Statler 304 Skrevet 14. September Ok piger&drenge, jeg har brug for jeres tanker/holdninger Jeg tror jeg måske står ved en skillevej i mit liv som er ved at drive mit hoved ud på det virklige dybe vand! Min Situation: Jeg er introvert 50+ og gift. Hun ca. 10 år ældre ekstrovert quinde. Vi har et godt forhold, men lever mere som venner og er ikke intime sammen af forskellige årsager. Kys&Kram er hvad det bliver til. Vi har kendt hinanden i over 20 år, lever til dagligt godt, mangler ikke noget og har. Det har egentligt aldrigt rigtig generet mig mht. den manglende intimitet, men gennem det sidste års tid synes jeg det begynder at gennemsyre mit sind. Føles til tider som en kåd 20 årig @@ Som jeg ser det har jeg 3 veje: 1. Et åbent forhold som jeg synes ville værre oplagt, men jeg aner ved gud ikke hvordan jeg skal sælge den ide! fruen er meget monogam minded! Jeg synes at huske nogen herinde der lever i Åbent forhold, måske i har et guldkorn eller 2. 2. Skilmisse, som er den mindst ønskelige situation! Fordi når jeg nu er glad for hende på trods af nul sex, så synes jeg ikke det ligger lige til h.benet. og ja jeg indrømmer jeg ikke er typen der er begejstret for at leve alene. 3. Utroskab med alle de risici det medfører! jeg ved ikke om jeg kan spille det spil det kræver :/ for det sætter jo den tillid til vi har til hinanden på en hård prøve! Jeg har et par af de dejlige kvinder i kikkerten herinde på EG, men vejen dertil synes belagt med forhindringer. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 656 Skrevet 14. September Statler skrev, for 10 minutter siden: 3. Utroskab med alle de risici det medfører! jeg ved ikke om jeg kan spille det spil det kræver :/ for det sætter jo den tillid til vi har til hinanden på en hård prøve! Dét skal du vælge. Men utroskab er det egentlig ikke, for du er jo ikke forelsket i GP'erne. Du køber dig blot til den glæde hun ikke vil give dig. Skulle det gå galt alligevel, så tror jeg du er meget bedre tjent med at leve et liv i lyst, end i cølibat. Bare kom igang. Held og lykke. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 210 Skrevet 14. September 1, 2 eller 3. Ja, godt spørgsmål. Hvis din frue er meget monogam af sind, så bliver det nok meget vanskeligt at sælge et åbent forhold til hende. Hvis du havde den mindste mistanke om, at hun kunne finde det interessant at blive dusket af andre mænd, ja, så var der måske en mulighed. Men har du overhovedet ikke den fornemmelse, så vil jeg overhovedet ikke begynde at gå ned ad "åbent forhold"-vejen. Begynder du at åbne op for ønsket om et åbent forhold, og hun slet ikke ønsker det, så vil hun nok begynde at mistænke dig for at bolle ved siden af ved enhver lejlighed. Og det vil nok være ødelæggende for jeres forhold. Skilsmissen vil jo give dig enhver mulighed for at bolle med hvem du har lyst til. Men vil du gerne bevare et forhold med fruen er dette naturligvis ikke vejen. Så er der utroskab! Hvad er utroskab? Jeg har kneppet glædespiger, mens jeg var i et fast forhold. Og det må jeg indrømme, at jeg på ingen måde anså som utroskab. Jeg elskede fortsat min partner lige så meget, og hun fik fortsat 100 % af min kærlighed. At jeg et par gange i vores forhold kneppede en glædespige havde absolut intet med kærlighed at gøre. Det var rent dyrisk begær: hej, knep, farvel, og vi sås aldrig igen. Finder du derimod en elskerinde ved siden af, hvor der er følelser involveret, så giver du ikke din fruen 100 % af dine kærlighed, da elskerinden nu også tager nogle procent. Det vil i min verden være utroskab og helt uacceptabelt i et monogamt forhold. Så mit råd til dig: Hvis du ikke sexmæssigt føler dig tilpas i dit nuværende forhold, men fortsat gerne vil bevare forholdet til din kone, så må du enten vælge at leve sexløst - eller gå ud og kneppe en glædespige i ny og næ. Hvis du som jeg kan gøre det uden at få dårlig samvittighed, så vil det være en god løsning. Vil du derimod få dårlig samvittighed og føle at du er din hustru utro, så er det nok ikke den rette løsning. Men at kneppe glædespiger, mens du er i et monogamt forhold, forudsætter naturligvis, at du har mulighed (både tidsmæssigt og økonomisk) til at gøre det uden at fruen opdager det. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donkey_bomb 72 Skrevet 14. September Jeg lever i åbenforhold. Men jeg tænker det første du skal gøre er at tale med dine kone om at du ønsker mere/nogen sex. Og hvis hun blankt afviser dig og siger at det løb er kørt, så skal du gøre op med dig selv om det er sådan et forhold du vil leve i. Hvis det ikke er det, så må du jo forklare hende at sådan et forhold kan du ikke leve i. Hvis hun ikke selv kan komme med en løsning, så kan du selv forreslå et evt åbenforhold, som den eneste mulighed foruden at skulle skilles. @Probator Selvfølgelig er det utroskab... Medmindre i har altalt andet i jeres spesifikke forhold, så er det utroskab når du stikker din pik ind i et andet menneske. Om der er føgelser eller ikke, har ikke det store med utroskab at gøre. Men you do you... 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
peter1042 102 Skrevet 14. September Donkey_bomb skrev, for 29 minutter siden: Jeg lever i åbenforhold. Men jeg tænker det første du skal gøre er at tale med dine kone om at du ønsker mere/nogen sex. Helt enig. Kommunikation er godt - men selvfølgelig svært. Gør op med dig selv hvad du ønsker/kræver i et forhold og vær åben for at hun måske også går og savner nogle ting. Giv det tid og energi og bliv så klogere på hvad næste skridt er. Vær ærlig overfor dig selv først og så overfor hende - og stå fast på dine ønsker - det er jo dit måske eneste liv... Jeg er også selv i et åbent forhold - og det har bestemt haft egne udfordringer, men også stor frihed 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 210 Skrevet 14. September Donkey_bomb skrev, for 44 minutter siden: Selvfølgelig er det utroskab... Medmindre i har altalt andet i jeres spesifikke forhold, så er det utroskab når du stikker din pik ind i et andet menneske. Om der er føgelser eller ikke, har ikke det store med utroskab at gøre. Men you do you... Det er jo et definitionsspørgsmål. Jeg må indrømme, at jeg ligesom @Probator ikke føler, at det er utroskab at stikke pikken ind i et andet mennesker, når der ikke er følelser involveret. Men jeg er udmærket klar over, at andre helt sikkert har en anden holdning til det. For mig er det spørgsmålet hvad jeg kan leve med. Følte jeg det var utroskab, kunne jeg sikkert ikke kneppe en glædespige i ny og næ. Jeg må indrømme at jeg sexmæssigt ikke er monogam, men følelsesmæssigt er jeg det nok i høj grad. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1742 Skrevet 14. September ensomfyr skrev, 1 time siden: Det er jo et definitionsspørgsmål. Jeg må indrømme, at jeg ligesom @Probator ikke føler, at det er utroskab at stikke pikken ind i et andet mennesker, når der ikke er følelser involveret. Men jeg er udmærket klar over, at andre helt sikkert har en anden holdning til det. For mig er det spørgsmålet hvad jeg kan leve med. Følte jeg det var utroskab, kunne jeg sikkert ikke kneppe en glædespige i ny og næ. Jeg må indrømme at jeg sexmæssigt ikke er monogam, men følelsesmæssigt er jeg det nok i høj grad. Var det bare så simpelt at den der begår det kunne definere hvad der er hvad, så ville jeg definere at det ikke er ulovligt at køre for stærkt når jeg gør det, fordi jeg føler at jeg har styr på det. Jer der så behændigt definerer at i ikke føler jer utro er udmærket klar over at i jeres partneres optik er det i laver klart utroskab, for ellers var der ingen grund til at skjule det. Jeg har ingen dom over jeres utroskab, jeg er fuldt ud klar over at normen er blevet at mænds seksuelle behov bliver udskammet, nedgjort og negligeret og at de fleste mænd derfor lever uforløst i deres forhold. Men det er at bedrage sig selv at bilde sig ind det ikke er utroskab. Ud over den etiske definition er der også en rent juridisk og jeg kan love dig for at dine kone kan blive skilt uden seperation, hvis hun kan bevise at du har købt sex. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1742 Skrevet 14. September Beklager at jeg ikke kan gøre det mere simpelt, men for mig er der eksistentielle principper på spil her... Det kommer nemlig helt an på hvilket type menneske du gerne vil være og hvilket liv du ønsker at leve. Hvis du elsker din kone, kan du så leve med at have en så stor hemmelighed som utroskab for hende? Og er det kærlighed at gøre det? Rigtig mange mennesker lever i lykkelig uvidenhed, så det kan uden tvivl være en løsning, men er det løsningen for dig og jer? Et åbent forhold handler langt mere om ægte åbenhed parterne imellem end det handler om sex. Det handler om at kunne dele sit inderste indre med sin partner uanset hvor svært eller sårende det kan være og arbejde med at rumme hinanden helt i stedet for at begrænse hinanden og kræve at vi går rundt og er uopfyldte. Det er pisse hårdt arbejde, men det er virkelig spændende og lykkes man med det, så kan man opnå noget, som meget få mennesker får lov til at opleve. Og hvis forsøget på at åbne ikke lykkes... Så kan det automatisk lede til at i må gå hvert til sit eller at du bliver bestyrket i at du må træffe valget imellem at gå eller udleve din seksualitet i det skjulte. Bare for at være HELT tydelig... At undertrykke dit seksuelle behov er IKKE en løsning og ikke noget man rimeligt kan kræve i en relation. Det er absurd at vores kultur anser det som naturligt at man kan påberåbe sig seksuel eneret over et menneske man ikke har lyst til sex med mere. Endnu en fordel ved åbenhed kan være at din partner måske genfinder kontakten til hendes lyst. Det ses ret ofte at kvinder bliver vækket selv efter mange års ulyst. Det bør du selvfølgelig have med i overvejelserne om du kan leve med at hun også ser andre. Jeg kan kun anbefale at tage en terapeut med på sidelinjen og jeg har nogle stykker i mit netværk som kender til åbenhed, så send en pb, hvis i gerne vil henvises. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 210 Skrevet 14. September Refresh skrev, for 1 time siden: Var det bare så simpelt ... Og det er bestemt ikke så simpelt. Vi har jo alle vores grunde til at gøre, som vi gør. Og der er helt sikkert ting, som kunne og nok også burde gøres anderledes. Men nogle gange er det nemmere sagt end gjort. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
spaceman99 47 Skrevet 14. September (edited) Jeg var i samme situation. Valgte løsning 2. Som det lyder, er din hustru ikke til løsning 1. Og så er den jo udelukket. Jeg havde overvejet at prøve enten GP eller at finde en klassisk elskerinde, men kunne ikke se mig selv i det. Vedr. GP, så er mange af pigerne handlet/tvunget til det hvilket jeg under ingen omstænsigheder vil bidrage til. Selv dem som ikke er, ville jeg have svært ved tanken om at betale for det, og vide at jeg var måske nr 3 i rækken den dag, og om 30 min er der en anden som ligger og hugger i hende. Vedr. elskerinde, så tænkte jeg at enten ville hun eller jeg blive forelsket og ønske at blive rigtige kærester, og så skulle vi jo alligevel gå fra hinanden, og hvorfor så ikke bare gøre det med det samme. Vi blev skilt I al mindelighed for 1.5 år siden. I dag har jeg en skøn kæreste på 8. måned, vi har skøn sex flere gange om ugen og jeg er simpelthen så glad for mit nye liv. Hvis der ikke er børn involveret, synes jeg ikke der er så meget at betænke sig på. Hvis der er hjemmeboende børn er sagen en anden. Så kunne GP måske være en måde at komme igennem på indtil de er flyttet hjemmefra. Alt vel, håber du finder en løsning. Redigeret 14. September af spaceman99 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1879 Skrevet 14. September (edited) Statler skrev, for 5 timer siden: Ok piger&drenge, jeg har brug for jeres tanker/holdninger Der er ikke så mange piger tilbage herinde. Men mit syn på dit spørgsmål, er tal med hende om hvordan du har det, uden at nævne åbent forhold. Kan/vil hun ikke ændre på noget og indgå i sex. Så bliv skilt, skilsmissen bliver meget mere ukompliceret hvis du holder dig til, at du ikke kan leve i det mere pga dine behov ikke dækkes. Som hvis hun når at opdage utroskab. Hverken 1 eller 3 er muligt. Du ved inderst inde godt hun ikke siger ja til åbent forhold. Og når du tvivler på din egen evne til at holde utroskab skjult. Så lad være at rode dig ud i det. Lad dig ikke narre af “sexkøb” ikke er utroskab. Der er nogen som er i stand til og nødt til at lyve for sig selv for at gøre hvad de gør. Men selvfølgelig er det utroskab. Ellers ville det jo heller ikke være utroskab at have sex med en kollega til julefrokosten, “fordi der ikke var følelser indblandet”, kun sexuel tiltrækning. De vælger at købe hos os gp’er fordi de ved vi ikke afslører dem. Det er den eneste forskel på det. Alt sexuelle omgang med andre er utroskab. Redigeret 14. September af SweettieDK 8 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rushton 605 Skrevet 14. September (edited) Statler skrev, for 6 timer siden: Ok piger&drenge, jeg har brug for jeres tanker/holdninger Jeg tror jeg måske står ved en skillevej i mit liv som er ved at drive mit hoved ud på det virklige dybe vand! Min Situation: Jeg er introvert 50+ og gift. Hun ca. 10 år ældre ekstrovert quinde. Vi har et godt forhold, men lever mere som venner og er ikke intime sammen af forskellige årsager. Kys&Kram er hvad det bliver til. Vi har kendt hinanden i over 20 år, lever til dagligt godt, mangler ikke noget og har. Det har egentligt aldrigt rigtig generet mig mht. den manglende intimitet, men gennem det sidste års tid synes jeg det begynder at gennemsyre mit sind. Føles til tider som en kåd 20 årig @@ Som jeg ser det har jeg 3 veje: ... Kære Statler. Alle dyr inklusive mennesker behøver trække vejret, spise, sove og have varme. Mænd behøver også sex og følelser i den rækkefølge. Kvinder behøver tryghed, følelser og sex i den rækkefølge. Derfor har din kone alt hun ønsker, da sex er aller sidst på hendes liste. Hvorfor skal du nøjes uden sex, der står højere på din liste? Hvorfor er dine behov ikke lige så vigtge som hendes? Dit valg er meget nemt, du siger til din kone at du har behov for sex, og at du ikke længere kan lade som det ikke betyder noget. Du skal have sex, nok mest sandsydeligt uden hende. Det er lige meget hvor monogam hun påstår at hun er, hun vægter tryghed højere. Hun siger hun er monogam kun for at blokkere dig fra andre muligheder, og fordi hun selv ikke gider gøre sig attraktiv nok at andre mænd gider bruge 2-3 uger på at opvarte hende med ord, smiger, vin og mad, teaterturer og oplevelser. Det er det hun vil have hellere end sex. Det får hun ikke fra dig længere og derfor får du heller ikke sex. Hun påstår at hun er monogam, men hun ved også at hun er nul værd ude på det fri marked og at hun ikke har tid at bygge op tryghed og følelser med en anden (svag) mand. Når du siger at du har brug for sex og at dine behov er lige så vigtige som hendes, og at du går efter den fra nu af, så vil hun blive gal og nægte. Men hvis hun ser du ikke bluffer så vil hun give dig ret efter lidt betænkningstid. Betænkningstid der hun opdager at hun er nul værd på det åbne marked, og det vil kræve alt for meget at fange en anden mand hun kan holde ud. Og hvis hun er for dum at se det, så fuck det. Vil du være hendes kastrerede og renlige tryghedshund uden mulighed for sex? Kun fordi du får lidt kys og kram og selskab hver anden aften? Så har du måske ikke behov for sex som du tror du har. Vil du være en kastreret hund der kun ligger i sofaen, eller vil du være en hund der stadig løber, gør, lever og mærker livet? Er dine behov ikke lige så vigtige som hendes? Sig til hende at sådan bliver det, i kan hygge og nyde trygheden sammen derhjemme, og dine ekstra behov - den sex du skal have - får du andre steder. Hvis hun også trænger til andre behov så kan hun også skaffe dem der ude hvis hun vil. Alternativet er at hun spiller monogam og fornærmet, og i begge fortsætter alene hver for sig. Kun fordi hendes behov er vigtigere end dine. Men måske er livet og sex alene, bedre end tryghed og kastration derhjemme. Hvad synes du er vigtigst for dig? Den der intet vover, vinder intet. Måske er skilsmæsse eneste løsning der virker. Du bestemmer selv hvad du fortjener i livet, og det er kun dig selv der gider skaffe det for dig. Sådan har det altid været, fra den dag du flyttede ud fra din mor til den dag du dør. Sig at jeg har fejl hvis du synes det. Dit valg i dag bestemmer dit liv i morgen. Redigeret 14. September af Rushton 2 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 656 Skrevet 14. September (edited) Godt skriv @Rushton ...og jeg gerne tilføje mit eget ordsprog: Hellere leve sin drøm, end drømme sit liv. Redigeret 14. September af Probator rettelse 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1742 Skrevet 14. September SweettieDK skrev, 1 time siden: Hverken 1 eller 3 er muligt. Du ved inderst inde godt hun ikke siger ja til åbent forhold. Og når du tvivler på din egen evne til at holde utroskab skjult. Så lad være at rode dig ud i det. Der er da masser af par der åbner op og mange der mister kontakten til deres lyst beder deres partner om at få det dækket andet steds for ikke at skulle leve med bevidstheden om at de er årsagen til at denne skal blive frustreret eller ulykkelig. Og der er masser af mennesker der lever med kæmpe hemmeligheder, som de ville have forsvoret at de kunne, men som realiteterne viste at de faktisk evnede langt bedre end at stå frem i ærlighed... 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frisk fyr 255 Skrevet 14. September Jeg er 100 % enig med SweettieDK, det er helt klart utroskab at seje med en anden uden din hustrus kendskab, uanset om det er en glædespige eller andre. det eneste du kan gøre at tale med hende om det og om hvad du syntes, og spørge om I ikke kan forsøge at gøre Jeres forhold mere spændende. Giv det efterfølgende lidt tid og gør så op med om det er blevet bedre og om det er værd at bygge videre på. hvis ikke, så er der kun skilsmisse tilbage. Men først og fremmest, sæt dig ned og tal med din hustru, I har trods alt på et tidspunkt valgt hinanden, så syntes du som minimum skylder hende ærlighed. Et ægteskab handler meget om kommunikation. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1742 Skrevet 14. September ensomfyr skrev, for 2 timer siden: Og det er bestemt ikke så simpelt. Vi har jo alle vores grunde til at gøre, som vi gør. Og der er helt sikkert ting, som kunne og nok også burde gøres anderledes. Men nogle gange er det nemmere sagt end gjort. 100% enig og fuld forståelse for det... I min bog er det ikke at tage sin partners fysiske behov seriøst også utroskab, så jeg kan sagtens forstå at man føler sig berettiget til at få opfyldt sine behov. Det bliver en meget kedelig spiral med beskyldninger frem og tilbage om hvem der har skylden og hvem der svigtede først og mest og set udefra kan det ofte være svært at se hvilket værdi et forhold på de præmisser egentlig har. Men det er super kompliceret og især, hvis der er børn involveret og mange historier ender trist på trods af at parterne har gjort "som man burde". 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1742 Skrevet 14. September Rushton skrev, for 1 time siden: Kære Statler. Alle dyr inklusive mennesker behøver trække vejret, spise, sove og have varme. Mænd behøver også sex og følelser i den rækkefølge. Kvinder behøver tryghed, følelser og sex i den rækkefølge. Derfor har din kone alt hun ønsker, da sex er aller sidst på hendes liste. Hvorfor skal du nøjes uden sex, der står højere på din liste? Hvorfor er dine behov ikke lige så vigtge som hendes? Dit valg er meget nemt, du siger til din kone at du har behov for sex, og at du ikke længere kan lade som det ikke betyder noget. Du skal have sex, nok mest sandsydeligt uden hende. Det er lige meget hvor monogam hun påstår at hun er, hun vægter tryghed højere. Hun siger hun er monogam kun for at blokkere dig fra andre muligheder, og fordi hun selv ikke gider gøre sig attraktiv nok at andre mænd gider bruge 2-3 uger på at opvarte hende med ord, smiger, vin og mad, teaterturer og oplevelser. Det er det hun vil have hellere end sex. Det får hun ikke fra dig længere og derfor får du heller ikke sex. Hun påstår at hun er monogam, men hun ved også at hun er nul værd ude på det fri marked og at hun ikke har tid at bygge op tryghed og følelser med en anden (svag) mand. Når du siger at du har brug for sex og at dine behov er lige så vigtige som hendes, og at du går efter den fra nu af, så vil hun blive gal og nægte. Men hvis hun ser du ikke bluffer så vil hun give dig ret efter lidt betænkningstid. Betænkningstid der hun opdager at hun er nul værd på det åbne marked, og det vil kræve alt for meget at fange en anden mand hun kan holde ud. Og hvis hun er for dum at se det, så fuck det. Vil du være hendes kastrerede og renlige tryghedshund uden mulighed for sex? Kun fordi du får lidt kys og kram og selskab hver anden aften? Så har du måske ikke behov for sex som du tror du har. Vil du være en kastreret hund der kun ligger i sofaen, eller vil du være en hund der stadig løber, gør, lever og mærker livet? Er dine behov ikke lige så vigtige som hendes? Sig til hende at sådan bliver det, i kan hygge og nyde trygheden sammen derhjemme, og dine ekstra behov - den sex du skal have - får du andre steder. Hvis hun også trænger til andre behov så kan hun også skaffe dem der ude hvis hun vil. Alternativet er at hun spiller monogam og fornærmet, og i begge fortsætter alene hver for sig. Kun fordi hendes behov er vigtigere end dine. Men måske er livet og sex alene, bedre end tryghed og kastration derhjemme. Hvad synes du er vigtigst for dig? Den der intet vover, vinder intet. Måske er skilsmæsse eneste løsning der virker. Du bestemmer selv hvad du fortjener i livet, og det er kun dig selv der gider skaffe det for dig. Sådan har det altid været, fra den dag du flyttede ud fra din mor til den dag du dør. Sig at jeg har fejl hvis du synes det. Dit valg i dag bestemmer dit liv i morgen. Hele dit indlæg er det præcise modstykke til betonfeministernes ævl om at deres manglende lyst handler om at deres mænd ikke deltager i rengøring og madlavning. Det er polariserende og ukonstruktivt. Vi kender intet til trådstarters forhold og har kun hans version. Om hun hviler fint i et liv uden sex eller reelt er bund frustreret over at have mistet sin lyst og anser ham som værende helt eller delvis ansvarlig for det fortæller historien intet om. Det er kun dialog der kan bringe mennesker tættere sammen og vi er heldigvis nogle der har lært at en kærlighedsrelation kan bygge på tillid og gensidig forståelse og respekt. Du tager også grueligt fejl i at hun ingen værdi har... Mange mænd i lignende situation har foreslået et åbent forhold og er blevet blæst fuldstændig bagover når hendes lyst er blevet vækket og hendes muligheder er blevet åbenlyse. Faktisk en ret sund øvelse, for en mand der måske er blevet lidt magelig og tager sin kvindes hengivenhed for givet. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Listelømmel 344 Skrevet 14. September Statler - Jeg er nysgerrig. Synes det lyder vildt, hvis sex og intimitet, først har vækket din interesse nu, 50 +. Måske du har fortrængt dit behov ? Kan ikke helt læse mellem linjerne hvordan jeres sexliv har været, indtil det begyndte at gå ned ad bakke. Mange kvinder, mister lysten, når overgangsalderen banker på døren. Mister de også den skønne naturlige fugt, kan nogen måske fortrænge, at sex er sundt og godt, hele livet. Måske din kone og dig ikke taler så vanvittig godt sammen, om lige netop den del af jeres samliv. Måske din kone rent faktisk går og tror, at sex faktisk ikke betyder så meget for dig, så derfor lever hun med, at hendes egen dalende lyst nu måske kræver noget ekstra, for at tændes. Har i elsket hedt tidligere ? Hvad tænder ( tændte ) hende ? Elsker du når hun kommer, eller elsker hun, når du kommer ?? Spørgsmålene er mange, og man kunne stille rigtig mange spørgsmål. Ønsker ingen svar, men blot at du reflekterer over, hvad og hvorfor jeres sexliv er slut. For det er trist, at jeres sexuelle gnist er slukket. Synes du skylder hende, at du træder ud af dit introverte "jeg" for en stund, og stille og roligt finder/skaber nogle stunder, hvor hun ikke er i tvivl om, at du har lyst - til sex med hende!! Forholder jeres/din virkelighed sig således, at du faktisk ikke har haft den vilde lyst til hende, i flere år. Så vær ærlig overfor dig selv, og tag en beslutning. Hvis du er blevet tændt af tanken om at dyrke sex med en anden kvinde, så er det meget naturligt, at lige netop de ting sker, for mange af os, omkring din alder ( tror mange definerer det, som værende panikalderen). Men vil anbefale dig, at finde ud af, hvad det er du søger. Tænker ikke partnerbytte er et tema, og åbent forhold, skal man ikke kaste dig ud, når man er i et forhold, som dit. Kæmpe respekt, til mennesker, det lever i parforhold, der er så dybe, at man accepterer hinandens lyst, også til at "se" andre. Skilsmisse - nej, for tror faktisk i på mange parametre, i har det godt sammen. Så tænker det gi'r sig selv. Men hvis du søger en elskerinde, på sex købe markedet, tror jeg du bliver skuffet. Men derfor kan man købe sig til rigtig mange dejlige sexuelle stunder!!!! Definition på utroskab, hvem har patent på den ? Fantasien om at have en elsker/ elskerinde, ( eller flere) - tror jeg lever i bedste velgående, hos langt de fleste af os, uanset køn. Er vi utro, når vi onanere ? Er vi utro, når/hvis vi betaler for sex, uden følelser. Utroskab er utroskab - måske. I min verden, kan det meget belejligt gradbøjes. Ryger jeg i kanen med en kollega, er sandsynligheden for gensidige følelser opstår - i den grad til stede. Har jeg en fast elskerinde, kan det også meget hurtigt ende - i noget jalousi halløj. Langt de færreste har desværre lavet en klokkeren aftale om de her ting, dengang de blev kærester, og dengang sex bare skete af dig selv. For sex er bare vigtig, for nogen mere end andre. Måske når man bare derhen i livet, hvor man måske skal lære at leve med en lille hemmelighed, og at det er legalt at have en lille hemmelighed, for sig selv. For så længe man lige får( køber) lidt sex, og kommer "lettere" hjem, til ens kone, som ovenikøbet ikke ønsker den intimitet længere ... Men mange vil selvfølgelig og forståeligt, definerer det som utroskab, derfor er det selvfølgelig op til den enkelte, at tage beslutningen, om hvad man rent samvittighedsmæssigt kan leve med. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rushton 605 Skrevet 14. September (edited) Refresh skrev, for 57 minutter siden: Hele dit indlæg er det præcise modstykke til betonfeministernes ævl om at deres manglende lyst handler om at deres mænd ikke deltager i rengøring og madlavning. Det er polariserende og ukonstruktivt. Vi kender intet til trådstarters forhold og har kun hans version. Om hun hviler fint i et liv uden sex eller reelt er bund frustreret over at have mistet sin lyst og anser ham som værende helt eller delvis ansvarlig for det fortæller historien intet om. Det er kun dialog der kan bringe mennesker tættere sammen og vi er heldigvis nogle der har lært at en kærlighedsrelation kan bygge på tillid og gensidig forståelse og respekt. Du tager også grueligt fejl i at hun ingen værdi har... Mange mænd i lignende situation har foreslået et åbent forhold og er blevet blæst fuldstændig bagover når hendes lyst er blevet vækket og hendes muligheder er blevet åbenlyse. Faktisk en ret sund øvelse, for en mand der måske er blevet lidt magelig og tager sin kvindes hengivenhed for givet. Ok. Jeg overdrev nok, og meget af det var ikke nødvændigt og rent gætværk. Men det centrale budskab er at Statler ikke skal undertrykke sit behov af sex og bør fortælle sin kone om sit behov. Hvis de så ikke kan finde en løsning sammen så er nok skilsmisse vejen frem. Andre har skrevet åbent forhold fungerer for dem og nogen har skrevet skilsmisse har fungeret for dem. Det er nok ikke særligt godt hvis han sidder stille og ikke gør noget. Sådan, så er det lidt mere civiliseret sagt. Dog ikke lige smukt som du har udtrykt det. Redigeret 14. September af Rushton 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1879 Skrevet 15. September Refresh skrev, for 7 timer siden: Der er da masser af par der åbner op og mange der mister kontakten til deres lyst beder deres partner om at få det dækket andet steds for ikke at skulle leve med bevidstheden om at de er årsagen til at denne skal blive frustreret eller ulykkelig. Og der er masser af mennesker der lever med kæmpe hemmeligheder, som de ville have forsvoret at de kunne, men som realiteterne viste at de faktisk evnede langt bedre end at stå frem i ærlighed... Jeg baserer ikke mit skriv på hvad masser af andre gør. Men på hvad @Statler skriver. Alle 3 muligheder kan ende i skilsmisse. Så om han vil risikere at tage en omvej er op til ham. Har haft gæster som egentligt havde fået lov. Men hvor det alligevel endte i skilsmisse fordi konen ikke kunne leve med tanken. Når jeg anbefaler så direkte som jeg gør er det fordi, det allerede var nævnt af andre. “Det at nævne åbent forhold vil gøre hende mere mistænksom.” Altså hvis snakken ikke fører til et åbent forhold og han vælger at blive. Bliver muligheden for uopdaget utroskab mindre. Hvis han ønsker at behandle hende respektfuldt, ud fra det udsagn, at han er glad for hende, så vil jeg som sagt anbefale snak med hende, se om det kan løses de to imellem. Når/hvis skilsmisse kommer på tale, og især hvis hun tigger og beder ham om at blive kan han evt nævne alternativet åbent forhold. Men mest af alt. Skal han inden han gør noget som helst finde ud af, om han selv vil gå linien ud med skilsmisse. “Den mest uønskede løsning”, da han ikke er go til at være alene. @Rushton er inde på noget med værdi på det åbne marked. Som ekstrovert, har hun nok trods alt større chancer for at opbygge noget nyt, som en introvert har. Alle situationer er individuelle. Så vil han også overhovedet risikere skilsmisse? Hvem ved om hun lige nu bliver hos ham af medlidenhed/omsorgsinstinkt, vane, “medgang og modgang” løftet. Måske, det at han er introvert holder hende tilbage, samtidig med de har levet sexløst så længe at hun måske ikke engang aner han ønsker det. Hun kan sagtens blomstre op sammen med en anden. Kan han holde til at se på det. Kun at gå videre med at dække egne behov uden 100% at kende hendes er egoistisk. Især i dette tilfælde hvor der lyder som om han har ligeså meget brug for, trygheden fra hende. Det venskab og samliv de har. Så hvorfor skal han han have i både pose og sæk. Der er ingen pointe i at forsøge at ændre holdningen hos mænd der allerede har taget deres eget valg. Men måske / måske ikke gavnligt for en der selv spørger, at se tingene fra flere vinkler. 6 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 656 Skrevet 15. September (edited) SweettieDK skrev, for 37 minutter siden: Det venskab og samliv de har. Så hvorfor skal han han have i både pose og sæk Men de har jo netop ikke samliv. Det er problemet. Hun gider ham ikke. Hun interesserer sig ikke for sin mand. Narcissist tendens som jeg læser det. Jeg synes at han fra nu af, straks, skal indlede et nyt liv i nydelse, opfylde egne behov, være egoistisk, tage fra både pose og sæk. Han er total udsultet. Nu skal han både blæse og have mel i munden, og når hun opdager det, vil det vise sig om hun egentlig holder af ham. Hvis ikke, er hun heller ikke værd at holde på. Han skal leve, ikke drømme. Han lyder for mig til at være offer for de seneste flere årtiers feminist kultur. ØV ØV. @Statler MAND GØR DIG FRI. Tag tæskene. Drop samvittigheden. Du bliver meget lykkeligere resten af dit liv. Redigeret 15. September af Probator Rettelse 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1879 Skrevet 15. September Probator skrev, for 19 minutter siden: Men de har jo netop ikke samliv Der er forskel på ordene samliv og sexliv. Jo de har en hverdag der fungerer, som han ydermere giver udtryk for at være glad for. Han er ikke gået i detaljer om hvorfor der ingen sexliv er blot skrevet “forskellige årsager”. Der undrer mig ikke at mange af jer mænd argumenterer som I gør. For ved at gøre det til konens skyld, i både egne og andre tilfælde, kan I “retfærdiggøre” jeres valg. Han har som jeg læser det, stiltiende accepteret et sexløst forhold, at ændre på det nu, uden at indrage hende, er egoistisk. Alt er øjet som ser, og som jeg ser det både i @Statler og andre tilfælde. Utroskab er den nemme løsning. Fordi I netop får begge dele. Familieliv og sex. Fordi I undgår at opstarte konflikten. Men i skubber kun dilemmaet over på konen. Som først skal opdage utroskabet, være sikker i sin sag, eller risikere at komme med falske beskyldninger. I kan benægte og lade en skilsmisse gå igennem udlukkende på baggrund af “hun er en hysterisk k……”. Vi lever altså i generation 2000 kvinder er netop på ingen måde afhængig af mænd længere. Og det skræmmer jer. Den eneste måde I kan beholde jeres forhold lidt længere, måske for evigt er løgn og bedrag. Hvis jeres koner/kærester/samlevere er så forfærdelige så tag dog konsekvensen, tag snakken, flyt ud, evt skilsmisse alt afhængig af om I er gift. I vælger at “straffe” kvinderne for