McLovin 375 Skrevet mandag klokken 12:37 Det er egentlig blot for at få stillet min egen nysgerrighed, hvis der er nogen gamle sømænd som vil tag os med back in the days, down memory lane. Hvordan fungerede købesex før udbredelsen af internettet? Var det vitterligt en tur ned af Istedgade? Hvad med de mindre byer? Og hvad kostede ydelserne “den gang far(far) var ung”? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BillyHill 46 Skrevet mandag klokken 12:49 (edited) Det vækker jo flashbacks... Ah, gode gamle Ekstra Bladet og dets annoncer... Rringe fra telefonbokse eller hjemmefra og få en telefonsvarer besked altid med "den og den gade er en sidegade til den anden gade.." Ud og cruise rundt i byen med min gode ven og hans Opel Ascona. Så kunne jeg vente i Asconaen, mens han tog ud for at checke. Hvis han ikke kom tilbage indenfor 5 min, så betød det jo han var i gang...Så kunne man vente uden telefoner man kunne glo i. Hvordan jeg bare kunne sidde i bilen i så lange perioder som en anden hund, det fatter jeg ikke. Hvis der var optaget, så sad vi jo begge og ventede. Ellers tog jeg gerne bussen og gik frem og tilbage udenfor adressen, det var der så også en vis spænding i. Generelt set var der meget spildtid med transport og venten, som folk naturligvis i dag har kanaliseret over på sociale medier. Nå ja, og der var rigtig mange danske piger på adresserne. Jeg købte aldrig på gaden. Redigeret mandag klokken 12:52 af BillyHill 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 201 Skrevet mandag klokken 12:55 Bavian massage annoncer i Ekstra Bladet. Rubrikken var ordnet alfabetisk. Alle forsøgte at står først med det result at halvdelen af annoncerne startede med "A Baboon" 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jesperh6 21 Skrevet mandag klokken 13:54 Ja det var noget anderledes end i dag. Finde en annonce i EB, som så spændende ud, ringe og høre mere medmindre der var telefonsvarer på. Telepigerne (damerne) kunne mange rosende ord om pigerne. Få adressen og afsted. Kraks kort og gade op og ned. Banke på, døren går op, telefon pigen åbner og man bliver vist til “venterummet”. Her kunne man så sidde og vente, måske man kunne høre at pigen var i gang….. måske en kop kaffe og så lå der som oftest et par Ugens Rapport. Var man rigtig heldig var der et par billeder af den pige man skulle møde, i bladet, som godt kunne være meget brugte…….og krøllede. Efter en rum tid kommer pigen ind og man kan se hinanden an, og snakke om priser og ydelser. Ofte var pigerne klædt i noget lækkert undertøj. Altid spændende at se om pigen svarede til det man enten havde læst eller fortalt af telefon pigen. Pengene skifter hånd og pigen forlader rummet. The rest is….you know. Efter aftalen er ført til ende forlod pigen ofte rummet….man tog tøj på, ventede og pigen, eller telefon pigen kom og viste en ud. Det var en tid med overraskelser når man mødte pigen, gode og lidt mindre gode. Som Lars skriver…….A Baboon var de første annoncer, startede ofte nedefra i stedet for. Nystartet, var en meget brugt overskrift, lidt som i dag, dengang syntes jeg det var mere troværdigt. Desuden syntes jeg, det kan være at det blot er min erindring, at der ofte var yngre piger, som lige skulle “prøve” det spændende af. Gerne med en veninde i rummet ved siden af, som måske havde anbefalet det. Priserne, da jeg startede op….næsten 40 år siden, dansk fransk, 400, gensidig fransk dansk, 500, 1/2 time, 600. Som jeg lige husker det. Kondom var en fast del, i hvert tilfælde dem jeg var sammen med. Så kom der nogle mere progressive og spændende set-ups. Fotomulighed med pigerne….med mulighed for mere, sexkillingerne, senere Wild-cats. De første efter HIV, som åbnede mere op for fransk uden kondom, men stadig kondom når det gik videre. Også her man kunne optage film selv og købe film med pigerne. En sjov tid! Jesper 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Max Power 632 Skrevet mandag klokken 13:54 Også Ekstra Bladet her, dengang var der ingen vej udenom man måtte have gang i den gode gamle fastnet telefon og ringe, billeder var der heller ingen af så lidt af et spil i lotteriet. Men jeg gjorde det kun et par gange før jeg holdt mange års pause, men jeg synes nu bedre om nutidens måde at gøre det på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ventil 21 Skrevet mandag klokken 14:29 Jeg havde mange morgen knald med en dejlig dame i ….. hvad f….. var det den hed, nå hun havde morgen åbent fra så vidt jeg husker kl 7, måske 6, jeg var oftest på pinden når hun åbnede, jeg husker ikke jeg nogensinde ventede. Det var dejlige oplevelser og jo, det var vel 2-300 for en god gang sex Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bigstok 460 Skrevet mandag klokken 14:33 Sjovt at høre om de gamle dage. Tak til jer der byder ind med historier. Jeg husker godt annoncerne bagerst i Ekstra Bladet, som jeg nogle gange læste i smug som teenager. De var også sjove, for de var ofte skrevet i et opfindsomt sprog. Jeg har siden ladet mig fortælle at det skyldes at man betalte pr. ord og derfor kunne gøre sin annonce billigere ved at bruge lange sammensatte ord. Nogen der ved om det er en skrøne eller om det har noget på sig? Må også sige at jeg er misundelig på jer der oplevede branchen dengang der var bordeller med danske piger i mange store og mellemstore byer. Men jeg er nu rigtig glad for den måde man i dag i ro og mag derhjemme kan finde sig en passende aftale på nettet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anmelder 790 Skrevet mandag klokken 15:47 ak ja - husker også ekstra bladets sider. Side 9 først og så videre til de bagerste sider. Og ellers var der jo et kæmpe marked på vesterbro i Kbh. der var både de stakkels narkomaner, som gjorde alt for en hund og så de unge skolepiger (mest i skole ferien) og ellers en husmor i ny og næ. det at køre rundt på rodeobanen, som halmtorvet blev kaldt og kikke efter den helt rigtige pige til den aften. det var lidt ligesom hvis de unge drenge herinde åbner alle annoncer på en af de kendte sider og så lukker de annoncer, som ikke tiltaler. Til sidst sidder I tilbage med 1-2 annoncer og det er så hende i vælger til den aften. Fordelen ved gadesex var, at man så pigen før en aftale blev indgået (ingen falske billeder). Prisen på 200 for fransk, 300 for dansk og 400 for begge dele. afsted til sydhavnen - ind på en mørk p-plads - om på bagsædet og så igang. Ak ja det var tider det er nok derfor jeg ikke er millionær i dag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4746 Skrevet mandag klokken 16:33 Bigstok skrev, for 1 time siden: Jeg har siden ladet mig fortælle at det skyldes at man betalte pr. ord og derfor kunne gøre sin annonce billigere ved at bruge lange sammensatte ord. Nogen der ved om det er en skrøne eller om det har noget på sig? Jeg mener at huske, at @Eva Nadine engang skrev om det i en tråd for et par år siden. Og at den var god nok. LarsTysker skrev, for 3 timer siden: halvdelen af annoncerne startede med "A Baboon" Ja, det er rigtigt. Jeg fangede godt, at det handlede om at komme øverst i alfabetet, men alligevel gik jeg i lang tid og overvejede, om det er Baboon også var en henvisning til, at pigens udseende var på en bestemt måde. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frisk fyr 216 Skrevet mandag klokken 16:37 Jeg husker, at for ikke blive opdaget når man sad og kiggede annoncer så kunne man lige nå at bladre en side, og så læste dagens tv-program. Eller bladre den anden ved så var der hvad der kom i biograferne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BillyHill 46 Skrevet mandag klokken 17:51 (edited) Nogle gange tænker jeg over hvordan det er gået dem, der var aktive i 80-90erne, men så læser jeg om hende fra Sydhavnens Læseklub og tænker, at i bedste fald har de haft et varieret liv med vejbump og nærmer sig pensionen. Redigeret mandag klokken 17:51 af BillyHill Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Spider 833 Skrevet mandag klokken 21:17 Dengang farfar var ung, kiggede man i Ekstrabladet, hvor pigerne annoncerede. Den halve time var ikke opfundet, og en gang dansk kostede 200 eller 300 kroner. Jeg var så heldig, at der var en klinik fem minutters gang fra, hvor jeg boede i en større dansk provinsby - ellers går jeg ud fra, at man måtte ud at køre en tur i bil eller tog, som jeg også senere gjorde. Når man som jeg ikke havde bil, var det toget. Jeg har aldrig købt på gaden - jeg startede i 1981. S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
udinaturen 887 Skrevet mandag klokken 21:35 Jeg er sgu for ung Jeg startede i 2021. Men, det lyder som nogle hyggelige tider. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 3178 Skrevet mandag klokken 23:37 LarsTysker skrev, for 10 timer siden: Bavian massage annoncer i Ekstra Bladet. Rubrikken var ordnet alfabetisk. Alle forsøgte at står først med det result at halvdelen af annoncerne startede med "A Baboon" A Baal var højere oppe og mere brugt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14364 Skrevet i går klokken 04:11 Dillermand Junior skrev, for 4 timer siden: A Baal var højere oppe og mere brugt Jep, og forbeholdt piger i Københavnsområdet Man blev vejledt om den slags af telefondamerne på ekstrabladet, når man ringede ind og oprettede annoncerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ekek 232 Skrevet for 20 timer siden (edited) Jeg begyndte selv på det her i 1987, så jeg har besøgt en del, hvor jeg på forhånd ikke anede andet om damen end de få ord i Ekstra Bladet og telefonsvareren eller telefonen. Selvom jeg da er glad for, at vi i dag ved mere på forhånd (de typer jeg går efter benytter ikke fake billeder), var der også noget spændende ved at stå ved døren og ringe på, høre at nu lukker hun op, du aner ikke hvordan hun ser ud, men om et par minutter ligger du mellem hendes lår. Priserne den gang var typisk noget med 300 kr. Jeg kan huske, at jeg selv blev lidt sur på en stor sort dame i Nørre Søgade, fordi hun simpelthen talte sammen: “300 for suck, 200 for fuck” (eller var det omvendt?) så det blev 500 og ingen kombi rabat. Kondom var en selvfølge til det hele (bortset fra med hånden) indtil det engang efter år 2000(?) ret pludselig blev almindeligt at få fransk uden. “gensidig fransk” og især “sorte kys” blev anset for avancerede specialiteter. Jeg kan huske ganske enkelte annoncer (men prøvede det ikke selv dengang): “fransk uden til og med det sidste”. Langt de fleste af dem jeg besøgte var pæredanske og ikke så unge og virkede ret profesionelle. Redigeret for 20 timer siden af ekek Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1658 Skrevet for 15 timer siden Det var enten en tur ned ad Istedgade med sidegader hvor man så efter røde lamper i vinduer, og ellers var det Travbladet (ekstrabladet) med alle annoncerne, som man så ringede til og andre gange stod adressen der blot inkl. åbningstider. I starten af 2000 mener jeg, at en quickie kostede omkring 500-600. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg