Hop til indhold

Om at have en GP kæreste

Featured Replies

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 13 timer siden:

@latinas4ever øhm.. Kan nok ikke svarer uden det bliver meget privat😅.. Men jeg har taget valg der “kostede” mig noget..

Det kan jeg heller ikke, men hendes situation ligner ikke din, det er svært at sammenligne. Det er en anden pris. Med mindre det var viiirkelig uforsvarligt det du gjorde.

Det svært fordi nogle piger har to verdener og der er spørgsmålet lidt om man er en del af begge eller kun den ene og hvilken en af dem hvis det er tilfældet..

Jeg er også lidt i tvivl men jeg har trods alt talt med hendes nærmeste familie, nærmere end søstre. Men det er lidt tid siden.

Hvordan reagerede hun på at du ikke ville/kunne hjælpe hende økonomisk.?

Hun blev indigneret og sagde at hun ikke er sammen med mig for penge men fordi hun er glad når vi er sammen og ikke tænker på hendes bekymringer. Hun sagde også at i hendes hjemland er det almindeligt at mænd tager sig økonomisk af deres partner. Jeg svarede at vi jo ikke er gift eller har børn.

Hun spurgte om det er fordi jeg ikke stoler på hende. Hvis det var omvendt, hvis jeg manglede noget og hun kunne hjælpe mig så ville hun give mig alt jeg bad om. Jeg nikkede og sagde tak. Sagde det ikke men jeg synes altså det er en nem ting at sige. Jeg tænker at hun jo også er ung. Hun spurgte hvad jeg ville have hvis hun vandt i lotteriet. Jeg sagde at så vil jeg gerne have en chokolade. Det var ikke det hun ville høre så jeg fandt jeg på en finere gave.

RealFedeAbe skrev, for 6 timer siden:

@latinas4ever Jeg føler det er værd at have i mente, at kvinder i nogle kulturer har en tendens til ganske enkelt at søge mænd som provider best økonomisk. Sådan er det i hvert fald i Jamaica, og jeg kunne forestille mig noget lignende nogen steder i Europa.

Jeg tror du har ret i at det er noget kulturelt, det har jeg også oplevet før. Jeg tror ikke hun vil være sammen med nogen hvis de ikke har en stabil økonomi. Det er medvirkende til den usikkerhed jeg føler, der er altid nogen der har mere. Hun har ikke sagt det direkte men hun har (hen af vejen) spurgt til værdier og indtægt.

• Svar 56
  • Visninger 4.3k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Jeg har da en enkel mand jeg hygger med uden penge skifter hænder selvom han startede med at besøge mig (mange gange) på jobbet😋.. Forholdsvismæssigt kunne det faktisk meget godt minde om det der bliv

• KalundborgMature
    KalundborgMature

Har i datet en GP? Ja, brunch og private samtaler adskillige gange ugentligt 😉 Har lyst til at tage springet, men noget holder mig tilbage 😀 Hun er dejlig, men tænker på reaktion fra venner, kollegaer

• Massage-testeren
    Massage-testeren

Hvorfor skulle det være fiktion ... Jeg kender en der har datede en GP de er nu gift og har børn , jeg er en af de få der ved hun har en fortid som GP .. og det kan i så spekulere over hvordan jeg ved

Skrevet
latinas4ever skrev, for 47 minutter siden:

Jeg tror ikke hun vil være sammen med nogen hvis de ikke har en stabil økonomi. Det er medvirkende til den usikkerhed jeg føler, der er altid nogen der har mere. Hun har ikke sagt det direkte men hun har (hen af vejen) spurgt til værdier og indtægt.

@RealFedeAbe har en pointe i, at økonomi og bedre levevilkår er en kæmpe motivation for mange af pigerne fra de fattigere lande. I Danmark har vi generelt ikke den store indsigt i, hvad det vil sige at være fattig, og hvad folk er villige til for at slippe ud af fattigdom.

På den anden side: Hvis hun reelt kunne være interesseret i et forhold med dig, hvor hun tilmed opgiver sin indtægt som sexsælger, så er det vel ikke helt uforståeligt, at hun søger lidt indsigt i, om din økonomiske formåen står mål med det, som du fortæller hende.

Hun ville jo være ret ilde stedt, hvis du overfor hende gav den gas med at bruge en masse penge, men i virkeligheden levede for lånte midler, og det kun var et spørgsmål om tid, førend korthuset økonomisk set ville falde sammen. Ikke at jeg antyder, at det er tilfældet for dig, men du forstår sikkert godt min pointe.

Skrevet

@latinas4ever det lyder som om hun er i en situation du skal vurderer om du vil fanges i🤷‍♀️.. Det lyder ikke som noget hun kommer ud af lige foreløbig..

Det kunne godt lyde som om at dit “jeg kan ikke hjælpe mere” er kommet sammen med “fordi jeg tror du måske udnytter mig” eller noget der kan tolkes som sådan.. Der havde jeg nok, havde jeg været dig, bare forklaret at jeg ikke var i en økonomisk situation der tillod mig at hjælpe hende de næste par år..

Havde jeg været en “svindler” eller hvad man skal kalde det - der fik besked på at du lige skulle se det an lidt for at være sikker på jeg var seriøs - så havde jeg tænkt “jeg holder ved så åbner han kassen igen på et tidspunkt for jeg har allerede brugt lang tid i forholdet” hvorimod det andet havde nok fået mig til at stoppe forholdet stille og roligt fordi der bare ikke var mere at hente..

Jeg ved ikke om i bor sammen eller sover sammen hver dag eller hvordan jeres forhold egentlig er indrettet men uanset hvordan og hvorledes så det jo ikke meningen at du bare skal mærke ret og følge hendes forventninger blindt.. Det virker bare lidt nemt at sige “jamen der hvor jeg kommer fra der udnytter alle kvinder deres mænd” og så det bare sådan det er eller😅.? Forstår ikke lige hvordan det retfærdiggøre noget som helst..

Skrevet

Jeg har kun erfaringer med thai kvinder -når man er en følsom mand skal, man passe ekstra godt på sig selv -og stole på din mavefornemmelse... Jeg er blevet skuffet/snydt/hold for nar, og følt mig som en hanrej, og alt det i mellem. Haft mange tanker som ts -og troet/håbet på det bedste. Jeg har været/er meget naiv -og tager gerne chancer. Gp er også mennesker med følelser, men deres kultur/tillærte businesslivssyn er ofte nedtonet i starten -og man tror virkelig der er følelser, og de vil have en -og man skal virkelig være i kontrol med sine følelser for ikke falde for deres charme -og blive forelsket/åben for tegnedrengen -og næste høre bryllupsklokkerne ringe ude i nær fremtid.

Tiden er din ven, det viser sig over tid -prøv det af, men lad være, at gå med en dårlig mavefornemmelse -hvad er det du vil -har du det godt lige nu med det... Være ærlig overfor dig selv og hende -stol på din egen dømmekraft. Lær af dine erfaringer -lad være, at lade andre behandle dig dårlig/udnytte dig -bare fordi du er følsom. Eller tag en beslutning være realistisk -nyd det så længe det er fedt, når det bliver for komplicerede/ufedt skal du så forsætte og hvorfor... Hvis i ikke har et fælles sprog -og i ikke sørger for-/har vilje til- at få det, så er det ingen fremtid for et seriøst forhold. Mange gp har flere "kærester"/forsørger...

Held og lykke;-)

Skrevet

Selvfølgelig kan der opstå forelskelse og kærlighed mellem en GP og en kunde, men man skal være meget opmærksom på, hvad det er, man forelsker sig i. Ikke mindst, hvis pigen kommer fra et mindre velstillet land med andre kulturelle normer.

Mødet med en GP vil nemlig ofte være en relation, hvor manden tiltrækkes af at være sammen med en yngre og mere tiltrækkende kvinde, end han normalt ville kunne score i sin danske omgangskreds. Endda en kvinde, som giver ham det sexliv, han ønsker (og betaler for). Modsat vil kvinden være tiltrukket af mandens status i form af ikke mindst økonomisk tryghed og adgang til et bedre liv rent materielt. Måske er det det, hun i virkeligheden er her for at opsøge.

Hvis man baserer et forhold på disse i øvrigt helt reelle motiver, kan man ikke forvente, at det vil overleve, hvis forudsætningerne bortfalder, fordi man forsøger at skabe en mere ligeværdigt relation efter danske normer. Mange ægteskaber mellem danske mænd og især kvinder fra Thailand fungerer netop, fordi de bevarer denne rollefordeling.

Så derfor er mit råd at være bevidst om denne skævhed i relationen, og acceptere det.

Uanset hvad, så vil det være kompliceret:

• Vil kvinden opgive sin GP-tilværelse og leve et "normalt" liv med manden - som tilsvarende stopper med at se andre kvinder?

• Vil manden acceptere, at kvinden fortsætter som GP og indgå i det hemmelige dobbeltliv, som er et vilkår for de fleste GP'er?

• Eller fortsætter man bare to forskellige tilværelser, blot med en privat relation?

Det sidste er ikke så farligt...

Redigeret af køb dansk

Skrevet

"Mange ægteskaber mellem danske mænd og især kvinder fra Thailand fungerer netop, fordi de bevarer denne rollefordeling.

Så derfor er mit råd at være bevidst om denne skævhed i relationen, og acceptere det."

Kvinder fra thailand/andre lande er også meget forskellige... En del er faktisk veluddannet -dette afspejler sig desværre sjældent i det arbejde de er kvalificerede til -i form af høj løn (i thailand) -ligesom os vil de gerne tjene en god løn -som er nærmest umuligt, hvis de ikke bliver selvstændig. Derfor kan det være svært, at forstille sig det er anderledes i danmark... Når de finder ud af, at de faktisk kan tjene deres egen penge (velbetalt almindeligt job) og have penge til, at sende til familien, hvis det er det de vælger.

Hvis man "accepter" "skævhed" i "relationen" -hvordan kan det så være et velfungerende forhold i danmark -hvor man skal være, så ligeværdige, og ikke mere end den anden. Man skal være bevist om udgangspunktet -men det skal ikke være en sovepude! -Det er vigtigt at kvinden bliver integreret, og ikke bliver fastholdt i rollen hun havde, da hun kom til landet -gp/-eller blive forsørget. Samtidigt har manden ikke "købt en kone" (selv om nogen måske har) realiteten/sandheden må/kommer på bordet før eller siden... Hvis manden har de rette intentioner/følelser for sin kvinde -vil han sørger for hun bliver velintegreret hurtigst muligt. Og på den måde styrke både sit forhold, og sin kvinde. Alt andet er en illusion og ikke holdbart...

(14års ægteskab med en thai)

Skrevet
latinas4ever skrev, for 22 timer siden:

Hun blev indigneret og sagde at hun ikke er sammen med mig for penge men fordi hun er glad når vi er sammen og ikke tænker på hendes bekymringer.1 Hun sagde også at i hendes hjemland er det almindeligt at mænd tager sig økonomisk af deres partner.2 Jeg svarede at vi jo ikke er gift eller har børn.

Hun spurgte om det er fordi jeg ikke stoler på hende. Hvis det var omvendt, hvis jeg manglede noget og hun kunne hjælpe mig så ville hun give mig alt jeg bad om. Jeg nikkede og sagde tak. Sagde det ikke men jeg synes altså det er en nem ting at sige. Jeg tænker at hun jo også er ung. Hun spurgte hvad jeg ville have hvis hun vandt i lotteriet. Jeg sagde at så vil jeg gerne have en chokolade. Det var ikke det hun ville høre så jeg fandt jeg på en finere gave.3

1. Altså, hun lægger jo vægt på at hun er glad for den relation i har. Det faktum skal du kunne hvile i, hvis du gerne vil have det godt i jeres forhold, men det ER svært.

2. Jeg tænker at i er nød til at forventningsafstemme hvordan jeres fælles økonomi skal se ud, og hvor meget det forventes at i hver især bidrager, hvis i blev gift.

3. Jeg fornemmer du er lidt en "provider/giver" personlighed. Altså, at du er glad for at være omsorgsfuld og givende overfor din partner. Husk at tænke på det signal du selv sender, ved at sige du ikke rigtig ønskede dig noget specielt. Hvis du opretholder en stoisk og 'du behøver ikke at give mig gaver' adfærd overfor hende, så tilrettelægger hun jo også sin adfærd til at matche din.

Men oprigtigt, jeg håber du finder en løsning som du ender med at blive glad for ^^

Skrevet

Jeg har mødt en del thai-kvinder, som ofte spørger, om jeg er single. En af dem har ligefrem spurgt, om jeg kunne forestille mig at gifte mig med hende. Det er endda en kvinde, som er ret kendt og eftertragtet herinde, og som er omkring 20 år yngre end mig.

Jeg har dog altid slået det lidt hen, fordi jeg – ligesom mange andre – er meget forsigtig.

Når det er sagt, kan jeg godt se mig selv indgå i et forhold med en GP på sigt, hvis den rette kemi og kærlighed er der.

Faktisk tænker jeg, at det kan være en fordel, at man har mødt hinanden gennem en klinik. Så kender man allerede hinandens baggrund, og ingen af parterne behøver at forklare eller skjule noget. Det giver et mere ærligt udgangspunkt og en gensidig forståelse fra starten.

Skrevet
  • Author

Vi var ude og spise og fik en lang snak bagefter. Vi har også talt lidt før men det er svært af forskellige årsager. Hun tog initiativ til snakken. Hun gav mig 500 kroner og sagde at hun er bekymret for at jeg bliver træt af hende på grund af hendes situation og at det ville gøre mit liv nemmere. Så sagde hun igen at hun ikke er sammen med mig for penge, og at hvis jeg var kunde så ville det koste mig næsten 50 000 kroner per døgn. Jeg svarede at jeg heller ikke er sammen med hende for pengenes skyld. Måske kan man ikke stille det op på den måde men jeg hører det mere som at jeg skal huske at hun er noget værd.

Fik luftet at jeg savner en plan for vores forhold men at det virker uoverskueligt. Jeg sagde også at jeg var bekymret for om hun fandt en yngre mand. Hun sagde nej og at jeg stadig er ung. Hun spurgte hvorfor jeg er så bekymret. Jeg fik forklaret at det er de ting jeg nævnte, men at jeg også har fået nogen følelser jeg ikke har haft i noget tid og at det også kan være svært.

Til sidst spurgte hun, lidt overraskende, hvor meget jeg tjener. Og derefter hvad minimumslønnen er. Jeg tolker det som at hun overvejer hvad vi kan tjene samlet set. Vi var stadig ude, men så gav hun mig fransk. Jeg er stadig usikker men jeg er glad for at vi er kommet mere i gang med at tale om det.

Skrevet

Jeg har haft to kærester fra Brasilien, som begge er sexarbejdere. Den første viste sig at være følelsesforladt og forvekslede penge med kærlighed.

Den nuværende er helt anderledes. Hun er åben og ærlig, fortæller mig om sine kunder og jobs og er i gang med at spare op til at besøge mig i DK. Jeg har af og til hjulpet hende økonomisk, men hun viser tydeligt, at det ikke er pengene, der er det vigtigste. Jeg har kendt hende i over to år, og vi skriver sammen dagligt.
Vi har snakket om det med, at hun er GP. Min indstilling er, at jeg vidste det fra starten, så jeg kan ikke rigtigt klage over, hvad hun laver. Det var trods alt den måde vi mødtes i sin tid. Hun vil selv gerne ud af branchen. Efter danske forhold er hun ung og smuk, men efter brasilanske forhold er hun ved at være for gammel.

Der er stor forskel på sex for penge og sex for kærlighed, og nogle mennesker kan godt adskille det - De fleste mænd herinde gør det sandsynligvis (en del vil synes, det er ok, at de selv køber sex, men samtidig at det er forargeligt, hvis deres kone/kæreste sælger)

Min kæreste og jeg taler ikke samme sprog. Hun taler meget lidt engelsk og jeg taler meget lidt portugisisk, men så længe vi begge er opmærksomme på at oversættelser kan indeholde fejl, fungerer det fint. I en periode har jeg brugt AI til at hjælpe med at forstå de bagvedliggende hensigter baseret på analyser af vores kommunikation og chatlogs. Det har været en godt hjælp, men den er ikke længere nødvendig.

Uanset hvad, er det umuligt at inddrage alle aspekter på en måde, så alle forstår det. Det kan kun du selv @latinas4ever , så tag hvad du kan bruge af hvad folk skriver. Held og lykke!

Skrevet
  • Author

Jeg kan ikke lide at beskrive hendes personlige forhold da jeg har skrevet en del anmeldelser af hvad jeg i nogen tilfælde ved er hendes kollegaer. Men jeg kan måske vende den om. Jeg er i tvivl om jeg kan forsørge hende lige nu og det er på trods af en god økonomi og at jeg sparer en væsentlig GP post og at hun kan bo hos mig. Hvis jeg kan så handler det også om hvad jeg er villig til og hvor fasttømrede vi er.

Den_glade_amatør skrev, den 9.6.2026 at 00:00:

@RealFedeAbe har en pointe i, at økonomi og bedre levevilkår er en kæmpe motivation for mange af pigerne fra de fattigere lande. I Danmark har vi generelt ikke den store indsigt i, hvad det vil sige at være fattig, og hvad folk er villige til for at slippe ud af fattigdom.

Nej, det er tydeligt at nogen ikke har så god indsigt i det. Fattigdom dækker over konkrete problemer relateret til ting som f.eks. sundhed, uddannelse, familie, kultur, sprog, fordomme, personlige ressourcer, vaner, økonomi, jobmuligheder, statsborgerskab, opholdstilladelse, rettigheder og forvaltning, ekskærester, misbrug, m.m.

JenniferRomantica skrev, den 9.6.2026 at 00:33:

@latinas4ever det lyder som om hun er i en situation du skal vurderer om du vil fanges i🤷‍♀️.. Det lyder ikke som noget hun kommer ud af lige foreløbig..

Det tror jeg heller ikke hun gør foreløbigt. Det påvirker også indirekte mit liv.

JenniferRomantica skrev, den 9.6.2026 at 00:33:

Jeg ved ikke om i bor sammen eller sover sammen hver dag eller hvordan jeres forhold egentlig er indrettet men uanset hvordan og hvorledes så det jo ikke meningen at du bare skal mærke ret og følge hendes forventninger blindt..

Hun overnatter on and off. Det gør det svært at planlægge min kalender.

Møffe skrev, den 9.6.2026 at 08:50:

Tiden er din ven, det viser sig over tid -prøv det af, men lad være, at gå med en dårlig mavefornemmelse -hvad er det du vil -har du det godt lige nu med det... Være ærlig overfor dig selv og hende -stol på din egen dømmekraft. Lær af dine erfaringer -lad være, at lade andre behandle dig dårlig/udnytte dig -bare fordi du er følsom. Eller tag en beslutning være realistisk

Jeg har det også som du skriver med at være følsom. Jeg er meget enig i at tiden er på min side, på den måde at hvis vi er sammen i tilstrækkelig lang tid og jeg ikke giver hende penge så må hun jo have en interesse i vores relation. Men det er svært for mig fordi jeg er i en slags midtvejskrise hvor jeg føler jeg løber tør for tid. Tiden går for hurtigt. Jeg har nogen mål og ønsker og vores forhold og måden det er på er et af dem. Det går mig meget på. Jeg har det svært med usikkerheden. Jeg føler vi som par sidder fast og at det ikke handler om vilje. Måske er det i virkeligheden også et af mine problemer, at jeg føler et pres for at der skal ske noget.

Møffe skrev, den 9.6.2026 at 08:50:

Mange gp har flere "kærester"/forsørger...

Ja, har ikke haft andre GP kærester men det har jeg også oplevet kan være tilfældet med andre GPer.

køb dansk skrev, den 9.6.2026 at 10:17:

Modsat vil kvinden være tiltrukket af mandens status i form af ikke mindst økonomisk tryghed og adgang til et bedre liv rent materielt. Måske er det det, hun i virkeligheden er her for at opsøge.

Hun er åben om at hun ikke kan lide Spanien fordi lønningerne er for lave og udgifterne for høje, og der er i følge hende også racisme mod latinoer. Det er et vilkår i vores relation at hun har et ønske om en bedre økonomi. Jeg formoder det også var afgørende for hende at hun føler jeg kan være en del af det.

køb dansk skrev, den 9.6.2026 at 10:17:
  • Eller fortsætter man bare to forskellige tilværelser, blot med en privat relation?

Jeg har brug for at vi på et tidspunkt enten deler tilværelse eller går fra hinanden. Uanset mine følelser for hende ønsker jeg at vi er et par. Jeg bryder mig ikke om at det bliver halvt. Jeg har også nogen følelser for hende og så ønsker jeg at vi er mere fælles end vi er lige nu. Det er også det hun siger hun ønsker.

Møffe skrev, den 9.6.2026 at 12:40:

Hvis manden har de rette intentioner/følelser for sin kvinde -vil han sørger for hun bliver velintegreret hurtigst muligt. Og på den måde styrke både sit forhold, og sin kvinde.

Ja, jeg vil også meget gerne hjælpe hende med at blive integreret og at vi får et så ligeværdigt forhold som muligt. Jeg kan hjælpe med mange ting. Men hvis hun er velintegreret så løser det ikke nødvendigvis hendes økonomiske problemer.

Skrevet
  • Author
yrghh skrev, for 10 timer siden:

Jeg har haft to kærester fra Brasilien, som begge er sexarbejdere.

Jeg kan godt se hvad du mener med at det er svært at klage over at hun har det arbejde når man mødtes på den måde. Og hvis hun ikke har det arbejde så er det meget individuelt hvad alternativet så er. Uden at kende hende så kan det jo pludselig være at hun ikke længere har råd til at spare sammen til at besøge dig, hvis hun skifter arbejde og tjener mindre. Og der findes også mange ikke-GP jobs der ikke er fantastiske. Eller måske kan hun lide sit job.

Jeg føler heller ikke jeg kan klage over det men jeg kan have meninger om det og i sidste ende kan jeg vælge at afslutte forholdet hvis vi ikke kan blive enige hvis det bliver et tilstrækkelig stort problem for mig. Hun vil også hellere lave noget andet men det er vanskeligt i øjeblikket.

For mig er problemet ikke så meget at jeg føler forargelse over at hun sælger sex og jeg bliver heller ikke jaloux, i hvert fald når jeg ikke ser det. For mig er problemet at jeg foretrækker at sex er noget det kun er os der har. Jeg vil gerne være tæt på hende, føle mig mere sikker på at hun har lyst og at det ikke er en pligt efter arbejdet. Selvfølgelig kan det jo også være et issue i et helt almindeligt ægteskab, det kan også blive rutinepræget eller gjort for at opnå noget. Et andet problem jeg har er at hun siger hun ikke er vild med det, selv om det godt nok slet ikke var noget jeg kunne mærke som kunde, hvor hun gav god service. Jeg kan ikke lide at hun gør noget hun ikke rigtig vil. Normalt taler hun ikke om arbejdet, men jeg har selvfølgelig hørt lidt. Der er også knap så fede kunder ind i mellem. Det ville være nemmere for mig hvis hun sagde hun ikke havde noget imod det men at det bare var et arbejde eller hvis hun ligefrem var glad for det. Der er også det ved det at hun har fortalt mig om hendes drømme. Det er noget helt andet hun vil. Nogen af os mænd er jo lidt løsningsorienterede. Når hun har et ønske om at arbejde med noget andet så tænker jeg straks på hvordan det kan blive sådan, og så føler jeg på sigt at jeg er ansvarlig for det. Så har jeg ikke løst det problem.

Har du overvejet at lære brasiliansk portugisisk? Du nævner at i skriver sammen dagligt. Vi skriver også, men vi laver også telefon og video opkald. Så kommer der en ekstra dimension med, hvor det bliver mere umiddelbart og man kan udtrykke sig på en anden måde og det er en samtale. Fordelen ved at du lærer hendes sprog er dels at du ikke kan være sikker på om hun lærer engelsk selv hvis hun gerne vil, så du er sikker på det bliver gjort. Så kan du også tale med hendes netværk. Og det er også en fordel hvis du besøger hende i Brasilien. Hun vil også kunne se at du gør det for hendes skyld. Jeg har længe bare brugt et kvarter på det om dagen, fordelt ud over dagen. Brasiliansk portugisisk lyder egentlig også cool med alle de syrede vokaler, jeg synes det er sjovt at lære sprog.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 17 minutter siden:

For mig er problemet ikke så meget at jeg føler forargelse over at hun sælger sex og jeg bliver heller ikke jaloux, i hvert fald når jeg ikke ser det. For mig er problemet at jeg foretrækker at sex er noget det kun er os der har.

Den holdning er også blevet fremhævet i andre tråde om forhold mellem GP og en kæreste. Så du er ikke alene om at have det sådan.

Hvordan påvirker det dig, hvis du her på EG falder over en anmeldelse af hende?

Skrevet

latinas4ever skrev, for 7 timer siden:

Ja, jeg vil også meget gerne hjælpe hende med at blive integreret og at vi får et så ligeværdigt forhold som muligt. Jeg kan hjælpe med mange ting. Men hvis hun er velintegreret så løser det ikke nødvendigvis hendes økonomiske problemer.

Velintegreret i Danmark -så har man arbejde/udd. dvs. en indkomst -og kan i en eller anden grad begå sig/klarer sig selv i landet. Det er hjælp til selvhjælp, husk det -start med sprogskole osv... Lad hende møde nogen andre selv...

Hvis du ikke har tiden, og det hele skal gå så hurtigt -hvorfor så begynde...

Skrevet

@latina4ever uden at vide alt og uden at have nogen som helst viden udover lommepsykologi så virker det for mig som om at den situation du er blevet fanget i vil være bedst og mest gavnlig for dig at afslutte.. Jeg tror den kommer til at koste dig mere end den giver dig - i længden - og jeg kan ikke se hvordan det kan ende med andet end et knust hjerte.. Jeg er også udemærket klar over at mit venskab nok en dag ender der men jeg har muligvis mere i mit private liv så lige der er jeg nok mere følelsesmæssigt garderet end du er og har nok, uanset følelser osv, altid haft det med i baghovedet for jeg kommer aldrig til at ønske at vi kunne være rigtig kærester..

Du burde bruge det drive du føler lige nu på noget der gavner dig, som giver dig udelukket gode tanker, følelser og som driver dig fremad.. Du skriver om planer og ting du gerne vil opnår, vil disse ting være noget du evt vil komme til at ligge hende til last hvis de ikke lykkes.? Vil du oprigtigt kunne ligge alle tanker om “har han knaldet hende.? Eller ham.? Eller de der.?” fra dig når i er ude sammen eller du præsenterer hende for venner.? Er jeres liv forenelige.? Det virker det ikke til på det du beskriver..

Og selv hvis jeg forelsker mig i en narkoman så betyder det ikke at jeg bare skal leve med at han fortsætter med at junke sig🙊.. Eller en kriminel eller slagter eller bondemand eller skraldemand eller what ever.. Man må gerne have lyst til at tingenes tilstand kunne være anderledes.. Man må derimod ikke fortælle sig selv at ens følelser er forkerte.!!

Da jeg startede med min nuværende kæreste for 100 år siden var jeg riiiimelig nystartet i branchen og jeg skulle kun lige arbejde et halvt års tid til jeg havde fået sparet lidt op.. Han hadede det.. Inderligt.. Og jeg lovede.. Og lovede.. Og lovede.. Nu sidder vi her 10 år senere, jeg er stadig i samme branche, han hader det ikke mere men det krævede en adskillelse.. En adskillelse hvor han opdagede at han elsker mig mere end han hader mit arbejde.. En adskillelse jeg egentlig var den der besluttede fordi jeg ikke ville ødelægge ham.. Fordi jeg elsker ham.. Det er sådan noget man gør for hinanden hvis man virkelig føler noget og det tror jeg på er universalt uanset land eller oprindelse.. Men jeg var også nødt til at sætte foden ned og sige tingene råt for usødet.. Jeg ville nemlig ikke ende med at hade ham fordi jeg måtte droppe noget jeg fandt mig selv i.. Det er der jeg kunne frygte at i ender….

Jeg lover ikke længere dog😅.. 26 årige Jennifer var en helt anden person😝🤣..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 18 minutter siden:

jeg kan ikke se hvordan det kan ende med andet end et knust hjerte.. Jeg er også udemærket klar over at mit venskab nok en dag ender der men jeg har muligvis mere i mit private liv så lige der er jeg nok mere følelsesmæssigt garderet end du er

Det er en rigtig god pointe og jeg priser mig selv lykkelig over, som du, at have en fast base af kærlighed og tryghed, som jeg kan udforske ud fra. Jeg ved at jeg bliver grebet i omsorg og kærlighed, når jeg oplever hjertesorg...

Men ved at udforske relationer med kvinder fra branchen, uden at beskytte mig selv følelsesmæssigt, har jeg lært at få skilt det at elske og det at blive elsket ad, så jeg kan nyde min kærlighed og forelskelse uden at den er betinget af at være gengældt.

Jeg har altid tænkt at mange kunne have noget positivt ud af at finde ind til det perspektiv, men jeg tror faktisk at det vil være for hårdt at gøre alene uden den sikre base.

Skrevet
  • Author
Den_glade_amatør skrev, for 12 timer siden:

Hvordan påvirker det dig, hvis du her på EG falder over en anmeldelse af hende?

Hvis jeg så overskriften med hendes kunstnernavn ville jeg nok bare skippe den og ikke tænke mere over det. Hvis jeg læste anmeldelsen så ville det være nemmest at læse hvis den stemte overens med min egen opfattelse af hende. Jeg kendte hende som at hun gav god GFE, er smuk, var sød at tale med, etc. Der kan stå alt muligt gejl i en anmeldelse og derfor vil jeg nok bare undlade at læse det.

Møffe skrev, for 5 timer siden:

Velintegreret i Danmark -så har man arbejde/udd. dvs. en indkomst -og kan i en eller anden grad begå sig/klarer sig selv i landet. Det er hjælp til selvhjælp, husk det -start med sprogskole osv...

Så er det nok mere noget andet hun har brug for. Det du skriver er mere langsigtet, men hun kunne godt starte med sprogskole og andre ting alligevel.

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

@latina4ever uden at vide alt og uden at have nogen som helst viden udover lommepsykologi så virker det for mig som om at den situation du er blevet fanget i vil være bedst og mest gavnlig for dig at afslutte.. Jeg tror den kommer til at koste dig mere end den giver dig - i længden - og jeg kan ikke se hvordan det kan ende med andet end et knust hjerte..

Det er også det jeg er bekymret for. Jeg vil rigtig gerne være sammen med hende men jeg kan ikke se hvordan eller hvornår vi kan have en almindelig fremtid sammen og så bliver det hårdt at være sammen med hende.

Du skriver om planer og ting du gerne vil opnår, vil disse ting være noget du evt vil komme til at ligge hende til last hvis de ikke lykkes.?

Ja, det vil jeg nok.

Vil du oprigtigt kunne ligge alle tanker om “har han knaldet hende.? Eller ham.? Eller de der.?” fra dig når i er ude sammen eller du præsenterer hende for venner.?

Nej, det kan jeg ikke. Mine kollegaer tjener ok og jeg kunne godt være bekymret for at hun genkender nogen af dem. Jeg vil ikke bryde mig om det. Men jeg kan nok ignorere det fordi de formentlig ikke vil sige noget da de fleste er i forhold. Hvis dem i forhold genkender hende kan det være de bliver bange for at blive opdaget. Det ville nok blive en åben hemmelighed. Ved ikke om de dermed også ville blive bange for mig og undgå mig. Med andre end kollegaer kunne det blive awkward. Måske ville det være nemmest hvis hun enten allerede havde skiftet arbejde eller hvis det blev sagt højt at hun er GP og sådan er det.

Er jeres liv forenelige.?

Lige nu virker det svært. Jeg foretrækker forudsigelighed, stabilitet, ingen hemmeligheder, fælles mål og at vi er lige.

Og selv hvis jeg forelsker mig i en narkoman så betyder det ikke at jeg bare skal leve med at han fortsætter med at junke sig🙊.. Eller en kriminel eller slagter eller bondemand eller skraldemand eller what ever.. Man må gerne have lyst til at tingenes tilstand kunne være anderledes.. Man må derimod ikke fortælle sig selv at ens følelser er forkerte.!!

Ja, præcis, sådan har jeg det også.

Nu sidder vi her 10 år senere, jeg er stadig i samme branche, han hader det ikke mere men det krævede en adskillelse.. En adskillelse hvor han opdagede at han elsker mig mere end han hader mit arbejde.. En adskillelse jeg egentlig var den der besluttede fordi jeg ikke ville ødelægge ham.. Fordi jeg elsker ham.. Det er sådan noget man gør for hinanden hvis man virkelig føler noget og det tror jeg på er universalt uanset land eller oprindelse.. Men jeg var også nødt til at sætte foden ned og sige tingene råt for usødet.. Jeg ville nemlig ikke ende med at hade ham fordi jeg måtte droppe noget jeg fandt mig selv i.. Det er der jeg kunne frygte at i ender….

Virkelig godt råd, synes jeg. Det lyder meget rigtigt. Måske har vi brug for en pause. Men jeg er bekymret for hvordan hun vil tage det hvis jeg siger det. Måske kunne vi finde en måde vi stadig kunne ses på ind i mellem uden sex og uden at jeg er ansvarlig for noget, hvis hun vil det. Så kunne det måske være noget ændrer sig på et tidspunkt. Jeg ville virkelig gerne være sammen med hende men det er svært.

Skrevet

@latinas4ever er du bekymret for at hun skal droppe dig hvis du siger du har brug for pause med ingen kontakt.? Eller tænker du selv at hun næsten sikkert ikke venter 6-12 måneder🤗.? For så burde det alene fortælle dig noget.. Så det jo af belejlighed hun tilbringer tid med dig.. Når det er belejligt for hende vel og mærke..

Hun kunne også glædeligt overraske dig og så du da tættere på at se hendes sande følelser for dig..

Skrevet

@Refresh jeg er af den klarer overbevisning at man ikke kan elske to samtidig.. Man kan elske en, være forelsket i en anden og begærer en helt tredje men oprigtigt elske altså “jeg vil rende ind i et brændende hus for dig”elske tror jeg kun man kan en person af gangen (sådan voksenelske altså for selvfølgelig kan man elske sine børn feks men det nogle helt andre ting der spiller ind).. Så jeg tror du også - selvom du skriver “uden at beskytte dig selv følelsesmæssigt” - har en automatisk beskyttelse i det faktum at du oprigtigt elsker en kvinde.. Eller det tror jeg da du gør☺️..

Jeg har mistet forelskelser og betagelser men rigtig hjertesorg - den slags hvor man ikke kan komme ud af sengen i tre måneder - har jeg kun oplevet en enkel gang og hvis det er den form for hjertesorg du har oplevet så må jeg sige din kone er imponerende hvis hun kan hjælpe dig igennem og stadig elske dig og føle sig elsket😅..

Skrevet

@latinas4ever puha, det er noget af en situation, du er i.

I modsætning til dig, kender jeg kun til at forelske mig i danske GP'er. Den første gjorde det ret klart, at hun ikke ville opgive sin karriere, og derfor måtte jeg selv indse, at det aldrig kunne blive noget seriøst. Aldersforskellen var ikke større, end at samfundet omkring os, arbejde, venner etc. nok ville kunne acceptere det - men jeg ville ikke kunne leve med at en eventuel afsløring af hendes job ville gøre mig til en paria.

Jeg skal ikke give dig nogle gode råd, men for mig ville et ægte forhold kræve at lagenarbejdet stoppede. Har man behov for et spændende sexliv, er der masser af alternativer.

Jeg forstår godt din tvivl vedrørende økonomien, men (bare jeg nu ikke bliver lynchet) selv i almindelige danske forhold, betyder økonomien selvfølgelig noget for, hvor attraktiv man er - det er såmænd også undersøgt videnskabeligt. Ja, det er ikke det jeg lægger afgørende vægt på, man beskytter og passer på dem man elsker - også økonomien.

En stor aldersforskel er realtisk set også en udfordring - jeg bliver ældre, men GP'erne jeg besøger er ofte meget yngre. Jeg har endda spurgt i min omgangskreds, hvad der er socialt acceptabelt. For min sidste forelskelse har jeg derfor inderst inde altid vidst, at det ikke kunne realiseres i den 'rigtige' verden. Det føltes dog fuldstændigt som en rigtig forelskelse, og gjorde rigtigt ondt, da det måtte stoppe. Og ja, hun fik pænt økonomisk hjælp, som hun havde brug for.

Uden at specificere det, så skriver du også at' du føler 'at tiden er ved at rinde ud' og 'du har planer'.

Du må nok gøre dig klart: Kan du give det tid, og kan du undvære dine planer? Hvis du ikke kan det, så må du jo se alvorligt på, om din kæreste kan indgå i de planer. Du må træffe et valg.

Jeg synes at læse mellem linjerne, at hvis det skal være noget alvorligt for dig, så må hendes job som GP stoppe - og så må du realistisk tage det økonomiske ansvar. Hvis det er dit livs kærlighed, så overlever du nok den økonomiske belastning. Det vil tage tid, før hun kan bidrage med noget som helst som almindelige arbejder her i Danmark - uden tilladelse til arbejdet, sprog etc.

Med stor aldersforskel, ja så vil du nok møde udfordringer i den omgangskreds - vil du face dem?!

Du må nok tage nogle beslutninger. Ryd tvivlen væk eller bryd forholdet. Og hvis du går efter forholdet - der er altid en risiko for at det ender på en kedelig måde.

Det skal ikke forstås sådan, at jeg ikke har forståelse for din situation. Hjerte rimer jo på smerte, og det er ikke nemt. Vi mennesker er forskellige, jeg ville ikke have undværet smerten - for så havde jeg jo også undværet de vidunderlige perioder.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

jeg er af den klarer overbevisning at man ikke kan elske to samtidig.. Man kan elske en, være forelsket i en anden og begærer en helt tredje men oprigtigt elske

Men der tager du så fejl!

En ret forståelig fejl, fordi det er det vores samfund fortæller os og fordi det er det de fleste af os får lov til at opleve og erfare...

For 13 år siden havde jeg stort set samme opfattelse. Jeg hørte om mennesker der talte om kærlighed til flere og tænkte at det lød dejligt for dem, men at jeg slet ikke anså mig selv som værende i stand til at kunne elske mere end en person på det plan ad gangen.

Men pludselig bragte en ren seksuel udforskning en mand ind i vores liv og jeg oplevede for første gang i mit liv seksuel magi (imellem ham og min kone) og det var helt tydeligt for mig at sex på det niveau kunne man simpelthen ikke have uden at få følelser for hinanden, så jeg forstod med det samme deres forelskelse. Samtidig voksede følelsen af hendes kærlighed til mig, båret af at jeg kunne rumme deres forhold og var villig til at gennemgå et omfattende fælles selvudviklingsarbejde for at vi kunne finde ud af at være i åbenheden og polyamorien.

Først syv år senere mødte jeg det i mig selv. Mødte en kvinde i branchen hvor der opstod magi (du kender hende udmærket) og jeg blev dybt forelsket og elsker hende utroligt højt den dag i dag.

I forhold til følelserne for min kone var det ganske simpelt, fordi hendes dybeste ønske var at kunne rumme kærlighed for mig, som jeg har rummet kærlighed for hende og hendes kæreste.

Min første store hjertesorg var over en kvinde, som jeg kun havde mødt tre gange, men i første møde kiggede hun på mig, smilede og sagde hej og fra det øjeblik har mit hjerte følt at vi hører sammen og det gør det stadig den dag i dag, selv om jeg ikke har set hende i tre år.

Jeg græd og græd og græd og undskyldte overfor min kone at jeg ikke kunne være noget for hende og at det jo ikke var meningen at mine eventyr skulle have negative konsekvenser for hende og lovede at jeg nok skulle tage mig sammen. Hver eneste gang jeg undskyldte holdt hun om mig og fortalte mig at ingen fortjener kærligheden mere end mig og at min sorg var beviset på at vi havde haft noget smukt og ægte sammen. Jeg har aldrig følt mig så elsket som der og blev i den periode flere gange decideret nyforelsket i hende på trods af at vi havde været sammen i over 25 år.

Senere oplevede jeg samtidige forelskelser i to vidunderlige kvinder og kæmpede virkelig hårdt med interne konflikter, for hvordan kunne jeg forelske mig i en ny, når mine følelser allerede tilhørte en anden?

Det tog en samtale på 4 timer med en god polyamorøs veninde at finde plads til det hele derinde og siden den dag har jeg følt at mit hjerte har været åbent og i stand til nærmest uanede mængder kærlighed af den erotiske slags.

I dag elsker jeg tre kvinder af hele mit hjerte 💗

Den ene er min base og tryghed. Den ubetingede kærlighed, hvor jeg ved at jeg altid hører hjemme og vil blive grebet, trøstet og elsket.

Den anden er kvinden der ændrede mit liv og mit syn på og forståelsen af mig selv. Sammen med hende lærte jeg at få orgasmer og det ændrede min seksualitet på måder jeg aldrig havde kunne forestille mig.

Den trejde deler jeg en helt særlig berøring med. I 2-3 år gik jeg helt alene med en særlig måde som man kan "nusse" mig på, som bringer mig i seksuel orgasmisk ekstase. Det er vildt at føle sig unik, men jeg glemmer aldrig første gang jeg nussede hende og knæene gav efter under hende og hun smeltede imellem mine hænder. Jeg føler at hun ser og forstår mig på et plan som ingen andre mennesker kan 💕

Og så er jeg dybt forelsket i to... Eller elsker, men uden at jeg ville sige af hele mit hjerte.

Og så er der tre (med en fjerde under opsejling) hvor jeg er så dybt forelsket i vores seksuelle kemi at jeg har svært ved at udtrykke om det er dem eller sexen jeg er forelsket i (det er egentlig ikke så vigtigt for mig om det er det ene eller det andet).

Og nej, det er ikke fordi jeg tolker begær som forelskelse eller kærlighed, jeg kender udmærket begæret og kender en del kvinder som jeg begærer og elsker at dyrke sex med, men hvor det aldrig er blevet til hverken forelskelse eller kærlighed.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 7 timer siden:

@Refresh jeg kunne også sagtens sige “der tager du fejl” men det gør det ikke til den endegyldige sandhed😋..

Det kunne du, men det ville være baseret på din egen opfattelse, som du lader til at have projiceret ud på alle andre mennesker. En såkaldt lommefilosofi. Jeg har aldrig nogensinde hørt andre udlægge den version du fremlægger her, men du er da velkommen til at pege mig i en retning, hvis der er noget du mener jeg har overset.

Jeg underkender på ingen måde at DU oplever kærlighed, forelskelse og begær på denne måde, jeg gør alene opmærksom på at det ikke er generelle begrænsninger for det menneskelige hjerte.

Polyamori er efterhånden beskrevet i en del bøger og ved at underkende den, underkender du tusindevis af menneskers oplevelse. Langt de fleste beskriver i øvrigt at de selv tidligere har følt sig "lukket", men at omstændigheder og erfaringer gjorde at de var nødt til at forholde sig til det og udvikle sig, hvilket viste sig muligt.

Skrevet

Så du har aldrig hørt nogen sige at man kun kan elske en person af gangen😅🤣.? Nogensinde.? Eller bare herinde.?

Jeg har set flere programmer der handler om poly forhold og selvom de måske selv mener alt er ligeligt og “vi alle elsker hinanden lige meget” så det bare ikke det man som tilskuer kan se.. Senest så jeg “Polyfamily” hvor det er sååå tydeligt at se ulighederne i mellem parrene..

Jeg ville stadig vove den påstand at inderst ved vi godt alle hvem vi ville redde ud af huset hvis det brændte.. Også selvom du argumenterer super sagligt og fornuftigt for dit synspunkt så ændre det bare ikke min mening☺️..

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.