Hop til indhold
Rejsenetværk

Trist - Esbjerg Harwich lukker

Recommended Posts

Øvs...

Jeg har haft noget meget sjove ture på den færge da jeg var yngre... historierne må jeg hellere holde for mig selv :D

 

Kære holstebronx

 

 historierne må jeg hellere holde for mig selv :D    - - - -   kom nu - ryst op med noget ;)

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

På sin vis sørgeligt men forståeligt nok.

Det tog en krig at komme til England med færgen og prisen var stort set det samme eller lidt billigere end en flybillet. Så vidt jeg husker sejlede man fra Esbjerg sidst på eftermiddagen og nåede frem til England sidst på formiddagen dagen efter.

Færgen i sig selv var noget kedelig og umoderne.

Sidst jeg skulle til England for nogle år siden tog jeg færgen alene ud fra en opfattelse af at det kunne være en hyggelig sejltur, det var en beslutning jeg fortrød mange gange på den tur.

Beklager at hælde lidt malurt i bægeret men det de tilbød var ikke godt nok på de fleste parametre synes jeg.

Ahh der var sgu stemning ombord. Har været med føromnævnte Tipsture, her skulle gerne være temmelig meget søgang, for jeg gik nogenlunde lige. Fantastiske ture!

Ligeså har jeg flere gange været med en flok gutter enten inde og hygge i colchester eller forlænget svvvviiiiiiiiiiippppppppp tur i London. Igen ture der sidder tydelig i hukommelsen som værende rigtig gode :-)

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Ahh der var sgu stemning ombord. Har været med føromnævnte Tipsture, her skulle gerne være temmelig meget søgang, for jeg gik nogenlunde lige. Fantastiske ture!

Ligeså har jeg flere gange været med en flok gutter enten inde og hygge i colchester eller forlænget svvvviiiiiiiiiiippppppppp tur i London. Igen ture der sidder tydelig i hukommelsen som værende rigtig gode :smile:

Nu har jeg ikke været på tipsturer, og det kunne sikkert have været gode ture, det tvivler jeg ikke på. :D

Hvis alkoholen er inde bliver alt jo sjovere, mindre pæne piger bliver pludselig pænere piger, en kedelig færge bliver pludselig sjovere, og humøret er jo stigende i det hele taget. :D Jeg har haft nogle kanonsjove herreweekender i et skodsommerhus, men selskabet, samværet og alkoholen gjorde det pissesjovt. Der hvor jeg vil hen er, at det sikkert har været andet end alene færgen i sig selv der har gjort tipsturerne sjove :D

Men det må have været en del år siden at det skete og dengang var man sikkert ikke så forvent i dag, hvor man er van til bedre færger og flybilletterne er faldet drastisk i pris siden denang også. Jeg tvivler på at der er sket alverden med den færge i de mellemliggende år fra dine tipsture til nu. ;)

Det ændrer bare ikke ved at det tog en krig at komme derover, prisen er for høj i forhold til flybiletter nu til dags, og at færgen var umoderne på mange punkter nu til dags, og var man ikke lige på en tipstur eller en herretur, så vil jeg stadig kalde det næsten dødens pølse at tage den færge for at komme til England, så vil jeg hellere bruge min tid og feriedage/-timer på at sidde på en engelsk pub i London f.eks. I forhold til andre færger som jeg har rejst med over længere distancer, så kunne færgen med rette forbedre sig på en hel række punkter. Dybest set så er der jo også en grund til at de lukker ruten, det gjorde de næppe hvis det var en succes for dem. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var en enkelt tur med færgen i 1981. Det var første gang jeg var i Storbritannien og jeg var meget ung, så det gjorde stort indtryk. England var også meget anderledes dengang end i dag. Selve færgeturen husker jeg dog ikke noget videre af, andet end at de viste "Stir Crazy" med Gene Wilder og Richard Pryor - den var ikke god.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Ved ikke lige hvorfor, men i min omgangskreds har Færgen altid haft næsten samme ry som spritteren. Man tog med den, fordi man skulle have en herresjov weekend og det havde man! Tipsturene huhhh ja ligger desværre alt alt for langt tid tilbage :-) Der var altid en fantastisk stemning

Nu kan færgen naturligvis heller ikke overleve på os, der kommer hver 2-4 år på tur, slet ikke! Men tror faktisk det den dør på, er folks manglende lyst til at betale. Jo de kunne lokke med 298 kr ture, men heller alverden mere. Og det kan den jo slet ikke overleve på. Tænk sig du får faktisk 2 " hotelovernatninger" og en længere sejltur. Vi ved jo hvad en overnatning koster på et vandrerhjem eller billig motel ( når der bliver brugt dansk arbejdskraft) dertil skal du ligge sejlturen. Når ryanair så lokker med en retur for 500-1000 ja så bliver sejlturen valgt fra, eller må ikke koste, hvad sådan en 19 timers tur reelt koster. Vi kiggede faktisk på det for 2 år siden, valgte det fra, da vi ikke fandt et brandtilbud :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ak ja, på den færge-rute har man da nogle minder. Husker stadig en af mine studie-ture, hvor vi, pga. de sove-sals-lignende kahytter på de nederste dæk, skulle have en kammarat til at stå vagt, når vi skulle hygge hos med pigerne :-P

 

Det var iøvrigt også på den tur hvor det lykkedes mig at være sammen med 3 forskellige piger(ingen trekanter!) i løbet af overfarten.... :oops: :oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...