Hop til indhold
weekendsjov

hvornår stalker man ?

Recommended Posts

Jeg så noget i tv , om mænd der har svært ved at fatte en afvisning, HM griber lidt i egen barm, hvis man ikke får svar på en hjemmeside hvor man har mødtes, og så prøver at skrive sms, til et nummer man har mobil betalt på, f eks, stalker man så ? Eller ser på f eks facebook profilen om kvinden er i et forhold ? er det over grænsen ! Blev nok lidt overrasket over at jeg måske gik for vidt !
Det er klart at man ikke opsøger folk i virkeligheden og opsøger på arbejde eller bopæl , Men hvor er grænsen imellem at vise interesse og ikke fatte en afvisning !
Det er jo nok også et spørgsmål om personlige grænser, jeg har to gange genoptaget møder med kvinder efter længere småsnak over f eks messenger imens de var i forhold, eller sms efter nogen tid, og fået en sviner for at skrive en sms som tak for sidst !

Redigeret af weekendsjov

Del dette indlæg

Link til indlæg
weekendsjov skrev, for 6 minutter siden:

hvor er grænsen imellem at vise interesse og ikke fatte en afvisning

Har man fået 3 afvisninger - og stadig ikke fatter det og vedbliver at forfølge en person - så stalker man og trænger til behandling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 7 minutter siden:

Har man fået 3 afvisninger - og stadig ikke fatter det og vedbliver at forfølge en person - så stalker man og trænger til behandling.

hm jo , har så kun fået to , Men ja tak for svaret. så man kan forsøge en gang , og så burde man fatte det forstår jeg dig som , ok

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man skriver til en igen efter man ikke har fået svar første gang, så synes jeg bare det virker meget desperat. Ikke at sige at det ikke kan udvikle sig til stalking, men det kommer også an på omstændighederne. Men hvis man bliver ved med at skrive, uden at få svar så er det stalking. 

At tjekke om en er i et forhold på facebook er ikke stalking, og det er noget alle har haft gjort på et eller andet tidspunkt. 

weekendsjov skrev, for 16 minutter siden:

Det er jo nok også et spørgsmål om personlige grænser, jeg har to gange genoptaget møder med kvinder efter længere småsnak over f eks messenger imens de var i forhold, eller sms efter nogen tid, og fået en sviner for at skrive en sms som tak for sidst !

Det her er ikke stalking, men der imod bare idiotisk. Hvis du vidste de var i et forhold, så har du jo udelukkende sendt den sms for at skabe noget splid, og det sviner har været på sin plads.

Del dette indlæg

Link til indlæg
weekendsjov skrev, for 6 minutter siden:

hm jo , har så kun fået to , Men ja tak for svaret. så man kan forsøge en gang , og så burde man fatte det forstår jeg dig som , ok

Nej. Hvis vedkommende ikke har haft svaret dig efter to forsøg, så er vedkommende ikke interesseret i at have kontakt med dig. Din besked er set, og vedkommende har valgt at hun ikke har lyst til at være i kontakt med dig.

Det er intet der er mere ucharmerende end en der er desperat, og hun får ikke mere lyst til at svare dig fordi du skriver igen. Din besked er set, og hun vil ikke være i kontakt med dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
LK12345 skrev, for 8 minutter siden:

Hvis man skriver til en igen efter man ikke har fået svar første gang, så synes jeg bare det virker meget desperat. Ikke at sige at det ikke kan udvikle sig til stalking, men det kommer også an på omstændighederne. Men hvis man bliver ved med at skrive, uden at få svar så er det stalking. 

At tjekke om en er i et forhold på facebook er ikke stalking, og det er noget alle har haft gjort på et eller andet tidspunkt. 

Det her er ikke stalking, men der imod bare idiotisk. Hvis du vidste de var i et forhold, så har du jo udelukkende sendt den sms for at skabe noget splid, og det sviner har været på sin plads.

du læser det forkert, har ikke sendt sms til nogen i forhold, men hold kontakt på messenger og fået svar der igennem et år f  eks og så haft kontakt igen, Det er faktisk sket med en 3 gange !

Del dette indlæg

Link til indlæg
LK12345 skrev, for 6 minutter siden:

Nej. Hvis vedkommende ikke har haft svaret dig efter to forsøg, så er vedkommende ikke interesseret i at have kontakt med dig. Din besked er set, og vedkommende har valgt at hun ikke har lyst til at være i kontakt med dig.

