sammen med det nedbrud af normer, som 68-generationen sørgede for, og nu har unge mennesker ingen af disse faste og egentligt praktiske pejlemærker at orientere sig efter. Men selv uden pejlemærker kan man nu nå ret langt ved blot at bruge sin sunde fornuft. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 9. Juni, 2014 De unge de unge tsk tsk Men en ting der falder mig mere ind. En hel restaurant reagerer ikke! Men flere af EG brugere melder ud de ville reagere. Synes ikke scenariet virker urealistisk, sker lignende ting hver dag og meget meget sjældent folk reagerer. Enten er EG brugere noget specielt ellers er der forskel på hvad man skriver og hvordan man reagerer når det kommer til stykket Jamen du har jo helt ret, mange har det med at bare se pasivt til. For mit eget vedkomne, ville det være være være alt efter situationen, og hvor tæt på man var. Som jeg forstår af af trådstarterens indlæg, var der tale om lidt mund-brug, noget helt andet var jo hvis de var begyndt at bokse. Men normalt har jeg ikke noget problem med at sige noget til folk, selv om de ligner nogle store grimme drenge, det skal bare siges med lidt humor, så kan de fleste forstå det. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 9. Juni, 2014 hvad er der galt i at sidde ved kassen i netto? Så er der ikke penge til at besøge glædespigerne, i alt fald. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 9. Juni, 2014 Det er ikke dig, der er ved at blive gammel. Det bliver vi alle, men ikke på den måde. Jeg har selv problemer med den manglende opdragelse, eller rettere non-opdragelse. Jeg ser tit i S-toget unge mennesker, der smider deres ben op på sædet over for med beskidte sko eller støvler på. Dér, hvor den næste passager skal sidde. Engang reagerede og spugte, om de også gjorde sådan hjemme i sofaen. Jeg fik kun et beskidt svar og blev bedt om at blande mig udenom. For nogen tid siden stod jeg i en godt fyldt bus. Ind kom en gravid kvinde. Hun kiggede sig lidt om efter en plads og søgte med bedende øjne kontakt med en ung pige, der sad forrest i bussen. Sidstnævnte reagerede ikke, hvorfor en ældre mand ved siden af fik stablet sig på benene og sagde: "De har vist mere brug for pladsen end jeg". Den unge pige reagerede ikke. Hun blev som det naturligste i verden siddende, mens den ældre mand gjorde plads til den gravide. Da jeg var barn, var det en almindelig regel, at yngre rejste sig for ældre. De behøvede såmænd ikke engang at være gangbesværede eller handicappede. Så jo, der er sket et skred. Det hænger sandsynligvis sammen med det nedbrud af normer, som 68-generationen sørgede for, og nu har unge mennesker ingen af disse faste og egentligt praktiske pejlemærker at orientere sig efter. Men selv uden pejlemærker kan man nu nå ret langt ved blot at bruge sin sunde fornuft. Kære Borende X - der findes ikke problem børn - der findes problem forældre. - om det nu også kan være hele 68 - generationens værk synes jeg er vel heftigt. - for deres efterfølgere er det nemlig aldrig for sent, at lære god kodeks - og satans bredt forstået Et lidt forstærket: - i øjeblikket hvor jeg færdes lige omkring - et af Per Kaalunds værker - - - - - Den unge pige reagerede ikke. Hun blev som det naturligste i verden siddende, mens den ældre mand gjorde plads til den gravide. Da jeg var barn, var det en almindelig regel, at yngre rejste sig for ældre. De behøvede såmænd ikke engang at være gangbesværede eller handicappede. - i sådanne situationer eller analoge f.eks. ungt menneske i "din rullestol" - og er jeg tilskuer til ovenfor beskrevne - kan jeg blive fandens retorisk - men også vælge mit "offer" med omtanke - der er jo unge mennesker der ikke vil høre/ og håndmader i - - - - man skal kun tage de kampe man kan vinde. Og så skal man bruge terapi : - "den dag du er gravid og har et behov for at side ned - så rejser jeg mig fandeme ikke for dig - for så skal du sgu prøve din egen medicin - bliv bare siddende og ha en god smag i munden - vi ses helt sikkert når du er gravid - glæd dig - eller lær imellem tiden. (det er også derfor, jeg ind imellem er hård ved gifte og lykkelige ægtemands ulidelig dobbeltmoral - for dobbelt er ikke dobbelt så godt!!! - nå men sådan noget har jeg sgu taget helt fejl) Mange hilsner Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 9. Juni, 2014 (edited) Nu skal vi vist passe på at vi ikke helt glemmer hvordan det var da vi selv var unge, der er ikke megen af ovenstående karakteristik af "de unge nu til dags *tsk*" der ikke også blev brugt til at karakterisere min generation da jeg var ung i begyndelsen af firserne. Der er da afgjort nogle brådne kar blandt de unge der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, men jeg vil nu sige at langt de fleste af de unge jeg støder på i mit liv (og det er en del da jeg selv har unger på 14 og 17) er ganske flinke, stille og rolige. Det ligger vist i menneskets natur at de ældre skal beklage sig over "ungdommen nutildags" og at de unge skal synes vi er nogle reaktionære røvhuller der befinder sig med den ene fod i graven Redigeret 9. Juni, 2014 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 9. Juni, 2014 Nu skal vi vist passe på at vi ikke helt glemmer hvordan det var da vi selv var unge, der er ikke megen af ovenstående karakteristik af "de unge nu til dags *tsk*" der ikke også blev brugt til at karakterisere min generation da jeg var ung i begyndelsen af firserne. Der er da afgjort nogle brådne kar blandt de unge der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, men jeg vil nu sige at langt de fleste af de unge jeg støder på i mit liv (og det er en del da jeg selv har unger på 14 og 17) er ganske flinke, stille og rolige. Det ligger vist i menneskets natur at de ældre skal beklage sig over "ungdommen nutildags" og at de unge skal synes vi er nogle reaktionære røvhuller der befinder sig med den ene fod i graven Jamen jeg kommer da ikke uden om at jeg har da lidt "bølle-tendenser" når jeg kører bil, (vi kunne også sige jeg leger blond ) Men ligger der en af de der der mener jeg jeg skal skubbes fremad i en overhaling, hvor jeg kører lidt over max, så får jeg altid den der ide med at jeg skal springle forruden, Utroligt så mange insekter der kan samle sig på sådan en forrude (stadigvæk 18 år på nogen punkter, og klart udødelig ) 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 9. Juni, 2014 Jamen jeg kommer da ikke uden om at jeg har da lidt "bølle-tendenser" når jeg kører bil, (vi kunne også sige jeg leger blond ) Men ligger der en af de der der mener jeg jeg skal skubbes fremad i en overhaling, hvor jeg kører lidt over max, så får jeg altid den der ide med at jeg skal springle forruden, Utroligt så mange insekter der kan samle sig på sådan en forrude (stadigvæk 18 år på nogen punkter, og klart udødelig ) jeg kommer altid til at trække håndbremsen hvis nogen presser mig bagfra, så jeg laver en pludselig opbremsning uden at bremselyset aktiveres.... jeg accepterer heller ikke at blive presset bagfra så lærer de sjovt nok at holde afstand resten af turen... eller køre uden om med den rette afstand.... jeg har ikke noget i mod at idioten presser sig ind foran mig med høj fart for under/lige efter en overhaling vil hans bremselængde være så meget længere end min at chancen for at vi støder sammen EFTER overhalingen selv om han klodser bremsen lige efter er minimal hvis jeg er opmærksom på hvad der foregår... men han skal fandme ikke presse mig bagfra.... det er så farligt at han får en lille reminder af mig om minimumsafstand på 2 sekunder 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 9. Juni, 2014 ... jeg kommer altid til at trække håndbremsen hvis nogen presser mig bagfra, så jeg laver en pludselig opbremsning uden at bremselyset aktiveres.... jeg accepterer heller ikke at blive presset bagfra Baghylere hører til hjemme i sengen :-P 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 9. Juni, 2014 jeg kommer altid til at trække håndbremsen hvis nogen presser mig bagfra, så jeg laver en pludselig opbremsning uden at bremselyset aktiveres.... jeg accepterer heller ikke at blive presset bagfra så lærer de sjovt nok at holde afstand resten af turen... eller køre uden om med den rette afstand.... jeg har ikke noget i mod at idioten presser sig ind foran mig med høj fart for under/lige efter en overhaling vil hans bremselængde være så meget længere end min at chancen for at vi støder sammen EFTER overhalingen selv om han klodser bremsen lige efter er minimal hvis jeg er opmærksom på hvad der foregår... men han skal fandme ikke presse mig bagfra.... det er så farligt at han får en lille reminder af mig om minimumsafstand på 2 sekunder Hvis han er så tæt på at det er farligt, så ville vedkommende nok ramme dig hvis du foretog en pludselig opbremsning uden at aktivere baglyset. En skønne dag bliver du ramt bagfra (af en bil) og det er ikke behageligt. Hvis du endelig vil have mere afstand, så rør bremsen uden at reelt bremse. Så vil du få vedkommende til at bremse, uden at risikere at blive påkørt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 9. Juni, 2014 (edited) Hvis han er så tæt på at det er farligt, så ville vedkommende nok ramme dig hvis du foretog en pludselig opbremsning uden at aktivere baglyset. En skønne dag bliver du ramt bagfra (af en bil) og det er ikke behageligt. Hvis du endelig vil have mere afstand, så rør bremsen uden at reelt bremse. Så vil du få vedkommende til at bremse, uden at risikere at blive påkørt. Vil give Jasmin ret, det er pisse irriterende med de r........ der absolut ikke kan holde afstand, det ville jo være forfærdelig at komme 5 min for sent frem. Nu ved den bagvedkørende jo så ikke hvad der bremses for, og.sker der noget så har vedkommende et forklaringsproblem, af rang. Håber den påkørte har træk på sit køretøj, så skal i bare se løjer. Så er det med at finde en grimasse der kan passe Venligst landsbytossen - uden smart phone. Redigeret 9. Juni, 2014 af BigDick Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg