Hop til indhold

Ordet "Overgreb" og dets betydning

Featured Replies

Skrevet
TVR 2 skrev, 1 time siden:

Det er de sager man kender til. Men uanset om han er hendes ex. eller ej, uanset at de engang havde et seksuelt forhold, giver ham ingen ejerrettigheder over hende.

Enig, men de kan have været i seng sammen dagen før, det ved vi ikke. Han har stadig ikke ejerettigheder over hende, men det kan jo måske forklare hvorfor han tror at hun ikke ville have noget imod at få hans hånd ned i trusserne.

TVR 2 skrev, 1 time siden:

SF er et parti der står på offerets eller gerningsmandens side.

SF er helt generelt et ret pragmatisk parti, så det er ikke sort hvidt, om man står på den ene eller den anden side. Hvilket er præcis hvad SF har gjort her. At det kunne være håndteret bedre, ved f.eks. at lige tage en snak med Lotte Kofoed, for at forklare at han blev ansat, bliver vi ikke uenige om.

Skrevet
Bear skrev, for 53 minutter siden:

Enig, men de kan have været i seng sammen dagen før, det ved vi ikke. Han har stadig ikke ejerettigheder over hende, men det kan jo måske forklare hvorfor han tror at hun ikke ville have noget imod at få hans hånd ned i trusserne

Eller 6 måneder før, eller 5 minutter før. Det er nemt at gisne om det ene og det andet, for at forsvare manden. Men factum est, manden begik et overgreb. Vi ved ikke hvad han troede. Det ved han måske heller ikke selv, ihvertfald hvis han taler sandt omkring at han ikke husker episoden.

Bear skrev, 1 time siden:

SF er helt generelt et ret pragmatisk parti, så det er ikke sort hvidt, om man står på den ene eller den anden side. Hvilket er præcis hvad SF har gjort her. At det kunne være håndteret bedre, ved f.eks. at lige tage en snak med Lotte Kofoed, for at forklare at han blev ansat, bliver vi ikke uenige om.

I SF's selvforståelse er det sikkert rigtigt, at det ikke er sort/hvidt om man står på den ene eller anden side. Jeg er dog ikke i tvivl og jeg tror også mange andre fik en opvågning. SF er sikkert på offerets side, med mindre overgrebsmanden kender nogen i toppen af partiet. Så er SF på gerningsmandens side. Principper kan bøjes efter lederens beslutning..... Eller ihvertfald indrettes efter lederens beslutning. Det er ihvertfald dét der er sket

Skrevet
MichellinMan skrev, den 21.6.2026 at 11:46:

Er enig i det meste.

Vil blot tilføje, at vi skal huske, hvad MeToo egentlig handlede om, så vi ikke bruger begrebet i flæng og udvander det. MeToo-bevægelsen handlede om overgreb og magt. Ofrene turde ikke råbe op pga. frygt for deres karrierer og sikkert også for ikke at blive taget seriøst. De involverede i denne sag havde ikke en "magt-relation". Tværtimod havde de endda haft en seksuel relation. Og der blev råbt op, og overgrebsmanden blev smidt ud.

Jeg forstår indlægget og er enig i svaret ovenfor. Det er stadig et overgreb. Men MeToo er det ikke. Det er kun for at præcisere.

Politik er ikke tilladt!

Skrevet
TVR 2 skrev, for 1 time siden:

Eller 6 måneder før, eller 5 minutter før. Det er nemt at gisne om det ene og det andet, for at forsvare manden. Men factum est, manden begik et overgreb. Vi ved ikke hvad han troede. Det ved han måske heller ikke selv, ihvertfald hvis han taler sandt omkring at han ikke husker episoden.

I SF's selvforståelse er det sikkert rigtigt, at det ikke er sort/hvidt om man står på den ene eller anden side. Jeg er dog ikke i tvivl og jeg tror også mange andre fik en opvågning. SF er sikkert på offerets side, med mindre overgrebsmanden kender nogen i toppen af partiet. Så er SF på gerningsmandens side. Principper kan bøjes efter lederens beslutning..... Eller ihvertfald indrettes efter lederens beslutning. Det er ihvertfald dét der er sket

Politik er ikke tilladt

Skrevet
Puk skrev, for 15 minutter siden:

Politik er ikke tilladt

Det er jo heller ikke politik.

Vi taler om overgreb, og hvor længe det eventuelt skal hænge på folk. Den eneste grund til at du kan læse politik ind i det, er at det så er foregået i et politisk parti. Men det er bare ikke det vi diskuterer. Det ville du vie hvis du læste indlæggene.

Skrevet

Derfor er dit indlæg stadig politisk, du kunne ikke undlade at nævne et parti, havde du gjort det, havde du ikke fået min reaktion

Skrevet
TVR 2 skrev, for 2 timer siden:

Eller også så er det sket før at man har stillet sig på begges side, det har bare ikke fået den samme opmærksomhed i medierne som det åbenbart skulle have denne gang.

Helt generelt finder jeg det voldsomt problematisk at man som mand nærmest kan ende som retssløs, det kan være ved "svære samtaler" på en arbejdsplads, med en kvindelig kollega/medarbejder, en grim skilsmisse, en konflikt på arbejdspladsen,.....

Jeg er ret glad for at vi har glasvægge ind til kontorerne hvor jeg arbejder, det gør det muligt at have en svær/ubehagelig men nødvendig samtale med en kvinde, med lukket dør, uden risiko for at man kan blive uretmæssigt anklaget for et overgreb.

Skrevet
Bear skrev, for 9 minutter siden:

Helt generelt finder jeg det voldsomt problematisk at man som mand nærmest kan ende som retssløs, det kan være ved "svære samtaler" på en arbejdsplads, med en kvindelig kollega/medarbejder, en grim skilsmisse, en konflikt på arbejdspladsen,.....

Jeg er med på hvad du mener her, men jeg synes bare ikke at mænd er retsløse. Jeg ser det mere som at kvinder nu (endelig) har noget at forsvare sig med. Det holder ikke længere at man var fuld, at man ikke husker det, at hun klædte sig provokerende, at hendes mund sagde nej men øjnene sagde ja. Der er ingen undskyldning for ikke at opføre sig ordentligt og hvis vi ikke gør, har det konsekvenser.

Bear skrev, for 20 minutter siden:

Jeg er ret glad for at vi har glasvægge ind til kontorerne hvor jeg arbejder, det gør det muligt at have en svær/ubehagelig men nødvendig samtale med en kvinde, med lukket dør, uden risiko for at man kan blive uretmæssigt anklaget for et overgreb.

Ja, det burde være standard.....

Skrevet
Puk skrev, for 4 timer siden:

Derfor er dit indlæg stadig politisk, du kunne ikke undlade at nævne et parti, havde du gjort det, havde du ikke fået min reaktion

Jeg nævnte ikke noget parti eller nogen politiker eller omtalte politik overhovedet, og jeg fik stadig din reaktion.

Det er ikke "politik" at nævne en politiker ved navn, ligesom man heller ikke diskuterer fodbold, hvis man nævner Christian Eriksen.

Skrevet

@TVR 2 jeg skulle lige til at skrive “ja endelig!! skal mænd passe på hvordan de gebærder sig ude i verdenen og deres omgang med kvinder”..

Jeg har nu i hvertfald i 23 år skulle passe på hvordan jeg henvendte mig til mænd så det ikke blev misforstået og jeg pludselig sendte signaler jeg ikke ønskede.. Jeg kan stadig som 36 årig ikke have en sommerkjole på og gå ved vejen uden at blive dyttet af uanset om jeg gå med mine børn eller bare alene🤷🏼‍♀️.. Sidst tænkte jeg ærligt “Jeg kunne være jeres mor for guds skyld”🤣🤣..

Lad mig lige sige det ikke er alle teenagedrenge der gider blive gjort opmærksom på at deres mor er pæn🫣😂..

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 6 timer siden:

Lad mig lige sige det ikke er alle teenagedrenge der gider blive gjort opmærksom på at deres mor er pæn🫣😂..

@JenniferRomantica Jeg tænker nu du tager fejl her - måske viser de det ikke fordi de er lidt flove, men inderst inde vil enhver dreng være pavestolt af, at have en "lækker" mor som hans kammerater ser op til 😂😂

Skrevet
Randers_Borger skrev, for 5 minutter siden:

@JenniferRomantica Jeg tænker nu du tager fejl her - måske viser de det ikke fordi de er lidt flove, men inderst inde vil enhver dreng være pavestolt af, at have en "lækker" mor som hans kammerater ser op til 😂😂

Lige mine unger har travlt nok med at bevise og forsvarer at jeg “faktisk ER deres mor”😝🤣.. Ikke deres søster🤷🏼‍♀️..

Bare i dag var jeg på sygehuset med min mindste og foran os gå en mor og far med deres barn og så siger lægen foran dem “orv det da vist hele familien der er på tur i dag, kan de to store børn måske sidde og vente herude foran”🤣🤣🤣.. Måtte grinene fortælle at jeg ikke var deres barn men moren til “det store barn” og at vi skulle ind ved lægen ved siden af😝🫣😂😂.. Hun var MEGET undskyldende😂..

Skrevet
  • Author

@JenniferRomantica Den var sød 😂😂😂

Jeg har ikke mødt dig IRL, men jeg er helt sikker på, at du er en rigtig "lækkermås" - og ligner en der ikke er meget over 20. Og så havner man jo let i lidt forvirring ❤️❤️

P.s. Nej, det var IKKE ment som en "krænkelse" af dig, tvært imod 😉😉

Skrevet

Ja du griner @Randers_Borger men jeg er for Guds skyld 36 år😬.. Jeg burde ikke kunne forveksles med et barn.. Det imod naturens love🤣😂🤣.. Og alligevel sker det bare tit.. For 5 dage siden måtte han forsvarer at jeg altså ER hans mor overfor en hel flok på sportspladsen fordi jeg gik forbi og råbte “Hej bassemand hygger i jer.?”😝😂.. Min veninde skraldgrinte da vi kunne hører de andre sige “hvem var det.?” Og min mindste sige “min mor” og dem sige “ej det var ikke din mor”🤣..

Ps jeg er meget svær at krænke😋..

Skrevet
Randers_Borger skrev, for 36 minutter siden:

@JenniferRomantica Uanset misforståeleserne, må det da være skønt at være "ung" sammen med sine børn 😉 Hvor gamle er dine børn egentlig??

Mine børn er 20 (snart 21), 16 og 12 år💃..

Nu vil jeg ikke afsporer for meget.. Men jeg kan afslører at der nok er et lidt rosenrødt billede skabt af det med at være ung med sine børn.. Realiteten er lidt mindre spændende nok mest for børnene💁‍♀️☺️.. Især det med at ens mor aldrig bare automatisk bliver set som ens mor😝😂..

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.