warmgun 4162 Skrevet 10. Marts, 2014 Man kan sige næsten hvad som helst til andre - det er måden, man siger det på, der er afgørende. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 10. Marts, 2014 det er fint at være anderledes - sålænge man gør det med stil.. og det er der et par stykker der har ret stor succes med så der ER faktisk højt til loftet problemet er de anderledes meninger ofte hænger sammen med primitivt sprogbrug... og det er der kæden hopper af for majoriteten af de faste brugere Jeg er enig i, at det er ok er være anderledes. Der skal være højt til loftet og plads til alle... også dem der bruger rexona Men anvendelsen af en bestemt stil eller sprogbrug hænger - i min verden - meget sammen med hvilken mening man ønsker at fremkomme med. Så når en EG-bruger anvender en bestemt stil/sprogbrug, så hænger det direkte sammen med hvilken mening den pågældende ønsker at fremføre. Og derfor mener jeg fortsat, at den grundliggende præmis for denne konflikt, er en grundliggende forskel i meninger. (herunder meningen om hvilket sprogbrug der er acceptabelt eller ej) Hele denne konflikt svarer lidt til at en enhedsliste-mand forvilder sig ind på et liberal-alliance-forum, og begynder at komme med lange svadaer om kapitalens vederstykkeligheder, 100% beskatning og al magt til staten. Og oven i hatten også begynder med at argumenterer for, at et implicit nedgørende sprogbrug i debatten er helt ok, og er med til at gøre debatterne mere levende og spændende. I sådan et tilfælde, vil det være helt naturligt at forvente, at der vil blive gået til makronerne, mht. modargumenter fra liberal-alliance-medlemmerne. Og det vil være helt naturligt, at enhedsliste-manden vil føle sig uskyldigt forfulgt mv. idet enhedsliste-manden overhovedet ikke anerkender liberal-alliance-medlemmerne modargumenter som argumenter i det hele taget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 10. Marts, 2014 Ja, det er da en noget alternativ udlægning. Der er vist mere tale om en enlig ulv har sneget sig ind på fårene og bider til højre og venstre. Når så fårene forsvarer sig, så kommer martyr-retorikken. Gameguy har selv flere gange indrømmet at han elsker at stikke til folk - men folk må åbenbart ikke stikke igen, så indtager han offer-rollen. Kære Montezi Jeg er helt enig med dig :-P Og dit indlæg giver mig anledning til at brodere videre : - at stikke til andre er mange ting, - jeg tager lige de 2 yderpunkter: - for sådan lige at gøre det "synlig" 1. Dem der forstår at stikke til andre i ren og skær god, positiv humor, så det IKKE opfattes negativt men er ; befriende, sjovt, osv, og kan fået smilet frem, grinet, mere humør, flere jokes - og endda få andre til "at knække sammen af grin" og en husker jeg pissede bukserne af grin. Disse mennesker der forstår disse stik, er i min verden "guld værd" - og særligt i fastkørte situationer . I sådan en grinende flok er der også ind imellem også "Gravballemanden/gravballekvinden" - jeg tror faktisk de ikke forstår humor - deres ansigter er hele livet alvorligt!. 2. Dem der forstår at stikke til andre med konfrontation for øje, med negativt ladede ord/sætninger, så der opstår frustration, vrede, angst, at såre andre mennesker på deres person, osv. - og endda efterfølgende at efterlade et offer der er berørt i et stykke tid/eller sygemeldt!!!. Disse mennesker er i min verden "pain in ass" (en byld i røven) - og særligt i fastkørte alvorlige situationer :oops: I den yderste konsekvens er disse mennesker i alvorlig fare for, et tilbud om "en gratis tandrensning" eller slet ikke noget tilbud, - "tandrensningen" kommer uden varsel!. I Eroguide er man jo anonym i både det positive og negative stik !!! - det sidste er en form for "skalkeskjul" - så længe det det varer!!! I mit arbejde løser jeg selv den sidste gruppe ( afhængig af graden) snakke med dem - bede dem forlade - snakke med deres chef, . please send en anden. - - og lige for resten så er der altså forskel på "et bad, rene tørre bukser" og "et gebis" Kære Montezi - mit indlæg er ikke møntet på at nedgøre dig! Mange hilsner Nyder livet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 10. Marts, 2014 halløjsa hvad er en god debat/debattør??? Det er en der lytter til andres argumenter, fremfører sine egne på en ordentlig måde så det er budskabet der lægges vægt på, erkender hvis man tager fejl/modsiger sig selv og ikke bare snakker udenom, lytter til budskabet som folk skriver og ikke bare ser på hvem personen er bagved, aldrig laver verbale angreb på modpartens person men holder sig til budskabet, accepterer at andre har andre holdninger end en selv men prøver at præge dem i en "fornuftig" retning på en positiv måde Er det sådan vi debaterer på EG??? mange gør, men der er godt nok også dem der ikke gør!! Aros kom med nogle fantastiske pointer i "født med en guldmine" hvor han gjorde opmærksom på det komiske i, at nogle gik imod et budskab ved en når de har støttet praktisk talt samme budskab ved en anden debattør. Så er man åbenbart pisse ligeglad med hvad folk kommer med af argumenter/holdninger, så er det personen bagved man reagerer på. Ja det er også min opfattelse, at det er pga dette fact, at debatterne ofte ryger i hegnet. Bluejacket nævner magnetmenneskerne, der ligger fælder ud for hinanden. Søger konflikterne og ikke debatten. Da der ofte er mange medløbere, der går imod en, bruger jeg også ordet ulveflokke. Men køn debat er det fandeme ikke.... næh det er faktisk slet ikke debat. Der er "fælleskabet" hvor man helst skal passe ind i, komme med skæve holdninger, det kan vi ikke acceptere. Der er en gruppe der er dominerende og meget gerne vil sætte dagsordenen. Kalde en glædespige for luder kan absolut ikke accepteres!!!! til trods for flere af pigerne ikke har noget imod det og det ikke strider mod EG regler. Men anarkiet hersker! og vi skal nok komme efter dem, der ikke vil tilpasse sig og få dem til at makke ret eller jage dem væk. Muslimmer må vi kalde hvad vi vil..... undre undre Jeg er kommet til den konklusion, jeg tager en længere pause fra EG...... jeg gider ikke denne ringe opførsel. Jo jo man kan lade være med at læse det, men det er jo praktisk talt i samtlige debatter!!!! ja selv i denne tråd har magnetmenneskerne markeret sig rigeligt. Administrationen kommer ofte efter folk og giver gule kort, så kan folk finde ud af at opføre sig nogenlunde ordentlig en uge eller 2, så er det fandeme galt igen. Det bidrager ikke med noget positivt eller konstruktivt til mig liv, så derfor er jeg væk for en stund hyggehejsa 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 10. Marts, 2014 Jeg er enig i, at det er ok er være anderledes. Der skal være højt til loftet og plads til alle... også dem der bruger rexona Men anvendelsen af en bestemt stil eller sprogbrug hænger - i min verden - meget sammen med hvilken mening man ønsker at fremkomme med. Så når en EG-bruger anvender en bestemt stil/sprogbrug, så hænger det direkte sammen med hvilken mening den pågældende ønsker at fremføre. Og derfor mener jeg fortsat, at den grundliggende præmis for denne konflikt, er en grundliggende forskel i meninger. (herunder meningen om hvilket sprogbrug der er acceptabelt eller ej) Hele denne konflikt svarer lidt til at en enhedsliste-mand forvilder sig ind på et liberal-alliance-forum, og begynder at komme med lange svadaer om kapitalens vederstykkeligheder, 100% beskatning og al magt til staten. Og oven i hatten også begynder med at argumenterer for, at et implicit nedgørende sprogbrug i debatten er helt ok, og er med til at gøre debatterne mere levende og spændende. I sådan et tilfælde, vil det være helt naturligt at forvente, at der vil blive gået til makronerne, mht. modargumenter fra liberal-alliance-medlemmerne. Og det vil være helt naturligt, at enhedsliste-manden vil føle sig uskyldigt forfulgt mv. idet enhedsliste-manden overhovedet ikke anerkender liberal-alliance-medlemmerne modargumenter som argumenter i det hele taget. exactly og ham Enhedslistenmanden skal der sgu også være plads til!!! så må man lære at moderere sig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 10. Marts, 2014 Er du blind eller bare snot...? Jeg er da ligeglad med, at blive kaldt muslim, men at jeg per automatik, skulle sympatisere med voldsmænd, synes jeg er en tand i overkanten. Det har jeg aldrig nogensinde givet udtryk for, og der har jeg en undskyldning tilgode. Dit indlæg er igen et fantastisk eksempel på, at man ikke læser en skid, men kun udtaler sig på baggrund af, hvad man tror man ved, og hvordan man helst vil se verdenen. Kære Starson - - - hvad er der egentligt sket for dig! - siden du har brug for at bruge så negativt ladede sætninger "Er du blind eller bare snot - - ? " - " at man ikke læser en SKID, men" - Kære Starson hvad er der sket. - det er mit indtryk at Borende x absolut læser både "linjer og mellem linjer" - og kun sjælden kommenter som "redaktør halvvind" Mange hilsner Nyder livet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Organizer Skrevet 10. Marts, 2014 Forum kulturens målestok... den målestok der opstår når en gruppe har dannet nogenlunde fælles konsensus om hvad der er ret og vrang, ok og ikke ok.. normalt sættes den standard af admins og mods... og et regelsæt... i hvert fald på de fleste fora... men herinde læner admin sig tilbage og har ikke rigtig