Hop til indhold

Hun er handlet fordømmelsen.

Featured Replies

Skrevet

Refresh skrev, for 11 timer siden:
drmabuse skrev, for 17 timer siden:

De triste tal fra Canada taler for sig selv.

Prøv lige at kigge lidt på tallene igen... 

11% af de handlede kvinder er 35 eller derover. Det er rigeligt til at man ikke kan udelukke en 30 årig fra at være handlet.

@Refresh prøv at læse mine indlæg igen -jeg udelukker ikke noget sted at en 30 årig kan være handlet, jeg angiver at det er langt mindre sandsynligt når der er tale om en kvinde der er over 30 år gammel.  Det citat du har valgt at bringe er taget ud af kontekst, min pointe er at tallene viser at det særligt er de unge piger der er ofre for trafficking.

Refresh skrev, for 9 timer siden:

Nu var ordlyden "Hvis kvinden er over 30 år tror jeg ikke på, at hun er traffic'ed", altså at det nærmest er utænkeligt pga. hendes alder.

Hvis vi tæller de 30-34 årige med, så er det måske hvert 6 handlede kvinde der er over 30, så er det altså for letkøbt at udelukke det alene på alder.

Jeg har ikke læst anmeldelsen og har derfor ingen holdning til sandsynligheden, jeg opponerer blot imod hendes alder som argument. 

@Refresh her laver du en logisk fejlslutning,  ud fra et "jeg tror"udleder du ved at bruge ordet "altså" at personen finder det utænkeligt, hvilket der ikke er belæg for. Yderligere angiver du at du ikke har læst den oprindelige anmeldelse, havde du gjort det, ville du vide at pigen blev bedømt til at være i 40'erne, hvilket ikke er i modstrid til den alder  @Probator angiver (over 30). Du opponerer mod alderen som argument, på trods af at de data jeg har angivet, som er officielle tal fra Canada tydeligt viser at der er en meget klar sammenhæng, mellem alder og risiko for trafficking og du angiver ikke nogen for dokumentation der støtter din opponering til gengæld trækker du lige 30-34 segmentet ind formentlig fordi det passer belejligt ind i dine argumenter.

Ærbødigst, DrMabuse

• Svar 51
  • Visninger 4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Hvorfor dog ikke det.? 

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Njaaargh.. 67% af ofrene er meget unge piger.. 33% må nødvendigvis så være ældre.. Det alligevel en hvis procentdel.. 

• Både ja og nej! Jeg mener at man som købesex kunde har et ENORMT ansvar og bør være bevidst om at det er en hård branche hvor selv mennesker det er der af fri vilje kommer slemt til skade og der

Skrevet
Slowman skrev, for 16 minutter siden:

Men du går så ind for omvendt bevisbyrde. Det synes jeg man bør fordømme. Det er virkelig dårligt.

Både ja og nej!

Jeg mener at man som købesex kunde har et ENORMT ansvar og bør være bevidst om at det er en hård branche hvor selv mennesker det er der af fri vilje kommer slemt til skade og der er MASSER af mennesker der står på spring for at udnytte kvinder der er i en sårbar situation.

I modsætning til dig, der lader til at mene at så længe der ikke er stålfaste beviser, så er man i god tro og kan roligt parkere sin samvittighed, så mener jeg at man bør være super opmærksom og trække stikket ved selv den mindste mistanke. Man kan aldrig være 100% sikker, men man kan gøre rigtig meget for at sikre sig at man ikke er medvirkende til at behandle andre mennesker umenneskeligt.

De ting der bliver beskrevet er dybt grænseoverskridende og hvis pigerne er omgivet med mennesker der behandler kunderne på den måde, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan pigerne har det når de ikke har gæster.

Jeg er i øvrigt ret ligeglad med begrebet "at være handlet". Man kan sagtens være endt i branchen på en helt forkert måde eller med de helt forkerte samarbejdspartnere selv om man er gået ind i den frivilligt og man kan sagtens have ladet sig "handle" (betalt nogen) for at få hjælp til at komme til det rige Vesteuropa, fordi verden er et pisse tarveligt sted, hvor et liv som prostitueret i Danmark langt væk fra familien stadig kan være at foretrække ift. alternativerne.

Skrevet
Refresh skrev, for 5 minutter siden:

I modsætning til dig, der lader til at mene at så længe der ikke er stålfaste beviser, så er man i god tro og kan roligt parkere sin samvittighed, så mener jeg at man bør være super opmærksom og trække stikket ved selv den mindste mistanke. Man kan aldrig være 100% sikker, men man kan gøre rigtig meget for at sikre sig at man ikke er medvirkende til at behandle andre mennesker umenneskeligt.

Så flytter du debatten over i et personligt angreb på min karakter. 

Dels er det usmageligt og dels er det forkert. Jeg mener ikke man skal eller kan parkere sin samvittighed. Jeg mener man skal undgå at støtte den beskidte del af købesex markedet, men jeg mener ikke man skal advare her på nettet om at en bestemt pige er handlet (eller bliver mishandlet og groft udnyttet) blot på en mistanke. En mistanke bruger man til selv at undgå situationer. Der skal viden til før man advarer andre på et offentligt forum.

Skrevet
Refresh skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er i øvrigt ret ligeglad med begrebet "at være handlet". Man kan sagtens være endt i branchen på en helt forkert måde eller med de helt forkerte samarbejdspartnere selv om man er gået ind i den frivilligt og man kan sagtens have ladet sig "handle" (betalt nogen) for at få hjælp til at komme til det rige Vesteuropa, fordi verden er et pisse tarveligt sted, hvor et liv som prostitueret i Danmark langt væk fra familien stadig kan være at foretrække ift. alternativerne.

@Refresh jamen det er jo helt i tråd med tidligere indlæg, definitioner er uden betydning og kan bruges som man lyster...Her er FN definitionen på trafficking som du kan se er der ganske langt fra at betale for hjælp til at komme til Europa/Danmark eller være gået ind i branchen på en forkert måde eller træffe et valg om personligt afsavn for at tjene penge og det at være handlet. Lad os nu holde lidt stringens i debatten.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
  • Author

Selvfølgelig bør alle købere opføre sig ordentligt. Når anmeldere åbenhjertigt beretter om sine oplevelser, skal de ikke udsættes for fordømmelser. Når det sker alligevel, forventer jeg, at de anmeldere, som fordømmes, i høj grad vil undlade at berette. Dermed bliver alle ringere oplyste.

Redigeret af Probator
Rettelse

Skrevet

Handlet eller ikke handlet.

Hvis pigen signalerer med hele sin krop og adfærd at hun ikke har lyst til intimt samvær er det for mig komplet ubegribeligt at man alligevel har lyst at gennemføre intimt samvær. 

Det er da et overgreb at gennemføre untimt samvær med en der ikke har lyst. Uanset om kvinden er handlet eller ej 

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 29 minutter siden:

Hvis pigen signalerer med hele sin krop og adfærd at hun ikke har lyst til intimt samvær er det for mig komplet ubegribeligt at man alligevel har lyst at gennemføre intimt samvær. 

Det er da et overgreb at gennemføre untimt samvær med en der ikke har lyst. Uanset om kvinden er handlet eller ej 

Præcis!

Skrevet
Probator skrev, 1 time siden:

Selvfølgelig bør alle købere opføre sig ordentligt. Når anmeldere åbenhjertigt beretter om sine oplevelser, skal de ikke udsættes for fordømmelser. Når det sker alligevel, forventer jeg, at de anmeldere, som fordømmes, i høj grad vil undlade at berette. Dermed bliver alle ringere oplyste.

Jeg synes du overser noget vigtigt.

En anmeldelse ala: Hun lod ikke til at være glad for sit job eller vilkårene virkede ringe og derfor kommer jeg ikke igen, modtages med kyshånd og uden forsømmelse.

Men en: hun var pisse fraværende og anede ikke hvad vi havde aftalt, så jeg føler at mine penge var spildt, er det der som jeg oplever det møder reaktioner.

Og i min optik med god grund.

Selvfølgelig er det trist, hvis adfærden drives længere ind i skyggerne fordi mænd der har den holdning til købesex holder op med at anmelde, men omvendt er det i den grad på sin plads at sige fra overfor den afstumpede holdning til andre mennesker. 

Skrevet
Slowman skrev, for 1 time siden:

En mistanke bruger man til selv at undgå situationer. Der skal viden til før man advarer andre på et offentligt forum.

100% uenig. Et forum som dette er det helt rette sted til at berette om mistænkelig adfærd, så andre har en mulighed for at enten bestyrke eller perspektivere ens mistanke.

Sjovt som det først er et personangreb når det rammer en selv i øvrigt...

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 2 timer siden:

@Den lille frøken Det er jeg fuldstændig enig med dig i , men tråden her handler primært om hvordan og hvornår man dømmer handlet, som ikke bare er alvorligt men også ulovligt og derfor kræver handling i form af anmeldelse. Hvis pigen virker til at have det skidt og signalerer at hun ikke har lyst til intimt samvær spørger man ind til om hun er ok og om man kan gøre noget og man har ikke sex med hende -og informerer om det herinde, efter min mening.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
Refresh skrev, for 2 timer siden:

100% uenig. Et forum som dette er det helt rette sted til at berette om mistænkelig adfærd, så andre har en mulighed for at enten bestyrke eller perspektivere ens mistanke.

Sjovt som det først er et personangreb når det rammer en selv i øvrigt...

Det tror jeg ikke. Men du har ret i at man naturligvis primært registrerer personangreb når man selv er i skudlinjen.

Der retfærdiggør dog aldrig personangreb. Det bør altid undlades, da de ødelægger enhver debat.  Som det også er sket her.

fx vil jeg ikke føre debatten videre med dig fordi jeg mærker en trang til at rette personangreb og der vil jeg så gerne undgå at komme ud.

Redigeret af Slowman

Skrevet
  • Author
Den lille frøken skrev, for 2 timer siden:

Enig med dig @Den lille frøken.

Synes du så at vi skal fordømme og bashe de anmeldere som beretter om forholdene på de steder de har besøgt?

Eller tror du ikke sagtens, vi selv kan drage relevante konklusioner?

Jeg forstår godt fordømmernes lyst til at kommentere offentligt, og sole sig i sin egen selvretfærdighed.

Men jeg tror fordømmelser får den negative virkning, at skulle man have haft en uheldig oplevelse, så er der ikke lyst til at dele den.

Skrevet
drmabuse skrev, for 21 minutter siden:

@Den lille frøken Det er jeg fuldstændig enig med dig i , men tråden her handler primært om hvordan og hvornår man dømmer handlet, som ikke bare er alvorligt men også ulovligt og derfor kræver handling i form af anmeldelse. Hvis pigen virker til at have det skidt og signalerer at hun ikke har lyst til intimt samvær spørger man ind til om hun er ok og om man kan gøre noget og man har ikke sex med hende -og informerer om det herinde, efter min mening.

Ærbødigst, DrMabuse

Men det er tilsyneladende en debat vi ikke kan have uden at andre aspekter inddrages og personlige og moralske mangler drages i tvivl.

Sjovt nok mener jeg jo at det netop er de der strøer om sig med bagtalelse, mistanker og anklager der har et moralsk problem, mens de tilsyneladende mener jeg har det, når jeg mener man ikke skal udstille mistanker og anklager på et offentligt forum, med mindre man er meget sikker på der er hold i dem. Jeg tænker man skal undgå at skade “uskyldige” på den måde.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 1 time siden:

Men det er tilsyneladende en debat vi ikke kan have uden at andre aspekter inddrages og personlige og moralske mangler drages i tvivl.

Sjovt nok mener jeg jo at det netop er de der strøer om sig med bagtalelse, mistanker og anklager der har et moralsk problem, mens de tilsyneladende mener jeg har det, når jeg mener man ikke skal udstille mistanker og anklager på et offentligt forum, med mindre man er meget sikker på der er hold i dem. Jeg tænker man skal undgå at skade “uskyldige” på den måde.

@Slowman jeg er enig med dig i at der mangler lidt nuancer i debatten, for mig at se er der voldsom forskel på en pige der virker sur og tvær eller presser på for mersalg eller hvor serviceniveauet rammer bunden så snart betalingen er lagt og på en pige der virker kuet, indelukket og med krop og adfærd signalerer at hun ikke vil eller kan være i situationen eller har lyst til intimt samvær. I de første tilfælde bør man, efter min mening vende om og gå igen, hvis pigen virker sur og/eller uoplagt, eller hvis hun opfører sig som en hustler før betaling (pres for flere ydelser/piger. Sker det først efter at betalingen er lagt bør man bede om penge retur, selvom det i praksis kan være svært. Jeg mener også at man bør informere om det her i forumet, så kan vi andre selv vurdere om vi vil tage chancen eller ej, der kan også være situationer hvor det er gæstens adfærd der gør at pigen bliver stram i betrækket "jeg tog hende på røven og pruttede lidt om prisen og så blev trunten sgu sur!"... I disse tilfælde kan vi formentlig selv læse hvad der er op og ned i den enkelte sag. 

Vi skal finde balancen mellem at være meget på vagt overfor handlede/truede piger, herunder piger der for sent indser at de har sagt ja til noget der er forkert for dem og så at anklage til højre og venstre hvis en anmeldt pige beskrives som sur, tvær eller lignende, som @Slowman skriver kan det være med til at skade uskyldige. Jeg vil mene og håbe at de fleste af os godt ved hvor grænsen går og hvordan vi skal opføre os i den givne situation, personangreb fører sjældent noget godt med sig.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
Slowman skrev, for 7 timer siden:

Jeg mener man skal undgå at støtte den beskidte del af købesex markedet, men jeg mener ikke man skal advare her på nettet om at en bestemt pige er handlet (eller bliver mishandlet og groft udnyttet) blot på en mistanke. En mistanke bruger man til selv at undgå situationer. Der skal viden til før man advarer andre på et offentligt forum.

Undskyld mig min uvidenhed - men jeg synes ærligt talt du vrøvler her.

1. jeg mener ikke man skal advare her på nettet om at en bestemt pige er handlet (eller bliver mishandlet og groft udnyttet) blot på en mistanke.
    Altså hvad mere skal der så til?
    Hvis vi alle bakker ud uden at dele en mistanke - bliver verden da aldrig et bedre sted - hverken for dig, mig eller for pigen.

2. En mistanke bruger man til selv at undgå situationer.
    Hvad så med pigen - skal hun så bare overlades til selv at rode sig ud i det?
    Synes du ikke at DU som sexkøber har et medansvar for at der er ordnede forhold i denne branche?

3. Der skal viden til før man advarer andre på et offentligt forum.
    Der er jeg ikke enig!
    Det er da lige præcis på et forum som EG at man deler sin mistanke.
    En mistanke er normalt baseret på viden - og har man en mistanke skal den da deles - så bagmændenes forretning lukkes ned hurtigst muligt!
    Det vil også understøtte dit første udsagn: Jeg mener man skal undgå at støtte den beskidte del af købesex markedet

Det er sikkert mig der er galt på den - det vil jeg ikke afvise - men jeg forstår simpelthen ikke dine argumenter her!

Skrevet
Needy skrev, for 2 minutter siden:

Undskyld mig min uvidenhed - men jeg synes ærligt talt du vrøvler her.

1. jeg mener ikke man skal advare her på nettet om at en bestemt pige er handlet (eller bliver mishandlet og groft udnyttet) blot på en mistanke.
    Altså hvad mere skal der så til?
    Hvis vi alle bakker ud uden at dele en mistanke - bliver verden da aldrig et bedre sted - hverken for dig, mig eller for pigen.

2. En mistanke bruger man til selv at undgå situationer.
    Hvad så med pigen - skal hun så bare overlades til selv at rode sig ud i det?
    Synes du ikke at DU som sexkøber har et medansvar for at der er ordnede forhold i denne branche?

3. Der skal viden til før man advarer andre på et offentligt forum.
    Der er jeg ikke enig!
    Det er da lige præcis på et forum som EG at man deler sin mistanke.
    En mistanke er normalt baseret på viden - og har man en mistanke skal den da deles - så bagmændenes forretning lukkes ned hurtigst muligt!
    Det vil også understøtte dit første udsagn: Jeg mener man skal undgå at støtte den beskidte del af købesex markedet

Det er sikkert mig der er galt på den - det vil jeg ikke afvise - men jeg forstår simpelthen ikke dine argumenter her!

Ad 1. Man skal have besøgt pigen og vide at der er noget galt. Mange her udtaler sig på andenhånds viden

Ad 2. Du skal overlade til myndigheder og sociale organisationer at tage affære. Dvs ikke via dette forum, men ved direkte henvendelse til rette myndigheder

Ad 2. Det går meget nemt ud over “udskyldigel” (i denne sammenhæng) når tilfældige skribenter hænger nogen ud her. Det er nærmest selvtægt

Hvis man vil gøre en forskel, kan man donere penge til organisationer der arbejder seriøst med problemerne ved menneskehandel og prostitution .

Jeg giver er fast månedligt beløb til Reden i Odense. Det er seriøse folk der arbejder seriøst, ikke spreder rygter og historier.

Skrevet
Probator skrev, for 7 timer siden:

Enig med dig @Den lille frøken.

Synes du så at vi skal fordømme og bashe de anmeldere som beretter om forholdene på de steder de har besøgt?

Eller tror du ikke sagtens, vi selv kan drage relevante konklusioner?

Jeg forstår godt fordømmernes lyst til at kommentere offentligt, og sole sig i sin egen selvretfærdighed.

Men jeg tror fordømmelser får den negative virkning, at skulle man have haft en uheldig oplevelse, så er der ikke lyst til at dele den.

Jeg tror der er en del der kan drage de relevante slutninger

Desværre tror jeg at der tilsvarende er en del der ikke kan. 

Man burde ikke tro at det var nødvendigt , men det er nødvendigt at gøre opmærksom på at der er kvinder der ikke selv kan sige fra overfor intimt samvær, af den ene eller anden grund og at det ganske enkelt ER FORKERT at gennemføre det alligevel . Også selvom man har betalt.

Der er - desværre og ubegribeligt nok - mennesker herinde der sætter deres oplevelse og gode udløsning højere end kvibdens ulykke. 

Som mener at det er mere synd for dem at de har " mistet" 1500 kr end det er synd for den kvinde/menneske der har mistet sit liv. ( overført betydning) 

Det er enten den mest skamløse uvidenhed eller den mest usunde narcissisme der er tale om .

Og hvis det er uvidenhed der gør at man har mere ondt af sig selv end af den kvinde der befinder sig i en situation der gør hun føler sig tvunget til sex - ja så skal der tales og skrives om det. Det må ikke ties ihjel

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 35 minutter siden:

Og hvis det er uvidenhed der gør at man har mere ondt af sig selv end af den kvinde der befinder sig i en situation der gør hun føler sig tvunget til sex - ja så skal der tales og skrives om det. Det må ikke ties ihjel

Hvilket aldrig kan berettige til at man efter besøg hos piger der ikke udviser stor begejstring og entusiasme udråbe og udpeger dem som handlede piger der behandles groft og udbasunerer det på et åbent forum, som her. Det kunne jo være hun bare havde en dårlig dag eller at det faktisk er kunden, der opfører sig dårligt og påvirker pigen.

Så først behandles hun dårligt af en “dårlig kunde”, som spreder ubehagelige rygter herinde, som så yderligere fortælles videre af andre herinde, dom jo ikke kan vide hvad fakta er.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 1 minut siden:

Hvilket aldrig kan berettige til at man efter besøg hos piger der ikke udviser stor begejstring og entusiasme udråbe og udpeger dem som handlede piger der behandles groft og udbasunerer det på et åbent forum, som her. Det kunne jo være hun bare havde en dårlig dag eller at det faktisk er kunden, der opfører sig dårligt og påvirker pigen.

Så først behandles hun dårligt af en “dårlig kunde”, som spreder ubehagelige rygter herinde, som så yderligere fortælles videre af andre herinde.

Hvis det er tilfældet at der er nogle medlemmer der med vilje anklager gp for at være handlede  udelukkende for at skade hende og ødelægge hendes forretning er det både ondt og ynkeligt. Men er der virkelig nogle der ( også ) gør det ?

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 10 timer siden:

Hvis det er tilfældet at der er nogle medlemmer der med vilje anklager gp for at være handlede  udelukkende for at skade hende og ødelægge hendes forretning er det både ondt og ynkeligt. Men er der virkelig nogle der ( også ) gør det ?

Jeg har fulgt anmeldelserne herinde et stykke tid og der kan efter min mening, godt være tilfælde hvor jeg tænker at kunden, med en bedre tilgang til pigen, havde fået en langt bedre oplevelse. Der skal to til tango, som nogle piger vist også siger. 

En kunde, men en dårlig oplevelse, skriver en dårlig anmeldelse og andre begynder at spinde en historie om at hun nok er tvunget til sex og måske handlet. Det bliver historien om en fjer, der bliver til 5 høns. 

Jeg har besøgt piger, der har fået dårlige anmeldelser og fået gode oplevelser ud af det. Man skal tage anmeldelser med et gran salt, både de gode og de dårlige, men før man viderebringer fortællinger og rygter, bør man lige sikre sig at de holder vand.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Eventyrmanden skrev, den 18.11.2024 at 16:54:

Eller mænd, af ukendt alder.

Nej, du har misforstået tallene. Tallene for aldersgrupper er ikke kønsopdelte.

Skrevet
Probator skrev, den 18.11.2024 at 17:07:

Fordi jeg tror mennesker med alderen bliver mere og mere selvstændige.

Og?

Du og andre begår flere slutningsfejl på baggrund af dårlig statistik.

Mange traffickede kvinder, der sælger sex, har truffet en moden beslutning. Det viser fx forskningen fra folk som Sine Plambech og Christian Groes for nu bare at nævne et par danskere.

Når tal for trafficking viser, at mange ofre er unge, så siger det jo ikke noget om, hvorvidt en knap så ung, der i øvrigt viser mange faresignaler, er trafficked eller ej. Det er helt meningsløst at bruge statistisk sandsynlighed som facitliste, hvis der er andre tegn i spil.

Fx her:

drmabuse skrev, den 19.11.2024 at 09:39:

jeg udelukker ikke noget sted at en 30 årig kan være handlet, jeg angiver at det er langt mindre sandsynligt når der er tale om en kvinde der er over 30 år gammel.

Det er simpelt hen et forkert ræsonnement, fordi han glemmer at skrive "alt andet lige", men alt andet er netop ikke "lige", når man står over for en kvinde der udviser tegn på ubehag og utryghed og er modvillig til efterleve en aftale indgået på et sprog, hun ikke selv forstår.

Den statistik @drmabuse har fisket frem er heller ikke specielt god. Fx ser den kun på politianmeldte tilfælde. Så hvis fx mange har de samme fordomme som dig, så betyder det, at vidner er mere tilbøjelige til at anmelde, når de støder på unge tilsyneladende ofre. Det skaber voldsom bias i statistikken.

Men endnu værre er "trafficking" en stor paraply for mange ting. Definitionen er kun, at der er nogen der tjener penge på flytte menneskelige ressourcer. Så når en del modne mennesker vælger at gå ind i trafficking med åbne øjne, fordi de mener det er bedre end alternativet, så er det ikke det vi mener her.

"Trafficking" er ikke så moralsk interessant, medmindre man går op i global (eller indenlandsk) økonomisk ulighed. Men det interessante i vores diskussion er, om der er pres eller tvang inde i billedet. Selvom man vælger trafficking med åbne øjne, kan man let blive et rigtigt offer - for pres eller tvang. Fx fordi man ikke har arbejdstilladelse og ikke kan sproget, og derfor er i et afhængighedsforhold til traffickeren, eller værre fordi traffickeren tager passet og/eller opfinder en voldsom gæld og derefter truer offeret selv, eller værre, offerets familie. Så er der tale om egentlig "urimelig udnyttelse" og ikke bare den almindelige udnyttelse, som en marxist vil hævde finder sted overalt. Derfor er ukvalificeret trafficking-statistik ikke så relevant i denne diskussion, for diskussionen handler i virkeligheden om den slags trafficking, hvor der ikke bare er tale om almindelig udnyttelse, men om grov udnyttelse, manipulation, tvang, vold osv.

Probator skrev, den 18.11.2024 at 14:23:

fremsat mod anmeldere

Ja, det er noget rod. Det er jeg enig i. Der er forskel på, at andre her på forum konkluderer på baggrund af en anmeldelse og at anmelder selv fremsætter en teori efter et besøg.

Vi ved jo ikke, som @Slowman er inde på, om kunden var en klam eller ubehagelig stodder, og det forklarer det beskrevne. Men den slags typer vil dog som regel have samme mønster i deres anmeldelser. Men omvendt, når en anmelder selv fremsætter en teori om, at sexsælgeren måske er offer for udnyttelse og det der er værre, så er det måske lidt mere værd at lytte til.

Enhver kan have en dårlig dag, og nogle sexsælgere presser sig selv for meget, så det ender med kundemøder, som de faktisk ikke kan overkomme. Men det er sjovt nok også især de unge, der ikke kender egne grænser, og ikke tænker langsigtet på, at samlet er det en bedre forretning at holde nødvendige pauser, for så kan man i det lange løb betjene flere kunder. Læg mærke til, at det understreger endnu mere, at når en moden sexsælger viser tegn på udnyttelse, så er der - alt andet lige! - større risiko for at hun faktisk er det, fordi hun burde tænke mere fornuftigt end en yngre og mindre erfaren, der let kan komme til at slå et for stort brød op.

Der er utallige andre risikomomenter, fx at modstand bliver nedbrudt over tid af udnyttelse, så den eneste modstand er passivitet og lettere tegn på modvilje. De unge er mere tilbøjelige til at vise stærkt ubehag måske også med tegn på frygt for sanktioner fra bagmanden. Og der er forskelle i rekrutteringsmetoderne, som bagmænd bruger, der påvirker den udnyttedes adfærd (hvis hun tror det er en kærlighedserklæring til hendes "kæreste" at sælge sex) osv..osv.

Men min pointe her er, at man går galt i byen, hvis man lægger vægt på alderen på kvinden alene. Det siger praktisk taget intet, og hvorfor gå op i det, hvis der er så mange andre tydelige tegn?

Redigeret af Bebop

Skrevet

En anmeldelse skal tages for det, den er, ikke mere. Tænk på musikanmeldelser, som kan svinge nok så meget i bedømmelsen for samme koncert.

Det er udtryk for kundens oplevelse, og hvis han sidder tilbage med en oplevelse af, at kvinden er handlet eller presset på anden måde, er det relevant. Det er selvfølgelig mere relevant, hvordan han begrunder sin fornemmelse ud fra kvindens opførsel eller andre omstændigheder, så man bedre kan forholde sig til det.

For nogle af os betyder det nok mere, end det gør for andre.

Det kan man så sammenholde med andre anmeldelser af samme pige (og andre anmeldelser af samme anmelder), og det er vel sådan, anmeldelser fungerer.

Jeg synes, det er et helt fint aspekt at omtale, hvilket indtryk man har fået af kvindens situation, og hvordan man har det med det. I stedet for at angribe hinandens synspunkter, kan man komme med sin egen opfattelse og få en snak om det, som alle kan lære noget af.

Skrevet
Bebop skrev, for 22 timer siden:

Det er simpelt hen et forkert ræsonnement, fordi han glemmer at skrive "alt andet lige", men alt andet er netop ikke "lige", når man står over for en kvinde der udviser tegn på ubehag og utryghed og er modvillig til efterleve en aftale indgået på et sprog, hun ikke selv forstår.

Den statistik @drmabuse har fisket frem er heller ikke specielt god. Fx ser den kun på politianmeldte tilfælde. Så hvis fx mange har de samme fordomme som dig, så betyder det, at vidner er mere tilbøjelige til at anmelde, når de støder på unge tilsyneladende ofre. Det skaber voldsom bias i statistikken.

Men endnu værre er "trafficking" en stor paraply for mange ting. Definitionen er kun, at der er nogen der tjener penge på flytte menneskelige ressourcer. Så når en del modne mennesker vælger at gå ind i trafficking med åbne øjne, fordi de mener det er bedre end alternativet, så er det ikke det vi mener her.

@Bebop Tak for dit indlæg -du har en god pointe i at jeg fik lagt for meget vægt på aldersaspektet i min formulering, naturligvis skal man se på det samlede billede.

Jeg mener afgjort at statistikken er valid, den kan kun tage udgangspunkt i rapporteret/observeret trafficking og jeg kan ikke se at der er tunge argumenter for at der under eller overrapporteres i forhold til alder på ofrene. Her gør du dig vist selv skyldig i at have perceptionsbias ;)

Derfor er ukvalificeret trafficking-statistik ikke så relevant i denne diskussion, for diskussionen handler i virkeligheden om den slags trafficking, hvor der ikke bare er tale om almindelig udnyttelse, men om grov udnyttelse, manipulation, tvang, vold osv.

"Trafficking" er ikke så moralsk interessant, medmindre man går op i global (eller indenlandsk) økonomisk ulighed. Men det interessante i vores diskussion er, om der er pres eller tvang inde i billedet. Selvom man vælger trafficking med åbne øjne, kan man let blive et rigtigt offer - for pres eller tvang. Fx fordi man ikke har arbejdstilladelse og ikke kan sproget, og derfor er i et afhængighedsforhold til traffickeren, eller værre fordi traffickeren tager passet og/eller opfinder en voldsom gæld og derefter truer offeret selv, eller værre, offerets familie.

Mit udgangspunkt for at forholde mig til trafficking er FN's definition som jeg har bragt i denne tråd, hvor der er tvang eller snyd involveret, for mig er trafficking aldrig frivilligt og altid moralsk og etisk forkasteligt. Du har helt ret i at trafficking ikke kun relaterer sig til prostitution, men også tvangsarbejde i andre brancher.

Bebop skrev, for 23 timer siden:

Derfor er ukvalificeret trafficking-statistik ikke så relevant i denne diskussion, for diskussionen handler i virkeligheden om den slags trafficking, hvor der ikke bare er tale om almindelig udnyttelse, men om grov udnyttelse, manipulation, tvang, vold osv.

Vi bliver nok ikke enige om den glimrende statistiks relevans ;) men jeg er enig med dig i at det er vigtigt at se på alle forhold hvor pigen bliver manipuleret, udnyttet eller på anden måde tvunget til at have sex for penge.

@Bebop det er altid en fornøjelse at diskutere med dig, selvom vi ikke altid er enige.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
drmabuse skrev, den 25.11.2024 at 11:09:

Jeg mener afgjort at statistikken er valid, den kan kun tage udgangspunkt i rapporteret/observeret trafficking

Her får du sammenblander flere begreber: "Valid" - siger den faktisk noget om det fænomen vi forventer? Tjah, som jeg skrev er "trafficking" juridisk defineret bredere end vi mener det i denne diskussion. Menneskesmuglere, der hjælper migranter er fx traffickere.

Men det er også forkert, at din statistik tager udgangspunkt "observeret/rapporteret" trafficking. Den ser på "politianmeldt." Der kan sagtens ske observation og/eller rapportering uden politianmeldelse. Fx sociale myndigheders medarbejdere kan observere uden at anmelde, af mange forskellige grunde (afvejning af hensyn).

Derudover, som det vigtigste, kan man skaffe bedre data end politisager til at undersøge lyssky fænomener. Fx voldtægt ville man aldrig undersøge på den måde, der er man nødt til at bruge andre metoder. Se fx på den offerundersøgelse som Justitsministeriets forskningskontor laver med jævne mellemrum. Det er fra den vi ved, at under 5% af voldtægter og forsøg anmeldes. De bruger mange datakilder, herunder spørgeskemaer, interview, hospitalsbehandlinger m.m.

drmabuse skrev, den 25.11.2024 at 11:09:

Vi bliver nok ikke enige om den glimrende statistiks relevans

Nej, men som du måske kan fornemme, så ved jeg, hvad jeg hvad taler om. Det er tydeligt, no disrespect, at du ikke kender til de relevante forskningsmetoder i dette felt, herunder både definitionsprobemerne med, hvad vi overhovedet diskuterer (det er slet ikke alt det der hører under "trafficking") og hvordan man kan "triangulere" sig ind på data, når det netop er svært at observere direkte.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.