Det er intet der er mere ucharmerende end en der er desperat, og hun får ikke mere lyst til at svare dig fordi du skriver igen. Din besked er set, og hun vil ikke være i kontakt med dig.

ja ,det er også hvad jeg tænker

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lidt svært at vide hvad du holder det op i mod når man ikke selv har set showet. Hvad de sagde, hvor den generelle grænse går for stalking. Men i hvert fald respektløst ikke at acceptere et nej. Jeg har mange som jeg fanger i bare at lave nyt nummer, mail etc. Det er super træls at bruge tid på. Træls at skulle have den den bekymring, at nogen kun lærer af deres fejl, så vidt at de faker en bedre henvendelse, men i virkeligheden er lige så irriterende, og ubehagelige i personlighed hvis de opnår en booking. Ofte falder de igennem på at have præcist samme attitude. I alle deres henvendelser og bliver afvist, uanset om jeg har gættet hvem det er eller ej. 
Er det stalking?? Jeg ved det ikke i min verden nej. Men den adfærd undrer mig ikke, det er jo lige som dem der bare opretter nye profiler herinde og ikke forstår “NEJ”. Så på den måde kan nogen af jer, måske selv se hvor træls det er og lige kigge lidt indad. 
For nylig havde jeg en hvor jeg efter endt besøg, ikke var i tvivl om hvem det var, udfra den måde besøget forløb på. Han var smuttet gennem nåleøjet selvom han havde fået nej mange  jeg vil ikke gå i detaljer med hvad der skete. Men man får lige den der “Sikke dog en bib… ikke at have accepteret mine mange nej. Og vi ved  jo også godt nogen af jer tjekker sociale medier etc. En af mange grunde til jeg ikke har ansigt på, bruger taletidskort til booking  jeg vil ikke kunne findes, før jeg selv oplyser adressen. Når vi først har mødtes er vi i samme båd. Af dem som får en booking, ved hvordan jeg ser ud, og nogen gange har mit rigtige navn, får jeg venneanmodninger på fb, kan se de trykker “følg” på insta etc. for mig stadig ikke stalking, men uacceptabelt, job for sig privatliv for sig.

For mig er stalking mere omfattende, mange daglige henvendelser, at blive fulgt efter på gaden overvåget, utrygheds skabende adfærd. Er selv blevet stalket en gang, men fik det stoppet.

Uanset accepter nej, første gang. Uanset om det er en pige i ønsker et forhold til, blot sex i privat sammenhæng eller en gp i super gerne vil besøge. Især sidst nævnte nogen føler sig berettiget, tænker så længe jeg betaler så har jeg ret til at købe. Og nej, ingen har krav på noget, penge eller ej, vi vælger selv  og det skal respekteres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
LK12345 skrev, for 18 minutter siden:

Enig. Meget ucharmerende og desperat og min primære tanke i de tilfælde. Hvis du ikke kender, forstår ordet nej. Hvordan skal jeg så stole på du fatter/accepterer det, hvis der siges nej til noget under et besøg. Intet svar forstår jeg er svært at forholde sig til. Pigerne bør kommunikere nej. Så er der ingen tvivl. Har jeg først sagt nej og får flere beskeder, ser jeg ingen grund til at svare. Har dog ikke lige tænkt stalking. Men igen nok fordi jeg har prøvet “ægte” stalking. Så virker det andet som irriterende bagateller. Men stadig nej er nej. 

Redigeret af SweettieDK

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 17 minutter siden:

Enig. Meget ucharmerende og desperat og min primære tanke i de tilfælde. Hvis du ikke kender, forstår ordet nej. Hvordan skal jeg så stole på du fatter/accepterer det, hvis der siges nej til noget under et besøg. Intet svar forstår jeg er svært at forholde sig til. Pigerne bør kommunikere nej. Så er der ingen tvivl. Har jeg først sagt nej og får flere beskeder, ser jeg ingen grund til at svare. Har dog ikke lige tænkt stalking. Men igen nok fordi jeg har prøvet “ægte” stalking. Så virker det andet som irriterende bagateller. Men stadig nej er nej. 

tak, ja intet svar er svært at forholde sig til
Uanset så har jeg mødt to piger i 3 perioder af over et år, afbrudt af at de havde forhold. Den ene holdt jeg kontakt med på messenger, en anden skrev jeg sms til efter over et år og spurgte hvordan det gik. Havde ingen ide om hun stadig var i forhold, havde ikke en profil jeg kunne følge med i på sociale medier , med hende. Men blev taget godt imod og hun skrev selv 3 gang til mig på sms. Hende fik jeg i første omgang nej til og blev blokeret, lavede en ny profil og sagde ja til hendes krav og så sås vi i næsten 4 år afbrudt af to pauser hvor hun havde kæreste ! Så de er en balance om hvem og selvfølgeligt også om hvordan møder er gået og om der er tillid imellem parterne. 
Men holder mig til at hvis man får nej 2 gange så er det nej, det er en god regel.

Del dette indlæg

Link til indlæg

En tydelig afvisning bør være nok.
Når en person klart udtrykker, at vedkommende ikke ønsker kontakt, skal man trække sig tilbage og vente på, at personen selv tager kontakt, hvis de ønsker det.

Hvis en person klart giver udtryk for, at de ikke ønsker kontakt, og man alligevel kontakter dem igen, er det allerede ved første gentagelse at betragte som stalking.

Man må gerne søge information på nettet om en person, så længe det ikke bruges til at skade, genere eller opsøge vedkommende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skal du stille dig selv spørgsmålet, laver jeg stalker agtig opførsel, så har du allerede svaret.

For så er du gået over stregen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår slet ikke hvorfor man bliver ved efter første afvisning. Respekter andre menneskers grænser.

Jeg synes man stalker så snart man opsøger eller tager kontakt andre steder end hvor kontakten normalt fandt sted, hvis man har fået at vide den er uønsket, og især hvis man er blokeret. Eller hvis man fortsætter med at kontakte en der har afvist kontakt. 

Så er der jo forskellige grader af stalking. Vedbliver man at tage kontakt til en der ikke ønsker kontakt, er man helt sikkert i den sygelige ende og skal søge hjælp 

Redigeret af Pink Peach

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man udøver strafbar stalking, når man på en måde, som er egnet til at krænke en anden persons fred, systematisk og vedvarende kontakter, forfølger eller på anden måde chikanerer den pågældende.

Har den pågældende klart givet udtryk for ikke at vil kontaktes, og dette understøttes af en efterfølgende afvisende adfærd, så vil det være et tungtvejende moment, der kan statuere stalking ved vedvarende henvendelser m.v.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Plaskeren skrev, for 8 timer siden:

Skal du stille dig selv spørgsmålet, laver jeg stalker agtig opførsel, så har du allerede svaret.

For så er du gået over stregen. 

næ så spurgte jeg jo ikke her, det er mere differentieret, og jeg har jo mødt flere, i flere omgange , hvor svarene døde i en periode af forskellige grunde som jeg ikke kendte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pink Peach skrev, for 6 timer siden:

Jeg forstår slet ikke hvorfor man bliver ved efter første afvisning. Respekter andre menneskers grænser.

Jeg synes man stalker så snart man opsøger eller tager kontakt andre steder end hvor kontakten normalt fandt sted, hvis man har fået at vide den er uønsket, og især hvis man er blokeret. Eller hvis man fortsætter med at kontakte en der har afvist kontakt. 

Så er der jo forskellige grader af stalking. Vedbliver man at tage kontakt til en der ikke ønsker kontakt, er man helt sikkert i den sygelige ende og skal søge hjælp 

det er jeg helt enig i, særligt når du skriver man har fået at vide kontakten er uønsket ! Så ville jeg selvfølgelig følge det.

Redigeret af weekendsjov

Del dette indlæg

Link til indlæg
AmmaRose skrev, for 8 timer siden:

En tydelig afvisning bør være nok.
Når en person klart udtrykker, at vedkommende ikke ønsker kontakt, skal man trække sig tilbage og vente på, at personen selv tager kontakt, hvis de ønsker det.

Hvis en person klart giver udtryk for, at de ikke ønsker kontakt, og man alligevel kontakter dem igen, er det allerede ved første gentagelse at betragte som stalking.

Man må gerne søge information på nettet om en person, så længe det ikke bruges til at skade, genere eller opsøge vedkommende.

enig, og særligt at det skal være en tydelig afvisning, manglende svar eller respons kan have forskellige baggrunde. Jeg har som skrevet mødt flere igen, efter perioder hvor de ikke svarede eller var aktive der hvor vi mødtes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 11 timer siden:

Meget enig hopper op i din “båd” Har selv prøvet “ægte”  stalking 3 gang & det er en voldsom intimiderende kraft …. Det mange af jer skriver om er vand ved siden af 

svar kunden retur og sig tak men et pænt nej tak herfra Det med ikke at svare løser sjældent “problemet “

Redigeret af Madame Illona

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så blev der lige chance for at komme med et eksempel. 
Og ja han grænser efterhånden til Stalking. Men jeg kan jo bare blokere. Men venter jeg ofte med for at se hvor vidt folk vil gå, i dette tilfælde har jeg sagt tydeligt nej, længe før de pågældende beskeder. Og uanset er det typer af henvendelser jeg aldrig ville give svar. Vi har haft mødtes og han har efterfølgende dummet sig og ikke længere velkommen. 

Så en her i tråden der skrev Max. 3 henvendelser… Hvad så med 3 henvendelser på samme dag. :D:P;) 1 på sms og 2 forskellige på mail. 

Hvis du tilfældigvis er på EG så ved du selv hvem du er. Men bare rolig dit navn er streget ud. 

IMG_0358.jpeg

IMG_0359.jpeg

Redigeret af SweettieDK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...