Rejsenetværk 9743 Skrevet 17. December, 2024 Vi her på EG udgør vel på sæt og vis et fællesskab om den interesse vi har til fælles. Som det jo hører sig til i denne søde juletid gives der i mange sammenhænge til gode formål, så som i foreninger, på arbejdspladser og i netværk hvor man ellers er forbundne. Jeg vil gerne med denne tråd opfordre til at I linker til gode formål som I gerne ser at vi giver et bidrag til. Anledningen til denne tråd er at jeg af en god kammerat tidligere år har været inviteret til at holde juleaften på Kofoeds Skole, sammen med en mangfoldig skare af mennesker der ellers ville være alene juleaften. Det har hver gang været rigtig hyggeligt, og nu modtog jeg en anmodning om at donere til juleaften på Kofoeds Skole i år. Det er mit indtryk at der er brug for en ekstra skærv i år fra alle der gerne vil bidrage, det vil jeg gerne opfordre til at man gør. Den mail jeg modtog! Julen på Kofoeds Skole nærmer sig Kære xxx Jeg tillader mig at skrive til dig igen, fordi vi fortsat har brug for hjælp til indkøb af julegaver og julemad til juleaften i år på Kofoeds Skole. Julen er en svær tid for udsatte og sårbare mennesker. Komplicerede familieforhold, manglende bolig eller sociale vanskeligheder gør, at mange ikke har nogen at holde jul med. Kofoeds Skole holder derfor igen i år juleaften den 24. december for 350 børn, unge og voksne i udsatte positioner. De får en juleaften med en komplet julemiddag, dans om juletræet og en julemand, der kommer og deler julegaver ud. Men vi mangler midler til julemad og julegaver. Hvis du vil hjælpe, kan du give et valgfrit beløb på MobilePay 18803 eller give en julemiddag eller julegave her: https://kofoedsskole.dk/giv-en-god-jul/ Hvert et beløb gør en forskel. Jeg ønsker dig og din familie en glædelig jul og et godt nytår. Venlig hilsen Robert Olsen Forstander på Kofoeds Skole https://kofoedsskole.dk/ --------------------- Selv valgte jeg at donere en julemiddag og I kan også få fradrag for en donation om ønsket. Min arbejdsgiver er begyndt på som en af de gaver vi kan ønske os i julegave, at give os mulighed for at fravælge en julegave til fordel for en donation af firmaet til: Danske Hospitalsklovne https://danskehospitalsklovne.dk/ Jeg fravalgte at modtage endnu en gave som jeg ikke mangler og derfor heller ikke har brug for, for i stedet at give til det gode formål. Danske Hospitalsklovne gør en vigtig indsats for at adsprede meget syge børn med gode oplevelser i en svær tid for dem. Jeg ved ikke om det er en ny trend i mange virksomheder, men jeg håber at denne mulighed vil sprede sig som ringe i vandet til flere og flere virksomheder når de køber gaver til medarbejderne til jul. Venlig hilsen Rejsenetværk 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lovingthai Skrevet 17. December, 2024 Min tidliger arbejdplads havde samme mulighed, og der var mange der benyttet den. Jeg kan ike huske hvem der blev tilgodeset, men hvis jeg skulle give nogen idag så skal det være, kirkens korshær, kræftens bekæmpelse eller julemærket hjemmet, alle tre nogen der yder støtte inden for hvert seres område. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2588 Skrevet 17. December, 2024 https://MinGPkonto 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1290 Skrevet 18. December, 2024 Jeg støtter gerne 2-4 forskellige formål. Har i mange år haft sponsorpiger i Burkina faso og efter jeg er begyndt at bruge købesex har jeg laver en fast månedlig donation til Reden Odense. Kald det aflad om du vil Det er nok det det er - i hvert fald startede mine donationer med at jeg meldte mig ud af Folkekirken for mange år siden. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3393 Skrevet 18. December, 2024 Jeg har oplevet et par gange i forbindelse med dødsfald hvor vedkommende har været på hospice i sin sidste del af livet, at familierne har ønsket sig donationer til dette hospice i stedet for blomster til begravelsen. Det synes jeg er så fint og jeg ville aldrig selv have overvejet at donere til et hospice før det blev bragt til min opmærksomhed at man godt kan. Så...et hospice i mit nærområde eller kræftens bekæmpelse for mit vedkommende. 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 18. December, 2024 Min onkel blev meget hårdt ramt af demens. Det gik meget stærkt indtil han døde. Det var forfærdeligt at se ham visne væk - da han altid har været min klippe. Særligt i mine teenageår - hvor han altid var der for mig. Jeg overvejer faktisk at lave en fast overførsel til Alzheimerforeningen nu. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 387 Skrevet 18. December, 2024 Jeg vil gerne tilføje https://bornsvilkar.dk/ som jeg selv abonnerer på. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ridolfo 246 Skrevet 18. December, 2024 Jeg modtager gerne en donation så jeg kan besøge flere piger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 18. December, 2024 (edited) Jeg synes at det er en tanke værd hvilken en købekraft vi som brugere på Eroguide.dk samlet udgør, når den interesse der forbinder os beror på ydelser til timepriser på 2000 kr +/- Selvfølgelig er den købekraft ikke lige fordelt, men tænk hvor mange penge det kunne blive til hvis hver af os gav eksempelvis 250 kr til det samme formål på opfordring? Eksempelvis hvis Eroguide.dk indførte månedens donation på EG? Jeg ved godt at der er så mange gode formål at give til at vi ikke kan give til alle, men må begrænse os til at vælge fra og vælge til. Det er tankevækkende at en årlig begivenhed som nu juleaften på Kofoeds Skole, kan mangle de sidste kroner for at komme i hus så kort tid før juleaften. Mens vi så let som at knipse med fingrene her på EG, sammen kunne donere de penge der mangler til formålet eller hele budgettet til den aften i god tid før juleaften. Bare med et link til formålet som det jeg har lagt, eksempelvis en hel december måned. Jeg bliver også inspireret af foreninger af netværk som Rotary og Lions Club, der omsætter ressource borgeres gavmildhed til en betydende velgørenhed. Lions Danmark har 5000 medlemmer og donerer årligt 25 - 30 millioner kr til humanitære formål. Vi burde nemt kunne samle 50000 kr eller 100000 kr af gangen, næppe som store beløb fra få, nok nærmere som mindre beløb måske +/- 1000 fra brugere på EG til den samme konto. Tanken er nok de fleste fremmed i en kontekst af EG, men hvorfor ikke når nu virksomheder, foreninger og netværk gør det i så stor stil som de gør. Vi er mange og vi har pengene hvis vi prøver her på EG Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 18. December, 2024 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1290 Skrevet 19. December, 2024 (edited) Rejsenetværk skrev, for 12 timer siden: Vi er mange og vi har pengene hvis vi prøver her på EG Sympatisk @Rejsenetværk, men jeg kan sige at for mit vedkommende vil jeg donere alene og selv bestemme hvem jeg donerer til og det er så Reden Odense og et par andre. Jeg donerer anonymt (som vi også er herinde) og det passer mig fint. Når man kigger tråden igennem kan man også se at der er ret forskellige formål vi giver til. Jeg ville måske være interesseret i at give til noget der beskytter og forbedrer vilkår for sexarbejdere sammen med andre herinde, men ellers ikke Redigeret 19. December, 2024 af Slowman 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Max Power 663 Skrevet 19. December, 2024 Smuk tanke med donation, jeg er selv donor dog ikke i kongens mønt med blod. For mange år siden var jeg til noget komsammen og der var en i selskabet som omtalte blod donation og jeg læste op på emnet, blev enig med mig selv om at det var en god måde at hjælpe og jeg ved at der er stor mangel på flere. Det koster ikke noget udover tabt tid på arbejdet, men hey kan man bruge en ferie fridag bedre og som regel er damerne der tapper rigtig søde. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4933 Skrevet 20. December, 2024 Max Power skrev, for 19 timer siden: jeg er selv donor dog ikke i kongens mønt med blod Kan man godt være bloddonor, når man er aktiv sexkøber? Jeg synes at huske, at man fik karantæne, hvis man havde købt sex inden for de seneste måneder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 220 Skrevet 20. December, 2024 det giver 4mdr karantæne hvis man ellers følger reglerne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 20. December, 2024 Jeg modtog denne takke mail for min beskedne engangs donation: Kære xxx Tak for dit bidrag til juleaften her på Kofoeds Skole. I alt har du doneret 264 kroner til Kofoeds Skoles arbejde i 2024. Hvis du har oplyst dit CPR-nummer til os, sørger vi for, at du får fradrag for hele din donation. Vi kan gennemføre en god juleaften for 350 børn, unge og voksne takket være økonomiske bidrag som dit. Men også takket være 16 medarbejdere og frivillige, der hvert år dækker julebordene, laver maden og får ryddet det hele op igen. Hvis du har lyst, kan du læse mere om det her: Venlig hilsen Robert Olsen Forstander på Kofoeds Skole ----------------------------- Det mest interessante er dette link: På arbejde juleaften https://kofoedsskole.dk/paa-arbejde-juleaften/ Når man har læst den artikel giver det virkelig stof til eftertanke, den forskel som finansiering gør når det kommer til velgørenhed! De virkelige helte er jo de frivillige der som her yder en hel dags ulønnet indsats for at skabe en uforglemmelig aften for 350 mennesker, for hvem en juleaften på Kofoeds Skole for mange kan være årets højdepunkt. Jeg er ikke den "frivillige type" og jeg har det nok som så mange andre, at jeg holder mig til at klikke send i netbank når jeg gerne vil støtte et godt formål. Som jeg ser det så handler det om at have en arbejdsdeling! Hvis en organisation eller en institution har de ildsjæle af frivillige der skal til. Men mangler de penge der er behov for, så kan vi andre vælge at vores rolle den er at bidrage med de penge de har behov for. Igen i år kan Kofoeds Skole holde en fantastisk juleaften for børn og voksne, og det glæder mig rigtig meget. Jeg har som tidligere skrevet selv deltaget, nydt godt af den indsats andre har ydet for at også jeg kunne få en dejlig juleaften. Når så der kommer en anmodning om et lille bidrag, ja så er det også bare min måde at sige tak for at jeg selv tidligere har været inviteret til juleaften på Koefoeds Skole. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg