Hop til indhold
Gæst

Forfulgt i toget

Recommended Posts

Gæst

Det begyndte for 3 måneders tid siden, sad i stillekupe'en og lige pludselig kommer der en mand og sætter sig på min taske og bærbare på sædet ved siden af, kiggede op og til min store skræk var det min allerførste gæst i denne branche, ikke særlig god oplevelse dengang, fik vristet mine ting væk fra hans bag, og gik målrettet mod den anden ene af toget, men et par min efter kom han derned, derefter gik jeg til togkontroløren og sagde jeg blev forfulgt af denne mandsperson, og gæsten blev bedt om at blive siddende i en midtergang, og da min station kom, skyndte jeg mig at hoppe ud og gemme mig bag en opslagstavle. Nu sidder jeg i toget igen, og satte mig ved de der 4pers, måske kun 7 i kupeen ialt, og han vælger at sætte sig lige ved siden af mig, så jeg har rejst mig, og sidder nu og gemmer mig på toilettet i den anden ende. Men det kan jo ikke have sin rigtighed, vil ikke stå og diskutere i toget, hvad skal jeg gøre? Han forstår ikke hentydningen når jeg går?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sikke dog en idiot, meld ham til politiet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har du mod på at åbne munden og gamble lidt? Så kunne du evt lade ham forstå at hvis han ikke stopper, så vil du være nødsaget til at kontakte din "chaufør".
Tåber som disse forstår sjældent andet end kontant konsekvens :(
Håber inderligt du finder en anden løsning hvis mit forslag ikke kan bruges.

Knus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uha, det lyder grimt. :eek:  Hvis der er en togfører, så kontakt ham og sig at du er forfulgt. Hvis ikke, og vedkommende bliver aggressiv, så er der vel ikke andet at gøre end 112.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmm det er jeg ked af at høre at du bliver udsat for. Hvad du skal gøre afhænger måske lidt af hvad han vil. Søger han blot kontakt? Så må du sige til ham at du ikke ønsker kontakt. Synes han måske det er lidt sjovt at få dig til at rende rundt i toget og søger han at dominere dig på den måde? Ja, så ved jeg faktisk ikke helt hvad der er optimalt at gøre, men at konfrontere ham er måske ikke vejen frem så.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Omg, det bare en rigtig dårlig film det her... Prøver og se om jeg kan finde kontrolløren igen, er bare ikke så meget for at komme op og diskutere med ham og gøre ham sur... Men helt ærligt, det gør man fandeme ikke, hvor blev diskretionen af? Hvad er det han vil opnå?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige nu ??

Jeg får det helt dårligt indeni :-/

Jeg ved sgu ikke hvad man skal gøre... skaffe sig nogle beviser på diskret måde ( billeder m.m. ) på at du bliver forfulgt forskellige steder og forskellige tidspunkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

stalkere er det mest trælse... og de er desværre stort set umulige at få til at fatte de er uønskede. Umiddelbart er det IKKE en god ide at gå i dialog med ham - det er sådan set det han håber på.. "hun anerkender min eksistens"...

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Molly, hvis det har stået på i 3 måneder og han fortsat stalker dig lige nu så tror jeg ikke du når langt uden lovens hjælp. Det syntes jeg du skal overveje når du henvender dig til togførere og be'r ham gribe ind. Det du er udsat for er langt over stregen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Eftersom jeg er gået hver gang han har sat sig, minutter imellem, så er det ikke kontakt han er ude efter, han er ude på og genere mig tror jeg, andre folk havde taget det som en pæn hentydning.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du skal ikke gøre noget som helst sweetie.. for du KAN ikke gøre noget

det han gør er ikke ulovligt - det er bare sindsygt væmmeligt...  sålænge han ikke kontakter dig eller udviser truende adfærd er det meget svært at gøre noget som helst... 

ved at kontakte togføreren så anderkender du at han findes

Det bedste du kan gøre er at være FULDSTÆNDIG kold... han er der ikke... du tager headphones på når han er der, du rejser dig IKKE og går... du kigger ikke på ham når du går og du viser på ingen måde at du er bange

Enten vil han opgive eller også eskalerer han til noget hvor du KAN gøre noget... melde ham til politiet ... 

alternativt - så skal du lade et par rygmærker tage sig af ham... det plejer at virke 

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jamen jeg tænker bare politiet vil sige at det er ikke ulovligt, og at togsæder er offentligt tilgængelige og de vil grine af mig, det er "kun" anden gang nu, kan man godt kalde ham en stalker så?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin har nok ret. Prøv at være fuldstændig kold lige meget hvad han gør, og se så tiden lidt an.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen jeg tænker bare politiet vil sige at det er ikke ulovligt, og at togsæder er offentligt tilgængelige og de vil grine af mig, det er "kun" anden gang nu, kan man godt kalde ham en stalker så?

de vil absolut ikke grine af dig - men nej - 2 gange er ikke nok til at de vil betragte det som stalking... ISÆR ikke når det sker i toget... 1000-vis af mennesker tager samme tog hver dag sidder i samme kupe ect ect ect... 

så pt - der gør du enten ingenting eller kontakter rygmærkerne og får ham stoppet af den vej 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Er smuttet af i Odense og gemt mig bag et skilt, så kan idioten bare lede kan han... Tager det næste tog.. Jeg syntes bare det er pisse væmmeligt og ubehageligt at han kan finde ud af hvor jeg bor, så steg af før... Kujonagtigt, ved det godt...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sikke da en klaphat Molly. Håber du slipper af med ham eller at han finde sig en anden hobby end at genere dig..!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror desværre heller ikke du kan kalde ham for stalker.

Det bedste du kan gøre, hvis du ser ham igen er at ignorere ham og eventuelt sætte dig blandt en masse mennesker.

Eventuelt kunne du jo fortælle ham, at du ikke synes han kan være bekendt at opføre sig på den måde, og at du føler dig utryg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det virker efter hensigten så pyt med finesserne. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

de vil absolut ikke grine af dig - men nej - 2 gange er ikke nok til at de vil betragte det som stalking... ISÆR ikke når det sker i toget... 1000-vis af mennesker tager samme tog hver dag sidder i samme kupe ect ect ect... 

så pt - der gør du enten ingenting eller kontakter rygmærkerne og får ham stoppet af den vej 

Det var præcist det jeg mente med "chaufør". Han behøver jo ikke få slag. Men de rette folk med den rette attitude gør tit underværker.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes at det er et ubehageligt råd at bruge rygmærker, det er at give dem en rolle og en berettigelse, som de ikke bør anerkendes for.

Et er hvor og når de spiller en rolle, og vi ikke kan gøre så meget andet end at konstatere at de udgør en eller anden spiller i branchen, men at opsøge dem og bede dem om hjælp, vil jeg fraråde, og kom ikke selv i et afhængighedsforhold til dem, ved at bede dem om hjælp.

Hvad med at kontakte en privat detektiv, der kan indsamle information om manden?

Er han gift, i forhold, hvor arbejder han som hvad.

Alle disse informationen med billeder af manden, kan han jo blive foreholdt, fulgt af et forslag om at ophøre med hans adfærd, hvis ikke tage følgerne af at informationerne gives til hans bagland.

Dette forslag er med forbehold for lovligheden heraf.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Synes godt om 6

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det da trist, at læse om din tog tur Molly.

Håber da du får en mere behagelig tur videre, med det næste tog.

Fortsat god søndag til dig Molly,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det begyndte for 3 måneders tid siden, sad i stillekupe'en og lige pludselig kommer der en mand og sætter sig på min taske og bærbare på sædet ved siden af, kiggede op og til min store skræk var det min allerførste gæst i denne branche, ikke særlig god oplevelse dengang, fik vristet mine ting væk fra hans bag, og gik målrettet mod den anden ene af toget, men et par min efter kom han derned, derefter gik jeg til togkontroløren og sagde jeg blev forfulgt af denne mandsperson, og gæsten blev bedt om at blive siddende i en midtergang, og da min station kom, skyndte jeg mig at hoppe ud og gemme mig bag en opslagstavle. Nu sidder jeg i toget igen, og satte mig ved de der 4pers, måske kun 7 i kupeen ialt, og han vælger at sætte sig lige ved siden af mig, så jeg har rejst mig, og sidder nu og gemmer mig på toilettet i den anden ende. Men det kan jo ikke have sin rigtighed, vil ikke stå og diskutere i toget, hvad skal jeg gøre? Han forstår ikke hentydningen når jeg går?

Lyder ikke særligt betryggende. Umiddelbart lyder det til, at han ud fra dine vagter, kan regne ud hvornår du tager toget eller noget i den stil. Helt tilfældigt er det jo desværre nok ikke.

Der er jo nok kun nogle enkelte løsninger:

1) som Jasmin foreslå - lad som ingen ting

2) Hvis det sker tit, så tag en bekendt med skipperskræk arme med som passager

Del dette indlæg

Link til indlæg

La´ vær med at blande knallerister ind i det - det vil bare have noget til gengæld og så har du for alvor et problem. Togføreren er udmærket og evt. vil de ligge mærke til om det er en person, der også forfølger andre kvinder, når han er med toget - og de kan så evt. ringe til politiet og bede dem komme og tage sig af ham på næste station.

Men ellers bemærk, hvilke andre passagerer der er med toget. Rejs dig op og bed ham med høj stemme om at flytte sig, ellers går du og han bliver siddende. Desværre er der sjældent myndige mandspersoner med togene - mest studerende og kvinder, men skab opmærksomhed omkring situationen og få andre til at bakke dig op.

Hjælper det ikke og han ikke forføjer sig, kan du true med lidt rød hårlak eller sving håndtasken i hovedet på ham. Synes det er vigtigt at du markerer dig og indikerer at hans nærværelse er uønsket og indiskret. Tag evt. et billede af ham og sig at hvis han nærmer sig igen vil du ligge billedet ud på facebook og skrive at denne mand forfølger dig.

Bluejackets forslag om en bodyguard var måske heller ikke så dumt, men du kan også måske på forhånd se om han stiger på toget en anden gang og så hurtigt sætte dig ved siden af en myndig mandsperson, som du evt. sætter lidt ind i situationen.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tak, har fået mere mod på at konfrontere ham næste gang, og sige at det ikke er okay, de to første gange er det jo kommet som et chok og min hjerne er gået i stå, da jeg simpelthent ikke ved hvordan jeg skal tackle situationen, der er intet andet for end at jeg må mentalforberede mig, så han stopper med hans katten efter musen leg. -Kender ingen med rygmærker, så den mulighed ligger ikke i kortene, og er squ for stor en piveskid til at gå op og banke på en borg...

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg syntes ikke det der med konfrontationerne er særligt godt, jeg syntes det er bedst at ignorer ham.

Placer dig eventuelt tæt på andre passagerer, og tag en stor taske med dig og stil den på sædet ved siden af dig, den kan/bør han ikke overse og sætte sig i.

Brug tog personalet og hvis det eskalere ja så er det klart du må videre til noget mere drastisk.

Tænker - det kan heller ikke være billigt at køre tog bare for at køre tog og spild af tid, så man kunne håbe at det hurtigt stopper, men jeg kender  jo ikke hans tanke gang og hvad det er han vil have ud af det.

Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...