Hop til indhold
Borende X

Umulige Amalie

Recommended Posts

ThorsHammer - skål B)

Vi lever i hver sin verden, men så længe ingen af os lider nogen nød på bekostning af den anden, så er det helt og aldeles i sin orden :)

Nyd I endelig tilværelsen på 1 klasse, så gør jeg det samme i min 2v på tredje, og som Movia proletar med chauffør ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article2258184.ece

Umiddelbart er mine indkøb ikke noget, jeg fortryder. Når jeg kigger på mine tasker og sko, tænker jeg bare, at jeg er heldig. Jeg har det sådan med økonomi, at det stinker. Jeg gider slet ikke tænke på økonomi. Jeg har altså andre ting at tænke på end min fucking økonomi - den kan rende mig i røven

LOL :D :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tilstår, at jeg i aftes havde bænket mig for at se Luxusfælden, men der har været en fejl i dagspressen, idet jegvideregav datoen 8. april. Men det er først næste gang, og det er vist i påsken.

Del dette indlæg

Link til indlæg

det kan nemt komme lige lovlig tæt på... men nu kender jeg både Amalie og familien. Amalie er bestemt IKKE dum, men hun er middelsvært ordblind, haft det vanskeligt i skolen og har altid været god til at konstruere egne ord og sætninger  - lige fra hun var en lille pige. Amalie er vokset op i gode trygge kår, med en helt normal velfungerende familie.

For en del år siden besluttede hun at hun ville være berømt - for som hun sagde - "XXX,  jeg er jo nok ikke dygtig nok til at  studere, så jeg må vælge reality-TV." - og det kan man så mene om hvad man vil - men det har givet hende det hun ønskede

Jeg undres til stadighed over den tolerance der er heinde overfor "skæve" eksistenser- altså eksistenser der er lidt anderledes end skribenterne selv. For der er - i min optik - ikke meget eftertragtelsesværdigt ved at være "run-of-the-mill"

Og når jeg er færdig med at undres - så bliver jeg så træt, træt helt ind til benet.. Og når jeg så er færdig med det - så er jeg ved at kaste op over det selvretfærdige bavl fra en flok anonyme skribenter - hvis evner åbenbart rækker til at KØBE fisse... 

Det kan undre at mennesker - der i samfundets øjne er perverse, syge, umoralske og afstumpede som vi som sexkøbere  indimellem omtales/betragtes - (og som vi synes er SÅÅÅÅ forfærdeligt urimeligt og stigmatiserende) har SÅ stort et behov for at profilere sig på andre - måske knap så heldiges - bekostning.

Der er piger herinde (og på klinikkerne) der er Akademikere - med stort A - og der er piger der ikke kan stave til Ko uden at lave tre fejl - men det bliver de hverken bedre eller dårligere mennesker af..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Heine, du har så evigt ret - men hold op hvor kender du mange mennesker ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

It goes with the job - og alderen .... (som jeg så nok skal undlade at skive hvad er - for at bevare bare lidt anonymitet)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Heine, du har ret.

Og den med at være efter Amalie for hendes sprogblomster, det er ikke særlig sympatisk.

Sproget er - i min ydmyge optik - først og fremmest et middel til kommunikation. Forstår modtageren budskabet som afsendt, er den ikke længere.

Bevidst at kigge efter fejl hos andre, sprogfejl, stavefejl, modefejl (altså dem der ikke klæder sig pænt!!), osv. er i mine øjne meget, meget dårlige karaktertræk.

Hvis man kan acceptere andre som de er, respektere deres holdninger, deres meninger - enig eller ej - og generelt er et inkluderende mere end et ekskluderende menneske, så er man hos mig godt på vej til at være et godt menneske !!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan undre at mennesker - der i samfundets øjne er perverse, syge, umoralske og afstumpede som vi som sexkøbere  indimellem omtales/betragtes - (og som vi synes er SÅÅÅÅ forfærdeligt urimeligt og stigmatiserende) har stort et behov for at profilere sig på andre - måske knap så heldiges - bekostning.

Jeg tror ikke, at sexkøbere har et større behov for dette, end andre "almindelige" mennesker. Hvad får dig til at tro, at netop sexkøbere har et større behov for at profilere sig på andres bekostning, end andre "almindelige" mennesker har?

Iøvrigt, så var min hensigt med at vidrebringe linket til EB-artiklen ikke for at nedgøre Amalie, med derimod fordi jeg synes at selve udtalelsen er sjov.

Del dette indlæg

Link til indlæg

der står vist ikke at det er større ? Men jeg synes - at det ihvertfald burde være mindre - al den stund vi ved hvad stigmatisering betyder. Og hvis ikke vi gør - så kan vi spørge vore "partners-in-crime" nemlig pigerne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Heine

Som det mest naturlige burde alle jo principielt være enig i dine holdninger og pointer. Jeg får så blot lyst til at tilføje en lille bemærkning

Sladder, rygter og diverse kampe imellem fans og hadefans følger med det at blive en kendis - Det er en "naturlig" del af deres eksistensgrundlag, uden dette ingen kendiseffekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har så fået på puklen for at skrive om Amalie.

Man kan være enig eller ej.

Men grundliggende er jeg ikke ude på at hænge hende ud som person, men focuserer mere på de mekanismer, der gør, at hun faktisk er mere berømt end en nobelprisvinder.

En nobelprisvinder véd rent faktisk noget. Det gør Amalie ikke.

Jeg har selvfølgelig forståelse for hendes ordblinhed m.m. Men min kæde falder altså af, når hun selv går ud i offentligheden og i den grad slår sig op på sin uvidenhed ("Jeg har aldrig læst en bog") – og så ligefrem går hen og bliver et ungdomsidol.

De mekanismer skræmmer mig.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

enig Bluejacket... hvis man er 14 år :)

Det handler vist ikke om alder. Skriv et eller andet omkring Mette Frederiksen, og du vil sande at det næppe skotter på fantasifulde beskrivelser af hende, blot for at nævne et eksempel.

Men nået helt andet er at disse unge reality-stjerner er jo typisk ikke klædt ordentlig på, når de fra den ende dag til den anden bliver en kendis. Dertil kommer at de reelt bundefanges af kontrakter med ganske lidt bevægelsesfrihed, og en økonomi der er ikke giver grund til misundelse.

Der jo reelt heller ikke nogen der forholder sig til, at hvis man bliver kendt uden at have noget specifik talent, så kan man næppe leve af det i længden. Mange af disse unge reality-stjerner tror jo, at nu kommer de gode tilbud og pengene, når de eksempelvis har bollet på åben skærm, blameret sig eller på anden måde udstillet sig, og underholdt befolkningen.

Og så synes jeg måske også at man kan kravle for højt op på en piedestal. Jeg indrømmer gerne at jeg i privatregi, ofte underholdes gevaldigt af den slags, og kommer med udtalelser der næppe kan opfattes som komplimenter.

Jeg kan såmænd sagtens forstå, at da du tilsyneladende kender en enkelt at disse piger, at du så har en noget andet tilgang til reality. Faktum er jo at man via casting bevidst udvælger typer, der kan motionere hele vores følelsesregister når der laves reality. Det betyder således også at det skal vække vores mindre pæne sider.

Man kan så spørge sig selv "Ville disse unge piger og drenge lytte til en halvgammel mand som mig". Næppe de ville nok sige "Aaaah come on, sådan er det slet ikke, og jeg ender med at få mit eget tV-show, og pengene vil fosse ind".

Dernæst kan man så spørge "Er forældrene ligeså naive, når de tilsyneladende i visse tilfælde opfordre deres børn til at kaste sig ud i reality tv".

Jeg synes sådan set ikke at fokus burde være på om man synes at Amalie-pigen er en dejlig steg, eller om hun er en tomhjernet gås, men mere på det relevante "Der er jo mere eller mindre tale om grov udnyttelse og unge mennesker naivitet og storhedsdrømme"

Jeg tror ikke det beror på en tilfældig at mine drenge og de unge mennesker jeg kender i mit netværk, fravælger den slags, selvom de sagtens kan have samme drømme om at blive kendt. Et eller andet sted handler det også om at sikre sig at der hældes lidt realisme ind i opdragelsen.

Er det synd at nogen gør grin med Gustav og andre elsker ham ? Næ, som tidligere beskrevet så er det en naturlig del af brændstoffet der sikre et kendisliv. og så kan vi akademisk godt blive enige om, at mennesket følelsesregister har en konstruktionsfejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sammenlignet med nærværende dagsaktuelle Paradise Hotel babe må Amalie nærmest siges at være en kvindelig Einstein:

http://ekstrabladet.dk/flash/tv3-reality/article2258107.ece

"Hvad er det nu et tvangsægteskab er?".... :roll:

Det "farlige" ved den slags reality stjerner er, at de får i 10.000 vis af "followers" og fans blandt yngre og jævnaldrende piger, der opfatter dem som genier, hvorved disse ikoner ufrivilligt bidrager til den almindelige fordummelse af dansk ungdom, som synes at have det svært nok i forvejen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Sammenlignet med nærværende dagsaktuelle Paradise Hotel babe må Amalie nærmest siges at være en kvindelig Einstein:

http://ekstrabladet.dk/flash/tv3-reality/article2258107.ece

"Hvad er det nu et tvangsægteskab er?".... :roll:

Det "farlige" ved den slags reality stjerner er, at de får i 10.000 vis af "followers" og fans blandt yngre og jævnaldrende piger, der opfatter dem som genier, hvorved disse ikoner ufrivilligt bidrager til den almindelige fordummelse af dansk ungdom, som synes at have det svært nok i forvejen...

Hvor har du ret.

En ny talemåde viser tydeligt hvor ungdommen er på vej hen - sagde gamlingen :)

Idag er det ikke særlig smart eller velset at skilte med at man er veluddannet, har en almen bred eller smal dyb viden. Det klares så ved at sætte order "agtig" efter. Så signalerer man at man ikke har helt check på det, men at man mener det er noget i den retning.

Jeg har oplevet det i en hospitals situation, hvor den yngre læge brugte ordet hyppigt under behandlingen -det var ikke særligt trygt. Citat " sådan noget bedøvelses agtigt creme" Jeg tænkte: Bare det virker for hel........ eller er det bare håndspritgele?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige præcis.

Amalie er blot et symptom på en kedelig, hvis ikke ligefrem katastrofal, tilstand i ungdommen.

I min egen undgom for årtier siden skammede vi os over uvidenhed og så misundeligt op til viden, som vi måske ikke kunne opnå. I dag er det desværre næsten omvendt.

Jeg har, uden at komme for tæt på, fælles bekendte med et forældrepar, hvis datter havde svære problemer i gymnasiet. Da vejlederen foreholdt hende, at hun med sit standpunkt kunne risikere at dumpe til eksamen, svarede vedkommende blot: "Jamen så må jeg i stedet gå hen og blive verdensstjerne".

Skal vi, blot til illustration, lade den stå et øjeblik?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

og det er jo forfærdeligt at ogle mennesker kan være så ligeglade med noget så basalt som at bestå gymnasiet - og så oven i købet tro at de så bare kan blive verdensstjerner. Jeg er helt enig med dig, faktisk.

Men - må jeg så sige - derfra til at gøre nar af dem, der har det svært med NOGLE ting, og så prøver at klare sig med andre evner, de eventuelt måtte have (eller ikke), synes jeg alligevel der er et stykke.

Jeg må da indrømme jeg har lidt ondt af Amalie, og andre, men de prøver jo at klare sig som de bedst kan, uden nødvendigvis at være de store boglige begavelser. 

TVR

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jeg må da indrømme jeg har lidt ondt af Amalie, og andre, men de prøver jo at klare sig som de bedst kan, uden nødvendigvis at være de store boglige begavelser.

Helt korrekt, og respekt for det.

Men min dybere pointe, som tilsyneladende ikke har været tydelig nok, er, at man ikke ligefrem (selv) behøver gøre sin uvidenhed til et aktiv.

Uvidenhed må alt andet lige til enhver tid være et passiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Jo-jo. Den var skam tydelig nok. Min pointe forblev vist bare utydelig. 

Hvad jeg mener er, at man må imponeres over folk der kan vende det passiv - jeg er enig med dig i at uvidenhed må være - til et aktiv, i så overbevisende en grad.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige præcis.

Amalie er blot et symptom på en kedelig, hvis ikke ligefrem katastrofal, tilstand i ungdommen.

I min egen undgom for årtier siden skammede vi os over uvidenhed og så misundeligt op til viden, som vi måske ikke kunne opnå. I dag er det desværre næsten omvendt.

Jeg har, uden at komme for tæt på, fælles bekendte med et forældrepar, hvis datter havde svære problemer i gymnasiet. Da vejlederen foreholdt hende, at hun med sit standpunkt kunne risikere at dumpe til eksamen, svarede vedkommende blot: "Jamen så må jeg i stedet gå hen og blive verdensstjerne".

Skal vi, blot til illustration, lade den stå et øjeblik?

nej det synes jeg faktisk ikke... at vi skal lade den stå... Hverken dit - eller andres "hændervridende bekymring over tidens tilstand"

Personligt vil jeg også 100 gange hellere tilbringe en aften i selskab med Stephen Hawkings  end med en-hvilken-som-helst-reality stjerne - men det er en  form for åndshovmod du/I demonstrerer. Og Holberg beskriver såmænd glimrende hvordan det er en at være sådanne nogle Hieronymus'er - kontra Pernille og Henrik

Det at tro, at verden falder sammen hvis ikke man kommer igennem gymnasiet - det er altså noget bavl. Der bliver også i fremtiden plads til (og ovenikøbet gode pladser) til de der ikke er så bogligt begavede. At være initiativrig og flittig er MINDST lige så værdifulde og værdiskabende egenskaber. Der er en verden udenfor Verona

I vores ydmyge bolig slipper vi nu ret let om ved det med Reality-TV - vi har ikke andre kanaler end DR's  :) - og DR-K kører fast til aftensmaden (så kan de lære det det - ungerne  :) ) Men vores børn (der begge er heldige nok til at kunne læse Baudelaire og høre Eric Satie med nogen - sikkert begrænset - nydelse) ser skam også Livet-på-Bryggen, Paradise og Luksusfælden - og de mestrer (som iøvrigt alle deres kammerater - og laaaaangt de fleste unge) godt at skelne mellem hvad der er sundt og ikke sundt. 

Ungdommen i dag - er i det store hele - væsentligt bedre klædt på vidensmæssigt end nogen anden generation før dem. Aristoteles - hvis fortærskede udtryk om ungdommen du læner dig op ad - skrev til gengæld også om os (din og min generation) - i det læseværdige epos Retorik:

De ældre, og de som har lagt den modne alder bag sig, har på de fleste punkter næsten den modsatte karakter af de unges. Fordi de har levet i så mange år og har været ude for flere bedrag og selv har begået flere fejl, og eftersom det meste menneskeværk falder ringe ud, går de ikke helhjertet ind for noget og er “til overmål” mindre interesseret i alting, end de burde.

De “tror nok”, men “ved ikke”, og i deres tvivlrådighed tilføjer de altid et “vel nok” eller “kan være” og siger alting på den måde, aldrig noget med bestemthed.

Og de er ondskabsfulde; ondskabsfuldhed består nemlig i at anskue alting fra dets dårligste side. Og de er desuden mistroiske af manglende tiltro til deres medmennesker, og deres manglende tiltro skyldes erfaringen.

Af samme grund hverken elsker eller hader de fuldt ud, men i overensstemmelse med Bias’ råd elsker de, som skulle de komme til at hade, og hader, som skulle de komme til at elske.

Og de er smålige, fordi de er blevet ydmyget af livet; for de begærer intet stort eller usædvanligt, men kun hvad der er nødvendigt for at leve.

Og de er påholdende, for det er en af livets fornødenheder at eje noget, og hvor svært det er at erhverve noget, og hvor let at sætte det over styr.

Og de er bange af sig og tilbøjelige til altid at tage frygten på forskud; deres måde at være på er nemlig stik modsat de unges. De er nedkølede, hvor de unge er varme. Alderen har faktisk banet vejen for frygtsomheden; thi frygt er en slags nedkøling.

De hænger ved livet og særlig henimod deres livsaften. Ens ønsker er jo rettet mod det fraværende, og vi begærer det stærkest, som vi må savne.

De er egoister, mere end de burde, - også det er en slags smålighed, - og de lever ikke for det ædle, men for det nyttige i højere grad end de burde, netop på grund af deres egoisme. Det nyttige er nemlig et personligt gode, det ædle et gode slet og ret.

De er snarere skamløse end generte; eftersom de nemlig ikke tænker så meget på det ædle som på det fordelagtige, bekymrer de sig ikke om, hvad folk mener.

På grund af deres erfaring er de skeptiske over for fremtiden; det meste af, hvad der sker, er jo ikke meget værd. I hvert fald ender det meste med at blive ringere. En grund mere er at søge i deres frygtsomhed.

De lever mere i erindringen end i håbet, for den resterende del af livet er kort og den tilbagelagte lang, og håbet er rettet mod det kommende, erindringen mod det forbigangne. Heri ligger også grunden til deres snakkesalighed; de taler nemlig ustandseligt om fortiden, fordi de har glæde af at mindes.

Deres vredesudbrud er heftige, men uden kraft, og af deres ønsker og drifter er nogle svundet bort, andre er svage, så at de hverken beherskes af noget begær eller handler ud fra noget andet motiv end ønsket om vinding. Derfor betragtes mænd i denne aldersklasse som besindige for deres drifter er svækket, og de er kun slaver af vinding.

Og de lever mere efter forud anstillet beregning end umiddelbart efter deres karakter. En beregning ser nemlig på det fordelagtige, medens karakter er et spørgsmål om moral. De uretfærdigheder, de gør sig skyldige i, er dirigeret af ond vilje, ikke af mangel på mådehold.

De gamle er også tilbøjelige til at føle medlidenhed, men ikke af samme grund som de unge. De unges medlidenhed skyldes menneskelige grunde, de gamles kommer af svaghed. De tror nemlig, at alverdens ulykker hænger over deres hoveder, og det disponerer en form for medfølelse. Derfor er de også tilbøjelige til at jamre og er hverken vittige eller lattermilde. Hang til jammer og jeremiader er jo det modsatte af at være lattermild.

Sådan er altså de unges og de ældres væsen. Da alle mennesker gerne låner øre til ord, der stemmer overens med deres egen tankegang, og til folk der ligner dem selv, er det derfor ikke svært at se, hvilke ord vi skal bruge, for at både vi selv og det, vi siger, kan gøre den rette virkning.”

Redigeret af Heine

Del dette indlæg

Link til indlæg

....Og Holberg beskriver såmænd glimrende hvordan det er en at være sådanne nogle Hieronymus'er - kontra Pernille og Henrik.

Det at tro, at verden falder sammen hvis ikke man kommer igennem gymnasiet - det er altså noget bavl.

Heine, du pådutter BX en mening han ikke har og ikke har givet udtryk for, hvorefter du bruger 50 linjer på at patronisere ham...

Det er altså ikke god stil :idea:

Skal vi ikke lige se på, hvad BX rent faktisk skrev:

"Jeg har, uden at komme for tæt på, fælles bekendte med et forældrepar, hvis datter havde svære problemer i gymnasiet. Da vejlederen foreholdt hende, at hun med sit standpunkt kunne risikere at dumpe til eksamen, svarede vedkommende blot: "Jamen så må jeg i stedet gå hen og blive verdensstjerne".

Uanset hvordan du vender og drejer ovenstående, så er det altså slet ikke det samme som at påstå eller antyde, "verden falder sammen, hvis ikke man kommer igennem gymnasiet"!

Jeg er ret overbevist om, at BX havde haft stor sympati og respekt for den pågældende pige, hvis hun i stedet havde sagt, hun ville søge en læreplads eller få et kontorjob eller lignende.

Det han vender sig imod er den urealistiske forestilling mange unge mennesker i dag har om, hvordan det at blive en "kändis" løser alle problemer o. valg af uddannelse, job og karriere.

Piet Hein skrev en gang et glimrende gruk om det at pådutte andre en mening...:

"En yndet form for polemik

består i det probate trick

at dutte folk en mening på,

hvis vanvid alle kan forstå"...(!) :wink:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg

ahem... sprang du let og elegant hen over X's indledning og sidste sætning :)... for den ændrede efter min (beskedne) mening nemlig hele formålet med indlægget i forhold til det du skriver - og falder fint i tråd med X's (og andres)  tidligere i tråden - hvor bekymring over ungdommen og dens uforstand sandelig luftes frit :)

Der er ikke ret mange promiller/procenter af de unge i dag der idealiserer en verden som reality-stjerne - men de bruger den til at spejle sig i - og danne baggrund for samtaler om alt imellem himmel og jord. 

De unges sprog er nu - hvor dobbelt op på nederen det end er - deres sprog... jeg formoder at dine (og mine) forældre var lige så forbløffede over vor udtryksmåde engang (for slet ikke at tale om kæreste- og uddannelsesvalg og "sabbat-år") - og mente at verden gik direkte mod stensikker undergang. "it's the end of civilization as we know it.."

Bendix W's mor var sikkert også ved at gå til af bekymring over at han ville høre Peter Belli og Rivalerne på Bakken (eller HitHouse)... inden han blev pornochauffør (og virkeligt gav hende noget at bekymre sig over.. :) )  i dag - velbjærget borger med kernefamilie, landejendomme og vovse

Som arbejdsgiver oplever jeg faktisk aldrig de unge som problemet - men forældregenerationen (som jeg selv tilhører - gisp) - de er sat'me ikke for nemme :)

Jeg har forældre til fodboldspillere jeg harr sat af vores hold der har forladt det og klubben med følgende svada "Du ved ikke en skid om fodbold, I går glip af den nye Messi"... Og det er nok muligt/tænkeligt/sikkert-sandt - men det tolker jeg på samme måde som pigen der fik en (kærlig) røffel af studiveejlederen - en helt menneskelig og forståelig umiddelbar forsvarsreaktion når vores ønsker og drømme lider et knæk...

Redigeret af Heine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes Amalie er virkelig sød, en pige man ikke kan lade være med at grine med og bestemt ikke af. Hendes naivitet er skøn det er som om hun stadigvæk har barnets tilgang til tingene inden i sig.

Hun kunne ligeså godt have fået socialiseret det væk. Hun er en befrielse og noget må hun da kunne siden hun er så populær i forhold til Gustav som bare er irriterende, Amalie er trods alt ægte, kommer der sprogblomster så kommer der sprogblomster sådan er Amalie og sådan skal Amalie blive ved med at være.

Del dette indlæg

Link til indlæg

ahem... sprang du let og elegant hen over X's indledning og sidste sætning :)... for den ændrede efter min (beskedne) mening nemlig hele formålet med indlægget i forhold til det du skriver - og falder fint i tråd med X's (og andres)  tidligere i tråden - hvor bekymring over ungdommen og dens uforstand sandelig luftes frit :)

Muligvis kan jeg have læst X's indledning og sidste sætning lidt løst ved første gennemlæsning.

Nu har jeg imidlertid genlæst indlægget meget grundigt og op til flere gange, og jeg kan stadig ikke gennemskue, hvordan du finder belæg for at konkludere, X giver udtryk for følgende synspunkt:

"... verden falder sammen hvis ikke man kommer igennem gymnasiet...."

Det har han altså efter min opfattelse ikke givet udtryk for - hverken direkte eller indirekte - og det ville også have været åndshovmod af højeste kaliber :!:

Der er masser af eksempler på danskere, som aldrig har gået 1 dag i gymnasiet og har gjort det fortrinligt her i livet.

Omvendt synes jeg, det er helt legitimt at være bekymret for udviklingen i den danske folkeskole af i dag og dermed uddannelsen af nutidens ungdom.

Den opfattelse deler jeg faktisk med BX :)

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi læser indlæggene forskelligt - og det er helt OK med mig :)

Jeg er såmænd ikke særligt bekymret for ungdommen i dag - skulle jeg overhovedet være bekymret (og det er jeg egentlig helller ikke) så er det over vores generation

Enhver forandring er (næsten) altid til det bedre (undtagen i Mellemøsten hvor det modsatte er tilfældet)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...