Hop til indhold
Rejsenetværk

Kan man virkelig synes godt om Mette Frederiksen?

Recommended Posts

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle kunne komme til at kunne lide Mette Frederiksen, men jeg er mere og mere på vej til at kunne.

Hvis hun nogen sinde melder ud, at hun selvom der skulle opstå politisk mulighed for at kriminalisere køb af sex, så vil hun fra nu af aldrig stemme for at gøre det, så synes jeg mere godt om hende end allerede tilfældet :)

Hvis Socialdemokraterne skal have nogen som helst chance til det næste valg til Folketinget, må det blive med Mette Frederiksen som formand og Statsminister kandidat, og Henrik Sass Larsen i ryggen som hård nyser.

Så kan partiet ekspedere den EU begejstrede Helle Thorning Schmidt til Bruexelles som Kommissær, i selskab med ligesindede Malene Wind fra Københavns Universitet, Lykke Friis og Connie Hedegaard :evil:

Med det fænomenale valg Morten Messerschmidt heldigvis har udsigt til at opnå til valget til Europarlamentet den 25 maj, skal han nok med sin fabelagtige intellektuelle format, og blændende retoriske kapacitet, sørge for at gøre livet hedt, også i den kommende valgperiode for Kommission, Parlament og Domstol.

Så kan DF og Enhedslisten som det i grunden umage par de udgør, dog sammen i det hjemlige Folketing minde de EU virkelighedsfjerne Radikale, og en eventuel socialdemokratisk Statsminister ved navn Mette Frederiksen om at oplevelsen af denne ide om Europa, er en ganske anden hos brede lag af folket, end sådan som synet er hos radikale i elfenbenstårnet om et Europa utopia!

Det tror jeg efterhånden så udmærket at Mette Frederiksen forstår, men hvis hun bliver afhængig af de Radikale efter næste valg, kan hun nok godt bruge at minde dem om, det for en radikal så infam realitet at der faktisk sidder en Morten Messerschmidt i EU parlamentet, et DF og en Enhedsliste i Folketinget til at give EU kamp til den bitre ende :!:

-------------------------------------------------

Interview med Mette Frederiksen:

23. marts 2014 04:00

Af: ELISABET SVANE, POLITISK REDAKTØR, fyens.dk

Som lovgiver skal du være lidt hård  i filten

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen om det nye Socialdemokrati, om vælgerflugt, om at stille krav og om at respektere DF, selv om hun er dybt uenig med dem

http://www.fyens.dk/article/2477241:Elisabet-Svane-Facebook--Som-lovgiver-skal-du-vaere-lidt-haard-i-filten

-----------------------------------------------

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg ser nu helst en Borgelige-Liberal regering, men det er nu en gang mig (jeg ved, hvad du mener) :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah Jasmin

Hvis jeg lod mig forlede af min betagelse af så mageløs smuk Pernille Skipper hun er, kunne jeg ved en fejl komme til at sætte kryds ved hende - heldigvis sker det trods alt ikke :rolleyes:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah Jasmin

Hvis jeg lod mig forlede af min betagelse af så mageløs smuk Pernille Skipper hun er, kunne jeg ved en fejl komme til at sætte kryds ved hende - heldigvis sker det trods alt ikke :rolleyes:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Mageløs smuk, måske lidt overdrevet. Men ganske sød at se på. Bare drøn ærgeligt at hun ødelægger det hele når hun begynder at tale...

Del dette indlæg

Link til indlæg

ja - god underholdning

berlingske barometer viser at DF pt er DKs 2 største parti og har været det i et par uger nu...

http://www.b.dk/berlingskebarometer

Ja de har vind i sejlene. De "eksperter" der forudså en stor tilbage gang med Pias exit, ja de skal vist have en dumme bøde :-)

Nu er det jo så nok også den nemmeste regering ever ar være opposition til. Hooooold nu op.

Del dette indlæg

Link til indlæg

i betragtning af hvem der sidder i spidsen for DF - så har jeg aldrig forstået de "eksperter" ... en finansiel begavelse af dimensioner og med ro, overblik og en tilstrækkelig ydmyghed til at tilgodese den mest jantelovs-forskrækkede dansker

tulle er en gevinst for dansk politik.... gid han må blive siddende til han falder ned af stolen :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

i betragtning af hvem der sidder i spidsen for DF - så har jeg aldrig forstået de "eksperter" ... en finansiel begavelse af dimensioner og med ro, overblik og en tilstrækkelig ydmyghed til at tilgodese den mest jantelovs-forskrækkede dansker

tulle er en gevinst for dansk politik.... gid han må blive siddende til han falder ned af stolen :)

Sådan har jeg det også. En af de eneste på borgen pt jeg ville give min personlige stemme til.

Se denne her, og grin!

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg foretrækker en EL DF regering.... men det er vist utopi *gg*

Jeg ønsker den gode, gamle enevælde tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg

FUCKING AMAZING!!!! jeg elsker virkelig den mand ligenu!!! hvor har han ret!!

Ja totalt. Det er alt det man har gået og tænkt lige siden Gucci Helle fik statsminister posten af det nu udraderede SF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Jeg kan egentlig rimelig godt lide politikken der bliver ført lige nu (minus et par torne). Men jeg kan bestemt ikke lide de mennesker der fører den.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg foretrækker en EL DF regering.... men det er vist utopi *gg*

En EL DF regering der vil melde Danmark ud af EU, vil medføre et gigantisk økonomisk tab for Danmark med deraf følgende voldsomme beskæringer af de velfærdsgoder som de to partier ynder at dele så rundhåndet ud af, dog uden at anvise finansieringen.

Så jeg er ENORMT glad for at det  er utopi, det ville være katastrofalt for os allesammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

En EL DF regering der vil melde Danmark ud af EU, vil medføre et gigantisk økonomisk tab for Danmark med deraf følgende voldsomme beskæringer af de velfærdsgoder som de to partier ynder at dele så rundhåndet ud af, dog uden at anvise finansieringen.

Så jeg er ENORMT glad for at det  er utopi, det ville være katastrofalt for os allesammen.

når et kompromis skal nåes - så kræver det at der står nogen i hver sin retning og trækker i torvene.... og vi ER nu engang i EU og vi kan ikke bare melde os ud uden videre... men for pokker hvor ville det være fedt at have en regering med virkelige modstandere i spidsen så vi ikke blev tromlet over at de fuldstændig afsindige dekreter vi skal rette os efter pt... 

jeg vil i hvert fald 100 gange hellere have DF til at slås for vores børne check, grænsekontrol og vores dagpengesystem end jeg vil have en pro-EU regering til at gøre det... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vist i den her debat, at jeg ikke skal kaste mig ud i en større meningsudveksling. Jeg er helt sikkert uenig med flertallet, så hellere holde sin k...!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vist i den her debat, at jeg ikke skal kaste mig ud i en større meningsudveksling. Jeg er helt sikkert uenig med flertallet, så hellere holde sin k...!

jeg tror ikke behovet for købesex er politisk styret....  så du kan max være uenig med 57% af brugergruppen hvis vi satser på at den er nogenlunde repræsentativ for befolkningen :)

og jovist... 7% er nok til et flertal men næppe så stort et flertal at man ligefrem bør tie stille.... tror faktisk ikke rigtig nogen har skabt rigtige virkelig bemærkelsesværdige historisk værdifulde ændringer ved at forholde sig tavs :) 

så speak up.... 

ingen hemmelighed at jeg allierer mig med 20% af befolkningen og stemmer DF - og for mit vedkommende personligt på formanden - elsker hans stil....  at jeg på MANGE punkter elsker EL og ville stemme på Johanne hvis jeg ikke syntes deres forhold til muslimer og deres åbenhed omkring vores kultur og vores værdier er afsindig og vanvittig..... men de har mange fede ideologier som jeg støtter.... men jeg støtter ikke danskheden ud af DK så derfor ingen EL til mig

at jeg synes liste B (rad. v) er fænomonale til at få deres ting i gennem og har stor respekt for formandens politiske talent uden på nogen måde at være enig med hende - i hvert fald uhyre sjældent

at jeg er grædefærdig af grin over HTS og synes hun er den største skamplet i dansk politik - ever..... men egentlig nok det største talent vi har, for vi har en venstre-politiker der på ingen måde nogensinde har været socaildemokrat og alligevel gik hun til valg, overbeviste hele DK om at hun var en god Soc. og vandt uden et sekund at tro på det hun selv sagde..... det er da et fantastisk stykke arbejde..... en skam ingen lyttede til Nyrup fløjen hvor hun var gennemskuet.  Hvor Soc Dem vil hen pollitisk - det er der vist ingen rigtig der ved.... heller ikke jeg... ved bare hvor JEG ikke vil hen

SF.... findes de endnu ?? *ggg* :D :D  eller er de druknet i tidevandet da "dæ AICE is melding at ce poles" 

at jeg intet forhold har til LA og K og C fordi de aldrig vil det samme som jeg vil men heldigvis er for små til at betyde alverden... javist mange bække små... men de vandløb er snart det rene mudder, så de kan vaskes af....ingen ved jo hvad de vil alligevel

Jeg holder personligt meget af Lille Lars fra Græsted (selv om han er flyttet) han var med mig hele min skoletid og har faktisk været med til alle mine dimissionsfester som han jo har været med til alle nord-nordsjællandske børns graduerings-fester inden han blev statsminister.... nu synes jeg han er noget af et fjols fordi han dummer sig konstant - men han har talent og overblik og jeg syntes enormt godt om hans måde at føre politik på i sin tid..... uden den regering han stod i spidsen for havde vi været ilde ude

så sig da til ..... hvem vi er og hvad vi står for gør os jo til dem vi er... og hvorfor bruge termer som "vælger mine kampe", "gider ikke konflikten" og "tavshed er guld" når det handler om vores land og vores meninger... 

alle har ret til meningerne uanset hvor meget vi er uenige med hinanden hver især....  der er ingen der siger vi skal RESPEKTERE hinandens holdninger sålænge vi ACCEPTERER dem og forholder os til hinanden med pli og værdighed :) 

og nu vil jeg gøre mig klar til at tage på vagt... jeg fornemmer en skøøøøøøøøøn dag i sigte... er totalt i hopla idag.... 

Frække knus til jer alle - uanset politisk ståsted *gg* 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det der kendetegner de to partier som du tydeligvis har mest sympati for er i begge tilfælde at deres tilgang er dybt populistisk.

EL og DF står for en politik, der hvis den blev gennemført, ville sende Danmark direkte i afgrunden, rent økonomisk set.. At de så (nok mest for DF's vekommende) så løber fra deres løfter hurtigere end en hest kan rende er en anden sag, men så kan man vel dårligt bebrejde HTS for ikke at få al sin politik igennem.

Din karakteristik af Lars-Løkke kan jeg tilslutte mig, de gange jeg er rendt ind i ham har hans humoristiske sans slået mig hver gang. Han kunne faktisk nok være blevet stand-upper, (nogen vil måske mene at det er han allerede :) ), men han har ikke meget statsmandformat, det har HTS til gengæld.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det der kendetegner de to partier som du tydeligvis har mest sympati for er i begge tilfælde at deres tilgang er dybt populistisk.

EL og DF står for en politik, der hvis den blev gennemført, ville sende Danmark direkte i afgrunden, rent økonomisk set.. At de så (nok mest for DF's vekommende) så løber fra deres løfter hurtigere end en hest kan rende er en anden sag, men så kan man vel dårligt bebrejde HTS for ikke at få al sin politik igennem.

jeg er selv uddannet økonom og din sætning "ville sende DK direkte i afgrunden" er lige netop populistisk.... og forkert fordi den er unuanceret og overdrevet... 

Det er korrekt at meldte vi os ud af EU, så ville de regninger der skulle betales på den konto vanskeliggøre budgettet og det er korrekt at EU som samhandelsunion er en vigtig ting at være medlem af...

men det er IKKE korrekt at DK ikke kan betale sine regninger hvis vi ikke er medlem af EU og at vi ville få spanske eller græske tilstande... vores økonomi skranter pt ifht tidligere og vi har en del problemer internt i landet - men set forholdvist og set på den lange bane - så er den danske økonomi og den danske krone ikke usund i sin helhed... 

derfor er det noget vrøvl når du slår alt over en kam og siger at de partier ville føre DK i ruin rent økonomisk... især fordi vi har en af DKs virkelig gode (hvis ikke en af de bedste) økonomer på posten som formand for DF. Den mand har overblik og uanset hvad man mener om hans politiske parti kan man ikke miskreditere hans evner på den front

At du ikke er hverken DFer eller ELer - det skinner i gennem... at det er populistisk at være enige med samlet set 30% af befolkningen - det er nok noget af en tilsnigelse... 

Ingen støttepartier holder løfter for støtte-politik handler ikke om løfter - det handler om tovtrækkeri og kompromisser... 

EL og DF har den ting til fælles at de er støttepartier - IKKE regeringspartier... derfor handler deres politisk om ideologier. Det er det du så flot tillader dig at kalde populistisk.... og det betyder at de kæmper på yderfronterne. Ingen får nogensinde noget igennem på yderfronterne - for det er ikke det der er meningen... 

Hele ideen med en ideologi er at trække i en særskilt retning - og mele en kage der smager mest i den retning flest kan lide. Og det er DF og EL fænomonale til ... DF noget mere end EL

Du hører aldrig DF sige "vi VIL gennemføre xxxx" - det er altid "vi lover at ARBEJDE FOR at gennemføre xxx" og hele deres partiprogram er bygget op af ting de vil arbejde for at ændre - ikke ting de lover at ændre (modsat HTS og LL når de står på talerstolene i valgkampene)

Soc. Dem og venstre som de 2 største regeringspartier (ikke samtidig selvfølgelig) har pligt til at holde og gennemføre det de lover... for det er dem der er de siddende kandidater... det er dem folket skal kunne stole på gør det de siger de vil gøre

Det formåede Venstre i det store hele sidste periode hvorimod HTS har fejlet på langt de fleste punkter og har decimeret sit parti på den konto... 

Jeg vil derfor tillade mig at mene at din politiske analyse hviler på et ukorrekt fundament fordi du stiller samme krav til alle partier uanset deres specifikke rolle... det kan man ikke... 

Vi er ikke uenige i visse gavnlige aspekter af EU medlemsskabet, men vi er grundlæggende uenige om den langsigtede gevinst på alle andre fronter end den økonomiske... og tag ikke fejl... EU har stillet nogle krav til de enkelte medlemslande som over de næste år kommer til at trække ENORME veksler på fællesøkonomien... penge vi sagtens kunne have brugt selv. (stakkels stakkels tyskland!!! - det er dem der trækker det læs)

Så det går begge veje ifht den økonomiske fordel/ulempe... og det er absolut ikke entydigt positivt at være EU medlem hvad angår DK og vores økonomi

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er selv uddannet økonom og din sætning "ville sende DK direkte i afgrunden" er lige netop populistisk.... og forkert fordi den er unuanceret og overdrevet...

Det er korrekt at meldte vi os ud af EU, så ville de regninger der skulle betales på den konto vanskeliggøre budgettet og det er korrekt at EU som samhandelsunion er en vigtig ting at være medlem af...

men det er IKKE korrekt at DK ikke kan betale sine regninger hvis vi ikke er medlem af EU og at vi ville få spanske eller græske tilstande... vores økonomi skranter pt ifht tidligere og vi har en del problemer internt i landet - men set forholdvist og set på den lange bane - så er den danske økonomi og den danske krone ikke usund i sin helhed...

derfor er det noget vrøvl når du slår alt over en kam og siger at de partier ville føre DK i ruin rent økonomisk... især fordi vi har en af DKs virkelig gode (hvis ikke en af de bedste) økonomer på posten som formand for DF. Den mand har overblik og uanset hvad man mener om hans politiske parti kan man ikke miskreditere hans evner på den front

At du ikke er hverken DFer eller ELer - det skinner i gennem... at det er populistisk at være enige med samlet set 30% af befolkningen - det er nok noget af en tilsnigelse...

Ingen støttepartier holder løfter for støtte-politik handler ikke om løfter - det handler om tovtrækkeri og kompromisser...

EL og DF har den ting til fælles at de er støttepartier - IKKE regeringspartier... derfor handler deres politisk om ideologier. Det er det du så flot tillader dig at kalde populistisk.... og det betyder at de kæmper på yderfronterne. Ingen får nogensinde noget igennem på yderfronterne - for det er ikke det der er meningen...

Hele ideen med en ideologi er at trække i en særskilt retning - og mele en kage der smager mest i den retning flest kan lide. Og det er DF og EL fænomonale til ... DF noget mere end EL

Du hører aldrig DF sige "vi VIL gennemføre xxxx" - det er altid "vi lover at ARBEJDE FOR at gennemføre xxx" og hele deres partiprogram er bygget op af ting de vil arbejde for at ændre - ikke ting de lover at ændre (modsat HTS og LL når de står på talerstolene i valgkampene)

Soc. Dem og venstre som de 2 største regeringspartier (ikke samtidig selvfølgelig) har pligt til at holde og gennemføre det de lover... for det er dem der er de siddende kandidater... det er dem folket skal kunne stole på gør det de siger de vil gøre

Det formåede Venstre i det store hele sidste periode hvorimod HTS har fejlet på langt de fleste punkter og har decimeret sit parti på den konto...

Jeg vil derfor tillade mig at mene at din politiske analyse hviler på et ukorrekt fundament fordi du stiller samme krav til alle partier uanset deres specifikke rolle... det kan man ikke...

Vi er ikke uenige i visse gavnlige aspekter af EU medlemsskabet, men vi er grundlæggende uenige om den langsigtede gevinst på alle andre fronter end den økonomiske... og tag ikke fejl... EU har stillet nogle krav til de enkelte medlemslande som over de næste år kommer til at trække ENORME veksler på fællesøkonomien... penge vi sagtens kunne have brugt selv. (stakkels stakkels tyskland!!! - det er dem der trækker det læs)

Så det går begge veje ifht den økonomiske fordel/ulempe... og det er absolut ikke entydigt positivt at være EU medlem hvad angår DK og vores økonomi

For sørens da Jasmin. Hold nu op med at fremstå så dejlig som du gør. Jeg har snart ingen modstandskraft tilbage...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Jasmin

Det som generer mig mest ifht DF og EL er den måde at de fuldstændig ansvarsløst kaster forslag på bordet som de ikke på nogen måde kan finansiere, at de står for en politik som (hvis den blev gennemført) ville have dramatisk negative konsekvenser for Danmark og ihvertfald ville umuliggøre en hel del af de dyre forslag som de får så mange stemmer på at promovere. Jeg er skræmt over at der tilsyneladende er næsten 30% af Danmark befolkning der lader sig "forføre" af den slags politik.

Hvad angår DF synes jeg at de fremstår endnu mere hykleriske og dobbeltmoralske end EL, især fordi at de flittigt har sluttet sig til løftebruds "koret" som har været på nakken af især S og SF for ikke at kunne gennemføre al den politik som de to partier gik til valg på¨. Grunden til at jeg synes at især DF er hykleriske er at de selv er løbet fra nogle store løfter på dagpenge og efterlønsområdet, hvor de i begge tilfælde leverede de nødvendige stemmer for gennemførslen af de forringelser som de højt og helligt havde lovet IKKE at ville gennemføre. I tilfældet daglenge var det endda DF selv der kom med forslaget.

Det andet sted hvor de to partier skræmmer mig er de tilfælde hvor fremtrædende medlemmer af partierne er ude med forslag som er decideret udemokratiske, hvor de vil til at indføre statskontrol på hvilke TV kanaler der må ses i bestemte områder, hvordan kvinder må gå klædt i det offentlige rum, osv..osv.. Det fremstår for mig som en glidebane på vej mod et samfund som jeg virkelig ikke vil ønske Danmark skal blive.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Jasmin

Det som generer mig mest ifht DF og EL er den måde at de fuldstændig ansvarsløst kaster forslag på bordet som de ikke på nogen måde kan finansiere, at de står for en politik som (hvis den blev gennemført) ville have dramatisk negative konsekvenser for Danmark og ihvertfald ville umuliggøre en hel del af de dyre forslag som de får så mange stemmer på at promovere. Jeg er skræmt over at der tilsyneladende er næsten 30% af Danmark befolkning der lader sig "forføre" af den slags politik.

Hvad angår DF synes jeg at de fremstår endnu mere hykleriske og dobbeltmoralske end EL, især fordi at de flittigt har sluttet sig til løftebruds "koret" som har været på nakken af især S og SF for ikke at kunne gennemføre al den politik som de to partier gik til valg på¨. Grunden til at jeg synes at især DF er hykleriske er at de selv er løbet fra nogle store løfter på dagpenge og efterlønsområdet, hvor de i begge tilfælde leverede de nødvendige stemmer for gennemførslen af de forringelser som de højt og helligt havde lovet IKKE at ville gennemføre. I tilfældet daglenge var det endda DF selv der kom med forslaget.

Det andet sted hvor de to partier skræmmer mig er de tilfælde hvor fremtrædende medlemmer af partierne er ude med forslag som er decideret udemokratiske, hvor de vil til at indføre statskontrol på hvilke TV kanaler der må ses i bestemte områder, hvordan kvinder må gå klædt i det offentlige rum, osv..osv.. Det fremstår for mig som en glidebane på vej mod et samfund som jeg virkelig ikke vil ønske Danmark skal blive.

det er ikke ansvarsløst at kaste forslag på bordet som udgangspunkt for forhandlinger... det er sund fornuft... de gør det ikke for at forslagene i deres ordlyd skal gennemføres - de gør det fordi ekstremer er midlet til kompromis der ligger på deres banehalvdel

og jo - de forslag kunne sagtens finansieres hvis man var villige til at finde midlerne steder vi pt bruger dem fuldstændig hovedløst... men du har ret i at vi pt - sådan som pengene er fordelt nu - ikke kan finansiere det - men det forringer ikke forslagene... det betyder blot at forvaltningen pt stinker!!! 

man giver og man tager... sådan er politik...  og hvad angår religiøse beklædninger der er i strid med loven om tildækning (og i øvrigt er i lodret modstrid med 60 års kulturel ligestillings-kamp) så synes jeg det er fremragende at de blander sig fra politisk hold... endelig!!! 

vi skilte lov og religion ad i 1241 - og hvis ikke bare ET parti gør en indsats for at opretholde den adskillelse - så vil jeg mene at vi ligeså godt kan holde op med at kalde os Danmark og bare være stjerne nr 12 i EU flaget uden egen identitet

Jeg er glad for Dannebrog - jeg vil gerne kunne være stolt af Dannebrog...og ELs og SFs og for såvidt for det meste As måde at forvalte den danske identitet og vores kulturarv er i min optik katastrofal...  

Del dette indlæg

Link til indlæg

... og jo - de forslag kunne sagtens finansieres hvis man var villige til at finde midlerne steder vi pt bruger dem fuldstændig hovedløst...

.... vi skilte lov og religion ad i 1241 ..

Kan du eksemplificere det første?

Jeg er sikker på, du i det andet, du skriver, har Valdemar II's Jyske Lov i tankerne, men kan du konkretisere, for det er da nyt for mig?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...