Hop til indhold

Ekstra Bladet podcast

Featured Replies

Skrevet
Vendelboen skrev, for 22 minutter siden:

Det er ikke alle pigerne , der har haft det lige sjovt.

Nej, det er også min opfattelse, at prostitutionsområdet er lidt af et minefelt.

Skrevet
Vendelboen skrev, for 48 minutter siden:

Til dem som har abonnement på EB er her et link til deres podcast om salgssex .

Det er ikke alle pigerne , der har haft det lige sjovt..https://youtu.be/pxXvQZmtpE0?si=Y2YvK1iJbMidjo1i 

https://ekstrabladet.dk/podcast/#/episode/redlight/red-light

Jeg har hørt de første par afsnit, og oplevelserne var bestemt meget forskellige for de enkelte kvinder.

Jeg har kun hørt de første par afsnit, som var gratis, da jeg ikke vil betale for det, før serien er færdig, så jeg kan høre alle afsnit på en gang.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg ville egentlig gerne have hørt resten, men ironisk nok skal man betale for at høre om betalingssex – og EB har desværre ikke nok andet kvalitetsindhold til, at jeg vil tegne abonnement.

De første afsnit (da de var gratis) var spændende, især Sofies fortælling, da hun er en af de få, der tør stå frem med fuldt ansigt. Men Pernilles afsnit var svært at ryste af mig. Det har givet mig så meget stof til eftertanke, at lysten til sex mod betaling er gået i dvale.

Generelt virker narrativet meget fokuseret på skyggesiderne. Ud af 10 afsnit har jeg kun spottet én positiv overskrift. Man efterlades med det klare indtryk, at livet som glædespige sjældent er særlig glædesfyldt.

Skrevet
McLovin skrev, for 13 minutter siden:

Jeg ville egentlig gerne have hørt resten, men ironisk nok skal man betale for at høre om betalingssex – og EB har desværre ikke nok andet kvalitetsindhold til, at jeg vil tegne abonnement.

De første afsnit (da de var gratis) var spændende, især Sofies fortælling, da hun er en af de få, der tør stå frem med fuldt ansigt. Men Pernilles afsnit var svært at ryste af mig. Det har givet mig så meget stof til eftertanke, at lysten til sex mod betaling er gået i dvale.

Generelt virker narrativet meget fokuseret på skyggesiderne. Ud af 10 afsnit har jeg kun spottet én positiv overskrift. Man efterlades med det klare indtryk, at livet som glædespige sjældent er særlig glædesfyldt.

Der er sikkert ingen tvivl om, at de dårlige historier sælger afsnittet bedre end de gode historier.

Jeg har også kun hørt de første par gratis afsnit.

Jeg synes nemlig heller ikke lige, at indholdet på Ekstra Bladet er tilstrækkelig højt til at jeg vil anskaffe mig et abonnement for at høre denne podcast.

Men jeg tænker, at når serien engang er færdig, så kan man jo for 1 uges abonnement eller så jo høre alle afsnit på en gang. Det gør jeg nok.

• 3 weeks later...
Skrevet
McLovin skrev, den 11.3.2026 at 16:14:

Det er ikke det indtryk man får når man hører dem.

Der er i hvert fald 3 afsnit, hvor kvinderne decideret siger at de holder af arbejdet.

Og i de afsnit, hvor der er en negativ vinkel er det værd at lægge mærke til at "problemerne" opstår i privatlivet og ikke i branchen (i alt overskyggende grad). En enkelt lød til nærmest kun at have haft fornuftig omsorgsfuld omgang med mænd igennem branchen hvor mændene i hendes privatliv var decideret modbydelige.

Selv i det værste afsnit er det værd at hæfte sig ved at hun havde det rigtig skidt og var selvskadende og faktisk gik ind i branchen som en del af sin selvskade. Og selv om hun her mødte forfærdelige kunder, der hellere end gerne ville bidrage til at ødelægge hendes liv yderligere, så var det også gennem branchen at hun fandt en omsorgsfuld mand der fik hjulpet hende ud af den destruktive spiral.

Jeg synes serien giver et godt og nuanceret indblik i hvor forskellige måder der er at være i branchen på og for mig understøtter det, hvor stort et ansvar der påhviler os som kunder, når vi vælger hvem vi vil købe af og hvordan vi vil agere.

• 2 weeks later...
Skrevet
Refresh skrev, den 27.3.2026 at 10:40:

Selv i det værste afsnit er det værd at hæfte sig ved at hun havde det rigtig skidt og var selvskadende og faktisk gik ind i branchen som en del af sin selvskade. Og selv om hun her mødte forfærdelige kunder, der hellere end gerne ville bidrage til at ødelægge hendes liv yderligere, så var det også gennem branchen at hun fandt en omsorgsfuld mand der fik hjulpet hende ud af den destruktive spiral.

Først vil jeg gerne give et skud ud til EB. Frem til d. 12/4 kan man få et EB+ abonnement gratis i en måned – det er værd at tage med. Hvilket også giver mig mulighed for at henvise til korrekt citat :D

Når det er sagt, vil jeg gerne knytte en kommentar til Pernilles fortælling. For mig at se handler det ikke udelukkende om traumer og ballast fra barndom og ungdom som de eneste årsager til den selvdestruktive spiral. Selve branchen har i den grad også spillet en rolle ved aktivt at skubbe hende længere ud over kanten.

Jeg synes bestemt ikke, at hendes personlige baggrund underminerer hendes afsluttende budskab: At unge kvinder bør tænke sig ekstremt godt om, før de træder ind i sexarbejde. Tværtimod understreger det blot, hvor sårbar man er i det miljø.

Screenshot_20260409-080815.png

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.