sat nogen regler for god opførsel brugerne imellem - altså er det op til den brugerskare der bruger forummet mest.. da admins ikke aktivt tager del men lader brugerne skælde hinanden ud - så bliver det til en frygtelig gang personfnidder fordi alle pludselig leger admins i et mindre anarki.. men efterhånden vil der være en gruppe der bliver dominerende... og - hvilket jeg er personligt glad for - den dominerende gruppe herinde er en fortaler for nogenlunde sobert sprog brugerne imellem, respekt overfor pigerne både i tråde og anmeldelser... og frem for alt - ikke en gruppe der ser med milde øjne på folk der går FOR langt over stregen i deres respektløse adfærd overfor resten af boardet.. kort sagt er den konsensus der pt hersker på EG at man skal opføre sig anstændigt... Fok der ikke kan finde ud af at opføre sig - de skriger op om te-selskaber, ulvekobler ect... i stedet for at acceptere at man faktisk kommer længst med at behandle andre - hvis ikke pænt så bare - som man gerne selv vil behandles. Alle der tuder vil have lov til at te sig som de vil... skrige op uden konsekvenser, være grove, brutale, ubehagelige, unødigt provokerende... alt det der ikke fremmer hverken en saglig debat eller anmeldelserne... Det er fint at tænke anderledes og have lyst til at starte kontroversielle debatter... men det er ikke fint at gøre det ved at være perfid... og det er super at have meninger der går mod strømmen og flertallet... sålænge man har argumenterne i orden og fremfører dem sobert så man kan respektere den bruger der er bagved Problemerne opstår når en bruger opfører sig så u-dannet at flertallet af de andre brugere taber respekten for vedkommende... for så er der ingen grund til at tage hverken debatten eller brugeren seriøst og så starter al mudderkastet hvis alle opfører sig ordentligt og lader bølgerne gå højt i et ordentligt sprog - så løser problemerne sig selv. Så kan alle være med... også dem der har lyst til at gå i mod strømmen.. Jasmin, du virker til at være helt ude i ødemarken i dine indledende betragtninger. Ville du seriøst ønske, at ledelsen bidrog med dens meninger om dette og hint, f. eks. i den allestedsnærværende muslim-debat? Du kan være helt sikker på, at vi har vore meninger om dette forhold også, men disse har vi vore civile handles til at udtrykke! Og nej, det er ikke en given "dominerende gruppe", der selvbestaltet får lov til at stikke retningslinjer ud for, hvad der er god opførsel og ikke, det er faktisk noget så simpelt som regelsættet, jeg her linker til. http://www.eroguide.dk/forum/index.php?app=forums&module=extras§ion=boardrules Dette giver frihed under ansvar med højt til loftet, og det er sådan Administrator ønsker det. Ved overtrædelse heraf får man en løftet pegefinger, og ved gentagen træden ved siden af karantæne/eksklusion. Så simpelt er det, men vi har alle 4 et arbejde at passe, så vi kan ikke være her hele tiden, så ting og situationer kan smutte forbi i ubemærkethed, men som skrevet, vi er bare mennesker med de fejl, vi nu en gang er født med. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 10. Marts, 2014 halløjsa hvad er en god debat/debattør??? Det er en der lytter til andres argumenter, fremfører sine egne på en ordentlig måde så det er budskabet der lægges vægt på, erkender hvis man tager fejl/modsiger sig selv og ikke bare snakker udenom, lytter til budskabet som folk skriver og ikke bare ser på hvem personen er bagved, aldrig laver verbale angreb på modpartens person men holder sig til budskabet, accepterer at andre har andre holdninger end en selv men prøver at præge dem i en "fornuftig" retning på en positiv måde Er det sådan vi debaterer på EG??? mange gør, men der er godt nok også dem der ikke gør!! Jeg er kommet til den konklusion, jeg tager en længere pause fra EG...... jeg gider ikke denne ringe opførsel. Jo jo man kan lade være med at læse det, men det er jo praktisk talt i samtlige debatter!!!! ja selv i denne tråd har magnetmenneskerne markeret sig rigeligt. Administrationen kommer ofte efter folk og giver gule kort, så kan folk finde ud af at opføre sig nogenlunde ordentlig en uge eller 2, så er det fandeme galt igen. Det bidrager ikke med noget positivt eller konstruktivt til mig liv, så derfor er jeg væk for en stund hyggehejsa LF, folk har forskellige livserfaringer, baggrunde, uddannelse, (religion/kultur for at tage det med også) Så du kan ikke forvente at alle debattere på samme måde, sprogbruget kan du heller ikke forvente er jævnbyrdigt. Men du kan forvente en god og sobert tone, modsat en aggressiv, vred, selvdestruktiv, angribende/anklagende tone, som vi frabeder. LF det er din ret at holde pause fra EG, vi ses og god EG-ferie Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 10. Marts, 2014 Ja! Find en dejlig kvinde og hav lidt lækker sex Kære Plaskeren - - ja, - og glem alle "gnavpotterne" for en stund Mvh Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 10. Marts, 2014 (edited) Jasmin, du virker til at være helt ude i ødemarken i dine indledende betragtninger. Ville du seriøst ønske, at ledelsen bidrog med dens meninger om dette og hint, f. eks. i den allestedsnærværende muslim-debat? overhovedet ikke jeg deltager på 3 andre boards og dette er det ubetinget mindst modererede overhovedet... det er det board hvor medlemmerne selv skal finde ud af absolut mest selv.. og hvor reglerne siger ubetinget mindst om hvad der forventes af brugernes adfærd.. Det eneste der fortæller noget om hvordan vi skal behandle hinanden er §2 - og den går kun på personangreb... det er et meget vidt begreb intet om respekt eller sprogbrug ect.. Det er det jeg mener med at det derfor bliver en fælles konsensus der bliver gældende inde for de meget vidde rammer .. og jeg mener virkelig meget vidde eftersom at personangreb er eneste definerende faktor... det er utrolig "højt til loftet" forstået på den måde at i ikke har nogen rammer/regler for vores øvrige adfærdoverfor hinanden i trådene i forventer at alle brugerne tænker selv... og i tillader at alle går i rette med alle... - det har jeg aldrig set før på større forums. det tager år at opbygge et omfattende regelsæt for et forum fordi brugerskaren er så forskellig som den ofte er men der er forums der virkelig gør meget i at definere kravet for hvordan man respekterer hinanden så der ikke er fnidder i trådene og så er det noget helt andet at komme ind på et forum som her hvor "alt er tilladt" hvis der sammenlignes med andre steder jeg siger ikke det er på nogen måde er dårligt at admins kræver meget lidt af brugerne udfra et moderationssynspunkt - det er bare en stil i har valgt... al respekt for det - den er go fin I har en stil... andre boards har en anden.... det hele kan fungere fint hver for sig hvis alle er indstillet på at gøre deres bedste Redigeret 10. Marts, 2014 af Jasmin Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 10. Marts, 2014 (edited) Ulv og offer ...? Njae .... Jeg mener hverken at GG var/er en ulv der snigede sig ind blandt fårene, eller et offer. Men han var/er en mand der ikke kunne holde tilbage. For mig er han derfor ikke en mørkrets furste, i det han ikke var bange for lyset. Jeg var selv en af dem der krigede med ham, men vi kunde også række hinanden hånden, i strid imod Bluejackets idé om magneter. Der findes mange andre herinde der sidder tilbage i mørkret med holdninger omkring piger, prostitution, mennesker af anden herkomst etc .... der meget sjældent stikker næbbet frem. Det vi ikke ser eller hør har vi heller ikke ondt af ..... eller? Også iblandt de mer artige herrer herinde, sniger der sig imellem ind sætninger og holdninger der i hvert fald gør mig helt befippet. Men det siges jo i civiliseret sprogbrug og er derfor i orden. Det er rigtigt mange tilbage her, der aldrig kunne finde på at sige undskyld eller række frem en hånd, i det at de altid har ret. Uanset. Og den slags redelighed kan til sidst blive hård og kedelig. Debat om svære ting som f.eks. købesex har aldrig nogen vindere. Vi kan kun prøve vores teser og lytte til andres. Nogle gange lær vi noget. Men den som altid ved alting, lær aldrig noget; hun/han er ikke intresseret. Jeg mener at GG var en af dem der faktiskt kunde lytte og reflektere indimellem. Og at nægte til at GG lokkede ulveflokken frem er imidlertid bare latterligt. I var rigtigt mange der anklagede ham for at have truet en pige, og derfor fik hvad han fortjente. I var rigtigt mange der mente at det var helt i orden at offentliggøre hans eventuelle mails, fordi i havde en forudfattet mening om hvad der var sket. I var rigtigt mange der ikke kunde lide GG, og nu tog chancen at give ham en på smasken. I flok. Og det mine herrer er at lynche (afstraffe eller henrette for en påstået forbrydelse uden forudgående rettergang ofte om ophidset folkemængde) Vi glemmer alt for ofte at vi bare er mennesker. Med følelser og behov for at nogen gang imellem blive afholdt - i hvert fald lidt. Også GG. Jeg læser med lidt vemod hvor utroligt såret mange bliver og hvor utroligt nemt det havde været at række frem en hånd. Men nej - det retsindige, redelige menneske har sjældent noget at erbyde dem der ikke altid er ligeså "stuerene". Hvide, civiliserede mennesker med sprogbruget i orden, det er hvad vi vil have. Vi som gerne går ud og køber lidt knepperi af piger der ofte lever et helt andet end civiliseret og redeligt liv. Sørgeligt er hvad det er. B Edit: En lille nuancering Redigeret 10. Marts, 2014 af Bananas 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3710 Skrevet 10. Marts, 2014 Sørgeligt? GG havde så travlt at være ude med riven og provokerer. Da det så gik over gevind, så trak han offer kortet, meget skingert enda. Det hedder at ligge som man har redt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest MHH Skrevet 10. Marts, 2014 Sørgeligt? GG havde så travlt at være ude med riven og provokerer. Da det så gik over gevind, så trak han offer kortet, meget skingert enda. Det hedder at ligge som man har redt. Ville nu kalde det for voksen mobning, bryder mig ikke om rygklappere og medløbere. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Marts, 2014 (edited) Kunne ikke undgå at bemærke liderligfyrs indlæg omkring hvad er en god skribent/debattør, med ganske relevante anskuelser. Jeg får så blot lyst til at tilføje: En god debattør lader sig ikke synke ned på personfnidder-niveauet. En forudsætning for at en god debattør indlader sig på mod argumenter på andres påstande, er at disse udviser respekt for debattøren. En god debattør har styrke til at udlade at kommentere på vilde personangreb, i fuld tillid til, at andre sagtens kan se og forstå hvorfor. En god debattør er afklaret omkring, at debat ikke handler om at omvende og frelse andre til at mene det samme som en selv. Redigeret 10. Marts, 2014 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Marts, 2014 halløjsahvad er en god debat/debattør???Det er en der lytter til andres argumenter, fremfører sine egne på en ordentlig måde så det er budskabet der lægges vægt på, erkender hvis man tager fejl/modsiger sig selv og ikke bare snakker udenom, lytter til budskabet som folk skriver og ikke bare ser på hvem personen er bagved, aldrig laver verbale angreb på modpartens person men holder sig til budskabet, accepterer at andre har andre holdninger end en selv men prøver at præge dem i en "fornuftig" retning på en positiv mådeEr det sådan vi debaterer på EG??? mange gør, men der er godt nok også dem der ikke gør!!Aros kom med nogle fantastiske pointer i "født med en guldmine" hvor han gjorde opmærksom på det komiske i, at nogle gik imod et budskab ved en når de har støttet praktisk talt samme budskab ved en anden debattør. Så er man åbenbart pisse ligeglad med hvad folk kommer med af argumenter/holdninger, så er det personen bagved man reagerer på. Ja det er også min opfattelse, at det er pga dette fact, at debatterne ofte ryger i hegnet.Bluejacket nævner magnetmenneskerne, der ligger fælder ud for hinanden. Søger konflikterne og ikke debatten. Da der ofte er mange medløbere, der går imod en, bruger jeg også ordet ulveflokke. Men køn debat er det fandeme ikke.... næh det er faktisk slet ikke debat.Der er "fælleskabet" hvor man helst skal passe ind i, komme med skæve holdninger, det kan vi ikke acceptere. Der er en gruppe der er dominerende og meget gerne vil sætte dagsordenen. Kalde en glædespige for luder kan absolut ikke accepteres!!!! til trods for flere af pigerne ikke har noget imod det og det ikke strider mod EG regler. Men anarkiet hersker! og vi skal nok komme efter dem, der ikke vil tilpasse sig og få dem til at makke ret eller jage dem væk. Muslimmer må vi kalde hvad vi vil..... undre undreJeg er kommet til den konklusion, jeg tager en længere pause fra EG...... jeg gider ikke denne ringe opførsel. Jo jo man kan lade være med at læse det, men det er jo praktisk talt i samtlige debatter!!!! ja selv i denne tråd har magnetmenneskerne markeret sig rigeligt. Administrationen kommer ofte efter folk og giver gule kort, så kan folk finde ud af at opføre sig nogenlunde ordentlig en uge eller 2, så er det fandeme galt igen. Det bidrager ikke med noget positivt eller konstruktivt til mig liv, så derfor er jeg væk for en stundhyggehejsaFørst vil jeg sige Liderligfyr at det er trist for Eroguide at du holder en pause.Dernæst dit indlæg mener jeg vi i ledelsen bør tage til efterretning og skrive os flere af dine pointer bag øret, men det vil vi vende nærmere internt. Men du har visse pointer synes jeg, overordnet set.Du er en af de mest aktive herinde og blandt de aktive er du en af dem der først og fremmest formår aldrig at blive direkte personlig overfor navngivne personer, du holder dig til emnerne og sagligheden og du er sjældent i dine holdninger påvirket af dine følelser eller sympatier for den person der diskuteres om eller den person der diskuteres med, men du skriver hvad du mener uanset om dine personlige sympatier, noget som andre herinde har meget mere svært ved. Holdninger får forrest hos dig, og