Hop til indhold

Ansigtet som indsats: Hvorfor gemmer de danske sexarbejdere sig?

Featured Replies

Skrevet
  • Author
Rygkam skrev, for 12 timer siden:

Nej, det er ikke gratis og eller velanset at være prostitueret

Det virker til, at frygten for 'fru Hansen' skamfulde blik nede i Netto' er blevet en utrolig bekvem undskyldning for at undgå en langt sværere sandhed. Tråden her efterlader mig med et indtryk af, at det er nemmere at skyde skylden på samfundets generelle udskamning end at se realiteterne i øjnene: Frygten for de nærmestes reaktion.

Det er let at pege på 'folkedomstolen', men er sandheden ikke nærmere, at anonymiteten er det eneste, der holder facaden oppe over for familien?. Det slørede ansigt handler måske mindre om principper og mere om den dag, man skal forklare manden eller børnene, hvordan der blev råd til den ekstra rejse eller Louis Vuitton-tasken.

Anonymiteten er ikke nødvendigvis et skjold mod fremmede – det er et filter, der skal forhindre ens private relationer i at se, hvem man egentlig er, når man er på arbejde.

• Svar 77
  • Visninger 7.5k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Pink Peach
    Pink Peach

Hvordan kan du påstå det når du ikke selv er prostitueret? jeg skammer mig på ingen måder over hvad jeg laver. Men jeg er nødt til at tænke på min sikkerhed, mit barns velbefindende mm.  Det er

• køb dansk
    køb dansk

Du viser vist heller ikke dit ansigt på din EG-profil? Hvis vi selv som mænd stod ved vores køb af sex, så ville det være et godt sted at begynde! Tænker,  det vil gøre det lettere for kvind

• Pink Peach
    Pink Peach

Udenlandske kvinder der viser ansigter bor her nok ikke.    danske kvinder viser ikke deres ansigter fordi det er decideret farligt at gøre det. Jeg blev forsøgt gruppevoldtaget som helt ung da

Skrevet
McLovin skrev, den 21.2.2026 at 22:29:

fru Hansen' skamfulde blik nede i Netto

Igen fordrejer du fuldstændig vores ord.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet noget om skam, så det skal du slet ikke trække med over hovedet på mig. Jeg skrev at MIT SEXLIV  ikke rager nogen som helst. Heller ikke fru Hansen i Netto. Uanset om jeg får penge for det eller ej, så rager det ingen. Derfor har jeg ikke billeder med ansigt på. Hvorfor bliver du ved med at fordreje vores ord for at det passer ned i din kasse? Du er ikke bedre end dem, du tror du giver skylden.

Redigeret af CamillaHusmor

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, den 16.2.2026 at 07:29:

Jeg er ikke uenig med dig. Men hvor ville det da være befriende ærligt, hvis det undervejs i jobsamtalen ville være helt naturligt at fortælle, at “i årene 2016-2018 ønskede jeg at arbejde som sælger af seksuelle ydelser”, og at den information kunne tages fordomsfrit imod.

Egentligen borde det hanteras som en styrka. En GP har arbetat med många olika sorters män och har (i regel) lärt sig att hantera dem inklusive besvärliga män. De har lärt sig att läsa män och har även lärt sig att vara "affärskvinnor" samt säkerställa att kunderna är nöjda samtidigt som gränser med mera upprätthålls. 

Det är egenskaper som är värdefulla i många andra yrken.

• 3 months later...
Skrevet
Den erfarne skrev, den 16.2.2026 at 19:08:

Jeg synes hele denne debat er noget spøjs da det at arbejde i denne branche kræver diskretion og evne til at bevæge sig under radaren. Det er i min verden en grundlæggende præmis som ikke kan løses

Tænker nu godt at det kan løses, men at det bliver en lang sej omgang...

Det kræver en mere åben debat, med langt flere der står frem, at få ændret flertallets opfattelse.

Men man bør selv have valget om man vil stå frem og tage kampen, eller holde sig i skyggen og slippe for en masse ballade.

Skrevet
McLovin skrev, den 21.2.2026 at 22:29:

Det virker til, at frygten for 'fru Hansen' skamfulde blik nede i Netto' er blevet en utrolig bekvem undskyldning for at undgå en langt sværere sandhed. Tråden her efterlader mig med et indtryk af, at det er nemmere at skyde skylden på samfundets generelle udskamning end at se realiteterne i øjnene: Frygten for de nærmestes reaktion.

Det er let at pege på 'folkedomstolen', men er sandheden ikke nærmere, at anonymiteten er det eneste, der holder facaden oppe over for familien?. Det slørede ansigt handler måske mindre om principper og mere om den dag, man skal forklare manden eller børnene, hvordan der blev råd til den ekstra rejse eller Louis Vuitton-tasken.

Anonymiteten er ikke nødvendigvis et skjold mod fremmede – det er et filter, der skal forhindre ens private relationer i at se, hvem man egentlig er, når man er på arbejde.

Som sædvanligt vender og drejer du alt til den absolut værste tolkning...

Behovet for at skjule sit erhverv fra de nærmeste er jo NETOP at de som regel har de samme fordomme som flertallet. Det er jo præcis det der gør det til en folkedomstol.

De piger der har forældre der kan finde ud af at tale åbent om seksualitet og som ikke har udskammet prostitution, vil have langt lettere ved at dele hvad de laver. Eller for den sags skyld, hvis man vidste at der var en del medlemmer af familien der enten havde et nuanceret syn på det eller måske endda gør brug af købesex, men det hele er så fordækt, fordi den alt overskyggende største del af befolkningen er fordomsfuld på trods af uvidenhed eller skamfylde pga. egen eller andres dom.

Det er to sider af samme sag og ikke en dybt undertrygt hemmelighed som kun den snedige McLovin tør se i øjnene og italesætte...

Skrevet
  • Author

@Refresh

Du forsøger at gøre det her til et spørgsmål om, hvorvidt kvinderne har 'frisindede forældre, der kan tale åbent om seksualitet'. Det virker simpelthen som en udstrækning og romantiseret fortælling. Men det er vel endnu en af dine røverhistorier, hvor en kvinde engang fortalte dig under en af jeres mange pillow talks, at hendes forældre i en tidlig alder havde lært hende om bien og blomsten, og hun derfor fremstod med stolthed og rank ryg over sit erhverv.

Hvis du rent faktisk kigger på undersøgelserne på området, f.eks. fra VIVE' Vejen Ud, så viser den en helt anden, barsk realitet. Rapporten slår sort på hvidt fast, at den sociale stigmatisering rammer allershårdest i de nære relationer til netop familie og venner. Det handler ikke om mangel på samtaler om seksualitet ved middagsbordet; det handler om, at sexarbejde i Danmark bærer et så tungt historisk og socialt tabu, at frygten for familien og vennernes reaktion er den absolut største drivkraft bag isolation og hemmeligholdelse.

At påstå, det bliver 'langt lettere' at dele, bare fordi familien ikke udskammer prostitution, overser fuldstændig, hvordan strukturelt stigma fungerer. Selv den mest frisindede familie kan ikke skærme en sexarbejder mod den folkedomstol, du selv nævner, eller mod de reelle konsekvenser for deres børn og fremtidige karriere, hvis anonymiteten ryger.

Du må kalde mig 'snedig' alt det, du vil, fordi jeg prikker til dine små lommefilosofiske teorier. Men det her handler ikke om forældrenes seksualopfattelse. Det handler om, at anonymiteten er det eneste rationelle værn i et samfund, der dømmer sexarbejdere benhårdt.

Skrevet

Jeg deltager lige her selvom jeg ikke er en af dem der skjuler sit ansigt..

Jeg valgte for nogle år siden at have mit ansigt med i min annonce.. Alle i min familie ved hvad jeg laver, venner, bekendte osv så hvorfor skjule det.? Det jo ikke fordi jeg skammer mig over hvad jeg laver.. Jeg er faktisk rigtig stolt af det og forsvarer det super gerne skulle nogen have forestillinger eller forkerte opfattelser af branchen..

Nu har jeg så fået en del henvendelser omkring programmer eller lignende og om jeg havde et ønske om at deltage.. Der kom mit “jeg er stolt af hvad jeg laver” på prøve for jeg er ligegodt ikke klar til at mine børns venner kan se deres mor på den store skærm..

Jeg tror ikke nogen børn ønsker at vide at deres forældre har sex uanset om det er med en partner eller i form af et arbejde🤣😬🫣.. De i hvertfald ikke interesseret i at alle deres venner ved at deres mor har sex🤷🏼‍♀️.. Og jeg respekterer deres ønsker så sådan nogle ting har jeg holdt mig fra selvom jeg lige nu render rundt og joker en del om et Anders Agger program sådan ala “Anders Agger indefra prostitutionens sande ansigt”💁‍♀️🤣🤣.. Fåååårk Hr og Fru Danmark ville få sig nogle gode grin og programmet ville have flere seer end Kongens nytårstale😋😂..

Med det sagt om 10 år når alle mine børn er voksne så måske🤷🏼‍♀️..

Jeg tror oprigtigt at vi piger deltager lige så meget i fordømmende som Hr og fru Danmark.. Ved ikke at tør står frem med ansigt viser vi underbevidst at vi skammer os.. Havde jeg været netto medarbejder eller filmstjerne ville jeg da være helt okay med at have et billede på hjemmesiden for netto eller whatever..

Vi kan selv være med til at fjerne noget af stigmatiseringen.. Jeg kan jo mærke hvordan den forsvinder når jeg deltager i en fest eller lignende og bare ærligt siger “jeg sælger sex og selskab”💁‍♀️.. Så kan vi snakke nysgerrigt om det men uden fordømmelse.. Måske kommer den i bilen på vej hjem med manden eller konen men jeg er klart overbevist om at det åbner folk op.. Udvider deres horisont..

Alle de ting jeg kunne frygte ville ske, skete ikke.. Familien slog ikke hånden af mig, vennerne var egentlig bare nysgerrig og da min mellemste opdagede det, skete der ikke andet end at vi fik en god snak.. Jeg tror egentlig han var mest ked af den manglende ærlighed..

Skrevet
McLovin skrev, for 8 minutter siden:

Det handler om, at anonymiteten er det eneste rationelle værn i et samfund, der dømmer sexarbejdere benhårdt.

Ja, det er vel selve svaret på dit oprindelige indlæg.

Det ville være fedt, hvis sexarbejde var noget, pigerne kunne stå ved og være stolte af. De er jo eftertragtede blandt mange mænd og giver os gode oplevelser - og relationer. Men i det skjulte, fordi det er en trussel imod den offentlige moral og familieværdier, blandt andet.

Sexarbejdere og parkeringsvagter ;-)

Skrevet

@McLovin især finder jeg det sjovt du skyder Refresh teori ned.. Jeg kan fortælle dig at vi i mit barndomshjem havde nogle unge piger der arbejdede med at sælge sex som var meget åbne om det og mine forældre bød dem indenfor som en del af flokken.. Dét har godt nok spillet en stor rolle i min lyst til at dele mit erhverv med familie og venner at jeg vidste mit bagland altid ville være der for mig og inden ville dømme mig.. Lige præcis de ting du påstår ikke er sande.. Det vildt siger jeg bare igen..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 14 minutter siden:

Jeg tror ikke nogen børn ønsker at vide at deres forældre har sex uanset om det er med en partner eller i form af et arbejde

Nemlig - det handler ikke om betalingen, det handler om, at sex er privat, og hvem man har sex med og hvornår kommer ikke andre ved.

Jeg fortalte engang i forbindelse med et brud min familie, at jeg havde været "utro" med sexarbejdere (altså sexuelt utro, ikke følelsesmæssigt i form af et andet parforhold). Mine børn, som var unge piger, sagde "far, det skal du ikke tænke over, det gør en af vores veninder også".

Men jeg har ikke lyst til at være "ham, der går til prostituerede" i min omgangskreds!

At få penge for det - og at have sex med mænd, man ikke selv har valgt - har man da lov til, og kan mange andre kvinder sikkert godt se det spændende ved. Det er da også frækt at kunne tænke "ham her er så vild med mig, at han betaler for at have sex med mig".

Men behovet for anonymitet kommer nok i virkeligheden mest fra mændene. Ikke kun fordi sex er privat, men fordi det i grunden er lidt ydmygende, at man "er nødt til" at betale for at få sex. Eller at man ikke vil nøjes med det sex, man kan få...

At det så er mere sex og bedre sex, med søde og lækre piger, som kan noget med mænd. Hvor det den sexuelle oplevelse, der er målet, ikke at have et forhold og få børn og stifte familie. Det burde vi mænd stå ved. Det ville være et godt sted at begynde fra vores side.

Og nogen gør det - som også nogle piger står frem. Men der er lang vej...

Redigeret af køb dansk

Skrevet

@køb dansk det jo egentlig sjovt fordi folk som Simon Spies der stod ærligt og redeligt frem omkring hans sexliv bliver jo den dag i dag lidt set op til med hans morgenbolledamer osv.. Ingen er vel i tvivl om at de fik betalt deres ydelser😅.? Jeg tror oprigtigt ikke stigmatiseringen er så stor som man kan frygte🤷🏼‍♀️.. Men det er nok det frygt gør.. Den gør sig større end realiteten for at kunne styrer..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden:

Simon Spies der stod ærligt og redeligt frem omkring hans sexliv bliver jo den dag i dag lidt set op til

Det hander om, hvad det gør for ens status i forhold til andre. For velstående og kendte mænd er det en del af deres image, at pigerne ligger for deres fødder. Det bekræfter dem (og andre) i deres magt og position. Penge giver både ret og magt - og sex.

Og så var mottoet jo også: "Dårlig omtale er bedre end ingen omtale."

Billedet er ikke helt det samme for en almindelig dansker, som skal stå til regnskab i banken for, hvad de kontanter går til.

Skrevet
  • Author

@JenniferRomantica Det slår mig, hvorfor det absolut skal være så tabubelagt, at man som kunde tillader sig at læse rummet og analysere den branche, man lægger penge i.

Jeg arbejder selv i servicebranchen og har dagligt med hundredvis af mennesker at gøre. Folk har holdninger til mig, mit firma og mit arbejde hver eneste dag. Jeg har omvendt også holdninger til kunderne – både positive og negative – selvom det er dem, der betaler min løn. For mig er det fuldstændig naturligt at være opmærksom på de dynamikker.

Når jeg som sexkunde prøver at navigere i en broget branche med mange skyggesider, bruger jeg præcis de samme briller: Er miljøet rart? Gider hun reelt at være her? Det er i min verden den sundeste og mest respektfulde tilgang, man kan have. Jeg er ikke typen som smider pengene og knepper helt hjernedødt. Jeg har, i hvert fald med alderen, en holdning til hvad jeg vil bidrage til og ikke bidrage til: både moralsk og økonomisk.

Når du, Jennifer, skyder mig i skoene, at jeg 'udtaler mig om jeres inderste følelser', så tager du fejl. Jeg analyserer de mønstre og de åbenlyse selvmodsigelser, I selv lægger frem i tråden. Du siger, du er 100% stolt og har ansigt på, men trækker grænsen ved tv af frygt for dine børns omgangskreds. Det er ikke et angreb på dig; det er bare en konstatering af, at selv for de mest 'åbne' i faget, er anonymitet og sløring et nødvendigt værn mod samfundets dom.

Og forresten... du efterlyste jo lidt underholdning til din ferie. Det må da trods alt være rart at vende tilbage til en debat med lidt substans, i stedet for det mudderkastning frem og tilbage med en branchekollega om, hvem der har fået strafpoint, og hvem der ikke har. 😉

Skrevet
Rygkam skrev, den 15.2.2026 at 22:53:

Det er ganske enkelt fordi de selv skammer sig over der erhverv.  Og fred med det, det er deres sag

Har man haft relationer - det har jeg - eller kendskab til nogen hvis mor er prostitueret så ved man hvor belastende det er for børnene og hvor påvirket de blev og stadig er årtier efter.  Det har intet med at frisindethed eller dobbelmoral at gøre.  Så det er fint at holde det skjult.

Men  det har jo  noget at gøre med at det er føles kikset at betale for sex. At man ikke evner at få sig en partner og derfor skammer sig.

Men endnu en formålsløs diskussion i generel  debat efter min mening. 

Har da intet med skam at gøre

Redigeret af Madame Illona

Skrevet

Når I mener, at kvinderne ikke vil stå frem med billeder af deres ansigt på grund af skam, hvorfor går I mænd ikke foran med billede af jeres ansigt når I ikke har noget at skamme jer over og diskretion og anonymitet ikke er nødvendigt for jer som gæster/kunder hos kvinderne?

Redigeret af LystTilSM

Skrevet

@McLovin det har skam ikke noget med samfundets dom at gøre.. Det har noget at gøre med at børn ikke forstår sådan noget💁‍♀️.. Så ganske enkelt er det..

Du sidder jo og skyder Refreshes udsagn ned selvom jeg feks har oplevet det gjorde en kæmpe forskel at mine forældre lod os se det var en helt okay måde at leve sit liv på.. Det er faktisk endt i at både min søster og jeg har fundet vores vej ind i branchen fordi vi vidste vi altid ville have vores familie i ryggen.. Så fuck alle andre.. Det må jo betyde du har en eller anden form for indsigt siden du kan det..

Der er intet tabu ved det.. Jeg synes bare det er åndsvagt at udtale sig om ting som man egentlig ikke heeelt ved noget om andet end via omgang med🤷🏼‍♀️.. Jeg kan ikke udtale mig om tømrer eller mekanikere og deres branche selvom jeg engang i mellem har brugt deres ydelser..

Ingen gider lufte deres sexliv til naboen eller mor og far.. Det er egentlig i bund og grund det jeg tror det drejer sig om.. Samtidig har de fleste gæster et ønske om at være anonyme og at den pige de tager med på restaurant ikke bliver genkendt som prostitueret.. Vi vil også gerne kunne gå på gaden uden at skulle antastes af folk.. Der findes faktisk mænd der kan finde på at antaste os hvis vi står ude foran et sted der er kendt for at have piger til at arbejde derfra.. Man kan jo prøve at stille sig som kvinde på istedgade og se hvor mange tilbud man få uden at være der for at sælge.. Jeg stod der en dag og ventede på fredagsbarens ankomst og jeg fik 6 tilbud inden for en halv time😵‍💫.. Det var uden at de med sikkerhed vidste jeg var prostitueret stod bare i en vinterjakke og jeans😅🤣.. Sådan nogle ting vil jeg gerne være fri for når jeg gå på gaden.. Vi vil alle gerne kunne ligge arbejdet fra os.. Selv kendte folk der bliver forfulgt at fotografer ville ønske de kunne få fred.. Folk kan godt have svært ved at forstår at en ting er når man er på vagt en anden når man er til fest eller i byen feks..

Skrevet
køb dansk skrev, for 12 timer siden:

Det hander om, hvad det gør for ens status i forhold til andre. For velstående og kendte mænd er det en del af deres image, at pigerne ligger for deres fødder. Det bekræfter dem (og andre) i deres magt og position. Penge giver både ret og magt - og sex.

Og så var mottoet jo også: "Dårlig omtale er bedre end ingen omtale."

Billedet er ikke helt det samme for en almindelig dansker, som skal stå til regnskab i banken for, hvad de kontanter går til.

Jeg har også kendt forretningsmænd der glædeligt har stået frem med det for familie og venner.. Tror måske det har noget at gøre med at de hviler mere i det.. I saunaklubben havde vi tit hele firmafrokoster og større vennegrupper der kom i samlet flok uden skam🤷🏼‍♀️..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 47 minutter siden:

Man kan jo prøve at stille sig som kvinde på istedgade og se hvor mange tilbud man få uden at være der for at sælge

Jeg kom engang ud fra en butik på Istedgade, hvor to kvindelige p-vagter stod og var ved at give mig en bøde... Jeg gik hen til dem og hviskede "politiet er ikke så meget for at de smukke kvinder står stille for længe på gadehjørnerne herinde!"

Den ene blev meget stram i masken, men den anden grinede og sagde med et skævt smil, "er det din bil?" Og da jeg nikkede sagde hun "så skynd dig at køre" 🤣

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 15 timer siden:

Alle de ting jeg kunne frygte ville ske, skete ikke.. Familien slog ikke hånden af mig, vennerne var egentlig bare nysgerrig og da min mellemste opdagede det, skete der ikke andet end at vi fik en god snak.. Jeg tror egentlig han var mest ked af den manglende ærlighed..

Vores barn på 17 har kendt til vores åbenhed og min kones kæreste, siden hen var 5 og har også vidst at jeg havde relationer dog uden at kende omstændighederne.

Da jeg skulle medvirke i podcast om det fortalte vi hen det stille og roligt og sagde at hvis der var nogen der genkendte mig og kommenterede på det, så skulle hen bare give dem mit nummer, så de kan tage den med mig.

Eneste grund til at jeg er anonym er fordi min kone er nervøs for at det kan ramme vores barn, ellers stod jeg frem som mig selv og jeg skammer mig på ingen måde.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 13 timer siden:

Jeg tror oprigtigt ikke stigmatiseringen er så stor som man kan frygte

Jeg tror det er mere nuanceret end man regner med, men jeg møder godt nok mange i diverse debatter der udskammer kunder som stakler og/eller overgrebsmænd der udnytter sårbare kvinder og er overbevist om at kvinderne alle har det helt forfærdeligt med at være i branchen.

Når jeg af og til deler det med mennesker jeg kender, så er min oplevelse at de accepterer det og bliver nysgerrig, fordi de kender mig og ved at jeg ikke gør noget uovervejet eller uempatisk.

De kvinder jeg har snakket med det om fra branchen, som ikke har været åbne overfor deres familier, men som har delt det med enkelte veninder, har i stor stil mødt komplet mangel på forståelse. Deres veninder har været overbevist om at de helst var fri og prøvet at hjælpe dem med at finde andet arbejde og været helt døve, når de har prøvet at forklare at de faktisk ret godt kan lide det de laver.

Jeg så at @McLovin et sted skrev at han næsten aldrig ser danske kvinder der bliver i branchen mere end få måneder, hvilket jeg (som med så mange af hans andre betragtninger) finder højst mærkværdigt, da jeg personligt kender 8 kvinder fra branchen med +5 år og de fleste med +10 år i branchen og det er da alligevel en vis procentdel af de danske kvinder i branchen i Københavnstrup.

Skrevet
  • Author
Refresh skrev, for 5 timer siden:

Jeg så at @McLovin et sted skrev at han næsten aldrig ser danske kvinder der bliver i branchen mere end få måneder

Nu havde du ikke lige et godt svar i den anden debat, så nu hopper du herover og trækker en helt tredje diskussion op af hatten i håb om at få ret et eller andet sted? Det er selvfølgelig en taktik, men lad os da bare tage den betragtning med.

At bruge din egen private omgangskreds på 8 kvinder som et statistisk bevis for hele det danske marked er altså et klassisk eksempel på at have skyklapper på. Du falder lige lukt i bekræftelsesfælden, hvor du kun ser dem, der bliver hængende, og overser det enorme mønster af kvinder, der passerer igennem branchen i al stilhed.

Hvis vi forlader din personlige omgangskreds og kigger på de officielle kortlægninger og rapporter på området (blandt andet fra VIVE og Socialstyrelsen), så er virkeligheden en helt anden. Data viser klokkeklart, at det danske sexmarked er præget af en enormt høj udskiftning.

Flertallet af de danske kvinder, der går ind i branchen, gør det i kortere perioder. Det er ofte projekter på få måneder eller op til et år, drevet af akutte økonomiske behov, hvorefter de trækker sig ud igen uden nogensinde at blive en fast del af miljøet.

De 8 veteraner, du kender, repræsenterer den absolutte minoritet. De snyder dit perspektiv, fordi de er synlige år efter år, mens de hundredvis af kvinder, der stopper efter fire måneder, i sagens natur bliver usynlige for dig. Så min betragtning er skam ikke mærkværdig, den er bare bakket op af sociologiske realiteter i stedet for personlige anekdoter.

Refresh skrev, for 5 timer siden:

Eneste grund til at jeg er anonym er fordi min kone er nervøs for at det kan ramme vores barn

Det er alligevel fascinerende at læse dit indlæg.

Du har haft utroligt travlt med at kalde mine betragtninger for 'mærkværdige' og 'snedige', fordi jeg påpeger, at anonymiteten i denne branche bunder i en helt reel frygt for omverdenens dom og konsekvenserne for ens nærmeste.

Men to linjer længere nede modbeviser du jo dig selv fuldstændig. Du skriver sort på hvidt, at den eneste grund til, at du selv optræder anonymt, er, fordi din kone er nervøs for, at det kan ramme jeres barn.

Prøv lige at høre dig selv. Du sidder og bekæmper mit synspunkt, alt imens du i praksis leverer det ultimative bevis på, at jeg har ret. Hvis din og andres teori om totalt frisind og 'åbne samtaler om seksualitet' holdt vand i virkeligheden, hvorfor er anonymiteten så overhovedet nødvendig for at beskytte dit eget barn?. Og nu skal du ikke trække den der "Jamen det er jo bare et barn. Det forstår hen ikke", når du har angivet alderen.

Du bekræfter jo min pointe 1:1. Anonymiteten er ikke bare et spørgsmål om personlig blufærdighed; det er det eneste rationelle filter, der holder familiens sociale liv og facaden intakt over for et samfund, der dømmer benhårdt. Du vil nok ikke indrømme at det var et selvmål.

Refresh skrev, for 6 timer siden:

Da jeg skulle medvirke i podcast

Jo tak, vi er desværre et par stykker, der har kæmpet os igennem det afsnit. Normalt knuselsker jeg ellers værten. Hun gør normalt et fænomenalt stykke arbejde med de kvinder, hun interviewer. Men lige her må man da sige, at den kritiske vinkel var lagt helt op på øverste hylde. Hun må have haft en ualmindelig afslappet dag på kontoret. 😉

Men det var selvfølgelig også nemt nok for dig at sidde der bag mikrofonen – for hvis jeg ikke husker helt forkert, fremstod du heller ikke ligefrem med dit rigtige navn dér? Det bekræfter jo bare endnu en gang det med det rationelle filter og anonymiteten.

Skrevet

@McLovin det spøjst for os piger har en klaaaar forestilling om at man ikke bare stopper i branchen.. Det utrolig svært når man først er van til den mængde penge.. Måske statistikker ikke er så anvendeligt i en branche hvor pigerne skifter kunstnernavne tit og ofte og arbejder on og off.. Eller en branche som ikke alle ønsker at være ærlig omkring.. Tror måske en eller to af mine tætte kollegaer er stoppet i mine 10 år i branchen men ellers så arbejder jeg sammen med stortset de samme som fra saunaklubben og flere af pigerne fra mine dage i Romantica er stadig aktive..

Skrevet

Men @McLovin det er klart at en branche hvor ungdom er voldsomt meget værd så holder vi ikke alle i 10-15 år.. Det egentlig også et sjovt tidspunkt de fleste eftersigende skulle stoppe i branchen igen.. Det altid deromkring “debuterende” nyheden falder af en og der kommer et naturligt lavvande.. Så stiger det stødt igen hvis man gør sit arbejde ordentlig og få bygget en god kreds op af faste gæster.. De færreste kvinder er særlig gode til at føle sig mindre attraktive og det kan være den følelse man få når aktiviteten omkring ens person fordamper.. Især hvis man ikke hviler i sig selv..

De færreste modeller er ej heller aktiv i mange år.. Ungdom sælger i brancher hvor kvinder lever på deres udseende..

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

holder vi ikke alle i 10-15 år.. Det egentlig også et sjovt tidspunkt de fleste eftersigende skulle stoppe i branchen igen.. Det altid deromkring “debuterende” nyheden falder af en og der kommer et naturligt lavvande..

Så i 10-15 år kan I fortsat bruge 'debuterende' i jeres annoncetekster, eller hvordan skal det forstås? 😉 Er der en større rebranding på vej fra den legendariske til den totalt debuterende Jennifer?
Altså, selvom min nysgerrighed tilsyneladende provokerer dig helt vildt, så er det her ment som et velment kompliment – for det kunne du nok godt slippe afsted med. Om det så skyldes fantastisk genetik, eller hvad der præcis er i det jyske grundvand, må stå hen i det uvisse.

JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

Måske statistikker ikke er så anvendeligt i en branche hvor pigerne skifter kunstnernavne tit og ofte

Apropos rebranding, så har jeg nu ikke observeret en tendens til, at kvinderne ofte skifter persona-navn. Det ser jeg stort set kun hos det fåtal af kvinder, der ikke har fundet deres niche eller en formel, som fungerer for dem.

Her får de ofte spændt ben for sig selv ved at vælge et alt for populært standardnavn. Og hvis man ikke skiller sig ud på markedet, bliver man som bekendt hurtigt glemt.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.