Hop til indhold

Nytårsaften ?

Featured Replies

Skrevet

Lige i år er jeg ikke selv hjemme , jeg er i Spanien på tredje uge men glæder mig meget til at komme hjem her den 4/1. 

Hvad kan man lave i din situation , 

Det er faktisk sværere end man lige tror , for hvis du ikke lige har venner eller veninder ,som du kan besøge , så skal du ud til en eller anden fest.

Det kan faktisk også være sjovt , men stadig ret svært i mine øjne , da man jo skal starte med at lære nye mennesker at kende , når man nu bare gerne vil være i trygt selskab. 
alternativet er , find noget rigtigt lækkert mad , en god flaske vin/bobler eller lign og bliv hjemme og nyd aftenen på nettet i rolige omgivelser … 

Sidder du i samme situation næste år, så er du hermed inviteret til nytårs aften hos mig. 
hvis du føler dig tryg ved mig selvfølgelig, ingen bagtanker herfra. 

de allerbedste nytårs tanker til dig kære MOOK ❤️

• Svar 53
  • Visninger 11.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• I min ungkarletid for mere end 35 år siden, besøgte jeg sommetider en polsk GP ved navn Olga. I en af dagene op til Nytår var jeg lige forbi hos hende, vi talte godt sammen, hun satte stor pris på at

• Rejsenetværk
    Rejsenetværk

Hvor er det befriende at se sådan som flere åbner op for det tabu det kan være at være alene uden selskab, når folk flest mødes i hinandens selskab til højtider og som her nytårsaften. Jeg kan ku

• Hvor er dejligt at læse hvor mange der kommer med forslag til arrangementer eller er gæstfrie og  inviterer hjem. Håber at @Mook får en dejlig aften hvor hun ikke er alene,  og I andre oogså komm

Postede billeder

Skrevet
Naboen skrev, for 6 timer siden:

Lige i år er jeg ikke selv hjemme , jeg er i Spanien på tredje uge men glæder mig meget til at komme hjem her den 4/1. 

Hvad kan man lave i din situation , 

Det er faktisk sværere end man lige tror , for hvis du ikke lige har venner eller veninder ,som du kan besøge , så skal du ud til en eller anden fest.

Det kan faktisk også være sjovt , men stadig ret svært i mine øjne , da man jo skal starte med at lære nye mennesker at kende , når man nu bare gerne vil være i trygt selskab. 
alternativet er , find noget rigtigt lækkert mad , en god flaske vin/bobler eller lign og bliv hjemme og nyd aftenen på nettet i rolige omgivelser … 

Sidder du i samme situation næste år, så er du hermed inviteret til nytårs aften hos mig. 
hvis du føler dig tryg ved mig selvfølgelig, ingen bagtanker herfra. 

de allerbedste nytårs tanker til dig kære MOOK ❤️

Mange tak og godt nytår herfra <3

Skrevet
Jagtvej skrev, for 2 timer siden:

Kan denne bruges? Nytårsvenner.dk

Jo tak den kunne bruges, men jeg besluttede mig ikke at tage til festen - tror ikke jeg har modet nok til at lære nye mennesker at kende når folk er halvfulde, at være halvfuld er jeg heller ikke vant til. 
Jeg tager til Tivoli og ser fyrværkeriet i aften, hvis det er noget I synes interessant er I velkomne til at tage med mig <3

Redigeret af Mook

Skrevet

Godt nytår til alle også herfra!

Mook skrev, 1 time siden:

jeg besluttede mig ikke at tage til festen - tror ikke jeg har modet nok til at lære nye mennesker at kende når folk er halvfulde, at være halvfuld er jeg heller ikke vant til. 

Ja, det er lidt en udfordring for nogle af os ... 
Jeg er selv, hvad jeg ville kalde 'alkohol-indifferent' .. 
Jeg har ikke noget imod alkohol, drikker gerne et glas vin eller en øl til maden, men bliver ikke 'høj' af større mængder, tværtimod meget træt.
Det er lidt en social lammer i et land som Danmark, med den alkoholkultur vi har.
Når folk mødes, er hovedemnerne fodbold og biler, og alt det sjov de havde en gang de drak sig i hegnet ... 

Jeg skal fejre nytår med nogle venner, hvor de fleste heller ikke drikker så forfærdelig meget.
Jeg er normalt sammen med datter og familie, men de er forhindret i år.

Redigeret af sneræven

Skrevet
sneræven skrev, den 31.12.2024 at 17:34:

Jeg er normalt sammen med datter og familie, men de er forhindret i år.

Det er jeg glad for at høre du ikke sidder alene(hvert år) når årstiden er kommet :) 

Synes ikke at der så mange muligheder her i landet, hvor man kan bare tage ude og opleve noget spændende når man keder sig ifht, hvor jeg er vant til <3jeg er vant til det land, hvor der er fuld med det fantastiske seværdigheder steder, det kan være bl.a. floating market, late night food, viewpoint og flere andre steder i hele landet <3 

Undskyld, jeg brokker mig for meget, men jeg elsker Denmark <3

Håber I er kommet godt ind i det nye år, og har det godt - også selvom at der mange af os også har været alene til Nytårsaften <3

Redigeret af Mook

Skrevet
Mook skrev, for 16 minutter siden:

Håber I er kommet godt ind i det nye år, og har det godt - også selvom at der mange af os også har været alene til Nytårsaften <3

Dem der føler et behov for at holde nytårsaften sammen, og som gerne gør det sammen med andre brugere på EG har nu god tid til at efterlyse interesserede i at holde nytårsaften sammen næste gang.

Prøv at oprette en tråd 8 uger før nytårsaften, så tror jeg nok at det vil kunne lykkes.

Den slags initiativer er ikke egnet til at blive taget med meget kort varsel.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet
Mook skrev, 1 time siden:

Synes ikke at der så mange muligheder her i landet, hvor man kan bare tage ude og opleve noget spændende når man keder sig ifht, hvor jeg er vant til <3jeg er vant til det land, hvor der er fuld med det fantastiske seværdigheder steder, det kan være bl.a. floating market, late night food, viewpoint og flere andre steder i hele landet <3 

Det er sjovt (interessant) at du nævner det.
Det er noget rigtig mange udlændinge, der slår sig ned i Danmark, undrer sig over.
Danskerne har faktisk et meget aktivt socialt liv - men det har mest været i foreninger - f. eks. sport, fanklubber og den slags..
Vi har ikke tradition for et mere åbent, fælles socialt liv.

Det er man heldigvis ved at gøre noget ved - nok fordi der efterhånden er rigtig mange enlige.
Der arrangeres fællesspisninger (langbordsspisning), sociale mødesteder, fælles gå-ture - og i vores by arrangeres der også asfaltbal en gang om måneden ca.
Det er gået stille og roligt fremad, men løsningerne kommer tit først mange år efter problemet er opstået.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.