Hop til indhold

Om at have en GP kæreste

Featured Replies

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 13 timer siden:

@latinas4ever øhm.. Kan nok ikke svarer uden det bliver meget privat😅.. Men jeg har taget valg der “kostede” mig noget..

Det kan jeg heller ikke, men hendes situation ligner ikke din, det er svært at sammenligne. Det er en anden pris. Med mindre det var viiirkelig uforsvarligt det du gjorde.

Det svært fordi nogle piger har to verdener og der er spørgsmålet lidt om man er en del af begge eller kun den ene og hvilken en af dem hvis det er tilfældet..

Jeg er også lidt i tvivl men jeg har trods alt talt med hendes nærmeste familie, nærmere end søstre. Men det er lidt tid siden.

Hvordan reagerede hun på at du ikke ville/kunne hjælpe hende økonomisk.?

Hun blev indigneret og sagde at hun ikke er sammen med mig for penge men fordi hun er glad når vi er sammen og ikke tænker på hendes bekymringer. Hun sagde også at i hendes hjemland er det almindeligt at mænd tager sig økonomisk af deres partner. Jeg svarede at vi jo ikke er gift eller har børn.

Hun spurgte om det er fordi jeg ikke stoler på hende. Hvis det var omvendt, hvis jeg manglede noget og hun kunne hjælpe mig så ville hun give mig alt jeg bad om. Jeg nikkede og sagde tak. Sagde det ikke men jeg synes altså det er en nem ting at sige. Jeg tænker at hun jo også er ung. Hun spurgte hvad jeg ville have hvis hun vandt i lotteriet. Jeg sagde at så vil jeg gerne have en chokolade. Det var ikke det hun ville høre så jeg fandt jeg på en finere gave.

RealFedeAbe skrev, for 6 timer siden:

@latinas4ever Jeg føler det er værd at have i mente, at kvinder i nogle kulturer har en tendens til ganske enkelt at søge mænd som provider best økonomisk. Sådan er det i hvert fald i Jamaica, og jeg kunne forestille mig noget lignende nogen steder i Europa.

Jeg tror du har ret i at det er noget kulturelt, det har jeg også oplevet før. Jeg tror ikke hun vil være sammen med nogen hvis de ikke har en stabil økonomi. Det er medvirkende til den usikkerhed jeg føler, der er altid nogen der har mere. Hun har ikke sagt det direkte men hun har (hen af vejen) spurgt til værdier og indtægt.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 47 minutter siden:

Jeg tror ikke hun vil være sammen med nogen hvis de ikke har en stabil økonomi. Det er medvirkende til den usikkerhed jeg føler, der er altid nogen der har mere. Hun har ikke sagt det direkte men hun har (hen af vejen) spurgt til værdier og indtægt.

@RealFedeAbe har en pointe i, at økonomi og bedre levevilkår er en kæmpe motivation for mange af pigerne fra de fattigere lande. I Danmark har vi generelt ikke den store indsigt i, hvad det vil sige at være fattig, og hvad folk er villige til for at slippe ud af fattigdom.

På den anden side: Hvis hun reelt kunne være interesseret i et forhold med dig, hvor hun tilmed opgiver sin indtægt som sexsælger, så er det vel ikke helt uforståeligt, at hun søger lidt indsigt i, om din økonomiske formåen står mål med det, som du fortæller hende.

Hun ville jo være ret ilde stedt, hvis du overfor hende gav den gas med at bruge en masse penge, men i virkeligheden levede for lånte midler, og det kun var et spørgsmål om tid, førend korthuset økonomisk set ville falde sammen. Ikke at jeg antyder, at det er tilfældet for dig, men du forstår sikkert godt min pointe.

Skrevet

@latinas4ever det lyder som om hun er i en situation du skal vurderer om du vil fanges i🤷‍♀️.. Det lyder ikke som noget hun kommer ud af lige foreløbig..

Det kunne godt lyde som om at dit “jeg kan ikke hjælpe mere” er kommet sammen med “fordi jeg tror du måske udnytter mig” eller noget der kan tolkes som sådan.. Der havde jeg nok, havde jeg været dig, bare forklaret at jeg ikke var i en økonomisk situation der tillod mig at hjælpe hende de næste par år..

Havde jeg været en “svindler” eller hvad man skal kalde det - der fik besked på at du lige skulle se det an lidt for at være sikker på jeg var seriøs - så havde jeg tænkt “jeg holder ved så åbner han kassen igen på et tidspunkt for jeg har allerede brugt lang tid i forholdet” hvorimod det andet havde nok fået mig til at stoppe forholdet stille og roligt fordi der bare ikke var mere at hente..

Jeg ved ikke om i bor sammen eller sover sammen hver dag eller hvordan jeres forhold egentlig er indrettet men uanset hvordan og hvorledes så det jo ikke meningen at du bare skal mærke ret og følge hendes forventninger blindt.. Det virker bare lidt nemt at sige “jamen der hvor jeg kommer fra der udnytter alle kvinder deres mænd” og så det bare sådan det er eller😅.? Forstår ikke lige hvordan det retfærdiggøre noget som helst..

Skrevet

Jeg har kun erfaringer med thai kvinder -når man er en følsom mand skal, man passe ekstra godt på sig selv -og stole på din mavefornemmelse... Jeg er blevet skuffet/snydt/hold for nar, og følt mig som en hanrej, og alt det i mellem. Haft mange tanker som ts -og troet/håbet på det bedste. Jeg har været/er meget naiv -og tager gerne chancer. Gp er også mennesker med følelser, men deres kultur/tillærte businesslivssyn er ofte nedtonet i starten -og man tror virkelig der er følelser, og de vil have en -og man skal virkelig være i kontrol med sine følelser for ikke falde for deres charme -og blive forelsket/åben for tegnedrengen -og næste høre bryllupsklokkerne ringe ude i nær fremtid.

Tiden er din ven, det viser sig over tid -prøv det af, men lad være, at gå med en dårlig mavefornemmelse -hvad er det du vil -har du det godt lige nu med det... Være ærlig overfor dig selv og hende -stol på din egen dømmekraft. Lær af dine erfaringer -lad være, at lade andre behandle dig dårlig/udnytte dig -bare fordi du er følsom. Eller tag en beslutning være realistisk -nyd det så længe det er fedt, når det bliver for komplicerede/ufedt skal du så forsætte og hvorfor... Hvis i ikke har et fælles sprog -og i ikke sørger for-/har vilje til- at få det, så er det ingen fremtid for et seriøst forhold. Mange gp har flere "kærester"/forsørger...

Held og lykke;-)

Skrevet

Selvfølgelig kan der opstå forelskelse og kærlighed mellem en GP og en kunde, men man skal være meget opmærksom på, hvad det er, man forelsker sig i. Ikke mindst, hvis pigen kommer fra et mindre velstillet land med andre kulturelle normer.

Mødet med en GP vil nemlig ofte være en relation, hvor manden tiltrækkes af at være sammen med en yngre og mere tiltrækkende kvinde, end han normalt ville kunne score i sin danske omgangskreds. Endda en kvinde, som giver ham det sexliv, han ønsker (og betaler for). Modsat vil kvinden være tiltrukket af mandens status i form af ikke mindst økonomisk tryghed og adgang til et bedre liv rent materielt. Måske er det det, hun i virkeligheden er her for at opsøge.

Hvis man baserer et forhold på disse i øvrigt helt reelle motiver, kan man ikke forvente, at det vil overleve, hvis forudsætningerne bortfalder, fordi man forsøger at skabe en mere ligeværdigt relation efter danske normer. Mange ægteskaber mellem danske mænd og især kvinder fra Thailand fungerer netop, fordi de bevarer denne rollefordeling.

Så derfor er mit råd at være bevidst om denne skævhed i relationen, og acceptere det.

Uanset hvad, så vil det være kompliceret:

• Vil kvinden opgive sin GP-tilværelse og leve et "normalt" liv med manden - som tilsvarende stopper med at se andre kvinder?

• Vil manden acceptere, at kvinden fortsætter som GP og indgå i det hemmelige dobbeltliv, som er et vilkår for de fleste GP'er?

• Eller fortsætter man bare to forskellige tilværelser, blot med en privat relation?

Det sidste er ikke så farligt...

Redigeret af køb dansk

Skrevet

"Mange ægteskaber mellem danske mænd og især kvinder fra Thailand fungerer netop, fordi de bevarer denne rollefordeling.

Så derfor er mit råd at være bevidst om denne skævhed i relationen, og acceptere det."

Kvinder fra thailand/andre lande er også meget forskellige... En del er faktisk veluddannet -dette afspejler sig desværre sjældent i det arbejde de er kvalificerede til -i form af høj løn (i thailand) -ligesom os vil de gerne tjene en god løn -som er nærmest umuligt, hvis de ikke bliver selvstændig. Derfor kan det være svært, at forstille sig det er anderledes i danmark... Når de finder ud af, at de faktisk kan tjene deres egen penge (velbetalt almindeligt job) og have penge til, at sende til familien, hvis det er det de vælger.

Hvis man "accepter" "skævhed" i "relationen" -hvordan kan det så være et velfungerende forhold i danmark -hvor man skal være, så ligeværdige, og ikke mere end den anden. Man skal være bevist om udgangspunktet -men det skal ikke være en sovepude! -Det er vigtigt at kvinden bliver integreret, og ikke bliver fastholdt i rollen hun havde, da hun kom til landet -gp/-eller blive forsørget. Samtidigt har manden ikke "købt en kone" (selv om nogen måske har) realiteten/sandheden må/kommer på bordet før eller siden... Hvis manden har de rette intentioner/følelser for sin kvinde -vil han sørger for hun bliver velintegreret hurtigst muligt. Og på den måde styrke både sit forhold, og sin kvinde. Alt andet er en illusion og ikke holdbart...

(14års ægteskab med en thai)

Skrevet
latinas4ever skrev, for 22 timer siden:

Hun blev indigneret og sagde at hun ikke er sammen med mig for penge men fordi hun er glad når vi er sammen og ikke tænker på hendes bekymringer.1 Hun sagde også at i hendes hjemland er det almindeligt at mænd tager sig økonomisk af deres partner.2 Jeg svarede at vi jo ikke er gift eller har børn.

Hun spurgte om det er fordi jeg ikke stoler på hende. Hvis det var omvendt, hvis jeg manglede noget og hun kunne hjælpe mig så ville hun give mig alt jeg bad om. Jeg nikkede og sagde tak. Sagde det ikke men jeg synes altså det er en nem ting at sige. Jeg tænker at hun jo også er ung. Hun spurgte hvad jeg ville have hvis hun vandt i lotteriet. Jeg sagde at så vil jeg gerne have en chokolade. Det var ikke det hun ville høre så jeg fandt jeg på en finere gave.3

1. Altså, hun lægger jo vægt på at hun er glad for den relation i har. Det faktum skal du kunne hvile i, hvis du gerne vil have det godt i jeres forhold, men det ER svært.

2. Jeg tænker at i er nød til at forventningsafstemme hvordan jeres fælles økonomi skal se ud, og hvor meget det forventes at i hver især bidrager, hvis i blev gift.

3. Jeg fornemmer du er lidt en "provider/giver" personlighed. Altså, at du er glad for at være omsorgsfuld og givende overfor din partner. Husk at tænke på det signal du selv sender, ved at sige du ikke rigtig ønskede dig noget specielt. Hvis du opretholder en stoisk og 'du behøver ikke at give mig gaver' adfærd overfor hende, så tilrettelægger hun jo også sin adfærd til at matche din.

Men oprigtigt, jeg håber du finder en løsning som du ender med at blive glad for ^^

Skrevet

Jeg har mødt en del thai-kvinder, som ofte spørger, om jeg er single. En af dem har ligefrem spurgt, om jeg kunne forestille mig at gifte mig med hende. Det er endda en kvinde, som er ret kendt og eftertragtet herinde, og som er omkring 20 år yngre end mig.

Jeg har dog altid slået det lidt hen, fordi jeg – ligesom mange andre – er meget forsigtig.

Når det er sagt, kan jeg godt se mig selv indgå i et forhold med en GP på sigt, hvis den rette kemi og kærlighed er der.

Faktisk tænker jeg, at det kan være en fordel, at man har mødt hinanden gennem en klinik. Så kender man allerede hinandens baggrund, og ingen af parterne behøver at forklare eller skjule noget. Det giver et mere ærligt udgangspunkt og en gensidig forståelse fra starten.

Skrevet
  • Author

Vi var ude og spise og fik en lang snak bagefter. Vi har også talt lidt før men det er svært af forskellige årsager. Hun tog initiativ til snakken. Hun gav mig 500 kroner og sagde at hun er bekymret for at jeg bliver træt af hende på grund af hendes situation og at det ville gøre mit liv nemmere. Så sagde hun igen at hun ikke er sammen med mig for penge, og at hvis jeg var kunde så ville det koste mig næsten 50 000 kroner per døgn. Jeg svarede at jeg heller ikke er sammen med hende for pengenes skyld. Måske kan man ikke stille det op på den måde men jeg hører det mere som at jeg skal huske at hun er noget værd.

Fik luftet at jeg savner en plan for vores forhold men at det virker uoverskueligt. Jeg sagde også at jeg var bekymret for om hun fandt en yngre mand. Hun sagde nej og at jeg stadig er ung. Hun spurgte hvorfor jeg er så bekymret. Jeg fik forklaret at det er de ting jeg nævnte, men at jeg også har fået nogen følelser jeg ikke har haft i noget tid og at det også kan være svært.

Til sidst spurgte hun, lidt overraskende, hvor meget jeg tjener. Og derefter hvad minimumslønnen er. Jeg tolker det som at hun overvejer hvad vi kan tjene samlet set. Vi var stadig ude, men så gav hun mig fransk. Jeg er stadig usikker men jeg er glad for at vi er kommet mere i gang med at tale om det.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.