Hop til indhold

Når der er bagmænd

Featured Replies

Skrevet
Møffe skrev, for 6 timer siden:

de kloge narre de mindre kloge"

Min kæreste talte om økonomiske bekymringer og så spurgte jeg hvorfor hun accepterer at betale en høj husleje. For det er hun ikke tvunget til og de hjælper hende ikke med noget. Jeg foreslog hun kunne leje et almindeligt sted sammen med en GP veninde. Så ville deres husleje falde dramatisk.

Så sagde hun noget jeg blev forbavset over: Hvis man er smart så kan man jo leje en bolig og lade den anden pige betale hele lejen og måske endda mere. Du giver dem for meget credit. De er ikke kloge, det er bare udnyttelse. Og hun er super sød, det er nok blevet normaliseret.

JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden:

Jeg tror min holdning er at alle der tager en del af pigernes penge sådan alt mellem 20% og 50% er dybt forkastelige og bagmænd.. Uanset hvordan de så ellers behandler pigerne.

Det er det der er problemet med udlejning nogen steder i hovedstadsområdet. Hvis man tæller pigens indtægter sammen, og ser hvilken procentdel der går på husleje, så kan 30 000 alligevel blive en hvis procentdel og det er ikke et hotel de får for de penge. Menneske handlere er endnu værre men alle bør overholde loven.

Jeg tror det ville være godt for mange piger med mere afkriminalisering. Men en ting der ville være en udfordring for nogen kunne være betaling af skat og andre regler. Ikke så meget at de skal betale, mere hvordan det foregår i praksis. I dag er det trivielt at komme fra Spanien og arbejde som GP. De skal bare have en flybillet, pas, evt en GP veninde til at hjælpe dem i gang og de er nok GP i forvejen. Super enkelt. Men hvis de skal betale skat så skal de vel også momsregistreres? Regler kunne blive en hurdle for nogen. Mon det ville betyde at de ville få brug for mere hjælp end de får i dag?

• Svar 78
  • Visninger 3.9k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Jeg synes godt nok der er en del mænd herinde der bagatelliserer at der står en eller anden hærdebred gut og tager halvdelen af pigens penge uden selv at have brugt et minut på madrassen😅.. Tænker i

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

@Den erfarne jeg prøver nu ikke på at overdrive for at vise min pointe men fordi jeg oprigtig føler som jeg skrev at rigtig mange “downplayer” bagmand/pimpen/alfonsens rolle.. Jeg har med egne øjne se

• Alle kunder er jo ikke ens og har ikke samme moralkodeks. Nogen er ligeglade, nogen har slet ikke overvejet problematikken, og så er der nogen, som ikke ønsker at besøge dem, da de ønsker, at der skal

Postede billeder

Skrevet
Møffe skrev, for 4 minutter siden:

@latinas4ever Ja det er jo et spørgsmål, hvem der er "de kloge"

Som jeg nogen gange siger: Hvad man ikke har i hovedet, må man have mellem benene!

Det er ment sarkastisk - det ene udelukker ikke det andet 😆

Skrevet
Møffe skrev, for 4 timer siden:

@Den erfarne Jeg synes du tolker noget på det jeg skrev. At skylde "de forkerte" penge i thailand -er ikke sjovt -når pigerne så tager til dk. -hvor frivilligt er det så tror du? -og hvem hjælper dem med at arrangere det hele -nogen i netværket -hvor "de forkerte" også er en del af... -det er meget sammenspist, og man dækker over hinanden. "Mutter" er nærmeste -men det er mange "led i kæden" thaipiger kan være ligeså udsat -som nogen andre -specielt, hvis de ikke makke ret...

Jo mere man tror man ved -jo mere går det op for en, hvor lidt man ved...

@Møffe Beklager hvis du fik opfattelsen af at jeg lagde ord i munden på dig, det var ikke hensigten 😶
Ud fra dit første skriv forstod jeg at presset kom fra familien, at der skulle tjenes penge til forsørgelse/gæld, og at kutymen i Thailand dikterer at det er en piges opgave..
Men nu hvor "de forkerte" i dit andet skriv kommer ind i billedet og lægger pres på, er sagen jo noget mere alvorlig for pigen/familien. -Ja det er op af bakke for dem som bliver "fanget" i et net af løgn, manipulation styret af skruppelløse folk kun med profit for øje.

Dem som bor her nu, er blevet gift og selv driver/ejer en thai-klinik, er vel dem du kalder "mutter"? Har de selv været gennem samme mølle i deres yngre dage, inden de flyttede permanet hertil?

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.