Hop til indhold

Mellem forbrugeroplysning og terapi: Hvad søger du egentlig, når du skribler en anmeldelse ned?

Featured Replies

Skrevet

Hvad er det egentlig som driver os, når vi sætter os ved tastaturet og skribler en anmeldelse ned herinde.

Hvis man spørger, vil det overordnet hurtige svar være, at det handler om ren forbrugeroplysning. Vi vil hjælpe hinanden med at finde det gode 'value for money' eller advare brødrene, hvis der var for stor forskel på annoncens glansbillede og den reelle oplevelse på adressen. Og det er selvfølgelig en stor del af det.

Men hvis vi tør gå et spadestik dybere, lægge paraderne lidt og være helt ærlige over for os selv... Og hinanden... Hvad handler det så i virkeligheden også om? Det kræver selvfølgelig, at man tør være lidt sårbar og åben, for det rører ved nogle ting, vi sjældent taler højt om.

Handler det for nogle af os om en form for stiltiende validering? Et klap på skulderen fra fællesskabet, eller en indirekte måde at vise sine 'trofæer' frem og markere, hvor mange kvinder man samler på?

Eller har anmeldelsen måske en helt anden funktion: Den terapeutiske?

Det der med at kunne sætte ord på sine tanker, følelser og sanseindtryk bagefter. At skrive oplevelsen igennem for at bearbejde den og lande i den igen. Ganske enkelt fordi det er en oplevelse i ens liv, som de færreste kan gå hjem og dele med konen, kæresten, vennerne etc.

Jeg har selv altid været relativt åben om mit forbrug af købesex i min omgangskreds. Men lysten og behovet for at dele det i vennegruppen ændrer sig jo også med tiden. Det, der som 25-årig var sjove 'drengehistorier' over en øl, fylder noget helt andet som voksen mand, hvor relationerne og oplevelserne ofte får en anden tyngde.

Det gør mig nysgerrig på, hvad tastaturet gør for dig?

Skriver du udelukkende for at lave en rå servicemeddelelse til næste mand i køen? Eller mærker du også, at det at skrive anmeldelsen dækker et helt andet behov hos dig selv – om det så er validering, luft for tankerne eller blot et fristed til at bevare et minde?

Skrevet
McLovin skrev, for 59 minutter siden:

Hvad er det egentlig som driver os, når vi sætter os ved tastaturet og skribler en anmeldelse ned herinde.

For mig har det fra starten handlet om at give tilbage. Jeg har selv nydt godt af andres anmeldelser, og kan jeg selv bidrage til, at andre kan få glæde af mine oplevelser i forhold til deres egne overvejelser, gør jeg gerne det. Så med andre ord: hjælp til andre, på ryggen af den hjælp, jeg selv har oplevet at få tilegnet mig gennem EG.

Med tiden er der også kommet et andet aspekt ind. Lad os kalde det dagbogsaspektet. Jeg mener at kunne huske hovedtrækkene fra alle mine besøg, men med tiden fortaber nogle detaljer sig. Mine anmeldelser kan af og til hjælpe mig med at genkalde noget, jeg ellers ikke umiddelbart huskede, hvis besøget ligger år tilbage. Hjælp til selvhjælp, kan man sige.

Skrevet

Mine anmeldelser har to formål:

• Når jeg har haft en dejlig oplevelse, synes jeg pigen fortjener en anmeldelse. Det er en måde at give tilbage på for at glæde hende umiddelbart og for at give hende flere besøg eller flere kunder at vælge imellem. Tak for sidst!

• Og så forsøger jeg at beskrive min oplevelse på en måde, så andre mænd bliver opmærksomme på hende og kan få en fornemmelse af, hvad det er, hun tilbyder. Hvordan hun er, og hvorfor det måske lige er hende, man skal besøge. Det, jeg selv gerne vil vide, når jeg læser en anmeldelse. Anmeldelsen handler ikke om mig, den handler om hende.

Så kan jeg hjælpe både pigen og mændene til flere gode oplevelser. Som andres anmeldelser har gjort for mig.

Dårlige oplevelser med en pige har jeg ikke haft - ikke som aldrig!

Måske takket være gode anmeldelser - og at følge min mavefornemmelse 🥰

Jeg læser dog også med fornøjelse andre typer anmeldelser, som fortæller om andre måder at gøre det på (både besøgene og anmeldelserne), eller bare som god underholdning.

Redigeret af køb dansk

Skrevet

Det er ligesom i ethvert andet netværk: Giv og du skal få. Udover det er det en rigtig god dagbog for sig selv at slå op i under Aktiviter - Tråde jeg startede, hvis man ikke liiiige kan huske, hvor godt (eller skidt) det var at besøge vedkommende. Så en opfordring til alle jer, der ikke giver, men bare får. Kom i gang med at dele dine oplevelser.

Skrevet

For min egen skyld, så jeg kan læse det om lang tid, når jeg har glemt det.

For at prale, ja det er lidt en trofæ hylde, det indrømmer jeg gerne.

Og vigtigst. Jeg snakker ikke med nogen om mine besøg, så det er en meget rar måde at få snakket/sat ord på besøget, på en måde hvor jeg ikke selv kan komme i klemme, med familien mm.

Jeg har selv brugt anmeldelser til at finde ud af hvem jeg skulle besøge, og har aldrig haft en dårlig oplevelse, et 4 besøg hos en pige som så ikke blev besøgt mere, hun var blevet for sikker på sig selv og den vare hun solgte, hvilket ikke gjorde noget godt, men på grund af 3 gode besøg (som blev anmeldt ) ville jeg ikke skrive en dårlig anmeldelse, men holdt bare op med at skrive om hende.

Skrevet

Som i mange andre forhold deler man vel gerne gode oplevelser med andre. Og i dette univers kan man jo ikke dele de gode oplevelser med hvem som helst 😉

Skrevet

Det primære formål for mig er ret lav-praktisk: At have adgang til en god version af Trustpilot blot for massage besøg.

Brug af en massage service er for mig personligt en oplevelse sammenlignlig med rejser/ferie, hobby'er, biograf besøg, resturant, live fodbolkampe, en tur i byen, etc. Da massage bsesøg er en af de dyre oplevelser på lige fod med bl.a. rejser/ferie etc, så er "lysten" til for mange fejlforsøg til at overksue ;-)

Jeg skriver personligt anmeldelser på eroguide for at:

1. Både give og modtage inspiration til nye besøg

2. Lære af andres fejl og fortælle om egne, for derved at undgå diverse dårlige GP'er

3. At give en personlig kredit/tak til en GP, hvis hun har leveret en fin / god service, og ditto en røffel i modsatte tilfælde

4. For at sikre at eroguide community kan fortsætte, da det i min optik, er den bedste kilde til forbruger oplysninger om køb af massage services

5. Sekundært: At præsentere omverdenen for en alternativ mulighed til brugen af de "slave" lignende og politiske korrekte kæreste- og ægteskabsrelationer

Skrevet

Det med at gå dybere ned er interessant - men tør man gøre det? Jeg prøver

Jeg er ret almindelig, men helt dernede, hvor det kan gøre ondt står der måske en stampe på isen og siger “se hvad jeg kan” Når man har haft en dejlig oplevelse med en pige. Dobbelt validering ? Først pigen - og forum )

Forbruger oplysningen - nåh ja det er en side effekt. Det kan muligvis ske at man har en oplevelse, som er så vildt god og intens at man ikke deler den? Min min min - som om ringen? Ja

Dårlig anmeldelse? Jeg tørrer det af inden i, men er det for mange i realiteten for at advare andre? Eller er det den feel good fornemmelse man får i maven ved at straffe pigen?

Mærk efter

Skrevet

Primært fordi jeg gerne anbefaler piger der har givet mig en god oplevelse og sekundært for at give lidt tilbage til forum

Skrevet

Efter at have kigget med og nydt godt af andres anmeldelser, så blev jeg selv aktiv bruger på EG. Altså give noget tilbage. Give informationer, som andre kan bruge.

Som andre nævner, så har jeg også en trang til at dele mine oplevelser med andre af egoistiske grunde. Ikke for at få skulderklap eller lignende. Slet ikke. Jeg har bare ingen, som jeg fortæller om mine GP besøg. Som med mange andre ting, så har jeg et behov for at dele oplevelse med andre. Det kan være ferieoplevelser, sjove episoder og lignende. Men at fortælle om GP besøg til familie eller kolleger, det går ikke. Jeg har da også en vennekreds, men ingen jeg kan/tør dele denne frække hobby med.

Faktisk savner jeg at kunne skrive om nye besøg hos en GP. Det kunne være, at jeg ved besøg nr.. 3 fik det skønneste blow eller andet. Men det føler jeg ikke er passende for andre at læse. Men behovet for det har jeg, når jeg kommer hjem og tænker "fuck, hvor var det lækkert i dag".

Til sidst: Uanset årsag, så tak til alle, der deler oplevelser. Jeg læser anmeldelser med stor glæde.

Skrevet

Nysgerrighed og spænding. Jeg synes anmeldelser er det bedste det er sket efter "De grå sider" ikke findes mere.

Når jeg selv skriver en -det er godt, at få sat ord på/ned efter et besøg. Måske andre kan bruge det til noget -ligesom jeg selv bruger anmeldelser -til mange ting... Tit er de også meget underholdende -specielt dem der tager det hele så alvorligt. Man kan godt kalde det en form for terapi/selvudvikling -Jeg har lært rigtig meget -om andre mennesker, og mig selv;-) "Hvad søger du egentlig" -Ja det er jo lige det -det ændre sig også med tiden -nogen gange ved man det ikke selv, før man har fundet det...

Skrevet

Det har faktisk været lidt af en rejse for mig.

Oprindelig kunne jeg ikke få mig selv til at skrive ret mange anmeldelser, fordi de oplevelser jeg havde i alt overskyggende grad føltes så personlige at det ville føles som falsk reklame, da det højst sandsynligt ikke vil være noget i nærheden en "tilfældig" anden mand ville kunne møde.

Så det blev en virkelig mærkelig situation, hvor jeg skrev anmeldelser af de kvinder som jeg havde fine, men middelmådige oplevelser med (jeg kalder på ingen måde kvinderne for middelmådige, jeg siger at vi kun oplevede noget middelmådigt sammen), imens jeg aldrig skrev noget om de kvinder, som jeg virkelig følte fortjente det.

Jeg må også indrømme at det at jeg bliver følelsesmæssigt involveret, gør at jeg på trods af at jeg er fuldstændig afklaret med at de har sex med andre mænd, ikke ligefrem havde lyst til at være den der tiltræk dem.

Det var mødet med to kvinder der ændrede det for mig. Møderne med @Line c føles på alle måder personlige og unikt som "vores" og jeg er dybt følelsesmæssigt engageret, men der sker simpelthen så mange vilde og sjove ting når vi er sammen at det lidt føles som et eventyr at sidde og beskrive det. Det føles som om at det nok ikke vil blive taget helt alvorligt og derfor har jeg haft lyst til og kunnet dele selv meget intime detaljer fra vores møder. Line fortæller så at de i DEN grad bliver taget alvorligt og at hun efter mine anmeldelser oplever rigtig mange henvendelser fra mænd der gerne vil opleve det samme. "Du har sat Jylland i brand!" 🤣. Som hun har svaret bl.a. her på EG, så er det altså ikke noget man bare lige "leverer", det er noget der sker imellem os og som jeg tror vi begge blev ret overraskede over og som har udviklet sig med tiden.

Den anden (A) startede med at føles relativt upersonligt. Vi havde god kemi og vores første møde var meget intenst, men det ramte mig ikke følelsesmæssigt, hvorfor jeg havde let ved at skrive en anmeldelse af besøget. Efterfølgende udviklede det sig til noget meget personligt, men fordi jeg allerede havde indviet andre i vores første møde, så virkede det naturligt at fortsætte. I øvrigt indeholdt det også noget der virkede "for godt til at være sandt", så lidt som med Line virkede det relativt sikkert at dele detaljerne. Anmeldelserne virkede efter hensigten og hun fortalte mig flere gange at hun fik henvendelser der direkte referede mine anmeldelser.

Jeg har mødt A igennem en af mine aller dybeste relationer og en dag siger hun at hun føler det er uretfærdigt at jeg har skaffet A så mange kunder og at fordi de tit har vagt sammen, føles det nærmest som om at hun mister gæster fordi de besøger A i stedet for hende pga. mine anmeldelser.

Så jeg blev nødt til at finde ud af hvordan jeg kunne beskrive hende på en god og ordentlig måde. Jeg har virkelig svært ved det og føler mig tarvelig, fordi hun fortjener den flotteste anmeldelse efter hvert eneste besøg jeg har hos hende. Hun er intet mindre end en gave i mit liv! 🥰 Men jeg kan ikke få mig selv til at beskrive hende som kropsdele og evne til indlevelse, det vil virke som en degredering af rang! Hun er et fantastisk menneske og vi kan noget nærmest ubeskriveligt sammen. Noget som jeg tvivler på at jeg nogensinde kan finde med et andet menenske.

Nå, men hvorfor skriver jeg anmeldelser og hvad får jeg ud af det?

Den vigtigste del for mig er klart at få lov til at dele det med nogen! Mødet med nogle vidunderlige kvinder igennem købesex har kort og godt ændret mit liv og mit syn på mig selv som erotisk menneske, på et plan hvor jeg i dag er et uhyre lykkeligt menneske. Det er store oplevelser med enorme følelsesmæssige konsekvenser og det er simpelhen ubærligt at skulle gå med dem helt alene. Jeg deler dem med min kone, med to terapeuter (jeg kalder dem mine dagbøger, fordi jeg kan læsse mine tanker af hos dem) og så med jer her på EG, men jeg har jo dybest set lyst til at råbe det ud fra hustagene at der er noget her, som de færreste mennesker i deres vildeste fantasi ville forstå at man kunne finde igennem sex og da SLET ikke igennem købesex! Jeg har også været med i pdocasts og ville rigtig gerne skrive en bog om det hele.

Jeg møder en del modstand imod den måde jeg beskriver min væren i branchen på og mange latterliggør mig og anser mig for at være naiv.

Men det at kvinderne i branchen beretter at min anmeldelser giver anledning til henvendelser, fortæller mig at der også er en del mænd der læser med herinde, som er til stede på samme måde som jeg eller som drømmer om at opnå det og mine anmeldelser er primært til jer!

Mit budskabet er, at hvis man kan gå helhjertet ind i møderne. Møde mennesket i stedet for professionen og turde give sig selv fuldt, ærligt og sårbart, så kan man møde noget som på stort set alle måder lever op til (endda overgår) det mange finder ude i "virkeligheden" og den manglende eksklusivitet gør at man kan have flere vidunderlige relationer på en gang. Men det kræver at man har godt styr på sig selv og forstår og er villig til at tage chancen for at blive såret. Der er intet der er gratis og vil man røres dybt, må man også leve med risikoen for at blive dybt såret.

Desuden vil jeg gerne dele at man kan lykkes med at udleve sin seksualitet med flere i fuld åben- og ærlighed. Jeg føler mig utrolig priviligeret og taknemmelig over at jeg kan dele det hele med min kone i stedet for at det skal være hemmeligt.

Redigeret af Refresh

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.