Hop til indhold

Kan GP'er være bedre end psykologer og psykiater?

Featured Replies

Skrevet

For mit vedkommende så ja.

Ved ikke hvor mange gange jeg har været til psykolog eller psykiater, og fået en sludder med en sladder. 

Føler ikke rigtig at det hjælper.

Så hellere en GP'er der synes jeg at jeg får noget for pengene.

• Svar 52
  • Visninger 5.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Hvis man kunne overbevise lægen om det, og få en henvisning til GP, så ville den sgu være hjemme 

• SweetKisses
    SweetKisses

Heldigvis er det to meget forskellige typer ydelser der tilbydes hos henholdsvis GP’er og psykologer… hos nogen udelukker det ene det andet - af rent (indlysende) økonomiske årsager…  det kan vær

• Den_glade_amatør
    Den_glade_amatør

Nu er dit opslag måske mest lavet for sjov, men jeg tror, du har ret i, at man blandt GPerne kan finde kvinder med livserfaring, selvindsigt og sociale kompetencer, som er langt over gennemsnittet. De

Skrevet

Desværre har "GP'er" ikke sludder med en sladder priser, som regel kun faste priser for f. eks. 60 minutter, lige meget hvad der skal ske..

På den måde er en psykolog stadig billigere i pris.

Bare min mening.  

Skrevet
Señorpussy skrev, for 6 timer siden:

For mit vedkommende så ja. 

Hvis man kunne overbevise lægen om det, og få en henvisning til GP, så ville den sgu være hjemme ;)

Skrevet
Señorpussy skrev, for 6 timer siden:

Så hellere en GP'er der synes jeg at jeg får noget for pengene.

Nu er dit opslag måske mest lavet for sjov, men jeg tror, du har ret i, at man blandt GPerne kan finde kvinder med livserfaring, selvindsigt og sociale kompetencer, som er langt over gennemsnittet. Det mener jeg også, at EG ind imellem giver os eksempler på i nogle interessante tråde.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 4 minutter siden:

Nu er dit opslag måske mest lavet for sjov, men jeg tror, du har ret i, at man blandt GPerne kan finde kvinder med livserfaring, selvindsigt og sociale kompetencer, som er langt over gennemsnittet. Det mener jeg også, at EG ind imellem giver os eksempler på i nogle interessante tråde.

Nu skal vi lige være enige om for at blive psykolog kræver det en gymnasial uddannelse hvor efter at det tager 5 år. 

alle har livs erfaringer når man når en vis alder og kan give gode råd ud fra ens egne afaringer i livet. 
men ligefrem at sige at en prostitueret er på samme niveau som en uddannet psykolog. 

og husk langt de fleste prostitueret piger taler der bare efter munden. 
ja ja der er det eksempler på det modsatte. 
men fleste specielt udenlandske piger siger bare ja og nej på de rigtige tidspunkter. 

Skrevet

Hvis du er ude efter et knald, ja så er det nok bedre at gå til en GP, frem for en psykolog :)

Skrevet

Mødtes ofte med en GP i Aalborg der også var psykolog. Hun skrev meget herinde en overgang, og man kunne godt læse at hun havde stor indsigt i hvordan og hvorfor folk reagerede som de gjorde. 

Skrevet

Kan GP'er være bedre end psykologer og psykiater?

For mit vedkommende er svaret ubetinget ja!

Mine oplevelser med de GP'er jeg har mødt har ihvertfald gjort mig til et meget gladere menneske end jeg var for bare et år siden.

Deres seriøse, professionelle og ukomplicerede tilgang til sex synes jeg er helt fantastisk - det vil jeg ikke bytte med en times vås og ordkløveri.

Skrevet
Larschristian skrev, 1 time siden:

Nu skal vi lige være enige om for at blive psykolog kræver det en gymnasial uddannelse hvor efter at det tager 5 år. 

alle har livs erfaringer når man når en vis alder og kan give gode råd ud fra ens egne afaringer i livet. 
men ligefrem at sige at en prostitueret er på samme niveau som en uddannet psykolog. 

Jeg er ikke uenig med dig. Ud fra det, som jeg har markeret i citatet, virker det til, at du har læst mit indlæg som om, at jeg generelt sidestiller GPer og psykologer. Det gør jeg ikke.

Den gennemsnitlige psykolog vil være bedre samtalepartner omkring svære forhold, end den gennemsnitlige GP. Jeg påpeger bare, at der i min optik findes GPer, som har sociale kompetencer, der er langt over gennemsnittet.

Larschristian skrev, 1 time siden:

men fleste specielt udenlandske piger siger bare ja og nej på de rigtige tidspunkter.

Det tror jeg, du har ret i.

Skrevet
Needy skrev, for 1 time siden:

det vil jeg ikke bytte med en times vås og ordkløveri.

Det skal ikke misforståes, for jeg har stor respekt for din personlige holdning.

Men tilsyneladende har du nok ikke været i en situation hvor du er så langt nede at du ikke engang kan tænke på sex. Hvis du engang kommer dertil, så er jeg sikker på du ændre holdning om at psykolog eller psykiater "bare" er vås og ordkløveri, som du udtaler så flot...

Håber du forbliver frisk og frejdig kære Needy,  også på øverste etage :)

Skrevet

Som nævnt højere oppe kan (kunne) man være heldig at møde en GP der ER psykolog.

Hun turde dog først fortælle det da vi var færdige. Og i virkeligheden har det ikke været hende jeg har haft de dybeste samtaler med.

En anden pige jeg har besøgt tit, men som er stoppet har jeg sikkert brugt lige så lang tid på at snakke med, som jeg har brugt på det fysiske. Hun har taget en terapeutuddannelse nu, og har derfor lagt GP delen på hylden.

Jeg synes næsten altid at jeg får et eller andet med mig, der er noget der åbner i begge to når man har sex:)

Skrevet
John41 skrev, for 34 minutter siden:

Men tilsyneladende har du nok ikke været i en situation hvor du er så langt nede at du ikke engang kan tænke på sex. Hvis du engang kommer dertil, så er jeg sikker på du ændre holdning om at psykolog eller psykiater "bare" er vås og ordkløveri, som du udtaler så flot...

Det er da flot og frejdigt at du tør udtale dig om min situation - jeg kan garantere dig for at jeg har været langt nede - og ude!

Nu er det jo tilfældigvis sådan at jeg ved hvad jeg snakker om - og min holdning kommer ikke til at ændre sig.

John41 skrev, for 37 minutter siden:

Håber du forbliver frisk og frejdig kære Needy,  også på øverste etage :)

Tak og i lige måde - for mit vedkommende er det nok den nedre etage der skal få opmærksomheden - den øverste er der fuldstændig styr på ^_^

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden:

Der kommer jeg måske til at skuffe dig, og sige at det er dybt seriøst, men det kan også skyldes at jeg har været uheldig med de personer som var psykologer, og heldig med de gp"er jeg har mødt at jeg kunne snakke med dem.

Nu jeg ny her på EG, og har ikke set alle tråde endnu, men jeg har set en del, hvor jeg tænker, at det er noget være noget folk skriver, men igen så har jeg også set tråde hvor jeg synes det giver mening.

Skrevet

Gp'er kan noget, som psykiatere ikke kan og omvendt. Største problem er nok, at gp'er ikke kan ordinere medicin.

Fælles for både psykiater og gp er, at ingen af dem har kunnet kurere mine lidelser.

Redigeret af W.C. Fields

Skrevet
W.C. Fields skrev, for 8 minutter siden:

Største problem er nok, at gp'er ikke kan ordinere medicin

og at psykiatere ikke kan ordinere gp´er :rolleyes:

Skrevet
Larschristian skrev, for 4 timer siden:

Heldigvis er der også GP'er med psykologuddannelse (og/eller psykister-, selv om jeg blot har anekdotisk evidens for det sidste;) / psykologer som også sælger sex

Skrevet
køb dansk skrev, for 10 minutter siden:

og at psykiatere ikke kan ordinere gp´er :rolleyes:

Jo, det kan de faktisk, på en måde. Min egen psykiater anbefalede faktisk gp'er og konkluderede senere, at mine gp-besøg havde været godt for mig.

Det med gp-besøg er et middel, der har været brugt i mange år i sundhedssystemet.

Redigeret af W.C. Fields

Skrevet

Heldigvis er det to meget forskellige typer ydelser der tilbydes hos henholdsvis GP’er og psykologer… hos nogen udelukker det ene det andet - af rent (indlysende) økonomiske årsager… 

det kan være meget forskelligt hvad der virker hos den enkelte, og hvad man har behov for. Hudsult og mangel på nærvær og intimitet kan nemt føre til en depressions lignende tilstand, og så kan et besøg hos en GP være forfriskende, frigive en masse endorfiner og bringe smilet og livslysten tilbage…. Nogen vil måske mene, at sex blot er et “Quick fix”, men hvis det virker, så er det vel okay? 

psykologer og psykiaters job er oprigtigt at grave lidt længere ned, prikke lidt til de ømme punkter man selv, bevidst eller ubevidst ligger låg på, og hjælpe med værktøjer, der kan hjælper sindet… 

når det så er sagt, så har jeg før italesat overfor andre, at vi en gang i mellem har en eller anden form for psykolog-kasket på. For hos mange (især mænd, vil jeg våge at påstå…) hænger det fysiske og psykiske sammen. Det kan være langt nemmere og mere trygt at åbne op overfor en, du har delt en intim stund med. Når hudsulten er stillet og endorfinerne flyder, kan det være endnu nemmere at sætte ord på det der er svært… 

Jeg elsker at møde mange forskellige typer mennesker i mit GP-liv, og jeg ligger øre til mange ting. Jeg deler også mine tanker og observationer, hvis jeg fornemmer stemningen er til det, men ofte er det nok bare at lytte.

det er så forskelligt fra person til person hvad der virker, det vigtigste er bare at man gør det der virker for en selv…. 

Skrevet
Tekla skrev, for 15 minutter siden:

Heldigvis er der også GP'er med psykologuddannelse (og/eller psykister-, selv om jeg blot har anekdotisk evidens for det sidste;) / psykologer som også sælger sex

Jov jov selvfølgelig er der det. 
men nok et meget begrænset få tal skal vi ikke blive enige om det. 

at en mand sider og hælder vand ud af øret til en prostitueret pige fair nok hvis det hjælper hun lytter. 
men gør hende ikke til psykolog. 

i bund og grund er der noget fundamentalt galt i de mænd der søger trøst den vej. 
de skulle have professionel hjælp. 

bare min mening. 

hvis jeg får bygget en carport af en der tror han ved hvad han laver. 
kan det i værste fald gøre mere skade og koste mere på længere sigt 

Skrevet
Larschristian skrev, for 5 minutter siden:

Er sammenligningen af sindet og carporten ikke indbegrebet af en træmand??

Skrevet
SweetKisses skrev, for 6 minutter siden:

Er sammenligningen af sindet og carporten ikke indbegrebet af en træmand??

Nu var det en metafor 

men tænker godt du ved hvad jeg mener. 

at folk der laver noget de ikke har forstand på , og give råd eller vejledning til en mand der er syg i sindet.  Kun baseret på livs erfaring. 
hvis du læste mit første skriv. 
så kan vi alle give råd udefra livs erfaring.

er vi så lige så gode som folk der har studeret det, nej det tror jeg ikke. 
og kan hurtig komme til at give forkerte råd. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 2 minutter siden:

Nu var det en metafor 

Jeg forstod godt at det var en metafor - og jeg forstod også hvad du forsøgte at sige… jeg synes bare ikke det er en metafor der giver mening.

Der er selvfølgelig mange forskellige måde at lave en carport på, men som udgangspunkt er der stadig rigtige og forkerte måder… hos en psykolog handler det (præcis som hos GP’ere) om kemi, historik, traumer, behov…. Tingene er slet ikke så sort/hvidt som i det reelle håndværker fag… 

jeg hælder også vand ud af ørene til min frisør og ikke mindst min negledame - og lige som i vores erhverv, så ligger de øre til mangt og meget. Jeg bestiller tid hos dem, fordi de tilbyder en service som jeg efterspørger - at det giver rum til at jeg kan læsse af, og hun nikker og siger “ej, hvad skete der så?” på de rigtige tidspunkter, er jo blot er plus…. Og jeg har det langt bedre med mig selv når jeg er færdig - ikke fordi jeg har været til en look a like psykolog session, men fordi jeg har fået ordnet håret. Sådan er det også med vores kunder, måske har de fået lettet hjertet - men primært har de fået en sexsuel tilfredsstillelse, som var den service de efterspurgte… 

Skrevet
SweetKisses skrev, for 2 minutter siden:

Jeg forstod godt at det var en metafor - og jeg forstod også hvad du forsøgte at sige… jeg synes bare ikke det er en metafor der giver mening.

Der er selvfølgelig mange forskellige måde at lave en carport på, men som udgangspunkt er der stadig rigtige og forkerte måder… hos en psykolog handler det (præcis som hos GP’ere) om kemi, historik, traumer, behov…. Tingene er slet ikke så sort/hvidt som i det reelle håndværker fag… 

jeg hælder også vand ud af ørene til min frisør og ikke mindst min negledame - og lige som i vores erhverv, så ligger de øre til mangt og meget. Jeg bestiller tid hos dem, fordi de tilbyder en service som jeg efterspørger - at det giver rum til at jeg kan læsse af, og hun nikker og siger “ej, hvad skete der så?” på de rigtige tidspunkter, er jo blot er plus…. Og jeg har det langt bedre med mig selv når jeg er færdig - ikke fordi jeg har været til en look a like psykolog session, men fordi jeg har fået ordnet håret. Sådan er det også med vores kunder, måske har de fået lettet hjertet - men primært har de fået en sexsuel tilfredsstillelse, som var den service de efterspurgte… 

Fordi man er prostitueret er det lang fra et kvalitets stempel, der siger at man er kvalificeret til at at bedømme hvad mennesker har brug for.

at i er gode til at lytte bevares sikkert.
vi er ikke enige og fred med dette. 

og nej kunne aldrig drømme om at udlevere mig selv til hverken frisør bedemand netto damen eller nogen som helst jeg ikke kender.

Skrevet
Larschristian skrev, for 30 minutter siden:

Jov jov selvfølgelig er der det. 
men nok et meget begrænset få tal skal vi ikke blive enige om det. 

at en mand sider og hælder vand ud af øret til en prostitueret pige fair nok hvis det hjælper hun lytter. 
men gør hende ikke til psykolog. 

i bund og grund er der noget fundamentalt galt i de mænd der søger trøst den vej. 
de skulle have professionel hjælp. 

bare min mening. 

Kære Larsc.........:)

Det mest fornuftige der er skrevet indtil nu i denne tråd !!!!!!!!!!

Mange hilsner

Nye tider

Skrevet
Larschristian skrev, for 6 minutter siden:

Fordi man er prostitueret er det lang fra et kvalitets stempel, der siger at man er kvalificeret til at at bedømme hvad mennesker har brug for.

at i er gode til at lytte bevares sikkert.
vi er ikke enige og fred med dette. 

og nej kunne aldrig drømme om at udlevere mig selv til hverken frisør bedemand netto damen eller nogen som helst jeg ikke kender.

Hvornår har jeg skrevet at vi har fortjent et kvalitetsstempel til at bedømme hvad mennesker har brug for? Jeg siger bare at vi alle har brug for forskellige ting - og ingen burde være dømmende overfor hvad andre har brug for, og hvad der virker for den enkelte. 

du skal gøre lige præcis det du har brug for, så finder du helt sikkert ro og tilfredsstillelse ved andre ting. Men der er andre der nyder det, og så er vi heldigvis nogen der gerne lytter og støtter, hvis ønskes. 

Redigeret af SweetKisses

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.