deres adfærd. Uden straffen egentlig bliver effektueret, med mindre hun opdager det. I vælger at tage et valg om hvad der er bedst for Jer uden at indtage hende. Og lade hende have medbestemmelse. Jeg er for så vidt enig i alle har ret til/behov for sex, Og at hvis kvinder vil holde på deres mand må de sprede ben. Har jeg også skrevet herinde før. Men det retfærdiggør ikke at blive i et sex løst forhold, med utroskab. Så er det bedre begge parter tager konsekvensen. Hvad der sker i et forhold bør være en fælles beslutning. Eller er det uanset ikke et forhold. I snakker om at være kastreret. At gro nosserne tilbage og sige fra. Behøver ikke involvere utroskab. Igen alt er øjet som ser. Og min holdning bunder bl.a i selv at være blevet snydt, manipuleret etc. For så vidt jeg ved ikke med utroskab. Men blandt andet med økonomiske ting. Som også bør være en fælles beslutning. Hans argument var, hvis du vidste det havde du ikke valgt mig fra start af, gidet være sammen med mig. “Nej, og det var et valg jeg skulle have haft lov til at tage!!” 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 656 Skrevet 15. September (edited) SweettieDK skrev, 1 time siden: Der er forskel på ordene samliv og sexliv. Enig. Det staves forskelligt. Men juridisk set betyder det helt det samme. Og manglende samliv (sex) er gyldig grund til at få tildelt skilsmisse. Jeg synes ikke det er, at straffe hende ved selv at starte et lystigere liv. Desværre er mange parforhold præget af, at den ene part gør den anden plukkemoden pga. manglende opmærksomhed og interesse i partneren. Anyways, som jeg læste i et godt indlæg fra Eva (fredagsbar) frit citeret: Prøv en periode at bruge samme budget på din kone, som du bruger/vil bruge i GP miljøet. Så opdager hun, at du er interesseret i hende. Hun vil føle sig set igen, og hun vil undre sig over, hvorfor. Lad være med at fortælle hende det. Kvinders hjerner tiltrækkes af det ukendte og mystiske. Hun digter sit eget svar. Sig det f.eks. med blomster, for husk: En dusk om ugen, holder fugt i fugen. @Statler Det er dig som skal være den maskuline nu. Dvs. du tar ledelsen. Du må endelig ikke komme til hende som den tiggende part. Det handler om, at du skaber maskulin respekt omkring dig selv. Når du gør det kan det være hun pludselig finder dig attraktiv igen. Men det vil masser af andre kvinder også gøre. Uhm. Prøv at studere lidt om stoicisme. Det kunne måske også hjælpe dig. Redigeret 15. September af Probator rettelse 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Listelømmel 344 Skrevet 15. September (edited) SweettieDK At rådgive en enkelt bruger af eroguide, er ikke nem, når man kun får sparsom information. Jeg læser, en overskrift, der omhandler et muligt ønske/drøm om et åbent forhold, ( fordi han savner sex ). Samtidig læser jeg en mand, som pludselig har genopfundet sin sexlyst. Om savnet til sex, omfatter konen, andre, eller begge dele, er usagt. Som jeg læser det, har han ( de) det som sådan godt, i deres sexløse ægteskab. Hvis ikke man kan tale sammen om emnet, er det nogle gange nemmere at tie - måske. Måske har de to mennesker det rigtig godt sammen, måske har de fælles børn. Måske er det en mand, som aldrig har været manipulerende og løgnagtig. Kommunikation og ansvar for at melde ærligt ud, er vel gode byggesten ift. det langtidsholdbare forhold. Og ja, selvfølgelig også gensidig kærlighed - og ærlighed!! Flere herinde omtaler, at manden bare skal skride, fordi konen nægter ham sex. ( Måske det råd, kommer fra mænd, fordi de oplever, at rigtig mange kvinder, bruger sex som belønning, (i et forhold), og samtidig har mange af de samme kvinder en forkvaklet holdning til lige netop, det at sælge sex ...) Måske skal fyren her, besøge en psykolog og derfra finde ud af hvad vej, hans samvittighed sender ham. Måske kan et godt forhold, mellem to modne mennesker, godt forblive "godt", selvom den ene ( kan generelt både være M eller K ), ikke spiller med helt åbne kort, ift. at købe lidt sex i ny og næ. Men det er defineret som utroskab, og er ikke ærligt - enig. Men måske menneskets hormonelle forandringer også spiller ind, ift. hvorfor en del mænd, besøger sexarbejdere, når kvindens lyst daler. Redigeret 15. September af Listelømmel 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Noob2025 306 Skrevet 15. September Listelømmel skrev, for 12 minutter siden: Måske skal fyren her, besøge en psykolog og derfra finde ud af hvad vej, hans samvittighed sender ham. Når man spørger i et forum for sexkøbere, så får man sikkert også svar der afspejler forumet. Spurgte du i hendes verden fik du uden tvivle nogle andre svar. så ja måske skulle du spørge en professionel og få nogle uvildige konstruktive svar. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg