Hop til indhold

Gonorre/Klamydia oral

Featured Replies

Skrevet

Hej folkens,

kan nogen af jer dele lidt erfaringer i forhold til kønssygdom ved BJ uden? 

har kun prøvet BJ uden hos GP en enkelt gang men har aldrig taget test før og undrede mig bare over hvad erfaringerne siger og hvad risikoen er? 

Skrevet

Jeg har fået kedelige beskeder fra partnere som har fået konstateret klamydia / gonorré i halsen, hvor jeg måtte testes. De 2-3 gange jeg har oplevet det, har jeg dog ikke fået noget overført. 

Omvendt har jeg dog fået fladlus fra en ret populær dansk glædespige. Navnet er underordnet. Men det er satme også ubehageligt. 

Skrevet

Jeg har gennem de sidste 20 år besøgt mange piger - nok tæt på 100. I nok 95% af tilfældene har det været gensidig oral med afslut i mund. Har aldrig haft en kønssygdom (skal dog teste mig da det var godt nok 2 år siden. Har ikke haft nogen symptomer dog).

Skrevet
  • Author

Ja okay det var godt du ikke fik det fra partneren :)

det snart 2 år siden jeg besøgte en GP og fik bj uden .. har ud af det blå begyndt at få angst/tanker omkring sandsynligheden for jeg har fået noget og kan mærke noget placebo effekt :/

så derfor jet lige vil høre folket :D 

Skrevet
jakobkbh skrev, 1 time siden:

har ud af det blå begyndt at få angst/tanker omkring sandsynligheden for jeg har fået noget

Har du da nogle symptomer, Udflåd, sviende vandladning, eller andet.....??

Gå til lægen, tis i et glas, (morgenurin), aflevere det, og få svar i løbet af 24-36 timer. Typisk bliver der OGSÅ  testet for Mycoplasma udover Klamydia og Gonoré

Skrevet
jakobkbh skrev, for 2 timer siden:

kan nogen af jer dele lidt erfaringer i forhold til kønssygdom ved BJ uden?

Jeg har i gennem lang tid fået og givet oral uden og har aldrig haft noget problem med det. Har også haft sex uden mange gange (gider ikke høre om fornuften ved det) og har der heller ikke været problemer i Danmark. Den ene gang jeg har fået gonore fik jeg det i Thailand. Men jeg har dog oplevet at få noget svamp på glans efter gummiløs sex.

Hvis du ønsker at blive testet for både det ene og det andet, samt få taget blodprøver kan du gøre det anonymt på Gentofte hospital. Med anonymt menes at der ikke gives besked til din læge om dit besøg. Fejler du noget, sørger de for behandling. Da jeg kom hjem fra Thailand med en dårlig, fik jeg en sprøjte i ballen og så var det problem ordnet.

Kontakt Kønssygdomme, klinik 1

Skrevet
  • Author
Gløden skrev, for 25 minutter siden:

Har du da nogle symptomer, Udflåd, sviende vandladning, eller andet.....??

Gå til lægen, tis i et glas, (morgenurin), aflevere det, og få svar i løbet af 24-36 timer. Typisk bliver der OGSÅ  testet for Mycoplasma udover Klamydia og Gonoré

Har bemærket at jeg om morgenen har noget udflåd som jo godt kan ligne noget pre-sperm .. også har jeg bemærket hvide pletter i underbukser 

Skrevet
jakobkbh skrev, for 16 minutter siden:

Har bemærket at jeg om morgenen har noget udflåd som jo godt kan ligne noget pre-sperm .. også har jeg bemærket hvide pletter i underbukser 

Få ro i sindet.

Bliv kontrolleret hos din egen læge, herinde er der "mange læger med forskellige holdninger"B)

Husk din læge har tavshedspligt, samt du får et retvisende svar på din urinprøve

Skrevet
  • Author

Har bestilt en hjemmetest fra nordictest hvor jeg kan teste for Klamydia og Gonorre 

Skrevet
Allerhelst Thai skrev, for 2 timer siden:

Jeg har i gennem lang tid fået og givet oral uden og har aldrig haft noget problem med det. Har også haft sex uden mange gange (gider ikke høre om fornuften ved det) og har der heller ikke været problemer i Danmark. Den ene gang jeg har fået gonore fik jeg det i Thailand. Men jeg har dog oplevet at få noget svamp på glans efter gummiløs sex.

Hvis du ønsker at blive testet for både det ene og det andet, samt få taget blodprøver kan du gøre det anonymt på Gentofte hospital. Med anonymt menes at der ikke gives besked til din læge om dit besøg. Fejler du noget, sørger de for behandling. Da jeg kom hjem fra Thailand med en dårlig, fik jeg en sprøjte i ballen og så var det problem ordnet.

Kontakt Kønssygdomme, klinik 1

Det en misvisning de kalder det anonymt, selve prøven og svaret ligger i din historik og kan altid ses af læger der logger på, hvis de skal se efter et eller andet. 
bliver du syg og overlader kontrollen af dine prøves svar osv til samlever kan de også se den til evig tid. De vil også kunne søge efter svar af alle mulige ting. Så hvis man vil testes annonymt foreslås jeg man køber en test på nettet der er valideret - den er der en del af. 
jeg kunne aldrig drømme om at blive testet i det offentlige. Alt dit data er i øvrigt også automatisk tilgængeligt for alle forskere i Danmark og udland i nogle samarbejder. Og når man ser på hvordan tingene pludseligt kan ændres politisk så ved man jo aldrig rigtigt hvem der har dit data.... 

i min bog er annonymt noget hvor dit navn ikke står på og du ikke kan linkes tilbage til. Og sådan burde det være. 

Skrevet
Anders2300 skrev, for 3 timer siden:

selve prøven og svaret ligger i din historik og kan altid ses af læger der logger på, hvis de skal se efter et eller andet.

Passer ikke. Siger man, at man vil være anonym, opretter de et CPR-nummer med bogstaver i de sidste fire, og du vælger selv to navne, du vil kalde dig. Svarene registreres på det nyoprettede CPR-nummer, ikke på dit eget.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 19 timer siden:

Passer ikke. Siger man, at man vil være anonym, opretter de et CPR-nummer med bogstaver i de sidste fire, og du vælger selv to navne, du vil kalde dig. Svarene registreres på det nyoprettede CPR-nummer, ikke på dit eget.

Jo det gør. Jeg har selv en liggende. 
det er rigtigt at det var anonymt i gamle dage men det har ændret sig. 
muligvis kan man godt få lavet testen annonymt, men det bliver lavet om hvis den er positiv og man skal i behandling 

Redigeret af Anders2300

Skrevet
Anders2300 skrev, for 39 minutter siden:

muligvis kan man godt få lavet testen annonymt, men det bliver lavet om hvis den er positiv og man skal i behandling

Du har ret. Det havde jeg for så vidt også, men var upræcis i forhold til, hvis testen var positiv. Man kan få lavet testen og få testresultatet som anonym, men man kan ikke komme i behandling som anonym.

• 3 weeks later...
Skrevet
  • Author

En update fra mig .. tog en urinprøve og alt var negativt heldigvis .. 

havde også advaret fruen med jeg lige vil tage en test for sikkerhedsskyld :p 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.