ikke hvad du mener om afsenderen af holdningerne, ligesom du angiver i dine indlæg, og det aftvinger respekt. Af samme grund har jeg jo også konsulteret dig i en anden forbindelse, da jeg vidste hvor jeg kunne få et sagligt og nøgternt råd. Det er ikke altid jeg har været enige i med dig i flere ting, men din måde at argumentere på og være objektiv samt neutral på er meget unik positivt ment.Jeg håber du vender tilbage, når du føler lysten for det igen.Du har da flere gode pointer i dine holdninger og indlæg i denne streng, men vi er nok ikke helt enige om ligepræcis Gameguy, men vi er nok mere overordnet enige. Jeg synes faktisk at Gameguy ikke var uden skyld i at han lå, som han lå til sidst. Han har som forfatter af sine indlæg også et ansvar for hvorledes modtagerne modtager hans måde at formulere sig på. Gameguy har selv valgt at gå. Jeg og to af mine kolleager har bedt ham om at blive lidt mindre personlig og holde sig mere til emnerne. Det skal ikke være nogen hemmelighed, og det gjorde vi fordi, der også var plads til ham, men hans stil var til tider noget personlig, i vores øjne i hvert fald. Men vi smed ham ikke ud, og det mener jeg heller ikke havde været i Eroguides ånd at gøre.Til det Jasmin skriver, om hvor højt vi har til loftet - netop at vi har højt til loftet har hun jo også selv nydt godt af i hendes virker herinde..... Jeg er også selv aktiv på andre forums Jasmin, jeg har f.eks. været en del af Euroinvestors store forum i et årti mindst som debattør og flere andre, jeg er ikke enig i dine argumenter om hvordan andre forums ledes kontra hvordan vi leder vores forum, men sådan kan man sikkert finde eksempler på forums der ligner vores og ikke ligner vores i moderationen. Det er dog fsv også fuldkommen ligemeget og jeg synes ikke det er at validt argument, vi har valgt den moderationsstil som vi synes er god på Ergouide, og vi er ledelsen, og så er det sådan. Vi lytter altid til gode råd, det er der også de første 10 herinde der ved, men det kræver at de afleveres sobert, sagligt og nøgterntMen tilbage til det væsentlige som Liderligfyr skrev sådan helt grundlæggende, og hvis man skærer alt det med Gameguy væk, så har Liderligfyr ubetinget en pointe i at man bør skrive det man mener uanset ens personlige sympatier for afsenderen af budskabet eller den person der diskuteres. Jeg forstår udmærket, at det er svært, men man kan altid give det et forsøg i hvert fald. Jeg synes bestemt at det er noget både brugerne herinde bør være opmærksomme på, og vi i ledelsen også.Eller sagt med andre ord, og godt beskrevet i øvrigt også Kunne ikke undgå at bemærke liderligfyrs indlæg omkring hvad er en god skribent/debattør, med ganske relevante anskuelser. Jeg får så blot lyst til at tilføje:En god debattør lader sig ikke synke ned på personfnidder-niveauet.En forudsætning for at en god debattør indlader sig på mod argumenter på andres påstande, er at disse udviser respekt for debattøren.En god debattør har styrke til at udlade at kommentere på vilde personangreb, i fuld tillid til, at andre sagtens kan se og forstå hvorfor.En god debattør er afklaret omkring, at debat ikke handler om at omvende og frelse andre til at mene det samme som en selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9570 Skrevet 10. Marts, 2014 Nu har jeg nok ikke opfattet Gameguy som et sødt lille lam - nærmere som en ulv i fåreklær, der meget afslørende ikke kunne tage ordet glædespige i sin mund, men hele tiden forsøgte at smyge sig uden om. Det anser jeg for at være den centrale misforståelse, som består i to forhold: 1. Manglende skelnen mellem person og netpersona (kaldenavn) 2. Manglende skelnen mellem folk, der bare aldrig vil opføre sig anstændigt, og så folk som ser rødt når de bliver bedt om at rette ind og marchere i takt. Mht. pkt 1: Som GG skrev så er/var han ikke GameGuy. Han er et menneske, ligesom alle de andre der gemmer sig bag mere eller mindre sjove navne. Ved hjælp af figuren "GameGuy" kunne han lave lidt sjov, syntes han i hvert fald selv, bl.a. ved at skrive som en fandens karl. Han havde også valgt et billede af Charles Bukowski som sin avatar. En forfatter der var kendt for at skrive fandenivoldsk og temmelig mandschauvenistisk, bl.a. om adskillige kvindeerobringer - i et mix af fakta og fiktion. Jeg kan varmt anbefale forfatterskabet, fx Post Office, er svært underholdende. Mange syntes åbenbart det var lidt for provokerende, også selvom det burde være ret tydeligt at en del af det han skrev helt åbenlyst var ting han fik et kick ud af at skrive lidt "hårdere" end virkeligheden bag ordene måske var. Også fordi han åbenlyst fik et kick ud af at provokere andre profiler. Bl.a.dem der i deres indlæg romantiserer købesex på den ene eller anden måde, ved fx at ophøje enkelte sexsælgere til det ene eller det andet ("gudinder" vel den mest ekstreme term), eller ved at udtrykke taknemmelighed for oplevelserne i en grad, så det næsten virker som om de intet har bidraget med, selvom de jo reelt har måttet punge ud, ofte rigeligt. Provokationen er en slags trolling. Men man skal altid huske at det er torsk, der går i nettet. Og trollingen var, jf. pkt 2, mere et forsøg på "frihedskamp" (i GG's eget perspektiv) end den "ægte" type trolling, som udelukkende er destruktiv. Mht. pkt. 2 Se evt. selv de tidligere tråde om Venuslogen, som gerne bliver trukket af stald, når der skal males skræmmebilleder om kæft, trit og retning. GG (eller manden bag) brød sig tydeligt ikke om at gå i takt. Og han brød sig heller ikke om hykleri og dobbeltmoral. Hans måde at håndtere det på igennem GG-profilen var åbenbart bare ikke konstruktiv i dette forum. Tydeligvis, fordi han ikke var god til at ignorere en lille flame-war. Jeg kan have det lidt på samme måde. Jeg synes det er latterligt at skrive "glædespiger" om nogle af de købesexleverandører, jeg benytter. Men jeg vil ikke afvise at benytte det om enkelte. Et af de mange problemer er, at det jo ikke handler om "glæde". Det handler for det meste om sex, liderlighed, magt og afmagt, tilfredsstillelse, intimitet osv. Jeg ville anse det for ynkeligt hykleri at kalde det "glæde". Jeg afviser ikke at andre kan opleve andre ting og er stand til at holde masken og kalde det "glæde". Mig fungerer det ikke for. Men jeg gider ikke tage diskussionen. Jeg skriver bare noget andet. Og jeg kan sagtens finde på måder at skrive på, som ikke kræver at jeg hykler, men hvor jeg heller ikke kommer alt for vildt i klammeri med romantikerne og net-betjentene. GG var et mere sensitivt gemyt, som der gik ild i, når han fik besked på at rette ind. Og som åbenbart brændte ud, hvis ikke der kom nok til at hjælpe med at slukke ilden. Det eneste problem jeg kunne se i hans skriverier var, hvis nogen tog det alvorligt og bogstaveligt. Det var der åbenbart blandt brugerne herinde, og derfor kunne der sikkert også være det i Tanja Rahm-sympatisørkredse. Jeg synes det er ærgerligt, for han bidrog faktisk med en del, som jeg har haft glæde af. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3710 Skrevet 10. Marts, 2014 Sådan er vi så forskellige. Jeg fandt ham en plage, og ikke spor underholdene. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9570 Skrevet 10. Marts, 2014 Sådan er vi så forskellige. Jeg fandt ham en plage, og ikke spor underholdene. Hvordan kunne det plage dig, når det står dig frit for at ignorere alt han skrev? Eroguide har endda en funktion, der kan hjælpe dig med at ignorere den slags. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Marts, 2014 Hvordan kunne det plage dig, når det står dig frit for at ignorere alt han skrev? Eroguide har endda en funktion, der kan hjælpe dig med at ignorere den slags. Det er jo ganske rigtigt. Omvendt er man nok også nødt til at forholde sig til det faktum, at den slags tråde og indlæg der bringer følelserne i kog, er med til at skabe et stemningsindtryk af EG. Der er jo også profiler der forlader EG, uden at de har været involveret i de "kampe" der indimellem udkæmpes her, simpelthen fordi det påvirker dem i en grad som de ikke synes om. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 10. Marts, 2014 Det Gameguy skrev var altid fedtet ind i provokationer m.m. Når han skrev noget, så efter 2 linjer kunne jeg godt tænke: ja måske han er inde på noget rigtigt, men fra linje 3 og til slut, så var det bare SÅ forskelligt fra min verden, syn på tingene og ordvalg at jeg ikke kunne se skoven for bare træer....og jeg har aldrig en eneste gang tænkt tanken at han IRL kunne være en flink fyr...desværre. Om han ville kalde en prostitueret for L-ordet er hans eget valg, men igen...ud fra mit synspunkt, så tænker jeg da mit om hvilken slags piger han har besøgt....og der tager jeg igen fejl, grundet MIT syn på denne verden. Jeg forestiller mig at det er foregået bag en hæk uden blade på... og sådan er hans besøg jo ikke foregået. Engang hørte jeg i medierne at disse piger ville kaldes glædespiger...fint nok tænkte jeg, hvis det er det de vil kaldes, så ok. Dette var længe før jeg overhovedet kunne overveje at købe sex. Nu giver ordet glædespige mening for mig når jeg besøger en pige, uanset om det er GFE eller mere fetish agtigt, så er det en glæde for mig, før, under og efter et besøg. Ordet gudinde er dog lige lidt for meget for mig....indtil videre 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
postmand 526 Skrevet 10. Marts, 2014 Hvordan kunne det plage dig, når det står dig frit for at ignorere alt han skrev? Eroguide har endda en funktion, der kan hjælpe dig med at ignorere den slags. Du er altså foretaler for censur, i dette tilfælde en censur som vi skal påføre os selv. Lad mig gøre det klart GG var ikke sjov, selvom han mente at han selv var på linje med Dirch Passer......og hvis du mener han er så evig sjov med sine kommentare, så må jeg sige din støtte til hans synspunkter var meget fraværende. Også forstår jeg godt at GG var pirrelig over manglende opbakning. For mit vedkommende så kommer jeg ikke til at mangle diverse udgydelser om at jeg enten er ulv eller medlem af et teselskab(som nu synes er en helvedes til forskel på). Jeg finder det meget mærkeligt at GG ikke kunne forstå at hans evige provokationer var barnlige og trættende på samme måde som MHH, 21cm og Starson45 er lige så trættende. PS: har Starson egentlig lavet en anmeldelse herinde, eller bakket en anmeldelse op???? Nå, det var nok en afsporing.... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 10. Marts, 2014 Nååååååååå I har nok skændes lidt i week-enden hvaaa? Nu skriver jeg noget som jeg ikke helt selv forstår, og I slet ikke kan lide...men det er jo så lige det ik? Her har vi et kludetæppe, nogle fra Venuslogen...nogen fra Gimel....nogle fra Hedomax...og nogen fra helt andre forums...alle med knuder På Venuslogen løste vi knuder op, vi debatterede, ordet Lxxxxx, præsis som her, vi debaterede fransk uden, præsis som her......faktisk er der ikke en af de debatter som der debatteres her Logen ikke løste knuder på, vi løste dem alle! Dem alle! Vi ringede sammen, vi tog på ferie sammen, vi tog til julefrokost sammen, vi spiste brunch sammen, vi tog til Thailand sammen, vi holdte sammen! Dem mod os, og var nogen imod os, andre steder stod vi sammen! Vi var landsbyen, som folk flyttede ind og ud af, men vi stod sammen! Vi stod så meget sammen at vi aldrig var uenige, når det gik vildeest til så var det om hvem havde placeret et indlæg forkert, ellers kedet vi hinannen ihjeld, for vi havde jo skrevet det hele, når så endelig der var nogen der skejet ud, så blev moderationen eller admin hevet op af den høje hat for at vise noget mandsmod om hvordan vi lever på logen....nogen fik en pause...nogen havde direkte overtådt reglerne...altså var det ud, trods der var højt til loftet, dog var en regle som pigerne privatliv, en regel som slet ikke var til diskussion, det var klart en ud af røret regel, (her kan eruguide lære noget) Herinde, løses knuder, de rettes ud, nogle forlader stedet, nogle går frivilligt, andre ikke, der løses knuder. Men skal de løses? skal der rettes knuder ud? Jeg ved godt det lyder åndsvagt, men den dag der ikke er flere knuder, eller debatter og alle er enige om alt....bliver vi så et gladere forrum? Jeg tror vi skal være glad for alle de der trolde der findes, selv om de giver os grå hår og pisser os af...og vi siger til os selv: Nu skal jeg satan,endem give ham eller hende besked! og så tæsker man lidt i tastaturet! Logen havde en KimOle....KimOle...pestet med få ord næsten hele logen og fik alle op på tærende og han var græsk katolsk hvad man sagde til ham! Han var sjov, og til sidst utrolig elsket, for han gav debatterene det sidste drej Eroguide har fortjent en Kimole...en der kan få folk op af stolen og en der gør til debatterene ikke bliver for "søde" øøøøøøøøøøøøh nogen der har forstået hvor jeg vil hen? eller er det sort for jer også? 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 10. Marts, 2014 Nej det giver udmærket mening. Er alle enige bliver det for kedeligt. Selvom jeg er ked af at indrømme det - for jeg var uenig med ham i alt - havde Gameguy indimellem nogle pointer. Indholdet druknede bare i formen. Provokationen blev ført for langt ud, og der var altid en ubehagelig undertone af aggression i hans indlæg. Så det der kunne have været spændende oplæg til debat endte i ren konfrontation. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Marts, 2014 Hej Cherie Den måde du omtaler visse ting i VL på, enten er det ironisk eller også er det verdens største skønmaleri. I var kun uenige når et indlæg var placeret forkert. Der har da alle dage været heftige diskussioner på det sted, både uenigheder blandt brugerne om mange emner og intern kritik af ledelsen fordi det var tydeligt for de fleste at ledelsen af forummet var dårlig. Løste alle knuder. Det mener du vel heller ikke med alt det uløste der var. Du spørger om du taler sort, det er nok nærmere sort humor noget af det du skriver eller bare ironi. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg