Hop til indhold

Gp'er som ikke svarer

Featured Replies

Skrevet

Få man ikke svar fra mig har jeg enten: Ikke set din besked i tide (indenfor en time maks) af den ene eller anden grund feks fordi arbejdstelefonen er gået død eller jeg har travlt i mit private liv/optaget på arbejde løsningen her er at blive ved med at prøve og evt skrive “du kan svarer mellem indsæt selv tidspunkt” eller jeg tror du er useriøs der skal der noget mere til evt en villighed til at betale depositum☺️..

Der er også den anden mulighed at man helt selv er skyld i det.. Feks hvis man før har brændt mig af, bare skriver “hej” eller “skal vi knalde” (og alle afstøbninger af de to muligheder)🤣🤣.. Er useriøsiteten mærkbar så ryger man også herned🤪😂..

Jeg tjekker som regel Mobilepay og nympho ved længere bookinger men ellers gør jeg ikke rigtig.. Altså pånær ved tydelig useriøsitet..

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet

@Refresh

Nu googlede jeg lige lidt på det.

Det er korrekt der har været fremsat forslag om registrering og at lovforslaget er behandlet men det blev ikke indført.

Der står “forkastet” i toppen af siden AI siger og loven ikke blev indført

Link til retsinformation fra 2024

https://www.retsinformation.dk/eli/ft/20241BB00094

Redigeret af SweettieDK

Skrevet
SweettieDK skrev, for 13 minutter siden:

@Refresh

Nu googlede jeg lige lidt på det.

Det er korrekt der har været fremsat forslag om registrering og at lovforslaget er behandlet men det blev ikke indført.

Der står “forkastet” i toppen af siden AI siger og loven ikke blev indført

Link til retsinformation fra 2024

https://www.retsinformation.dk/eli/ft/20241BB00094

Min aller bedste AI ven siger, at det er denne lov der kræver registreringen: https://www.retsinformation.dk/eli/ft/202112L00093

Og at den du henviser til var ment som en præcisering og skærpet krav om tilsyn.

Grunden til at det blev forkastet er at omfanget af problemet med danske numre efter 2022 anses for minimalt, imens kriminelle desværre stadig har frit spil med udenlandske numre da de ikke er underlagt den danske lovgivning. Men som GP er det naturligvis nemt at sortere udenlandske numre fra.

Den nævner at der fortsat er problemer med f.eks. kiosker der ikke er grundige nok med kontrol, men det handler altså mere om håndhævelse end om selve lovgivningen. Desuden er det minimalt hvor mange steder man i dag kan købe fysiske taletids kort, da de er udkonkurreret af eSIM.

Skrevet
Refresh skrev, for 8 minutter siden:

Min aller bedste AI ven siger, at det er denne lov der kræver registreringen:

Ok kan kun sige vi læser på to forskellige måder. Jeg ser godt de bruger ordet registrering rigtigt meget, men at det er ting udbyderen kan pålægges at registrere, gemme, opbevare digitalt, decideret overvågning af telefonen, så alt data om sms, opkald, lokation mm sikres gemt til brug for sager i rettet med forventet dom på over 3 år.

Ikke at det gælder for helt alm borgere eller noget konkret om at alle skal oprette telefon i eget navn med fremvisning af id. Men hvis vi vil diskutere det yderligere må vi hellere hoppe i pb.

For mig ikke relevant. Da det heller ikke har betydning for hvorfor folk hhv for svar eller ikke gør. Mit oprindelige svar var baseret på det jeg oplever dagligt i kontakt med mange telefonnumre og her er mange stadig totalt anonyme i hvert fald ud af til.

Refresh skrev, for 15 minutter siden:

Desuden er det minimalt hvor mange steder man i dag kan købe fysiske taletids kort, da de er udkonkurreret af eSIM.

Ser dem nu jævnligt, kiosken i Bilka, Lidl, tankstationer etc. og dem som køber et sådant med konstant betaling og aldrig tanker det op. Men i stedet køber et nyt. Vil altid være anonym.

Skrevet

Jeg svarer som regel ikke på meget korte beskeder som: "Hej", "Knep?", "Fri?" eller "Har du tid i en time?"

Jeg svarer også kun sjældent på henvendelser fra personer, der bruger taletidskort. For mig er anonymitet et stort nej tak – det føles ganske enkelt for usikkert.

Derudover svarer jeg sjældent på spontane beskeder, hvor nogen forventer at mødes her og nu.

Når en person derimod gør sig lidt umage, fortæller lidt om sig selv, er chancen for et svar meget større. Jeg sætter pris på klare og tydelige oplysninger om, hvem du er, hvad du søger, og hvor og hvornår et eventuelt møde kunne finde sted. Så kan selv et taletidskort være okay.

Og hvis beskeden er noget i stil med:

"Desværre er det for spontant."

"Kan du skrive til mig fra dit rigtige telefonnummer, eller må jeg få dit navn?"

eller

"Desværre tager jeg ikke flere kunder denne weekend i København, men jeg er tilbage den [dato]. Du er meget velkommen til at skrive allerede nu, hvis du ønsker at besøge mig – så booker jeg dig ind med det samme."

AmmaRose🌹🌹🌹

Skrevet
SweettieDK skrev, for 43 minutter siden:

Ser dem nu jævnligt, kiosken i Bilka, Lidl, tankstationer etc. og dem som køber et sådant med konstant betaling og aldrig tanker det op. Men i stedet køber et nyt. Vil altid være anonym.

Fedt, efter 47 gange at have påstået at man ikke kan være anonym med ttk, lagde Gemini sig fladt ned og undskyldte 🤣 Det må jeg så også hellere gøre 🙏

Den siger i øvrigt at mange andre lande har gjort registrering lovpligtig, men jeg ved snart ikke om han er til at stole på.

Skrevet
Refresh skrev, for 3 timer siden:

Gemini

Gemini er så vidt jeg ved AI baseret så sikker på den gør sit bedste ud fra hvordan man formulerer sit spørgsmål. Jeg spørger ofte Google, som også kreerer AI svar, hvis jeg skal komme i retning af et svar jeg så kan undersøge videre på. At skaffe erfaring og viden ved at leve livet er dog klart den bedste metode. 😉

Skrevet
SweettieDK skrev, for 1 time siden:

Gemini er så vidt jeg ved AI baseret så sikker på den gør sit bedste ud fra hvordan man formulerer sit spørgsmål. Jeg spørger ofte Google, som også kreerer AI svar, hvis jeg skal komme i retning af et svar jeg så kan undersøge videre på. At skaffe erfaring og viden ved at leve livet er dog klart den bedste metode. 😉

Gemini er Googles AI, så det er præcis det du beskriver ☺️

Jeg spurgte den flere gange og ret detaljeret før den til sidst gav efter og indrømmede at den havde vildledt mig 🤣🤣🤣

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.