Max Power 748 Skrevet 26. September En omgang bagdel i klaskehøjde værsgo… helt personligt så stiller jeg mig komplet uforstående op over den anklage som kvinden har lavet 16 år efter at det er sket, jeg siger ikke at det ikke er sket eller at den intime kontakt er sket med hendes accept. Men kom nu for ……. her MÅ de 16 års tavshed spille ind, igen jeg går ikke ind for overgreb på nogen måde overhovedet, men hvad kan formålet med anmeldelsen være efter 16 års stilhed??? Jeg kan ikke se hvad det skulle være.. 4 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Chibi 20 Skrevet 26. September Är det denna historien det gäller? https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kvinde-politianmelder-jonathan-spang-overgreb Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pervy 763 Skrevet 26. September "jeg går ikke ind for overgreb på nogen måde overhovedet, men" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Max Power 748 Skrevet 26. September Chibi skrev, for 15 minutter siden: Är det denna historien det gäller? https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kvinde-politianmelder-jonathan-spang-overgreb Det er den historie ja. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Max Power 748 Skrevet 26. September Pervy skrev, for 4 minutter siden: "jeg går ikke ind for overgreb på nogen måde overhovedet, men" Ja og….det er der vel ingen der gør eller synes godt om. Pointen her er de 16 år der er gået, eller 5840 dage for at trække den lidt i langdrag. For at jeg skal tage den slags anklager seriøst så skal de altså fremstilles kort tid efter de er sket ( alt er relativt) men ihverfald før end 16 år… 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1879 Skrevet 26. September Max Power skrev, for 59 minutter siden: Jeg kan ikke se hvad det skulle være.. Se det er op til politiet at finde ud af. Hun var 15!!! Efter de første par års tavshed, er det nok svært at råbe op. 4 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 686 Skrevet 26. September Max Power skrev, for 22 minutter siden: Ja og….det er der vel ingen der gør eller synes godt om. Pointen her er de 16 år der er gået, eller 5840 dage for at trække den lidt i langdrag. For at jeg skal tage den slags anklager seriøst så skal de altså fremstilles kort tid efter de er sket ( alt er relativt) men ihverfald før end 16 år… Heldigvis er det ikke dig, der skal tage stilling sådanne anklager, men de relevante myndigheder. Lovgiver har jo netop taget højde for problemstillingen med overgreb mod børn ved at suspendere forældelsesfristen i overgrebssager begået mod børn. 3 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hr_T 526 Skrevet 26. September Nu er det jo lige kommet frem, at han blev ved med at sende hende beskeder - lige til i dag, selvom hun sagde fra … 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kakam1980 74 Skrevet 26. September Måske skyld og skam har påvirket kvinden, der efterfølgende oplyser om de hændelser hun har oplevet? Kvinden kan eventuelt først nu have fundet mod til at sige fra, måske efter samtaler med psykolog? Tænk at leve i så mange år, og opleve at den person der har krænket en "bare" fortsætter, som intet var hændt? 1 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sonny99 31 Skrevet 26. September Der er ingen forældelsesfrist, så lad os se, hvad politiet og anklagemyndighed finder ud af. Skrækeksemplet er jo Jimmy Savile, der også var et "big shot" på britisk TV. Han blev aldrig straffet - selvom mange omkring ham vidste mere end de vil indrømme. I comedy-miljøet er det kendt, at Jonatan Spang har den her slags tendenser. Men lad os se, hvad det ender med - Spang lagde ligesom op til, at han har været upassende i flere tilfælde. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anders2300 45 Skrevet 26. September (edited) Det som jeg ikke helt forstår er han bliver fyret før han er dømt. Så kan man jo smadre et menneske forretninger blot ved at fortælle noget der ikke nødvendigvis er sandt. jeg forstår heller ikke helt hvorfor hun er gået til DR og ikke til politiet. jeg går heller ikke ind for overgreb. Men jeg synes egentlig også det er et overgreb på Jonas - at han bliver fyret pga et rygte. det der med hun er 15 og han 31 - tja lidt crepy måske. Men det er sgu da ikke grund til udstødning af et samfund. Det er sgu i overkanten. så jeg håber der lige bliver gået lidt mere roligt til den fremover .... og ja : det er synd for pigen hvis han har gjort det - og så er det jo fint det kommer frem og får konsekvenser. Men det skal jo lige dokumenteres først Redigeret 26. September af Anders2300 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 686 Skrevet 27. September Anders2300 skrev, for 5 timer siden: Det som jeg ikke helt forstår er han bliver fyret før han er dømt. Så kan man jo smadre et menneske forretninger blot ved at fortælle noget der ikke nødvendigvis er sandt. jeg forstår heller ikke helt hvorfor hun er gået til DR og ikke til politiet. jeg går heller ikke ind for overgreb. Men jeg synes egentlig også det er et overgreb på Jonas - at han bliver fyret pga et rygte. det der med hun er 15 og han 31 - tja lidt crepy måske. Men det er sgu da ikke grund til udstødning af et samfund. Det er sgu i overkanten. Nu er der jo ikke tale om en almindelig lønmodtager/arbejdsgiverrelation mellem JS og DR og en kontraktspart/arbejdsgiver skal ikke nødvendigvis vente på en dom for at kunne reagere. JS skriver jo selv at han har haft en række "usunde forhold" tidligere som han er i behandling for. Så der er formentlig tale om kontraktsbrud eller bristede forudsætninger fra JS' side af, der kan berettige at DR stopper samarbejdet med JS' produktionsselskab. Det ville også være et selvmål af DR at fortsætte med JS på et program, som har gjort grin med Jeppe Kofod og Mike Fonescas relationer til 15-årige pigebørn. ps., det er en anelse tonedovt at skrive, at JS har været udsat for overgreb fordi hans upassende adfærd har fået konsekvenser for hans samarbejde med DR, der trods alt skal have et ret højt værdighedskrav for deres ansatte og samarbejdspartnere. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 657 Skrevet 27. September Anders2300 skrev, for 11 timer siden: Det som jeg ikke helt forstår er han bliver fyret før han er dømt. Så kan man jo smadre et menneske forretninger blot ved at fortælle noget der ikke nødvendigvis er sandt. jeg forstår heller ikke helt hvorfor hun er gået til DR og ikke til politiet. jeg går heller ikke ind for overgreb. Men jeg synes egentlig også det er et overgreb på Jonas - at han bliver fyret pga et rygte. det der med hun er 15 og han 31 - tja lidt crepy måske. Men det er sgu da ikke grund til udstødning af et samfund. Det er sgu i overkanten. så jeg håber der lige bliver gået lidt mere roligt til den fremover .... og ja : det er synd for pigen hvis han har gjort det - og så er det jo fint det kommer frem og får konsekvenser. Men det skal jo lige dokumenteres først Dømt ved en retssag betyder ikke så meget i dagens verden. Folkedomstolen på SoMe har i dag langt større magt, og de er meget hurtige til at lynche. Havde DR ikke fyret ham, ville DR blot være kommet under beskydning. Jeg kan ikke fortænke DR i, at de ønsker, at have deres egen ryg fri. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 3648 Skrevet 27. September (edited) LarsTysker skrev, for 33 minutter siden: Folkedomstolen på SoMe har i dag langt større magt Tvivler stærkt på at det er den såkaldte folkedomstol de er nervøse for problemet er nok nærmere at Spang aktivt i programmet har kritiseret Jeppe Kofoed & Henrik Sass Larsen (Socialdemokraterne) og Mike Fonseca (Moderaterne). For deres sager og forhold til mindreårige og særligt baglandets hykleri og manglende handling i satire øje med. Nu står DR så der hvor de skal bevise at de håndterer en sådan sag bedre og mere konsekvent end de har kritiseret andre for. Når man berettiget kritiserer partierne og baglandets manglende etik og moral i den slags sager og deres manglende håndtering og deres forsvar af de involverede personer så er den her sag jo et problem for DR hvis de stikker hovedet i jorden og lader som ingenting og intet gør. Det er regeringspartier der klar til at angribe dem og skyde tilbage som de nok frygter mere end noget andet. Redigeret 27. September af Dillermand Junior 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 3648 Skrevet 27. September Det her skriv af JS kollega Lasse Rimmer er i øvrigt værd at læse og reflektere over inden man forsvarer Jonathan Spang som om han var en stakkels forfulgt uskyldighed og angriber dem der har rejst sagen 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sonny99 31 Skrevet 27. September Helt enig med Lasse Rimmer. Det kræver i øvrigt et kæmpe MOD af kvinden at stå frem. Med Spangs egne udtalelser in mente, så er det ikke et enkeltstående sag - så jeg håber flere vil stå frem, men igen - det kræver et vanvittigt stort mod. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sonny99 31 Skrevet 19. Oktober Helt som jeg forventede, så er der flere sager på vej imod Jonatan Spang. Og det må være befriende for den første kvinde, at hun ikke er alene. Det er som sagt MODIGT af de her kvinder - måske kan de forhindre flere piger i at blive forulempet af Spang fremover. https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/ekstra-bladet-erfarer-ny-kvinde-afhoert-af-politiet-efter-anmeldelse-af-jonatan-spang-for-overgreb/10979841 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thomsen 930 Skrevet 20. Oktober Pervy skrev, den 26.9.2025 at 20:51: "jeg går ikke ind for overgreb på nogen måde overhovedet, men" Præcis..! Først var der en, nu er der kommet en mere - og der kommer sikkert flere. Manden har jo et forkvaklet syn på sin tiltrækningseffekt. Han har misbrugt den status han havde, for at få unge piger i kassen. Den duer ikke i 2025. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg